Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:58

Wat is het verschil? Het is niet zo dat daar andere mensen reageren :+ het is hetzelfde fanatiek groepje als hier[/quote]
Het verschil is dat daar de wappies thuishoren en in de serieuzere discussies niet. Dat moet je niet door elkaar laten lopen, anders moet je straks overal gaan nadenken of je moet (uit)lachen of dat je een gesprekspartner toch voor vol moet aanzien.[/quote]

Kun je wel zeggen maar de groep wappies word steeds groter en heeft steeds meer mensen hun bedenkingen in het corona gedoe. Veel dingen komen steeds meer uit en dat valt op. Waarom hield afgelopen winter de vws de uitbreiding van ic bedden tegen?

Ecb heeft nu aangeven dat de digitale munt in 2026 gebruikt gaat worden. En cash geld verdwijnt, staat op Google

In Brussel word een voorstel gedaan om medische gegevens in de Eu te delen.

Nu Macron president is, rolt hij de digitale identiteit uit.

Toeval?
Laatst bijgewerkt door OleJon op 18-05-22 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:58

996981 schreef:
Oorspronkelijk heeft een Bokker met vraagtekens zélf het waanzin topic geopend, om daar met gelijkgestemden te kunnen praten. Dat topic wordt vervolgens overgenomen door Bokkers die duidelijk niet gelijkgestemd zijn.

Er is geen waanzin topic omdat andere meningen/ideeën hier niet verkondigd mogen worden. Dat heeft een groepje er hier zelf van gemaakt, inclusief de bepaling wie en wat in het waanzin topic thuishoort. Gewoon hartstikke krom. In het waanzin topic wordt ook niet iedereen die het in grote lijnen eens is met de maatregelen steeds naar dit topic verwezen. Waarom moet dat andersom wel?

Deze quote is letterlijk uit de openingspost:
Citaat:
Ik ben vooral benieuwd naar links naar onderzoeken, statistieken etc die gewoon helder aantonen wat er niet klopt. -of die juist aan tonen dat het wél klopt, dat mag uiteraard ook, maar die ben ik ook nog niet tegen gekomen hier op bokt.

Dus dat het alleen om gelijkgestemden ging is onzin.

Het gaat niet om de wie, het gaat om het wat. Er worden geen personen naar andere topic verwezen maar onderwerpen. Letterlijk zoals de OP in dat topic ook bedoeld was.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:18

secricible schreef:
996981 schreef:
Oorspronkelijk heeft een Bokker met vraagtekens zélf het waanzin topic geopend, om daar met gelijkgestemden te kunnen praten. Dat topic wordt vervolgens overgenomen door Bokkers die duidelijk niet gelijkgestemd zijn.

Er is geen waanzin topic omdat andere meningen/ideeën hier niet verkondigd mogen worden. Dat heeft een groepje er hier zelf van gemaakt, inclusief de bepaling wie en wat in het waanzin topic thuishoort. Gewoon hartstikke krom. In het waanzin topic wordt ook niet iedereen die het in grote lijnen eens is met de maatregelen steeds naar dit topic verwezen. Waarom moet dat andersom wel?

Deze quote is letterlijk uit de openingspost:
Citaat:
Ik ben vooral benieuwd naar links naar onderzoeken, statistieken etc die gewoon helder aantonen wat er niet klopt. -of die juist aan tonen dat het wél klopt, dat mag uiteraard ook, maar die ben ik ook nog niet tegen gekomen hier op bokt.

Dus dat het alleen om gelijkgestemden ging is onzin.

Het gaat niet om de wie, het gaat om het wat. Er worden geen personen naar andere topic verwezen maar onderwerpen. Letterlijk zoals de OP in dat topic ook bedoeld was.

Hoezo zoals bedoelt in de OP van het waanzintopic? Nergens staat dat bepaalde onderwerpen, schrijvers of personen enkel daar aangehaald mogen worden. Nergens in alle openingspost van de algemene Corona topics wordt vermeldt aan welke voorwaarden een gedeelde bron of schrijven moet voldoen. Het is dus zeker niet aan andere Bokkers om daar op te sturen.

Electra63

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:22

@996981,
Waar maak jij je druk om?

Totaal niet on-topic :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:38

Electra63 schreef:
@996981,

Omdat zonnebrand wel ontopic is? >;)

Waar ik me druk om maak, is dat een groepje hier, de dienst uit maakt (in beide topics nota bene) op basis van zelfbedachte regels. Dat zou niet zo moeten zijn op een open discussie forum. Zeker niet zolang men zelf verzaakt met enige regelmaat zich aan de door Bokt gestelde regelgeving mbt bronvermelding en het delen van links te houden.

Irritant gewoon.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:58

996981 schreef:
Electra63 schreef:
@996981,

Waar ik me druk om maak, is dat een groepje hier, de dienst uit maakt (in beide topics nota bene) op basis van zelfbedachte regels. Dat zou niet zo moeten zijn op een open discussie forum. Zeker niet zolang men zelf verzaakt met enige regelmaat zich aan de door Bokt gestelde regelgeving mbt bronvermelding en het delen van links te houden.

Irritant gewoon.

Zonnebrandhype is het nieuwe Corona. Eerst was iedereen viroloog en nu dermataloog ;)

Jij hebt het over groepjes, noem gewoon de Bokkers die je bedoelt. Dat vind ik irritant.
Zeg gewoon wat je bedoelt.

Zolang er trollen op dit forum aanwezig zijn en er bokkers zijn die fake-news mogen verspreiden, zonder ingrijpen van Bokt, is er geen groepje dat de dienst uit maakt.
Was het maar zo'n feest, ik zou er zo een aantal afgooien :+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 11:22

Electra63 schreef:
996981 schreef:

Irritant gewoon.

Zonnebrandhype is het nieuwe Corona. Eerst was iedereen viroloog en nu dermataloog ;)

Jij hebt het over groepjes, noem gewoon de Bokkers die je bedoelt. Dat vind ik irritant.
Zeg gewoon wat je bedoelt.

Zolang er trollen op dit forum aanwezig zijn en er bokkers zijn die fake-news mogen verspreiden, zonder ingrijpen van Bokt, is er geen groepje dat de dienst uit maakt.
Was het maar zo'n feest, ik zou er zo een aantal afgooien :+

Nog steeds: niet on-topic.

Het is nergens voor nodig om namen te noemen. Ik hou het graag op de bal, niet op de man. Er is geen beleid over wat hier wel en niet gedeeld mag worden. Daar hoeft dus niet op “gemodereerd” te worden door mede-Bokkers. Zolang iedereen zich aan de regels qua bronvermelding en introductie van de link houd mag alles geplaatst worden in het algemene Corona topic. Als je het niet interessant vindt reageer hoef je niet te reageren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 11:51

Ik vind dat niet op de bal spelen, maar stiekem sneren uitdelen, maar wel binnen de lijntjes. :D

Eigenlijk zeg je, ja mag alleen reageren als je het er mee eens bent.
Maar...... het is een discussieforum ;).
Doet me denken aan een politieke partij die ook alles met gelijkgestemden wil doen. :+

Maar als iemand een linkje plaatst van bijvoorbeeld Flavio, heb ik of een ander het recht om te zeggen, dat ik een ex-wielrenner niet beschouw als een deskundige.
Net zoals ik de berichten van Engel, Baudeth, Jensen enz. Niet serieus neem op het gebied van Corona en pandemieen of andere gezondheidskwesties.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:01

Electra63 schreef:
Ik vind dat niet op de bal spelen, maar stiekem sneren uitdelen, maar wel binnen de lijntjes. :D

Eigenlijk zeg je, ja mag alleen reageren als je het er mee eens bent.
Maar...... het is een discussieforum ;).
Doet me denken aan een politieke partij die ook alles met gelijkgestemden wil doen. :+

Maar als iemand een linkje plaatst van bijvoorbeeld Flavio, heb ik of een ander het recht om te zeggen, dat ik een ex-wielrenner niet beschouw als een deskundige.
Net zoals ik de berichten van Engel, Baudeth, Jensen enz. Niet serieus neem op het gebied van Corona en pandemieen of andere gezondheidskwesties.

Uhm…. Dat zeg ik juist niet.

Ik zeg juist dat ik vind dat iedereen hier in dit algemene Coronatopic zijn mening mag geven en bronnen mag delen over alle coronagerelateerde onderwerpen. Dat zijn dus ook de mensen die door anderen als wappie worden bestempeld en de bronnen die anderen onbetrouwbaar of onzin vinden. Dat is momenteel niet het geval gezien je dan doorverwezen wordt.

En ja. Je mag inderdaad zeggen dat je het onzin vindt. Dat is helemaal prima en waarschijnlijk ook terecht. Wat niet terecht is, is het idee dat het doordat het onzin gevonden wordt, het hier geen plek mag hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:33

Van mij mag alles gezegd worden, ik ben voor zelfregulering.

Al vond ik het linkje naar Flavio inderdaad wel meer in het Waanzin-topic thuis horen.

Maar opmerkingen als "groepjes" vind ik wel een manier van mensen wegzetten.

Ik behoor, op Bokt, niet tot een groepje. Ik ken niemand in het echte leven en dat wil ik ook zo houden. :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:51

Van mij mag iedereen wat zeggen. Maar mogen anderen dat ook weer ontkrachten. Dat is hoe een discussie werkt. En dat laatste lijken veel wappies dan weer een probleem te vinden.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:54

secricible schreef:
Van mij mag iedereen wat zeggen. Maar mogen anderen dat ook weer ontkrachten. Dat is hoe een discussie werkt. En dat laatste lijken veel wappies dan weer een probleem te vinden.

Ontkrachten en naar een ander topic verwijzen zijn niet hetzelfde. Ik ben het met je eens dat veel wappies hun waarheid niet ontkracht willen hebben. Dat is echter niet enkel bij wappies :) het is altijd lastig om te horen dat waar je in geloofd/geloofde kanttekeningen heeft of zelf compleet onwaar is. Dat is bij de aanhangers van het systeem en de maatregelen net zo :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 13:25

@996981,
Ik begrijp niet, dat je hier zo lang discussie over voert?
1 bokker plaatst een linkje.
Een andere bokker zegt, dat dit eigenlijk in het Waanzin-topic hoort en daar gaat het nu al 2 pagina's over.

Ik hoor liever jouw reactie op het linkje.
En daar komt dan ook "zonnebrand" in voor....... ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 13:33

Electra63 schreef:
@996981,
Een andere bokker zegt, dat dit eigenlijk in het Waanzin-topic hoort en daar gaat het nu al 2 pagina's over.

Ik realiseer me prima in welke van jouw twee aangehaalde categorieën ik val en of je mijn mening wel of niet interessant vindt. Daar ga ik dus geen tijd in steken :D de discussie over zonnebrand hoort hier niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 15:31

996981 schreef:
Electra63 schreef:
@996981,

Ik realiseer me prima in welke van jouw twee aangehaalde categorieën ik val en of je mijn mening wel of niet interessant vindt. Daar ga ik dus geen tijd in steken :D de discussie over zonnebrand hoort hier niet.

Die discussie over zonnebrand kwam uit het linkje van Mir.

Ik deel geen mensen in categorieën in, behalve dan als het wappies of racisten zijn :D
Sommige bokkers vind ik fijne berichten met interessante links of opmerkingen plaatsen, sommige bokkers vind ik wappies of trollen, maar over het merendeel van de bokkers heb ik geen mening.

Er zijn ook bokkers die ik waardeer om hun reacties in rijtechnische topics of de topics over fokken, maar ik griezel van hun reacties in bijvoorbeeld Corona-topics.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 22:26

Iedereen is hier welkom, maar je mag wel verwachten dat als je hier berichten plaatst, dat je dan ook de beleefdheid hebt om niet alleen een link te delen en dan weer snel weg te zijn, omdat je de discussie niet wilt aangaan. Als je alleen je eigen evangelie wilt verspreiden, als je daarna de discussie uit de weg gaat en dus eigenlijk alleen maar zieltjes probeert te winnen voor je geloof, dan heb je wat mij betreft hier niet zoveel te zoeken. Dat heeft er niks mee te maken of je een wappie bent of niet, maar dat heeft wel met je houding in het topic te maken.

En ja, het zijn vooral mensen aan de wappiekant die dat gedrag vertonen, wel hun geloof hier verkondigen, maar de discussie niet aan willen gaan, omdat ze weten dat ze eigenlijk helemaal geen argumenten hebben. Dat is denk ik ook de reden waarom in dat soort gevallen vaak naar het waanzin-topic verwezen wordt, daar passen dat soort meeuwenflatsen namelijk beter. Niet eens vanwege de inhoud, maar vooral vanwege de vorm, binnen komen vliegen, je berichtje met een link uitschijten en weer snel doorvliegen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 22:47

Ik post hier even iets, geen meeuwenflats :D In het hooikoorts topic heb ik het ook al gezegd; medical taping tegen hooikoorts helpt ook bij het revalideren na covid. Ik ervaar dit nu zelf, gebruik geen ventolin meer. Bron: mijn fysiotherapeut. (En mijn lijf)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 22:51

Wat fijn Rien. Toch weer een lichtpuntje.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 23:21

rien10 schreef:
Ik post hier even iets, geen meeuwenflats :D In het hooikoorts topic heb ik het ook al gezegd; medical taping tegen hooikoorts helpt ook bij het revalideren na covid. Ik ervaar dit nu zelf, gebruik geen ventolin meer. Bron: mijn fysiotherapeut. (En mijn lijf)

Fijn Rien!
Dank je wel voor je tip, misschien hebben anderen er wat aan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 07:53

Hoe en waar tape je Rien?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 08:29

Nou ik heb dat dus ook gelezen in het hooikoortstopic. Ik was ook verbaasd dat het kan werken maar alles waardoor ik geen medicijnen hoef te gebruiken vind ik positief. Echte hooikoorts heb ik niet maar met wat de bomen nu loslaten….. dus wel

Je taped dus om de schouderbladen, even kijken of ik de link weer kan vinden

Edit, https://youtu.be/m03XdOT5uVU

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 09:05

rien10 schreef:

Kijk dat is mooi nieuws!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 09:34

rien10 schreef:

Wat fijn! Tegen welke Corona klachten helpt het? Is er eigenlijk bekend waarom en hoe het werkt? Het zou mooi zijn als het voor restverschijnselen bij andere ziektes zoals Pfeiffer ook zou werken

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:03

Aangezien Ventolin voor luchtwegklachten is, ga ik ervan uit dat het gaat om benauwdheidsklachten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:09

MoniqueT schreef:
Aangezien Ventolin voor luchtwegklachten is, ga ik ervan uit dat het gaat om benauwdheidsklachten.

Klopt, dat had ik er niet bij gezet. Mijn
Long conditie kwam slecht op gang. Piepen, hoesten, benauwd. Hoe het werkt zijn de heren geleerden het geloof ik nog niet over eens. De verklaring van mijn fysiotherapeut is: je houding veranderd iets, daardoor komt er ruimte op het ademhalingssysteem.
Ik Zal even een link van n filmpje hier geven
https://youtu.be/m03XdOT5uVU