Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Maar goed, zelfs als je niet gelooft in Jezus als je verlosser en zoon van God; als iedereen zou doen zoals Jezus deed en zo wil zijn zoals Hij, denk ik echt dat de wereld mooier zou zijn
Janneke2 schreef:Maar wat is jouw punt dan wel...?
Ibbel schreef:verootjoo schreef:Maar goed, zelfs als je niet gelooft in Jezus als je verlosser en zoon van God; als iedereen zou doen zoals Jezus deed en zo wil zijn zoals Hij, denk ik echt dat de wereld mooier zou zijn
Zo probeer ik ook te leven. En, als ik eerlijk ben, ik denk dat ik het beter doe dan héél veel gelovigen...
verootjoo schreef:Niks menselijks is gelovigen ook vreemd en onze lieve Heer heeft soms rare kostgangers.
Maar vergevingsgezindheid, compassie voor jezelf en je naasten en het loslaten van het streven naar perfectie is ook een belangrijke eigenschap
Ibbel schreef:Vergevingsgezindheid vind ik altijd zo typisch... Dan vind je dus kennelijk dat een anders iets te vergeven is. Maw, dat die ander iets 'fout' gedaan heeft.
Ik ga uit van acceptatie zonder oordelen. Ik ga dus ook niet bepalen of een ander iets gedaan heeft dat 'vergeven' moet worden. Dat vind ik arrogant. Staat volgens mij ook iets over in de bijbel, al heet het daar dan hoovaardig...
Popstra schreef:verootjoo schreef:Niks menselijks is gelovigen ook vreemd en onze lieve Heer heeft soms rare kostgangers.
Maar vergevingsgezindheid, compassie voor jezelf en je naasten en het loslaten van het streven naar perfectie is ook een belangrijke eigenschap
Dat loslaten van streven naar perfectie is denk ik wel een punt in deze tijd dat iedereen perfect wil zijn. Of het gevoel heeft van perfect moeten zijn
Ik bedoel, er zijn niet voor niks zo velen die een burnout beleven...
Amado7 schreef:Hier dus ook gelovig. Ik lees vanaf het begin mee maar het is lastig om je er in te mengen met zoveel mensen die niet geloven en of op een andere manier geloven. En mijn kennis over al het verleden is niet zo groot en volg het dus ook niet allemaal. Wel mooi dat het topic nog oké lijkt te lopen zonder dat gelovigen aangevallen worden. Dat heb ik nl wel eerder gezien op bokt.
pien_2010 schreef:Ik heb een vraag, wat denken jullie dat er gebeurt is bij de doop in de Jordaan?
Roodvos schreef:Die volgelingen van Menno Simons werden in eerste instantie Mennonieten genoemd. De nu nog bekende Amish is een afsplitsing van de naar Amerika gevluchte Mennonieten. Later zijn de Mennonieten hier opgegaan/vernoemd naar doopsgezinde kerk.
Leuk trouwens dat je dit aanhaalt. Mijn voorouders waren Mennonieten en mijn achternaam herinnert nog aan de naam van de boerderij van mijn voorouders waar in het geheim diensten werden gehouden.
pien_2010 schreef:Babootje bedankt. Conclusie jij zegt dus dat de mens Jezus, Gods heilige geest ontving. Klopt dat?
Dus de mens Jezus werd als het ware verheven tot goddelijk niveau. Klopt dat?
Roodvos schreef:Die volgelingen van Menno Simons werden in eerste instantie Mennonieten genoemd. De nu nog bekende Amish is een afsplitsing van de naar Amerika gevluchte Mennonieten. Later zijn de Mennonieten hier opgegaan/vernoemd naar doopsgezinde kerk.
Leuk trouwens dat je dit aanhaalt. Mijn voorouders waren Mennonieten en mijn achternaam herinnert nog aan de naam van de boerderij van mijn voorouders waar in het geheim diensten werden gehouden.
Babootje schreef:Roodvos schreef:Die volgelingen van Menno Simons werden in eerste instantie Mennonieten genoemd. De nu nog bekende Amish is een afsplitsing van de naar Amerika gevluchte Mennonieten. Later zijn de Mennonieten hier opgegaan/vernoemd naar doopsgezinde kerk.
Wat een interessante familiegeschiedenis.
Babootje schreef:Met andere woorden... Jezus = Adam? Of zeg ik nu iets geks?pien_2010 schreef:Babootje bedankt. Conclusie jij zegt dus dat de mens Jezus, Gods heilige geest ontving. Klopt dat?
Dus de mens Jezus werd als het ware verheven tot goddelijk niveau. Klopt dat?
Jezus is niet gelijk aan God, maar Gods zoon. Het is wel een geestelijk wezen. Met zalving met de heilige geest, liet god zien dat hij bij zijn mens-zijn zijn zoon was. De voorzegde messias, waarvan de Joden door de profetieën wisten dat hij de verlosser zou zijn van de mensheid.
Jezus was de eerstgeborende van de schepping, Het wezen dat God het eerste schiep. Samen met hem heeft hij de rest van de schepping volbracht.
Jezus was de eerste van vele zonen van God. De engelen. Ook de duivel was 1 van hen. maar werd Gods vijand. God schiep eerst de hemel, met de engelen. Daarna de aarde met alles wat daarop is.
anjali schreef:In Amerika hebben ze ook veel paarden. Het schijnt dat ze in Nederland Friese paarden kopen.