Dresscodes

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:39

M_D_H schreef:
We is werkelijk elke site op google als je zoekt op vloekende kleuren.
Dus niet ik, maar daadwerkelijk we, aangezien het over meerdere sites gaat die dit allemaal zo vermelden...
Wat dus betekend dat het niet mijn mening is, maar de algemene mening over vloekende kleuren... Wat we daarmee nog meer gerechtvaardigd maakt.

Prima, dan zou ik me bij deze wel graag willen distantiëren van "we". :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:42

germie schreef:
Voor mij is een dresscode ongeacht waar voor altijd waar ik me fijn in voel en dat is ook altijd netjes of chique. Dus een nette spijkerpantalon of wandelpantalon en nu ook Lowa wandelschoenen.
Vrouwen in rok of jurk is allang achterhaald. Zelfs een broekpak is niet meer voor vrouwen nodig. De vrouw kan ook gewoon casual unisex dragen en je ziet zelfs tegenwoordig wel vrouwen met stropdas. Dat gaat mij wel wat te ver overigens, dat vind ik echt overdressed. Maar een nette spijkerpantalon met wandelschoenen, ja, dat past altijd. En is zelfs gala. Ik droeg dat tijdens de gala-avond op de middelbare school ook. En het mooie was dat ik als enige vrouw/meisje op de gehuurde rodeostier kon stappen zonder problemen. Geweldig was dat. Kleding huren heb ik nog nooit gedaan en zou ik ook niet snel doen. Dat is nooit je eigen ik en een dag later loopt een ander er weer in.

ehm nee. Een nette spijkerpantalon met wandelschoenen past niet altijd en is zeker geen gala

Ayasha
Blogger

Re: Dresscodes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:44

Bij gala denk ik eigenlijk aan de typische lange jurken...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:45

Ayasha schreef:

Zeker in deze tijd niet meer hoor. Vrouwen lopen net zo goed in nette pantalons, en bij mij is dat dus de wandelpantalon of spijkerpantalon. Net als hakken, ook dat is niet specifiek meer nodig als vrouw. Alles is unisex geworden. En dat werkt natuurlijk ook door in zgn. 'gala'. Als je als vrouw in deze tijd nog geacht wordt in een rok of jurk te verschijnen, dan ben je niet met de tijd meegegaan en ben ik geen vrouw meer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:53

Gala is voor mij ook een lange jurk.
En ik denk ook dat dit altijd zo blijft. Unisex of niet.

Dat er wellicht in de toekomst minder gala dresscode gevraagt word dat zou natuurlijk kunnen.

En ik vind het ook prachtig staan... Bij een ander....

:)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:58

Ik vind een vrouw in een mooi pak (pantalon en jasje) ook erg mooi en zelfs sexy mits het mooie kwaliteit is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:00

Dan ben je blijkbaar geen vrouw want een vrouw in pantalon is officieel not done op een gala.
Dat daar vanaf geweken wordt met een chique pantalon en nette schoenen is 1. In een formele setting zal dat niet gewaardeerd worden, op een informeel feestje vinden ze dat vast prima.
De grenzen dan verleggen naar wandelschoenen en een spijkerbroek is ongeveer nog 5 hoofdstukken verder, maar sowieso nergens in de buurt van gala

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:04

DuoPenotti schreef:
Gala is voor mij ook een lange jurk.
En ik denk ook dat dit altijd zo blijft. Unisex of niet.

Dat er wellicht in de toekomst minder gala dresscode gevraagt word dat zou natuurlijk kunnen.

En ik vind het ook prachtig staan... Bij een ander....

:)

hier hetzelfde, ik vind het prachtig om te zien bij anderen. En dan vooral die licht gouden of zilveren kleuren. :+: Maar ik sta er helaas niet mee. :=

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:09

Wandel- of spijkerbroek is voor mannen ook zeker geen gala outfit :') dat het unisex is maakt het niet geschikt voor een gala. Wandelschoenen zijn overigens heel erg casual zelfs voor op kantoor en zouden in een enigszins professionele setting niet gewaardeerd worden :+

Als je het per se unisex wilt houden ook tijdens een feestje draag dan maar een pak en nette schoenen die bij zo'n outfit horen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:11

Er zijn ook wel mooie galapakken voor dames die geen jurk zijn.
Ik bedoel dan geen pantalon en colbert, dat vind ik voor dames echt geen gala.
Maar als je geen jurk wilt en wel naar een gala gaat vind ik zoiets ook passend:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kleuren zijn toevallig allemaal blauw, maar kan in andere kleuren ook :P

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:22

Ayasha schreef:
M_D_H schreef:
We is werkelijk elke site op google als je zoekt op vloekende kleuren.
Dus niet ik, maar daadwerkelijk we, aangezien het over meerdere sites gaat die dit allemaal zo vermelden...
Wat dus betekend dat het niet mijn mening is, maar de algemene mening over vloekende kleuren... Wat we daarmee nog meer gerechtvaardigd maakt.

Prima, dan zou ik me bij deze wel graag willen distantiëren van "we". :+

Het is gewoon tijd en mode afhankelijk want google zegt ook:

Met de kleuren rood en groen kun je mooie kledingcombinaties maken. Ze hebben evenveel stralingskracht en overheersen elkaar niet. En je kunt deze kleuren met zowel koele als warme kleuren combineren.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:55

Ik ben dan wel geen vrouw op zulke dingen. Ik wil gewoon een broek dragen, dat zit zo veel fijner. En is handiger met naar de wc gaan. Ook zie je mij niet op hakken. Misschien ben ik wel geen echte vrouw dan, ook niet erg.
Ik denk dat gala gewoon super breed is en dat alles er onder valt, bij mij in ieder geval wel. En ik ben nog nooit op een feestje geweigerd ofzo waar 'gala' de norm was. Was met het examenfeest heel handig die broek, want ik was dus de enige vrouw, of meid of hoe je het maar noemen wilt die op de rodeostier kon rijden. Geweldig.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:55

germie schreef:
Ayasha schreef:

Zeker in deze tijd niet meer hoor. Vrouwen lopen net zo goed in nette pantalons, en bij mij is dat dus de wandelpantalon of spijkerpantalon. Net als hakken, ook dat is niet specifiek meer nodig als vrouw. Alles is unisex geworden. En dat werkt natuurlijk ook door in zgn. 'gala'. Als je als vrouw in deze tijd nog geacht wordt in een rok of jurk te verschijnen, dan ben je niet met de tijd meegegaan en ben ik geen vrouw meer.

Gala is voor de vrouw een jurk tot aan de hak. Dat je andere varianten tegenwoordig ook ziet wil natuurlijk niet zeggen dat de dresscode veranderd is. De pakken die in eerdere posten gedeeld werden zijn daar een voorbeeld van. Een spijkerbroek en wandelschoenen horen niet bij de dresscode.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:20

Er zit nog een heel scala tussen "geen chique jurk" en een spijkerbroek.
Net als dat er een heel scala zit tussen "geen hakken" en wandelschoenen.

Dat je er niet mee geweigerd wordt op je examenfeest lijkt me logisch. Dat is een puberfeest met opsmuk, geen formele gelegenheid. Vandaar ook de rodeostier...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:31

germie schreef:
Ik ben dan wel geen vrouw op zulke dingen. Ik wil gewoon een broek dragen, dat zit zo veel fijner. En is handiger met naar de wc gaan. Ook zie je mij niet op hakken. Misschien ben ik wel geen echte vrouw dan, ook niet erg.
Ik denk dat gala gewoon super breed is en dat alles er onder valt, bij mij in ieder geval wel. En ik ben nog nooit op een feestje geweigerd ofzo waar 'gala' de norm was. Was met het examenfeest heel handig die broek, want ik was dus de enige vrouw, of meid of hoe je het maar noemen wilt die op de rodeostier kon rijden. Geweldig.

Een eindexamenfeest is wel een ander soort feest dan waarvoor doorgaans de dresscode gala gevraagd wordt :o
Als ik bij een benefietgala van de rotaryclub kom in een spijkerbroek en wandelschoenen, dan reken maar dat mij de toegang ontzegt wordt hoor :+
Als ik het überhaupt al red tot de deur en niet van te voren getackeld wordt door een van mijn familieleden omdat ik het waag mij zo op een gala feest te vertonen :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:31

Een examenfeest op de middelbare school is dan ook niet bepaald een setting waar ik de dresscode gala serieus zou nemen. Maak daar echter een evenement van binnen een vooraanstaande universiteit waar professoren en PhD's eredoctoraten gaan ontvangen, en zij geven als dresscode gala, dan zorg ik dat ik tot op de letter aan de dresscode voldoe.

Gala op niveau van middelbare scholieren is een mooie jurk of een mooi pak, met geklede schoenen en/of hakken. Jurken zullen gerust ook korter zijn dan de normaal vereiste haklengte, er zullen gerust meiden op (platte) sandaaltjes aan komen wandelen en echt geen enkele mannelijke student zal in een rokkostuum komen opdagen. Denk dat je allang blij mag zijn als ze überhaupt een pak aan hebben en niet gewoon een broek met bijpassend los jasje.

Terwijl gala officieel lange jurk is, eventueel met handschoenen voor de dames en white tie (rokkostuum) voor de heren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 18:14

Een rode roos heeft ook gewoon groene stengel en bladeren, hoor ik ook niemand over dat dat niet kan omdat het vloekt :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 18:15

secricible schreef:
Dan ben je blijkbaar geen vrouw want een vrouw in pantalon is officieel not done op een gala.
Dat daar vanaf geweken wordt met een chique pantalon en nette schoenen is 1. In een formele setting zal dat niet gewaardeerd worden, op een informeel feestje vinden ze dat vast prima.
De grenzen dan verleggen naar wandelschoenen en een spijkerbroek is ongeveer nog 5 hoofdstukken verder, maar sowieso nergens in de buurt van gala

Ben 100% vrouw ;)
wist niet het enkel nog over gala mag gaan hier

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 18:19

Gód sta me bij als hier die discussie over 'wandelbroek en wandelschoenen zijn ook passend voor gala' weer wordt opgerakeld :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 18:35

Popstra schreef:
secricible schreef:

Ben 100% vrouw ;)
wist niet het enkel nog over gala mag gaan hier

Germie zei dat ze geen vrouw was als een spijkerbroek en wandelschoenen niet mocht bij gala ;)
Van mij mag het over alles gaan hoor, geen idee waar je dat uithaalt

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 18:55

BaileyMix schreef:
Gód sta me bij als hier die discussie over 'wandelbroek en wandelschoenen zijn ook passend voor gala' weer wordt opgerakeld :')

Nou dat dus.

Ik was al het hele topic bang dat deze discussie/reacties zouden komen.

Ik denk, aangezien ik deze discussie elders meerdere keren gezien heb, dat het geen enkele zin heeft om de discussie over “is een wandel pantalon gala” te voeren want er gaat niemand gelukkig van worden en niemand gaat gelijk krijgen.

Ik zou er niet in durven verschijnen, maar voor sommige mensen is het een prima optie blijkbaar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 19:07

BaileyMix schreef:

:D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 19:13

BaileyMix schreef:

:') :') :')

Bij gala denk ik ook niet meteen aan lange jurken hoor. Een mooie pantalon met stijlvolle top kan ook prima.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 19:24

Earth schreef:
BaileyMix schreef:

:') :') :')

Bij gala denk ik ook niet meteen aan lange jurken hoor. Een mooie pantalon met stijlvolle top kan ook prima.

En welke wandelschoenen draag je daar dan bij?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 19:31

Het liefst stijgijzervast :j