Ruzie tussen vriend en mijn familie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:21

@Ayasha, vind jij dan niet dat de vriend van TS primair haar ouders, en specifiek haar moeder, geschoffeerd heeft?

Dat vind ik namelijk wel.
Ze waren in dat restaurant om haar moeders verjaardag te vieren en hij gaat zitten gamen.

luuntje

Re: Ruzie tussen vriend en mijn familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:25

Met je ogen dicht zitten is gewoon erg kinderachtig.
Ik was als moeder zijnde opgestaan , had betaald en was weggegaan.

Zonder excuses van beide heren had ik ze nooit meer mee uit eten genomen.
Wat een kleuters.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:56

Menino schreef:
Ja, laten we nu vooral op basis van een tekstverhaaltje de TS bang maken voor allerlei zaken. nadat we eerst haar hele relatie hebben afgebrand +:)+ .

Hier ben ik het wel mee eens

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:21

Roodvos schreef:
@Ayasha, vind jij dan niet dat de vriend van TS primair haar ouders, en specifiek haar moeder, geschoffeerd heeft?

Dat vind ik namelijk wel.
Ze waren in dat restaurant om haar moeders verjaardag te vieren en hij gaat zitten gamen.

Nee. Dat heeft broertje gedaan IMO.
De rest van de tafel had zo ver ik lees niet eens door dat hij aant gamen was.

Áls broer zijn grote waffel gehouden had en achteraf gezegd had ‘ik vond dat best asociaal’ was de avond niet verpest geweest zo ver ik op maak uit de berichten van TS. Dus nee. IMO heeft broer de ouders geschoffeerd en niet zozeer de vriend ongeacht wat je verder vindt van gamen op restaurant gebaseerd op de info die we hebben.

Ik moet er bij zeggen dat ik een bloedhekel heb aan mensen die hun stem verheffen dus dat speelt ook mee in mijn mening natuurlijk. Ik heb liever iemand die zijn mond houdt en zit te gamen dan iemand die zijn stem verheft.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 19:06

Bedankt voor je antwoord Ayasha.

Akkoord, broer (ik vind een man van 25 geen broertje meer, ook al is hij jonger) heeft zich ook niet goed gedragen.

Maar ik vind vriend met zijn game-gedrag zo asociaal dat ik daar al gelijk op afknap. En dan maakt het voor mij niet uit "dat niemand daar last van had".
Wat ook niet zo is, want broer had het door.

Nou speelt bij mij mee dat mijn ex bij onze laatste familie bijeenkomst mijn ouders, en specifiek mijn moeder, geschoffeerd heeft. En probeerde ruzie te maken met mijn broer, die gelukkig teveel door de wol geverfd is om zich te laten uitlokken. Mijn moeder was terminaal dus voor mij is dat een situatie die gevoelig ligt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 19:14

Zullen we het bij de feiten houden. Wanneer jullie zin hebben in een soap, ga dan gezellig een tv programma kijken of je eigen topic starten..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 19:18

Ayasha schreef:
Ik moet er bij zeggen dat ik een bloedhekel heb aan mensen die hun stem verheffen dus dat speelt ook mee in mijn mening natuurlijk. Ik heb liever iemand die zijn mond houdt en zit te gamen dan iemand die zijn stem verheft.

Vriend ging ook aan het vloeken en stemverheffing na de opmerking van broertje. Het is niet zo dat hij daarna de wijste was.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 19:21

senna21 schreef:
Zullen we het bij de feiten houden. Wanneer jullie zin hebben in een soap, ga dan gezellig een tv programma kijken of je eigen topic starten..

welke feiten? Die zijn al lang besproken. Als een fatsoenlijke conversatie tussen twee bokkers om tot meer begrip naar elkaar toe te komen je stoort lees er dan overheen. Tis een forum: daarop wordt gediscussieerd en niet enkel wanneer jij vindt dat het past.

Roodvos: Ja ik snap wel dat je dan op andere "feiten" focussed want daar komt het verschil in alle meningen uiteindelijk op neer. Waar je het hardst aan tilt.

Ik denk dat ik in dit geval broer en man figuurlijk bij de kraag genomen had en even mee naar buiten genomen had om te doen kalmeren maar dat moet je op dat moment dan ook durven/ zelf rustig genoeg blijven om daar aan te denken. Buiten kalmeren en met elkaar praten als normale mensen, hand geven, zand er over en weer naar binnen en allebei normaal doen. Maar daarvoor is het nu natuurlijk te laat. Wellicht is dat wel een ide om het nu op geklaard te krijgen.
"gewoon" broer en man op de zetel plempen. Duidelijk maken dat beide zich misdragen hebben en zich mogen excuseren naar de ouders toe (nog niet perse naar elkaar want ze waren elkaar waard.). Hand geven, zand er over en volgende keer beter doen.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 12:53

15 pagina's vol voor een akkefietje tussen broertje en vriend bij een etentje van de ouders van ts met de meest uiteenlopende reacties van het valt allemaal wel mee tot ik zou vriend dumpen. Bijzonder.

Ts, je zocht naar tips. Ik snap heel goed dat je je poedersuiker voelt onder dit akkefietje en beide hebben niet correct gehandeld. oliebol happends, life sucks. Ik zou dit echter ook niet groter maken dan dat het is, namelijk een akkefietje. Het is niet meer dan normaal dat dit even uitgepraat moet worden, aangezien er meer mensen bij betrokken waren dan alleen de 2 mannen in kwestie (jij, je ouders) en er zeker naar je ouders van beide kanten een excuus moet komen (en als ik jou was zou ik ook direct erin gooien dat die 2 mooi samen een nieuw etentje kunnen organiseren, maar dat is jouw keus natuurlijk). Maar meer moet je er echt niet van maken. Gewoon op de koffie bij je ouders, iedereen zn zegje laten doen, excuses en klaar.

Ik heb vooral het idee dat jij er stress van hebt dat jouw vriend zijn eigen aandeel niet inziet en dat hij dit ook laat merken tijdens het gesprek (en ja, zoals hierboven genoemd wordt, je voelt je waarschijnlijk ook verantwoordelijk voor het gedrag van je partner, jij bent tenslotte degene die hem meebrengt). Maar echt, laat dat los, ook jij kunt in het gesprek aangeven dat je het anders ziet en ze zich beide als idioten gedragen hebben. Het is je familie en blijkbaar is het verder altijd wel allemaal oke en gezellig, dus dat komt echt wel weer goed :)

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 15:24

Ik heb van de week ook mijn moeder gesproken en ik denk dat er bij mijn vriend toch ook wel een game probleem achter kan liggen.. ik zal vanavond proberen om een reactie hier de plaatsen, maar mijn hoofd is momenteel een rollercoaster en een warboel.. vooral na het gesprek van de week met mijn moeder.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 15:30

Sterkte meid :(:) bedenk wel dat jij niet alles voor iedereen hoeft op te lossen he :(:)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 16:44

Momo94 schreef:
Ik heb van de week ook mijn moeder gesproken en ik denk dat er bij mijn vriend toch ook wel een game probleem achter kan liggen.. ik zal vanavond proberen om een reactie hier de plaatsen, maar mijn hoofd is momenteel een rollercoaster en een warboel.. vooral na het gesprek van de week met mijn moeder.

:knuffel:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:11

Momo94 schreef:

Sterkte/succes. Ik ga mee met de bokker die zei dat jij niet alles moet oplossen…. Het is niet jouw verantwoordelijkheid. Ik begrijp dat je er tussen zit maar denk ook aan jezelf. Durf zeggen ‘IK heb geen controle over andermans gedrag.’ Want dat is gewoon een feit. Laat je die verantwoordelijkheid dus niet op dringen. :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:12

Ojee, ik ben benieuwd wat moeder te vertellen had....hopelijk krijg je snel je gevoelens en gedachtes goed op een rijtje :(:)

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:34

Oh oh wat een verhaal joh.
Ik kan me heel erg voorstellen dat je je hier heel ongemakkelijk en rot bij voelt.
Irritant (maar voor mij begrijpelijk ook hoor) dat 2 volwassen mensen met zulk onvolwassen gedrag jou gevoel zo beinvloeden.
Wil je vooral heel veel succes wensen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 01:56

Hoe is het gesprek gegaan TS?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 09:08

Ik lees dit allemaal nu pas. Maar is voor zoiets het nu echt nodig om het uit te gaan praten? Ik zou het negeren en doorgaan. Uitpraten? Ik zou zeggen, boodschap aangekomen, en door. Vriend gewoon geen Pokemon meer spelen in een restaurant, en klaar. En voor zoiets bij elkaar komen om het uit te praten vind ik echt over de top en niet nodig.

Doet mij denken aan mijn duikvereniging, ik heb in coronatijd 2 mensen opgeleid voor een brevet van een ander merkje dan de CMAS/NOB. Dat waren 2 leden, maar het clubleven lag stil. Andere instructeurs vonden dat cursisten afpakken, maar dat was het natuurlijk totaal niet. Die 2 personen wilden gewoon duiken en moesten de opleiding hebben. Het was puur omdat ik toevallig ook lid was van die club dat ze moeilijk deden. Dat heb ik ook gezegd en in de statuten staat nergens dat je als nob instructeur en lid niet andere leden voor wat anders mag opleiden. Het bestuur vond ook dat dat even uitgesproken moest worden en ik zou dan maar even daarvoor naar Groningen moeten rijden (brandstof was zelfs met 1 euro per liter toen niet gratis en mijn tijd ook niet), dus geweigerd. Heb gezegd dat ik niets fout gedaan heb, en ook totaal geen reden voel om excuses aan te bieden. En daar was het mee klaar voor mij (nooit meer wat gehoord).
Dus ik zou dat hier ook doen: Ja, die telefoon was niet handig, maar nu is het klaar. En daar kunnen ze het dan mee doen, dan heb je al excuses aangeboden in mijn ogen. En dan zou ik ook nog melden dat schreeuwen net zo min netjes is. En dan is het klaar, over tot de orde van de dag.

Ik ben wel benieuwd hoe het nu is afgelopen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 09:19

Het wordt ook veel groter gemaakt dan dat het is.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 09:28

Ik denk dat er nog veel meer dingen achter zitten en dat het -iig de ouders- niet meer gaat om enkel dit -ontzettend kinderachtige- voorval in het restaurant. Ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan TS :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 09:33

marleen_usar schreef:
Het wordt ook veel groter gemaakt dan dat het is.

Misschien was dit de bekende druppel.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 09:34

Ik denk dat het na 15 pagina’s niet nodig is om alles wat al is gezegd nog eens te herkauwen. En germie, je vergelijking lijkt mij totaal niet relevant sinds dit om een familie kwestie gaat.

Ik hoop voor ts dat het gesprek afgelopen zondag goed is verlopen en er voor iedereen wat meer rust en duidelijkheid is. Misschien wilt ze nog een update geven, maar ik kan het ook begrijpen als ze niet weer bedolven wil worden onder alle dwingende meningen van bokt. :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 09:46

Ik lees geen dwingende meningen? Ik lees alleen vooral reacties van mensen die er nuchter naar kijken.

Maar ik ben wel benieuwd hoe het afgelopen is.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 13:52

Mijn moeder heeft in ieder geval gezegd dat het wel erg opvalt dat hij als hij bij ons is of toen voor een trouwfeest hij eigenlijk altijd op zijn telefoon zit. Dat ze eigenlijk al die tijd niks hebben gezegd vanwege mij. Ik heb toen ook gezegd dat ze dat gerust hadden kunnen zeggen en anders wel tegen mij dat ik daar dan wel iets aan ging doen. Heb ook wel gezegd dat ik gezelschap ook niet steeds op mijn vriend let, want ik zit eigenlijk dan wel gezellig te kletsen.

Afgelopen zondag hadden we het gesprek. Ik heb zaterdag avond eigenlijk pas verteld 13 uur bij ons thuis. Ik zei ook dat ik op zijn minst excuses verwacht naar mijn ouders toe. Hij zei op dat moment ook dat het een f*ck fest ging worden.. want wij zaten al niet op 1 lijn. Dat klopt, dat zaten we ook niet, omdat hij nog steeds van mening was als hij zich verveelde dan op een spelletje op zijn telefoon kon gaan spelen. Maar ik heb ook gezegd je moet! Ik ga hier momenteel aan onderdoor aan de stress, want op dit moment lijd ik, maar ook mijn eigen onderneming eronder en daar ligt voor mij echt de grens. Dat gesprek ging ook niet goed, maar ik moet ook zeggen dat heeft ook wel te maken met de begin toon van mijn vriend toen hij begon met vertellen. Iedereen was namelijk naar woorden aan het zoeken. Hij begon zelf ooh dan zal ik het voortouw maar weer nemen en hij vond dat mijn broertje eerst excuses moest maken voor we ergens over konden praten. Tjah, toen was idd de toon gezet. Broertje en vriend ruzie, vriend is toen naar huis gegaan. Ik ben toen nog bij mijn ouders gebleven en nog nagesproken. Toen heb ik wel gezegd dat mijn vriend er wel mee akkoord moet gaan om misschien niet nu, maar dat het in ieder geval opgelost moet worden. Wil hij dat niet, dan had ik wel gezegd dat ik mijn spullen zou pakken, want ik ga niet voor eigenlijk zo iets tussen een ruzie zitten tussen mijn familie en mijn vriend.

Toen ik terug thuis was hebben wij knallende ruzie gehad, maar heb hem inderdaad op dat moment ook voor klein kind uit gemaakt omdat als hij zich verveeld dan vind dat het normaal is dat je dan in slaap valt of een game gaat spelen op je telefoon in gezelschap van andere. Toen zei hij ook dat hij introvert is en hij daardoor niks om andere mensen geeft. Dus ik nja prima, dat is dan jou ding. Ik zeg, maar als we in gezelschap zijn van in ieder geval mijn familie verwacht ik wel dat je je met enig fatsoen gedraagt. Ook vind hij dat het dan duidelijker gezegd moet worden naar hem als mensen iets niet fijn vinden en in dit geval dat hij dan op zijn telefoon pokemon speelt. Toen zei hij ook, maar vroeger was je inderdaad zonder telefoon in gezelschap, maar tegenwoordig is dat meer de norm. Iedereen zit op zijn telefoon. Op het werk in de pauze zegt hij dat hij dan een gesprek probeert aan te gaan, maar alle collega's op hun telefoon zitten. Moet wel zeggen daar twijfel ik over of hij werkelijk in gesprek gaat, maar dat heb ik ook gezegd. Uit eindelijk zei hij, ik wil dan wel een keer met je ouders afspreken en hun mijn excuses aanbieden, maar ik wil wel excuses van je broertje dat hij tot 2x toe ineens uit valt. Toen zei ik ook dat de toon waarmee hij het gesprek begon ook absoluut niet netjes was.

Nu ga ik vanavond naar ons thuis. Eten bij mijn moeder en broertje, want mijn vader is onderweg op de vrachtwagen en dan gaan we weer even praten. Tijdens het gesprek afgelopen zondag hebben mijn ouders gezegd zonder excuses of iets komt hij hier niet meer in. Ik hoop echt dat we hier uit komen, maar ik ga er niet tussen in zitten... Dan zal ik toch kiezen voor mijn familie hoe erg ik het ook vind. Ik hou wel van hem en verder thuis enz is hij een hele toffe vent, alleen hij heeft gewoon denk ik hele andere normen en waarden geleerd. Heel anders dan dat ik ooit echt hem mee gekregen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 14:00

Wauw meis....... denk dat je het prima hebt aangepakt zo, en heel goed dat je voor jezelf besloten hebt er niet tussen te willen zitten.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 14:04

Wauw. Respect hoe jij ermee om gaat TS. Ik vind je heel correct overkomen. En de reactie van je ouders erg begrijpelijk.

Wat je vriend betreft: Wat ik lees is dat hij uiteindelijk al ging met het idee om ruzie te beginnen maken en weer te escaleren. Zulk gesprek was er juist om iedereen terug bij elkaar te brengen. Hij zou tenminste het fatsoen naar jou toe moeten hebben om dat in te zien en terug naar een normale omgangsvorm te kunnen gaan. Maar blijkbaar is dat spelletje hem meer waard… triestig maar ook duidelijk.
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 08-11-22 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt