Bedrijfsbus in woonwijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 19:50

Ibbel schreef:
Petpa schreef:
Indien er parkeerruimte op 1 minuut afstand is zal dat de voorkeur van de werknemer zijn

Totdat werknemer aansprakelijk wordt gesteld voor de schade bij inbraak/diefstal }>

Waarom zou de werknemer aansprakelijk gesteld worden?

netjuh6

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 20:20

Ik vind het heel bijzonder dat mensen verwachten dat andere 10 minuten gaan fietsen om bij de bus te komen zodat ze zelf een auto kunnen parkeren. Kijk ik snap dat je geen mega busjes in de straat wilt, al vind ik, die betalen net zo goed wegen belasting en hebben net zoveel recht op een parkeerplek. Maar een caddy/Transporter neemt echt niet meer plek in als een gewone auto.

Als mensen eens wat meer van elkaar accepteren en niet zo zouden zeuren zou de wereld echt veel leuker zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 20:26

netjuh6 schreef:
Ik vind het heel bijzonder dat mensen verwachten dat andere 10 minuten gaan fietsen om bij de bus te komen zodat ze zelf een auto kunnen parkeren. Kijk ik snap dat je geen mega busjes in de straat wilt, al vind ik, die betalen net zo goed wegen belasting en hebben net zoveel recht op een parkeerplek. Maar een caddy/Transporter neemt echt niet meer plek in als een gewone auto.

Als mensen eens wat meer van elkaar accepteren en niet zo zouden zeuren zou de wereld echt veel leuker zijn.

Nou ja, zodat ze óók kunnen parkeren. Een bedrijfswagen is meestal de tweede (en soms zelfs derde) auto bij een huis. Als jij dan je eerste auto nergens kwijt kan, maar het wel vol staat met bedrijfsbusjes, dan is het toch niet zo gek dat mensen dat vervelend vinden? En je hoeft geen 10 minuten te fietsen: je kunt voor dat stukje ook de auto pakken :)*.

Overigens heeft het niets te maken met respect voor mensen die dergelijk werk doen. Tuurlijk is het altijd prima om meer bewustzijn van elkaars werk en uitdagingen te creëren, maar mensen met een kantoorbaan werken niet minder hard.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 20:29

Vjestagirl schreef:
netjuh6 schreef:

Nou ja, zodat ze óók kunnen parkeren. Een bedrijfswagen is meestal de tweede (en soms zelfs derde) auto bij een huis. Als jij dan je eerste auto nergens kwijt kan, maar het wel vol staat met bedrijfsbusjes, dan is het toch niet zo gek dat mensen dat vervelend vinden? En je hoeft geen 10 minuten te fietsen: je kunt voor dat stukje ook de auto pakken :)*.

Overigens heeft het niets te maken met respect voor mensen die dergelijk werk doen. Tuurlijk is het altijd prima om meer bewustzijn van elkaars werk en uitdagingen te creëren, maar mensen met een kantoorbaan werken niet minder hard.

Maar het is in Nederland echt heel normaal om twee auto’s te hebben. Ik vind daarmee dus niet dat een bus dan minder recht heeft op een parkeerplek dan een personenauto.

Wel kun je rekening houden met elkaar. Maar het recht op een parkeerplek is voor ieder gelijk.

Overigens als je met de auto naar je bus gaat is het probleem volgens mij niet echt opgelost. Overigens ik werk op kantoor mijn vriend heeft eigen bedrijf met bus en idd de een werkt niet harder als de ander dus daarin ben ik het met je eens.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:24

Als iedereen dan ook bereid is de hogere kosten te betalen voor de extra reistijd, en niet gaat jammeren dat de monteur of hulpverlener langer onderweg is dan strikt noodzakelijk. En ook niet gaan jammeren dat een storingsmonteur niet alles bij zich heeft omdat helaas net de bus is leeggeroofd want die moet uit het zicht staan.

O en ook niet gaan jammeren dat de extra kosten voor beveiliging van de werkauto’s doorgerekend worden naar de klant.

En vergeet vooral niet dat bij ons bedrijf 80% van de spoedmeldingen makkelijk door mensen zelf opgelost had kunnen worden als ze heel even nagedacht hadden, dus dat een aanzienlijk deel van onze storingsritten eigenlijk onnodig zijn.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:36

996981 schreef:
Mensen met dergelijke bussen zijn hele dagen lichamelijk aan het werk en maken lange dagen. Dat besef en respect is er helaas niet meer onder mensen met een kantoorbaan. De arbeiders moeten maar verder reizen zodat zij in hun vrije tijd van hun “uitzicht” (wat in veel gevallen niet meer is dan het huis van de buren aan de overkant) kunnen genieten…

Ga er in je vrije tijd lekker op uit of ga in de tuin zitten als je last hebt van het feit dat je op je bank geen “uitzicht” meer hebt.

Zou goed zijn als iedereen verplicht een periode in zijn leven dergelijk arbeid moest doen. Dan zou er iets meer respect zijn

Het is natuurlijk niet dat alleen mensen met een bedrijfsbus lichamelijk zwaar werk doen, hoe kom je daar nou bij? Het bedrijf dat de koffieautomaat komt bijvullen bij ons komt met een bus, reken maar dat mijn collega’s in de fabriek lichamelijk zwaarder werk hebben…

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:45

Ik baal vooral als ik op de weg moet gaan staan met oversteken omdat zo'n geparkeerde bedrijfsbus al het zicht wegneemt.
Levert behoorlijk gevaarlijke situaties op soms.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 00:14

lor1_1984 schreef:
Ik baal vooral als ik op de weg moet gaan staan met oversteken omdat zo'n geparkeerde bedrijfsbus al het zicht wegneemt.

Dan steek je een stukje verder over ;)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 03:29

Of je steekt je hoofd even om de bus heen. Sowieso rijdt een auto niet op 5-10 cm langs een bus (dan is 'ie z'n spiegel kwijt), dus je hebt sowieso een klein beetje marge.

Ibbel schreef:
Petpa schreef:
Indien er parkeerruimte op 1 minuut afstand is zal dat de voorkeur van de werknemer zijn

Totdat werknemer aansprakelijk wordt gesteld voor de schade bij inbraak/diefstal }>

Het is behoorlijk ingewikkeld om een werknemer persoonlijk aansprakelijk te stellen voor iets werkgerelateerds. Dat gaat vrij ver, werknemer is aansprakelijk bij opzet of bij bewust roekeloos handelen. Het is maar de vraag of het aan de openbare weg parkeren daaronder valt, ook omdat je bij klanten regelmatig ook niet anders kan.

netjuh6 schreef:
Overigens als je met de auto naar je bus gaat is het probleem volgens mij niet echt opgelost. Overigens ik werk op kantoor mijn vriend heeft eigen bedrijf met bus en idd de een werkt niet harder als de ander dus daarin ben ik het met je eens.

In zoverre wel dat dan de auto dan voor de deur staat en de bus afgelegen. Zou je de bus in de straat parkeren, dan staat er dus een auto én een bus.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 08:40

netjuh6 schreef:

Wegenbelasting die voor grijs kenteken betaald moet worden stelt nauwlijks iets voor.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:08

Maar doe nou ook niet alsof dat gratis is. Het zijn gewoon weggebruikers met dezelfde rechten. Ik vind het heel raar dat mensen zich bemoeien met wat er op de openbare weg gebeurd. Geen strafbaar feit. Dus waar maakt iedereen zich druk over. Als je je er aan stoort zou ik bij een volgende woning daar rekening mee houden.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:13

Miran schreef:
996981 schreef:
Mensen met dergelijke bussen zijn hele dagen lichamelijk aan het werk en maken lange dagen. Dat besef en respect is er helaas niet meer onder mensen met een kantoorbaan. De arbeiders moeten maar verder reizen zodat zij in hun vrije tijd van hun “uitzicht” (wat in veel gevallen niet meer is dan het huis van de buren aan de overkant) kunnen genieten…

Ga er in je vrije tijd lekker op uit of ga in de tuin zitten als je last hebt van het feit dat je op je bank geen “uitzicht” meer hebt.

Zou goed zijn als iedereen verplicht een periode in zijn leven dergelijk arbeid moest doen. Dan zou er iets meer respect zijn

Het is natuurlijk niet dat alleen mensen met een bedrijfsbus lichamelijk zwaar werk doen, hoe kom je daar nou bij? Het bedrijf dat de koffieautomaat komt bijvullen bij ons komt met een bus, reken maar dat mijn collega’s in de fabriek lichamelijk zwaarder werk hebben…

Zeg ik dat dan? :+ dat alleen mensen met een bedrijfsbus zwaar werk doen?

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:20

herr_balou schreef:
netjuh6 schreef:

Wegenbelasting die voor grijs kenteken betaald moet worden stelt nauwlijks iets voor.

Dat klopt de wegenbelasting is voor zakelijke auto een lachertje, alleen wordt er genoeg andere belasting betaald die dat ruimschoots weer rechttrekt voor een ondernemer.

Ik kan me helemaal vinden in er gebeurt niets strafbaars als er gewoon een werkbus in de straat staat. Doe eens wat toleranter in Nederland.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:26

Dat iets niet strafbaar is, betekent niet dat het daarmee ook veilig is, of wenselijk.

Een hele straat vol bedrijfsbusjes is niet fijn, niet alleen voor de veiligheid bij oversteken en de overzichtelijkheid, maar het is ook gewoon geen porum, vind ik.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:30

Electra63 schreef:
lor1_1984 schreef:

Dan steek je een stukje verder over ;)

Lekker makkelijk gedacht. :roll:
Die eikel met zijn bedrijfsbus kan hem ook prima verderop parkeren ipv strak naast een kruising/oversteekpunt.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:31

Jennyj01 schreef:
Maar doe nou ook niet alsof dat gratis is. Het zijn gewoon weggebruikers met dezelfde rechten. Ik vind het heel raar dat mensen zich bemoeien met wat er op de openbare weg gebeurd. Geen strafbaar feit. Dus waar maakt iedereen zich druk over. Als je je er aan stoort zou ik bij een volgende woning daar rekening mee houden.

Totdat je zelf (vaak) een bus vlak voor je raam hebt staan....niet iedereen heeft het geld om lekker vrijaf te gaan wonen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:34

Buiten het hele, ze mogen er staan. Er wordt regelmatig het argument aangehaald van inbraken. Maar als je een aantal voorbeelden hier leest, zoals ts, gaat het niet om voor de deur zetten vanwege inbraken. Dan zet je hem wel in eigen straat ipv heel ergens anders. Dus dat argument is vaak al gewoon niet van toepassing.
(Plus dat voor eigen deur zetten het inbreken niet voorkomt, kan je beter een luidruchtig alarm hebben)
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 03-07-22 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:35

Voor vrachtwagens wordt ook wegenbelasting betaald.
Ik ben blij dat mensen uit mijn straat hun vrachtwagens niet in de straat parkeren.

Een transporter is toch echt groter dan de C3 van mijn schoonmoeder.
Neemt bijna 2 keer zoveel ruimte in.

Bij TS lijkt het gelukkig opgelost te zijn.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:25

Achterom schreef:
superpony schreef:
Zulke busjes moeten ook steeds mee en beschikbaar blijven, want worden overdag ook voor de klanten gebruikt.

Dat hoeft alleen maar als diegene ook daadwerkelijk storingsdienst heeft, maar echt niet altijd.
Citaat:
Dat een buschauffeur naar de stalling rijdt, zijn bus pakt, dienst draait en weer naar huis gaat is totaal iets anders. Dan ga je naar je rijdende kantoor.

Want? Je bent weer eens totaal in tegenspraak met jezelf, zeker als je vervolgens aangeeft dat de busjes voor gehandicapten wel mee naar huis zouden gaan :')
Citaat:
Zoals men hier vaak aangeeft, gaat het om bussen die volledig ingericht zijn en ook duur gereedschap en veel onderdelen bij zich hebben. En dan hebben de grotere bedrijven alsnog ergens opslag ruimte voor de bijzondere artikelen en voorraad.

Waarom neemt het bedrijf dan zijn verantwoordelijkheid niet voor de dure spullen, maar leggen ze dat bij de werknemers neer? Dat is toch vreemd?

Citaat:
Busjes voor gehandicapten vervoer krijgen mensen vaak mee naar huis. Ook omdat ze vaak 2x daags een ronde rijden. Moeten die mensen dan maar verhuizen? Of stoppen met werken?

Goh, laat ik nu in de zorg werken. Eerder gehandicaptenzorg en nu ouderenzorg. Hier in de regio gaan die busjes dus écht niet mee naar huis met de chauffeurs hoor :n Die staan gewoon op de woonlocatie van de cliënten, omdat er meerdere mensen zijn die met die busjes rijden en omdat ze dan altijd dichtbij de cliënten zijn. Bovendien rijden er meerdere chauffeurs in die busjes, voor iedere chauffeur een eigen bus aanschaffen is onnodig.
De chauffeur komt gewoon met eigen vervoer naar de werkplek en stapt dan in de bus.
Wat jij stelt is gewoon niet waar.

Ik denk dat er met de gehandicaptenbusjes de busjes bedoeld worden die inderdaad 2 rondes per dag rijden, heeft mijn man ook gedaan. Dat zijn busjes die kinderen naar school brengen (speciaal onderwijs) en ja, die rijden 2x per dag. Niet ieder gehandicaptenbusje staat dus bij de zorginstelling.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:31

netjuh6 schreef:

_/-\o_

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:33

netjuh6 schreef:

Vind je? Ik zou de wereld een stuk leuker vinden als mensen gewoon eens rekening met elkaar zouden houden, en nadenken over wat hun acties eventueel voor effect op de ander hebben :D
Niet alleen maar aan jezelf denken, maar ook eens aan de ander...

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:35

Achterom schreef:
netjuh6 schreef:

Vind je? Ik zou de wereld een stuk leuker vinden als mensen gewoon eens rekening met elkaar zouden houden, en nadenken over wat hun acties eventueel voor effect op de ander hebben :D

Idd rekening houden met een ander en respecteren dat iemand zijn / haar bus toch ergens moet parkeren ;-)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:36

Petpa schreef:
Achterom schreef:

Idd rekening houden met een ander en respecteren dat iemand zijn / haar bus toch ergens moet parkeren ;-)

Idd. En dat dat niet voor iemands raam hoeft te zijn, maar dat je ook best een minuutje of 5 kan lopen / fietsen zodat je hem ergens kan zetten waar niemand er last van heeft ;-)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:42

In veel woonwijken is er simpelweg geen andere plek binnen 5 minuten.

En waar stalt degene de fiets?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:44

Petpa schreef:
In veel woonwijken is er simpelweg geen andere plek binnen 5 minuten.

En waar stalt degene de fiets?

Misschien moet je eens gaan denken in mogelijkheden. Zomaar een tip, maakt het leven een stuk makkelijker en leuker.
Succes met het topic verder!