Dood van een vriendin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 11:20

Daarom laat het negatieve toch los en geniet van het positieve

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:39

Fijn dat het gelukt is en dat Bokkie gelukkig is. Geeft je veel voldoening denk ik (en terecht). Mooi resultaat voor best een boel inspanning!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 17:42

Nou ik had het testament betaald, dus ik zat met smart te wachten en tot op heden nog niks, terwijl ze het in de tussentijd wel met de postkoets hadden kunnen brengen bij wijze van spreke, dus ik heb maar even gebeld om te zeggen dat ik nu het testament betaald had en nog niet ontvangen.
Hij: O ja, juist, nou het ligt klaar maar ik heb uw adres niet meer, kunt u het even geven?

(Serieus? Of had je gewoon gehoopt dit geld even te innen en weer niks er voor te doen?)

Hij vroeg mijn naam, dus ik geef mijn volle naam, spel de achternaam en hij: ah die in het testament staat.
Ik barstte in lachen uit want ik heb werkelijk alle gesprekken die ik met hem had gezegd dat ik in het testament stond (en daarom vind ik het raar dat ik er voor moet betalen).
Enfin adres gegeven en hij zou het opsturen en hij sloot af met dat het een plezier was me weer te horen.

Nou dat is weer overdreven amikaal als je nagaat hoe nors hij deed in de andere telefoontjes.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 18:56

Oehh 't zal mij nu toch echt benieuwen wat er in het testament staat zeg

Wel jammer dat er iets laconiek over gedaan werd

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:57

Aparte snuiter..... hopelijk heb je het nu snel. Hondje lekker gesetteld?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-23 19:03

Zeker een aparte snuiter. Begin hem zelfs verdacht te binden.

Hondje is nog steeds elke ochtend erg blij dat ik weer de deur uit kom!
Verder is ze al volkomen deel van de routine en beestenbende. Het is alsof ze er al jaren is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 08:50

Super +:)+

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 20:09

Bokkie heeft een zeer pootje ze kwam na het racen met een van mijn honden terug met een omhooggehouden voorpootje Ze is natuurlijk niet meer gewend om hard te rennen en zeker niet op ongelijke bodem, dus ik denk dat ze wat verstuikt heeft Ik heb het even afgewacht, aar vandaag toch maar pijnstillers gehaald voor zes dagen Ik ga er vanuit dat het voor die tijd wel over is.
Ik kon er eerst niet eens naar wijzen, maar nu kan ik het aanraken en ze staat er soms ook op.

Vanmorgen gelachen, want één van mijn katten gaat altijd mee als ik de honden uitlaat en dat had Bokkie nu pas door, want normaal gaat de kat achterop, maar u werd ze ingehaald door de kat omdat ze naar mij toe kwam om langs de hond te strijken die ik aan de riem had Toen ze Bokkie op haar af zag stormen, ging ze naar een boom, maar klom er niet in Het was meer een soort van uitvlucht weg indien nodig. Omdat ze daar gewoon bleef staan, kon Bokkie haar uitgebreid besnuffelen en toen ik riep kwam ze meteen en de kat erachteraan.

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 09:32

En, heb je het testament ontvangen? En hoe gaat het met het pootje van Bokkie?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 13:08

Nee, testament was gisteren nog niet bnnen, dus ik heb de notaris maar weer eens gebeld, de garandeerde dat het onderweg was en dat ik het dus binnenkort wel moest krijgen, anders zou hij het opnieuw sturen Klinkt als -o oliebol, vergeten- of -ik moet het nut och een keer gaan versturen-, maar misschien denk k te slecht over hem
Ik heb in elk geval maar wel laten vallen dat de advokaat er al twee weken op wacht, op een toontje dat aangaf dat die daar niet blij mee was
Niet helemaal waar, ik ben vorige week pas weer naar een advokaat geweest, maar ik heb wel het testament al twee weken geleden opgevraagd bij hem
Post is vandaag nog niet geweest en gewoonlijk krijg ik ook geen nationale post op donderdag dus ik verwacht het eigenlijk morgen

Pootje van Bokkie was gisteren al weer in orde, en vandaag liep ze er goed op zonder pijnstiller, dus echt genezen, maar ja, ze kreeg ´smorgens een pil in een stukje worst , dus ze zat vandaag klaar voor haar stukje worst Nou, vooruit dan maar :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:32

Dat duurt wel heel lang, vorige maand heb ik nog bij een webshop uit Portugal wat besteld en dat was met 1 week bij mij in huis... in Nederland. Dan denk ik inderdaad dat die man je gewoon is vergeten, anders kan het toch nooit zo lang duren lijkt mij? het hoeft niet eens een grens over

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:40

Wat een getob met dat testament zeg.... wel fijn dat hondje weer opgeknapt is +:)+

Wel lüllig trouwens als hondje net toevallig zou komen te overlijden voordat je het erbij horende geld gekregen hebt... wellicht gaan ze zo lang mogelijk tijd rekken...? Of is het de bedoeling dat je het sowieso krijgt omdat je het beestje meegenomen hebt? Of moet dat uit het testament blijken? Ik gun het je wel dat je nog iets krijgt :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 13:54

Het geld zit aan het hondje vast, het is voor de verzorging, een bepaald bedrag per jaar Zo heeft mijn vriendin het in een e-mail uitgelegd in elk geval
Het testament moet binnen drie maanden uitgevoerd, het is niet aannemelijk dat ze zo snel dood zal gaan
Ik weet de beweegreden niet van deze notaris, maar kan je vertellen dat als je iets met blauwe post verstuurd, het de volgende dag gegarandeerd bij de geadresseeerde moet zjn, dus het klopt van geen kant
Ik heb zin om het door de GNR op te laten halen en dat zij het versturen, want ik kan gewoon niet op deze man rekenen
Ik zal trouwens op social media mijn uiterste best doen om mensen te waarschuwen tegen hem, met name omdat hij buitenlanders target, die geen idee hebben van prijzen en hoe dingen werken hier

De punt van mijn toetsenbord heeft het trouwens weer opgegeven
Laptop is al oud, maar niet zo oud dat het uit een tijd komt dat dingen lang meegingen
Deze is uit de tijd van nu dat alles na twee jaar kapot gaat en daar is hij al ver overheen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 14:03

Heb je hem al eens ondersteboven gehouden en ermee geschud? er kan iets van viezigheid onder de knop zitten. Soms kan je de knopjes er ook (voorzichtig) af halen zodat je de boel schoon kan maken, misschien dat er kruimeltjes, huidvet of wat haar zit ofzo waardoor hij geen contact maakt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 14:10

Toetsen er af halen: ja. Alleen zie ze er maar weer eens op te krijgen...zijn er mensen die dat wèl kunnen....? :=

Ik had net een nieuwe laptop een paar jaar geleden. Echt een dag of 2. Klimt er een kat naast me. Doet idioot, glijdt uit, probeert zichzelf met een uithaal van een klauw te redden....en grabbelt zo een toets van mijn toetsenbord af. Klootviool _-:(

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 14:18

Ja eraf is 1, maar dan er weer op!
Ik kan wel proberen wat te klooien met een mes ertussen ofzo, om te zien of de blokkade dan weg is ik heb nog meer toetsen die het niet meer doen of blijven hangen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 16:16

Lusitana schreef:
Het geld zit aan het hondje vast, het is voor de verzorging, een bepaald bedrag per jaar Zo heeft mijn vriendin het in een e-mail uitgelegd in elk geval
Het testament moet binnen drie maanden uitgevoerd, het is niet aannemelijk dat ze zo snel dood zal gaan
Ik weet de beweegreden niet van deze notaris, maar kan je vertellen dat als je iets met blauwe post verstuurd, het de volgende dag gegarandeerd bij de geadresseeerde moet zjn, dus het klopt van geen kant
Ik heb zin om het door de GNR op te laten halen en dat zij het versturen, want ik kan gewoon niet op deze man rekenen
Ik zal trouwens op social media mijn uiterste best doen om mensen te waarschuwen tegen hem, met name omdat hij buitenlanders target, die geen idee hebben van prijzen en hoe dingen werken hier

De punt van mijn toetsenbord heeft het trouwens weer opgegeven
Laptop is al oud, maar niet zo oud dat het uit een tijd komt dat dingen lang meegingen
Deze is uit de tijd van nu dat alles na twee jaar kapot gaat en daar is hij al ver overheen

Jouw verhaal interesseert me omdat ikzelf ook een beetje met mijn testamenten bezig ben- er zitten nogal wat haken en ogen aan. Daarom vraag ik me af, als jouw vriendin vond dat je een bepaald bedrag per jaar voor de verzorging van het hondje moet krijgen, wie zou dat dan aan jou gaan betalen nadat het testament nu zou zijn uitgevoerd en je wat moet krijgen, maar hierna zal het geld helemaal opverdeeld zijn en waar zou je het in volgende jaren dan van moeten krijgen nu je vriendin is overleden? Ik denk eigenlijk dat je beter nu een bedrag kunt krijgen want later is er toch niets meer??

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 17:57

Ik moet het geld in een keer krijgen Ze wist ook niet hoelang het hondje zou leven, maar ze had voor zes jaar vaaf het moment van het testament gerekend en dan zou het hondje veertien zijn, wat redelijk is en dan een bepaald bedrag per jaar in haar hoofd om tot een eind getal te komen

Ik heb net het testament binnen en daaruit heb ik geleerd dat die mensen inderdaad maar de helft hoeven te geven en die man die in het andere huis woont de andere helft
Wat ik ook geleerd heb is dat die laatste al het geld krijgt dat op twee verschillenden rekeningen van een bepaalde bank stond en dat die andere mensen het geld kregen dat op nog een derde rekening van een andere bank stond
Nou an het zijn dat daar niks meer op staat, maar ik kan me niet voorstellen dat er op drie rekeningen in twee plaatsen ,bij verschillende banken, niks meer staat!
Dus al zou ik niet van hen krijgen, dan is er nog die ander Waar ik verder geen contact van heb behalve het adres
Met deze verdeling zou ik het helemaal oneerlijk vinden als ik niks krijg

En wel mooi want er staat dat het geld moet komen van het geld dat ze op haar rekeningen heeft maar omdat het voornaamwoord bij het zelfstandignaamwoord hoort en rekening vrouwlijk is en het dus haar rekening is, wil dat niet zeggen dat het letterlijk haar rekening is, je kunt het lezen als hun eigen rekening en dat is denk ik wel een voordeeltje voor mij als ze komen met er staat geen geld meer op die rekeningen van mijn vriendin Dat is dan een taalkundig dingetje in mijn voordeel
Ik heb maandag een afspraak met mijn advokaat

Iets heel raars, hij zei dat mijn naam was zoals in het testament staat en daar staat alleen mijn voornaam
Hij heeft op de envelop (nouja het papier erin dat voor het venster komt) niet mijn achternaam zo geschreven zoals ik het gespeld heb voor hem, maar zoals het op 1 bankrekening staat, met een foutje in de naam die ze nooit veranderd hebben
Dus hij heeft mijn bankgegevens!
Heeft hij die dan ook allang aan die mensen gegeven? (Dat wel logish zou zijn)
Enfin, ik laat de advokaat wel bellen en zie wat ze voor elkaar kan krijgen, dat heeft wat meer gewicht dan als ik blijf bedelen
Ik hoop wel dat ik haar dan kan betalen van het geld dat ik krijg of dat ze met no cure no pay werkt, dat heb ik eigenlijk niet gevraagd
Ik begreep van de assistent die me een gelukkig Pasen wenste dat Paas er dus aankomt, ik had er zelf geen erg in

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:10

Pasen is aankomende zondag :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 18:34

Het testament is trouwens een kopietje met wat dingen erop geschreven met de hand, zoals datum van overlijden en nummer van overlijdingsakte en wanneer het testament geopend is
Het papier dat achter het venster zat had op de andere kant tekst, het was een adrespapier voor een krant aan hem
Ik ben vóór hergebruik, maar als iets van een noraris komt verwacht je wel wat meer, plus dat het met de gewone post is gegaan, niet aangetekend of met de blauwe post, ook raar als je een notaris bent die absurd veel geld vraagt
De stempel staat er niet goed op dus ik an de verzenddatum niet lezen

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:38

Pas op met de advocaatkosten die lopen hard op en het resultaat is lang niet altijd positief!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 18:45

Ja, ik moet het vooraf even vragen, maar ik verwacht eerlijk gezegd dat ze er alleen twee brieven en /of telefoontjes aan hoeft te wijden

Ik moet even mijn map doorspitten van dingen die ik voorbereid had voor de andere advokaat, want toen ging het nog voornamelijk om het hondje en dus kan er veel uit, en omdat de adressen ook in het testament staan kunnen de mails en brieven van mijn vriendin er ook uit die ik er in had gestopt voor de adressen

En het bedrag is in euros, niet in ponden zoals mijn vriendin me had gemailed, maar ik had daar al rekening mee gehouden omdat ze in een gesprek het over euros had gehad

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 20:29

pmarena schreef:
Wat een getob met dat testament zeg.... wel fijn dat hondje weer opgeknapt is +:)+

Wel lüllig trouwens als hondje net toevallig zou komen te overlijden voordat je het erbij horende geld gekregen hebt... wellicht gaan ze zo lang mogelijk tijd rekken...? Of is het de bedoeling dat je het sowieso krijgt omdat je het beestje meegenomen hebt? Of moet dat uit het testament blijken? Ik gun het je wel dat je nog iets krijgt :)

Denk dat op het moment van overlijden van de vriendin het hondje van TS werd en daarmee het geld ook. Ik kan mij niet voorstellen dat een eventueel overlijden van het hondje nu invloed zou hebben.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 21:02

Het staat zo omschreven
- en met de verplichting dat elk -bedrag- aan haar vriendin -mijn voornaam- geeft om haar hond te houden en verzorgen, geld dat van haar * bankrekeningen komt

* dat haar kun je dus ook lezen als hun Het is de fout van de notaris dat het niet gespecificeerd staat als van de erflater En dat het in meervoud staat maakt het ambivalent

Maar hets duidelijk waarom ze a niet het hondje wilde geven en b bleven zeuren over geen geld op de rekening, maar er zijn dus meerdere rekeningen

Die elk zijn de enige andere erfgenamen hier, dat stel en die zoon, omschreven in de eerste helft van de zin waarin ik voor kom

Er was trouwens ook een voorwaarde aan hun erfenis, dat ze voor haar zouden zorgen indien nodig

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-23 10:50

Ik ben een domme doos, want hij heeft natuurlijk mijn naam met de fout erin omdat ik van die bankrekening het testament betaald heb
Maar het blijft raar dat hij zei van ah zoals het in het testament staat terwij daar alleen mijn voornaam staat