Passen jullie je uitgavenpatroon al aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:15

Marije_jiplover schreef:
Het valt mij in de grensregio op (was laatst een weekend in Winterswijk) dat ik enorm veel Duitse auto's op de parkeerplaatsen van de Nederlandse winkels/supermarkten zie.
Het blijft een interessant fenomeen, de Nederlanders die in Duitsland boodschappen doen, maar evenzoveel Duitsers die dat hier komen doen.

Ja, volgens mij is koffie, groente en paracetamol e.d. hier goedkoper.

mirim

Re: Passen jullie je uitgavenpatroon al aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:47

Sterker nog : paracetamol schijn je in Duitsland niet zonder recept te kunnen kopen.

Wij gaan naar Duitsland om te tanken.
Daarna door naar de edeka voor boter, melk, sappen, bier, frisdrank en n vleeswaren . In Duitsland hebben ze nog gewoon vleeswaren met smaak, met vlees in plaats van water en zetmeel.
En de heerlijke Duitse broodjes natuurlijk !
Groente en fruit is niet goedkoper of beter als in Nederland inderdaad

Verder ,om te besparen, kopen we minder snel nieuwe kleding en schoenen .
Eten minder vlees en drinken minder wijn.
Een glaasje wijn bij het eten was een gewoonte geworden , maar zeker niet noodzakelijk .

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 00:52

mirim schreef:
Sterker nog : paracetamol schijn je in Duitsland niet zonder recept te kunnen kopen.

Wij gaan naar Duitsland om te tanken.
Daarna door naar de edeka voor boter, melk, sappen, bier, frisdrank en n vleeswaren . In Duitsland hebben ze nog gewoon vleeswaren met smaak, met vlees in plaats van water en zetmeel.
En de heerlijke Duitse broodjes natuurlijk !
Groente en fruit is niet goedkoper of beter als in Nederland inderdaad

Verder ,om te besparen, kopen we minder snel nieuwe kleding en schoenen .
Eten minder vlees en drinken minder wijn.
Een glaasje wijn bij het eten was een gewoonte geworden , maar zeker niet noodzakelijk .

Dat klopt niet hoor, paracetamol is ook daar gewoon receptvrij, t is wel veel duurder. Andersom haal ik wel daar B12 ampullen om te injecteren, die kan je daar bij de apotheek zonder recept halen en hier niet (heb ze nodig voor de hond, daar halen is veel goedkoper dan via mijn dierenarts).

Ik doe ook graag boodschappen in Duitsland maar we wonen er te ver vanaf om dat wekelijks te doen. Dus houd ik de Kaufland folder in de gaten en als ze weer een fijne varkenshaasaanbieding en meer hebben gaan we weer een keer. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 06:23

Boodschappen in Duitsland is niet goedkoper als je vers kookt we waarde hecht aan de herkomstvan vlees.. het is vooral heel veel goedkoper spul in blikken zakjes pakken.

Ook is groenten en fruit er van stuk mindere kwaliteit. Ik woon ook aan de grens en niet voor niks op het supermarkt plein hier altijd vol staat met duitsers.

Tanken doe ik er wel.

Drogisterij Is ook goedkoper maar ik gebruik geen plastic voor zeep en shampoo en deodorant dus daar heb ik ook niets aan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 07:11

Bier en andere alcohol scheelt ook een slok op een borrel :+

Mijn man slaat eens in de zoveel tijd een hele lading bier in uit Duitsland. Scheelt heel veel euro’s op een krat.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:02

Hier zijn bananen, druiven, sinasappelen, gember, uien,paprika, wortels, prei echt prima van kwaliteit bij de Duitse supermarkt.
We koken nagenoeg altijd vers. Soms diepvriesgroentes ... ook die zijn veelal goedkoper in Duitsland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:03

Hier is het in elk geval zeker niet goedkoper :) ben echt wel goedkoper uit als ik naar de Lidl in Nederland ga. En dat beamen de vele duitsers die hier boodschappen doen ook :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:16

Toen wij nog in NL woonden, zaten we ook niet ver van de Duitse grens. Wij gingen dan eens per 2 maanden ongeveer, voornamelijk voor frisdrank, bier en alcohol. Alles echt fors goedkoper. Ik ging dan alleen naar de Duitse Lidl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:18

Ja dat wel inderdaad!

Wij drinken geen frisdrank en geen alcohol dus dat neem ik toch niet mee :))

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:38

Pfff ik was gisteren even bij de jumbo ipv mijn standaard lidl. Niet meer dan normaal en bijna 20e meer kwijt (>100 ipv de normale 80e). Zoveel verschil daar tussen...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 14:42

Ja dat scheelt echt veel. Ik woon vlakbij de Jumbo maar ga toch altijd naar de Lidl.