Gedoe met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 08:38

Is de gemeente ambtenaar geweest vanmiddag? Of ging dat alleen over die vergunning en niet over alle meldingen?

Goed dat je iig voor het dossier online aangifte hebt gedaan, ondanks dat je het niet kan bewijzen dat zij het hebben gedaan.

luuntje

Re: Gedoe met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 09:08

Juridisch loket is niet gratis, hangt af van je inkomen.

Goed dat je aangifte hebt gedaan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 13:43

Muronia schreef:
Het indienen is gebeurd op 27-09-2022. Zo staat het bij mijn omgevingsloket. Daarna is hij dus in behandeling gezet en is er geen verlenging aangevraagd. Ik heb er niets meer van gehoord sindsdien. Als ik jouw link lees, dan moet het van rechtswege verleend zijn toch? Hoe zou ik dat kunnen aanvragen/eisen?

Mijn band met de gemeente gaat ook niet goed als ik die vergunning niet krijg, dan kan ik wel gaan verhuizen namelijk als ik nergens mest kwijt kan.

Kan hij niet verplaatst en wel op eigen terrein staan?

Wij hebben een aanhanger, maar die moet mijn man wel elke weeg legen en dat zou ik zelf ook niet kunnen.

Of een officiele mestplaat die wordt geleegd door een afnemer uit de buurt?

Ik vond de container op onze vorige huurplek wel veel vervelender en veel meer ruiken dan een gewone mestplaat of nu een aanhanger met 1 week mest.
De oude daar lekte ook, maar de nieuwe was al een stuk beter. Het verteerd alleen bijna niet. Onze composthoop bijv ruikt helemaal niet en verteerd enorm goed. Maar heb teveel mest om alles te composteren.

Composteren is wel echt een goede optie en dan evt verkopen??

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:33

Ik zou een mestplaat op eigen terrein maken, maar dan wel zo dat de goede buur er geen last van heeft en zelf ook niet. Bij de erfgrens met de klager, dan komt hij er vanzelf achter dat die container zo gek nog niet is.
Hij staat best wel scheef, als je hem recht laat zetten, langs het windbrekerdoek dan staat het wel wat netter en blijft er een groenstrook over langs de weg.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 00:00

Maar je hebt dus zelf ook niks meer van actie ondernomen of überhaupt bijgehouden hoe en wat betreffende de aanvraag sinds 27/9?
Dat komt naar de gemeente en buren dan toch ook niet over als serieus en plichtsbewust toch?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 02:20

Afgaande op eerdere acties van de buren, is het de vraag of ze ophouden met hun 'rare fratsen' wanneer je toegeeft aan hun eisen.
Sommige mensen hebben vreemde hobbies.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 23:26

Een vergunningaanvraag dient idd in een wettelijk (6 of 8 weken) gestelde termijn verleend of afgewezen te zijn, tenzij er een schriftelijke verlenging is aangevraagd. Is dit niet het geval is de gemeente verplicht de vergunning te verlenen. Toch maar eens informeren bij een jurist, want dit loopt helemaal uit de hand.

Dat je ooit in harmonie met die buren kan leven, zou ik nooit meer op rekenen, maar de onzekerheid die je nu hebt is ook slopend.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:59

tiwi1969 schreef:
Ik zou een mestplaat op eigen terrein maken, maar dan wel zo dat de goede buur er geen last van heeft en zelf ook niet. Bij de erfgrens met de klager, dan komt hij er vanzelf achter dat die container zo gek nog niet is.
Hij staat best wel scheef, als je hem recht laat zetten, langs het windbrekerdoek dan staat het wel wat netter en blijft er een groenstrook over langs de weg.

Daar moet je ook een vergunning voor hebben, dus daar schiet ze niks mee op.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 08:44

De aangifte is uiteraard zonder verder onderzoek gesloten, dat was te verwachten.

De container staat al heel lang strak langs het hek hoor, dat was alleen op de eerste foto nog niet zo.

Een mestplaat zou inderdaad lood om oud ijzer zijn, een container is verplaatsbaar. Geen vast object en daarom zelfs eerder toegestaan. Hij staat met toestemming (voor een klein stukje) op gemeentegrond, dat vindt de gemeente geen probleem. Het gaat nu puur om de hoeveelheid mest die wordt opgeslagen.