Happy Postcrossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 09:57

cursebreaker schreef:
ElfBeau_067
Mooi gemaakt hoor! Is dit voor postcrossing?

Ja! Ik wil ‘m heel graag gaan gebruiken!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 12:19

Tancreda4 schreef:
sans6 schreef:
O wat leuk dit topic, ik ben in mei begonnen met postcrossing en nu geliof ik 13 kaarten binnen gekregen, 13 die aangekomen zijn elders en nog 6 onderweg.

Vind het een sport om leuke ansichtkaarten te vinden ook!
Deze kocht ik deze week:

[ [url=m/puH0pT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar heb inmiddels in anderhalve maand al een behoorlijke kaartenbak verzameld om te versturen!

Heb er een insta voor aangemaakt insta.com/sandraps_postcrossing

Mooie zitten daar tussen zeg! Waar heb je die vandaan?

Postcards from Essie!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 20:45

Groepsswap lijkt me leuk. Geen idee verder wat je dan doet qua invulling, dat kan heel anders zijn soms. Stuur je 1 persoon een kaartje aan de hand van loten? En dan random of aan de hand van een wishlist? Of maken we er een thema van en sturen elkaar een kaartje met eenzelfde thema? etc.

--

Een kaartje naar Taiwan was vandaag binnen gekomen, dus ik heb alweer gelijk een nieuwe gevraagd. Deze mag naar Duitsland. Heb nu voor het eerst zegels gebruikt uit m'n nieuwe setje en het is even wennen dat je 4 zegels moet plakken hahaha. Maar toch nog genoeg ruimte gehad voor een verhaaltje, al heb ik het bij deze vrij saai en globaal gehouden want ik wist niet zo goed wat ik moest schrijven. De ontvanger heeft ook gewoon al ruim 54.000 postcards verzameld in 12 jaar, ook echt insane, lol.

Afbeelding

Toevallig staat Heerlen ook nog aangeduid op het mapje van Limburg, dus dan heeft ie ook echt een beeld van waar ik zit, is wel leuk denk ik :j

Marjo

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 20:52

Ik vind het ook leuk om een groupswap te doen waarbij we naar iedereen in de groep een kaartje sturen :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 20:58

Jaa vind ik ook leuk. In dat geval kunnen we wel beter geen thema doen. Ik heb in ieder geval niet zo veel kaarten dubbel met hetzelfde onderwerp haha.

Ik heb wel de komende weken heel weinig tijd om te swappen, dus voor mij zou augustus wel beter uitkomen om het te doen. Maar als de rest eerder wil, skip ik deze wel en kan ik misschien een volgende ronde mee doen. Kijk maar even wat iedereen wil.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 20:59

Sans6, wat een leuke site, heb ook meteen een bestelling gedaan. <3

Wat heb je dat weer leuk gedaan Melissa! Ik ga jouw kaartjes toch wel een beetje gebruiken als inspiratie hoor. :o

Marjo, vind ik ook goed! Hoe zou zoiets gaan? Maken we dan een apart topic of een groepsapp oid?

Mijn kaarten zijn nog steeds niet binnen. :roll: Zal morgen nog eens naar de profielen kijken van mijn adressen en alvast gaan schrijven als ik een passende kaart heb want anders duurt het nog wel een week.
Heb dus nog 2 pakketjes met kaarten op komst en ook nog postzegels (stonden ook vandaag in de app).

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 21:36

Die kaartjes van Essie is een goeie he, heb ik pas ook besteld, net daarvan de 2de bestelling binnen :) ik ben via instagram ook wat swaps aan het doen, 1 uit Israel, Chili, Taiwan en 2 uit Amerika. Benieuwd wanneer ik kaartjes mag ontvangen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 21:43

Leuk Melissa0304!
Ik heb via insta ook echt al hele toffe direct swaps gedaan nu, met oa dat Pippi Langkous kaartje, van de film van Dancing with wolves, die mooie Crystals kaart en er zijn nog een aantal onderweg ook <3

nevica
Leuk om te horen, dankje <3 Denk dat we beter dan een groepsapp kunnen aanmaken, waar we dan ook de adressen kunnen delen etc. dan heb je alles op 1 plek en sta je direct met elkaar in communicatie, is denk ik wel handig. En jeetje, wat ellendig dat je kaarten er nog steeds niet zijn pfft :( Ik heb ook wel wat problemen met brievenbuspost de laatste weken moet ik zeggen. Ik had vanochtend ook een kaartje in de app staan, maar is vandaag dus ook geen brievenbus post geweest, dus die zie ik dan dinsdag pas - als ze dinsdag al komen, want ze komen nu al meerdere weken achter elkaar gewoon niet op dinsdag, terwijl er altijd post in staat. Hoop echt dat ze bij postNL dat zooitje ongeregeld opgelost krijgen binnenkort. Snap dat personeelstekort ellendig is, maar oef ;(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 21:49

Apart topic kan, maar misschien is een groepsapp ook leuk? Dan kunnen we de adressen ook wat makkelijker met elkaar delen :)

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 22:16

Ja die Essie kaarten zijn echt helemaal mijn stijl! Zou ze bijna naar mezelf gaan schrijven. _O-

Ik vind alles goed hoor! Topic of groepsapp maakt me niet uit. :) Via app is misschien wel makkelijker qua adressen inderdaad.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 00:08

Ik vind t prima
App vind ik dan makkelijker denk ik
Zijn die kaartjes dan wel geschreven? Of gaat dat over blancos?
Ik stuur liever geschreven

Mijn tweede kaartje (Polen) is ook gearriveerd
Ik mag er dus weer twee sturen en wacht (on)geduldig op mijn eerste ontvangst haha

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:01

Super leuk, een groepswap! Ik doe graag mee :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:10

Als iedereen die geïnteresseerd is in een groepswap even haar telefoonnummer doorstuurt, dan zal ik vandaag even een groepsapp maken :)

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:27

Groeps swap lijkt me leuk!

Ik maak morgen weer even een uitgebreide bijleespost.

Foto van de laatste 4 kaartjes die hier op de post gaan.
Afbeelding
Ze mogen naar
Amerika,Finland, Engeland en Litouwen

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:50

Die zeehond is schattig! <3

Mijn eerste 5 zitten op de post. *\%/* Wat is dit leuk om te doen zeg, dat had ik eigenlijk niet verwacht. Dacht eerst wat moet ik allemaal schrijven maar kwam alleen maar ruimte te kort. Ik hoop dat iedereen de kaartjes leuk vind, had natuurlijk niet super veel om uit te kiezen maar volgens mij heb ik wel wat passends voor iedereen gevonden. Nu maar afwachten. :D

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:54

Nevica wat leuk! hihi en ik herken wat je zegt idd!
Veel plezier bij het wachten ;)
Hier zijn de eerste twee aangekomen bij de mensen dus ik kan nu ook gaan ontvangen *\o/*
EN ik mag weer sturen!! *\%/*

net een bestelling bij Favoritepostcards geplaatst, ook daar even geduld voor hebben maar komt goed :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:27

Ik word echt ongeduldig :') Woensdag mijn kaarten verstuurd en zit zowat elke dag te kijken of ze zijn aangekomen terwijl dat helemaal niet realistisch is :')

Maar ik wil meer versturen en ook kaartjes gaan ontvangen XD

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 12:25

@Mandy super leuke kaartjes! Die zeehond is tof maar die kat ook!

Zo leuk dat iedereen zo enthousiast is :D Gezellig druk in het topic zo haha. De groeps-swap lijkt me heel leuk! Ik twijfel wel nog steeds om mee te doen haha.

Ik heb inmiddels meer dan 170 kaartjes verstuurd (van toen ik eerder al postcrossing deed) en mag nu 12 kaartjes per keer onderweg hebben. En dan nog wil ik eigenlijk meer versturen :') Er komen er steeds 1 of 2 in de week aan ofzo (vooral naar China of Rusland duuuurt lang), dus dan kan je ook maar weer 1 of 2 kaartjes sturen. Frustrerend hoor haha. Maar wel beter voor de portemonnee :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 12:41

Gewoon meedoen Moirin, dan kun je nog meer kaarten sturen :P

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 13:14

Ik meld me niet aan voor de groepsapp/swap :o. Vind postcrossing genoeg ;)

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:37

Marjo schreef:
Ik word echt ongeduldig :') Woensdag mijn kaarten verstuurd en zit zowat elke dag te kijken of ze zijn aangekomen terwijl dat helemaal niet realistisch is :')

Maar ik wil meer versturen en ook kaartjes gaan ontvangen XD

Dit deed ik ook heel erg hahah, je kan ook voa instagram extra swap doen of facebook. Zo heb ik er nu een paar verstuurd. (Meer al dan via postcrossing omdat het best lang duurt voordat kaartjes aankomen)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 20:50

Direct swaps vind ik ook minder leuk denk ik :o

Ik heb postzegels besteld om ook wat kaartjes te versturen :):)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 21:22

Ik doe wel een x mee met groepsswap, Kijken hoe ik dat vind ;j

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 21:25

Gaan jullie dan met de groepswap naar elkaar swappen?

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 21:44

Klopt, t idee van de groepsswap is (voor nu) dat we iedereen in de groep een geschreven kaartje sturen
Als de groep te groot wordt gaan we gaat iets anders op verzinnen omdat t dan wel aardig in de kosten loopt