Niet veilig voelen in eigen huis

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 20:03

candalisa schreef:
Aangifte is gedaan. Alles staat op beeld door de ring camera. En ik had een getuigen. Mijn vriend is er vanavond geweest hij zegt er weinig over alleen dat hij gezegd had dat we zo niet met elkaar om gaan.
Maar het is en blijft voor hun een eenzijdig verhaal honden blaffen uren achtereen (ze doen dit niet alle overige buren bevestigen dit en we hebben gewoon beelden)
Dat we beelden hebben dat ze op het raam kloppen is niet zo dan zal ze vast de bakstenen schoon aan het maken geweest zijn en per ongeluk tegen het raam hebben getikt.
Hoe nu verder weet ik niet. Ergens ben ik bang dat de aangifte alleen tegen hun nekharen instrijkt maar ergens hoop ik dat ze nu spijt zullen krijgen omdat de buurt nu ook heeft gezien wat voor mensen het zijn.
Ik kan van alle kanten aantonen dat er van ons uit geen last is maar als hun hoog en laag blijven volhouden dat het wel zo is zelfs als wij op vakantie zijn horen ze ze blaffen.

Ik heb net het hele topic gelezen en schrik hier echt van. Vreselijk dat het zover gekomen is en dat er zelfs fysiek geweld tegen je gebruikt is.

Goed dat je aangifte hebt gedaan. Het klinkt alsof er meer bij deze mensen speelt, iets wat dit gedrag zou kunnen veroorzaken. Enorm veel sterkte gewenst, hopelijk komt er met de stap naar de politie verandering in de situatie en wordt het leefbaar(der) voor je. :knuffel:

candalisa

Re: Niet veilig voelen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 23:09

Nou de afgelopen week was best pittig voor mij. Ik voelde mij behoorlijk opgesloten in huis want ik vond het erg moeilijk de deur uit te gaan. Mijn hulp hond was er ook bij en die is nog steeds helemaal van slag. Mensen die nu beginnen te schreeuwen of tegenover mij of haar een onverwachte beweging maken raakt ze in paniek. Later op de beelden zag ik dat hij zelfs met een kruissleutel op ons af kwam dat had ik niet eens gemerkt omdat ik zo verstijfd stond.
Als Emma haar onzekerheid blijft houden moet ze stoppen met de opleiding dat zou voor mij gewoon een hele grote terugval zijn. Maar we gaan nu extra werken en hopelijk wordt ze weer de oude.
Ik heb ook geen enkel excuus aangeboden gekregen terwijl de rest van de buurt dat wel gekregen heeft ook mensen die er niet eens bij stonden maar vanwege het feit dat hij zich zo liet meeslepen in een probleem van een ander was zijn argument. Het doet mij echt wel enorm zeer (snap dat sommige zouden tja hij meent het toch niet of laat hem erin stikken) maar echt eropuit zijn iemand zo te kwetsen en daarna er bewust voor kiezen weer bij iedereen goed voetje halen en mij achter mijn rug om uit lachen want ik ben degene die huilend op de bank zit en het huis niet uitdurf en snachts geen oog dicht doe.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 03:23

En wat vindt je vriend er nu van? Ik neem aan dat hij nu wel iets ondernomen heeft nu het zo enorm uit de hand loopt?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:35

Een goede hulphond is heel veel geld waard. Als de buurman haar door zijn handelen ongeschikt heeft gemaakt zou ik uitzoeken of het mogelijk is om een schadeclaim in te dienen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:49

Is het niet zo dat hoe jij je voelt dat een weerslag heeft op je hond en deze zich daardoor nu zo gedraagt?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:06

meggiemeg schreef:
Is het niet zo dat hoe jij je voelt dat een weerslag heeft op je hond en deze zich daardoor nu zo gedraagt?

Lijkt mij niet. Het is juist belangrijk dat in dit soort situaties de hond haar zou moeten ondersteunen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:29

Wat is er nu uitgekomen met de politie?

En helemaal niet gek dat je je niet goed voelt, is niet niks allemaal.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:47

Een hulphond moet van nature tegen zulke zaken bestand zijn.
Als deze hond na 1 aanvaring te onzeker is om nog ingezet te worden, dan was deze hond überhaupt nooit geschikt want vroeg of laat kom je een aanvaring tegen waar de hond dan alsnog zo op gereageerd zou hebben.

Hulphonden moeten stabiele, zekere, evenwichtige en niet angstige honden zijn die tegen een stootje kunnen

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 11:03

Het onderzoek loopt nog althans daar ga ik vanuit ik heb nog niks gehoord.
Mijn vriend reageert helemaal niet als ik erover heb. Ze hebben hun excuses wel aan hem aangeboden maar niet aan mij. Als ik erover heb dat ik dat gewoon erg zuur vind dat ze meerdere malen de kans hebben gekregen en mij negeren terwijl ze in de rest van de buurt weer zeggen dat ze het zo erg vinden dat het zo uit de hand gelopen is. Er was ook al gezeg dat ik degene was die begon met schreeuwen terwijl
Ik dus geen moment heb geschreeuwd maar 2 oude mensen worden sneller gelooft als iemand van mijn leeftijd.
Ik heb mijn telefoon bijna contant op streaken staan om ze in de gaten te houden en tot nu toe hoor ik alleen een blafje als ze de postbode horen of de hond van de buren blaft verder slapen ze. Mijn huis lijkt nu wel een fort aangezien ik alles dicht heb om maar te zorgen dat ze niks kunnen zien.
Buiten spelen mogen ze van mij niet meer zonder toezicht ik ga buiten zitten of ik heb de deur dicht ik vertrouw ze namelijk echt niet meer.
Vanavond hebben we weer training bij de stichting ze lijkt weer wat vertrouwen terug te krijgen al zoekt ze nog veel bevestiging momenteel. We gaan nu eerst weer aan haar zelfvertrouwen werken en daarna gaan we een soort van stapsgewijs schrik training toepassen zodat ze leert dat ze niet onzeker hoeft te zijn. Kreeg al opmerkingen van mensen dat ze dan een slecht karakter heeft als hulp hond wat ik echt niet fair vind want we zijn pas een paar maanden bezig en 2 verschillende stichtingen zijn enkel zeer enthousiast hoe zij dingen oppakt en mij uit zichzelf ondersteunt. Alleen als je beide door voor de hond een bekend persoon uit het niets met een voorwerp wordt aangevallen en in een hoek wordt gedreven is het niet gek dat een 1 jarige hond even van slag is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:05

Ik denk ook dat hij nu op de gemoedstoestand van ts reageert.
En is hij achteraf gezien voor ts een fijn maatje, maar geen echte hulphond.
Ik denk ook dat daar niet zoveel honden echt geschikt voor zijn. Helaas word dat tegenwoordig wel te snel van een hond gemaakt. Vaak ook nog eens niet opgeleid door een ervaren persoon daarin.

Dat die eikel nu jou geen excuses geeft en aan de buren wel snap ik wel.
Die eikel weet heel goed dat hij nu in de buurt door de mand is gevallen.
Hij kan geen mooie praatjes meer op hangen dat zij altijd zo netjes zijn en jij niet.
Dus moet hij dat in de buurt weer recht zien te breien. Of hem dat gaat lukken....denk bij vele niet meer hoor.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 11:06

Little_Gift schreef:
Een hulphond moet van nature tegen zulke zaken bestand zijn.
Als deze hond na 1 aanvaring te onzeker is om nog ingezet te worden, dan was deze hond überhaupt nooit geschikt want vroeg of laat kom je een aanvaring tegen waar de hond dan alsnog zo op gereageerd zou hebben.

Hulphonden moeten stabiele, zekere, evenwichtige en niet angstige honden zijn die tegen een stootje kunnen

Hulphonden zijn niet bestand tegen fysiek geweld ik ken doorgewinterde hulphonden die na jaren moesten stoppen door een minder ervaring dus dat is niet waar. En ja ik heb ervaring ermee want ik werk zelf al jaren met hulphonden

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:10

Fysiek geweld en fysiek geweld is twee hé... Bij jou is het vooral veel geschreeuw en gedreig geweest... Hij had iets in zijn handen maar heeft daar niet mee geslaan.

Geschreeuw en gedreig en een duw, zijn hele lichte vormen van geweld waar een hond, zeker een hulphond, toch wel bestand tegen dient te zijn.
Hulpdiensten verduwen je ook in noodgevallen en geschreeuw kan er ook aan te pas komen in zo'n geval... Daar moeten hulphonden mee om kunnen.

Je hebt aangeleerde eigenschappen en aangeboren eigenschappen... Laat dit nou net een aangeboren eigenschap zijn die bepaalt hoe bestendig, belastbaar en weerbaar de hond in zijn taak zal kunnen zijn

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:21

vergeet niet een hulphond is geen waak en verdedigingshond.

Er is geen training die de moed van een hulphond verbeterd of versterkt zonder dat het zijn functie als hulphond verziekt. Enige jaren terug zijn ze niet voor niets gestopt met herder rassen te trainen als hulp of blindengeleide hond, deze waren vaak te beschermend wanneer vreemden hulp moesten bieden.

Ik heb hier een labrador, uit speur/hulphonden lijnen, daar hoopte ik beveiliging mee te gaan doen, bij de test of ik dat met het hem mocht gaan doen van de bond zakte hij op het aanvallen. Pakwerker kon mij aanvallen, ging ie te keer blaffen dreigen en geen stap wijken, maar bijten ho maar.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 11:22

DuoPenotti schreef:
Ik denk ook dat hij nu op de gemoedstoestand van ts reageert.
En is hij achteraf gezien voor ts een fijn maatje, maar geen echte hulphond.
Ik denk ook dat daar niet zoveel honden echt geschikt voor zijn. Helaas word dat tegenwoordig wel te snel van een hond gemaakt. Vaak ook nog eens niet opgeleid door een ervaren persoon daarin.

Dat die eikel nu jou geen excuses geeft en aan de buren wel snap ik wel.
Die eikel weet heel goed dat hij nu in de buurt door de mand is gevallen.
Hij kan geen mooie praatjes meer op hangen dat zij altijd zo netjes zijn en jij niet.
Dus moet hij dat in de buurt weer recht zien te breien. Of hem dat gaat lukken....denk bij vele niet meer hoor.

Ik ben het wel eens wat je zegt dat veel honden niet geschikt zijn hoor. Het is dat ik zelf jaren in de organisaties werk met het opleiden en uitzoeken van hulp honden dat zij juist kenmerken liet zien van een goede hulphond. Mijn struikelblokken liggen voor mij bij het naar de winkel gaan en thuis in mijzelf keren en hier haalt zij mij uit. In de winkel zorgt zij dat de focus op haar ligt en niet de mensen om mij heen ook gaat ze tegen mij aan staan als zij voelt dat ik een paniek aanval dreig te krijgen. Wij trainen ook bij een bekende instituut dus idd niet bij een huis tuin en keuken trainer.
Nu is zij dus vooral onzeker geworden voor harde stemmen als ze de buurman hoort is ze niet zichzelf en gaat ze onder de tafel liggen dit zijn dingen waar we gewoon aan moeten werken en hopen dat het iets is wat tijd nodig heeft.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:23

Ik vind je vriend wel slap overkomen. Zijn partner voelt zich al tijden niet veilig in huis. Het is nu zelfs uit de hand gelopen en er is zelfs aangifte gedaan. Ik krijg door jouw posts niet het idee dat je je gesteund voelt door hem?

Het moment dat de buren hem excuses aangeboden hebben was het perfecte moment om eens duidelijk te zijn dat er wat moet veranderen. Dat het klaar is met naar binnen loeren, geroddel en dat jullie elkaar maar gewoon moeten negeren en hooguit hoi zeggen. En dat ze jou met rust moeten laten. Dat ze met klachten maar naar hem moeten komen of aangifte moeten doen.

Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt en of de buren consequenties krijgen. Ik zou echt overwegen om te gaan verhuizen. Wat een ramp die mensen

Hopelijk is de hond ook weer snel de oude. Arm ding :(:)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:49

jij wordt aangevallen en hij ziet nog niet het licht? :oo :oo Tjonge hij komt mij toch redelijk laf over.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:51

Sorry dat ik even heel kort door de bocht kom, maar dat jij nog bij je vriend bent überhaupt op dit punt.

Als iemand mij zo weinig wil ondersteunen zou ik er alang een streep doorheen hebben getrokken. Je moet je wel veilig en ondersteund voelen door hem, maar daar lijkt het niet echt op. Ik vind dat veel belangrijker dan een hulphond die even flink geschrokken is.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:56

Die vriend van jou is wel een ontzettende grote pluizenbol zeg,wat een laffe pannekoek dat hij het niet flink voor je opneemt,bizar.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:04

Nou echt he?! Als mijn partner zo aangevallen wordt kan die buurman wel bij mij komen maar die stuur ik zonder pardon door naar jou voor z'n excuus en dan opdonderen en heel ver uit de buurt blijven!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:49

Ik denk dat verhuizen sowieso de beste (en eigenlijk de enige) optie is.
Je kunt overwegen dat ook zonder die zouteloze vent te doen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:59

Jeetje wat een gedoe he...

Niet leuk, knuffel!!

Voor de andere, verhuizen is niet zo makkelijk, zeker niet in dit dorp/stad..
Ik woon welliswaar in een andere wijk, maar herken dit wel een beetje, de mentaliteit is gewoon ruk...

En dan is verhuizen gewoon niet te doen, want de zogenaamde betere wijken, zijn gewoon niet te betalen... Ook niet als je met zijn 2 werkt. En deze huizenprijs..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:29

Verhuizen zou ik ook niet zomaar doen maar wel anders omgaan met de situatie en tja je vriend.. ik weet niet wat ik er van moet vinden. En anders omgaan met is natuurlijk makkelijk gezegd voor iemand die geen ptss heeft. Maar die buurman en buurvrouw zouden hier denk ik geen stap meer in de tuin durven zetten :+

Heb je de mogelijkheid om met je vriend naar therapie te gaan zodat hij je beter kan helpen met de situatie? Misschien denkt hij is zeg er niks over dan vergeet ze het?