Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:42

Niobe schreef:
Fitzroy schreef:
Nou, ik weet niet hoe het er in jouw familie aan toe gaat, maar in mijn familie zou de kans dat een kind gaat krijsen vele malen hoger zijn dan die andere zaken die jij noemt :+

Dat zegt elke nette familie

Dat dus.
In mijn familie weten ze nog hoe ze zich moeten "misdragen" op een begrafenis ;)

pmarena

Re: Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:16

Ja je hebt best kans dat de baby precies op dat moment ontroostbaar is. En dat iets van een melkje of speentje ook niet helpt. Tja dan neemt pappa of mamma hem/haar mee naar buiten zodat de ceremonie niet teveel verstoord wordt, en ga je tijdig naar huis. Niks aan te doen :(:)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:28

Als organisator van een feest mag je bepaalde eisen stellen, het is tenslotte jouw feestje, maar je moet ook kunnen verwachten dat mensen bedanken voor de uitnodiging als de "eis"' ze niet aanstaat. Als ik een uitnodiging krijg voor de dresscode gala weet ik niet of ik van de partij ben. Hetzelfde geldt voor wel of geen kids uitnodigen. Ben benieuwd wat TS nu uiteindelijk gaat doen.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:02

Het is de bruiloft van je broer en hij bepaalt. Het is aan jullie hoe je dat opvat. Ik kan me best voorstellen dat hij geen kleine kinderen daar wil. Ik zou er geen drama om maken of ruzie, daar is het leven te kort voor.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 22:51

pmarena schreef:
Ja je hebt best kans dat de baby precies op dat moment ontroostbaar is. En dat iets van een melkje of speentje ook niet helpt. Tja dan neemt pappa of mamma hem/haar mee naar buiten zodat de ceremonie niet teveel verstoord wordt, en ga je tijdig naar huis. Niks aan te doen :(:)

Elke moeder kent het fenomeen sprongetjes wel :')

Ik ben het met de rest eens, er is vast een oplossing waarin beide partijen zich kunnen vinden. En ja, kinderen staan voor (de meeste) ouders op de eerste plaats...gelukkig maar.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:21

Citaat:
Van naaste familie verwacht ik ergens toch dat zij ons zelf de keuze geven.

En hij verwacht dat jullie als naaste familie zijnde zijn/hun wens respecteren ivm geen kinderen.
Ik zou het niet persoonlijk nemen. Ik wou dat mijn vader dezelfde wens had uitgesproken toen hij trouwde, want ik heb geen 2 woorden van de ceremonie verstaan door hysterisch gehuil van 2 kinderen.

TS, neem het niet persoonlijk. Doe 2 stapjes terug, en vraag jezelf af waarom dit gevraagd wordt.
Het is hun dag, en daar hebben jonge kinderen nu eenmaal geen besef van - als de kinderen erbij zijn, zullen jij en je partner jullie aandacht daaraan besteden (wat gewoon logisch is) in plaats van aan het huwelijk en de familie.

Ik heb het op huwelijken meegemaakt, en op begrafenissen. Zo'n dag wordt minder intens beleefd wanneer er kinderen aanwezig zijn, want die eisen nu eenmaal aandacht, ook wanneer ze er niet letterlijk om vragen. En als je dan geluk hebt en je hebt kinderen die amper een kik geven, fijn, maar ook dan zal je aandacht naar de kinderen uitgaan. En ik heb het zelf ook al anders gezien: kinderen die de boel bij elkaar krijsen/huilen, die de hele tijd aan mama's rok of papa's broek hangen, die rondrennen en de boel verstoren, ...

Neem het niet persoonlijk op en buig het om naar iets positief. Zonder de kinderen erbij zullen jullie jouw broer zijn speciale dag veel "aanweziger" mee beleven, en dat is toch fijn?
Het is 1 dag op een heel jaar. Het is niet jullie dag. Ofwel leg je je daarbij neer en respecteer je de wensen - ofwel ga je niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:29

Eh....LWDaisy....broer heeft aangegeven dat de jongens op de ceremonie wel verwacht worden aanwezig te zijn. Dus heel veel wat je zegt gaat hier al niet op.

Het idee van het trouwende stel is dat de jongens er zijn met de ceremonie en daarna "verdwijnen" en niet meer aanwezig zijn bij het diner en niet blijven slapen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:34

Zo zie je maar, goed lezen is een kunst.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:51

pmarena schreef:
Eh....LWDaisy....broer heeft aangegeven dat de jongens op de ceremonie wel verwacht worden aanwezig te zijn. Dus heel veel wat je zegt gaat hier al niet op.

Het idee van het trouwende stel is dat de jongens er zijn met de ceremonie en daarna "verdwijnen" en niet meer aanwezig zijn bij het diner en niet blijven slapen.

Ik vraag mij af of dat de kinderen echt verwacht worden of dat ze het puur doen om ouders tegemoet te komen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:54

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er foto's worden gemaakt en dan is het voor een gezin wel erg leuk als ze er compleet op staan, plus dat de gastheer en gastvrouw aangeven dat ze overdag er geen problemen mee hebben dat ze er bij zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:59

vevina schreef:
pmarena schreef:

Ik vraag mij af of dat de kinderen echt verwacht worden of dat ze het puur doen om ouders tegemoet te komen.

......
zo zinloos dit soort opmerkingen.

Misschien nodigen ze TS sowieso wel alleen maar uit voor goed fatsoen. Misschien vindt het bruidspaar elkaar wel verschrikkelijk en trouwen ze alleen omdat ze geen gezichtsverlies willen. Misschien vinden ze hun locatie wel stom maar is deze het goedkoopste....
Misschien, misschien, misschien...

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:21

pmarena schreef:

Oh, ik was nog niet goed wakker, helemaal overheen gelezen!
Nou ja, wat de wensen ook zijn - die mogen ze gewoon hebben en uitspreken.

Ik zou het ook niet handig vinden, kinderen bij een formeel diner. Maar ik zou ze ook niet handig vinden bij de ceremonie :+

Het is maar een nachtje. Een paar uur. Ik zou het allemaal niet zo persoonlijk nemen :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:27

Het is niet zo dat de kinderen van de ts niet welkom zijn, kinderen in het algemeen. Ik vraag me af hoe de ts er nu over denkt?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:41

marleen_usar schreef:
Het is niet zo dat de kinderen van de ts niet welkom zijn, kinderen in het algemeen. Ik vraag me af hoe de ts er nu over denkt?

Ik denk dat zij zoiets heeft van: “ jullie discussiëren maar lekker met zijn allen, ik heb al eea aan tips waar ik wat mee kan.”
Echt de opmerkingen van sommigen.. Heb de popcorn er maar bij geoakt :') :')

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:51

Het is toch niet zo moeilijk om een oppas te regelen voor die avond?
Ik vind ook dat kids daar niet bij horen.

Vind de titel ook niet echt gepast, als de kinderen niet welkom waren geweest dan zouden ze naar mijn mening ook niet bij de ceremonie mogen zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:52

_Mir schreef:

En de nacht :)

Misschien voor jou niet moeilijk, niet iedereen trekt zo een blik oppas open.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:03

verootjoo schreef:
_Mir schreef:

En de nacht :)

Misschien voor jou niet moeilijk, niet iedereen trekt zo een blik oppas open.

Zeker bij een familiefeest, grote kans dat je oppas daar ook aanwezig is :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 06:36

En TS sprak volgens mij over een rit van 2 uur?

Dan heb je dus iemand nodig die de kinderen oppikt bij de ceremonie, en ze daarna ergens naartoe meeneemt waar ze ook kunnen slapen. Dan heb je in de praktijk dus al snel iemand nodig uit de andere familie dan van de trouwerij. Die met die kinderen kan en wil autorijden en waar ze genoeg vertrouwd mee zijn om daar mee op pad te gaan en bij te slapen.

Dan kom je toch al snel uit bij een oma / opa die dat kunnen en willen en ik gok zomaar dat niet iedereen die achter de hand heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:05

Ben benieuwd ts.. hoe is dit afgelopen? Moet hij nog plaatsvinden of is het achter de rug?

Eventueel plek voor een oppas in het huisje die dan die avond of de volgende ochtend terug rijdt ? Ons nichtje was ook niet meer welkom na het eten en we vinden haar heus heel lief hoor. Wij wouden swingen met d3 ouders van haar !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:46

pimaude schreef:
Ben benieuwd ts.. hoe is dit afgelopen? Moet hij nog plaatsvinden of is het achter de rug?

Eventueel plek voor een oppas in het huisje die dan die avond of de volgende ochtend terug rijdt ? Ons nichtje was ook niet meer welkom na het eten en we vinden haar heus heel lief hoor. Wij wouden swingen met d3 ouders van haar !

swingen als in https://nl.wikipedia.org/wiki/Swingen_(partnerruil) ?

Ik moet dit even 3x lezen geloof ik :') .

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 13:28

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 22:07

Afbeelding