Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elmiran schreef:Hij is inmiddels weer van gedachten verandert. Hij wil dat ik 300 euro per maand ga betalen, en dan nog ieder de helft van de boodschappen.
Suzanne F. schreef:Maar is het dan normaal om ‘huur’ te betalen aan degene waar je inwoont?
Suzanne F. schreef:Maar is het dan normaal om ‘huur’ te betalen aan degene waar je inwoont?
Sizzle schreef:Duhelo, maar jij staat niet op straat als je partner vreemd gaat.
Als de partner van TS dadelijk besluit om met een ander door te gaan dan heeft TS geen woning en zal ze in no-time iets in de partikuliere sector moeten vinden voor 1500 euro of meer. Als ze inmiddels ook nog een kind gemaakt hebben dan mag ze met een goed inkomen ook potentieel nog allimentatie gaan betalen aan haar voormalig „huurbaas“.
Als ik al in zou stemmen met een huwelijk op huurbasis dan zou ik hoe dan ook daarnaast voor mezelf ook ergens in iets als vastgoed of land investeren (en dat dan uiteraard ook onterven en indien het een vakantiehuisje is, hem huur laten betalen voor de vakanties)
3heathcliff5 schreef:Ik zou helemaal niks betalen tot er een eerlijke verdeling (dus ook mbt hetgeen jij al aan eigen geld in zijn woning hebt geïnvesteerd) met voldoende zekerheid is. Kunnen mensen wel leuk stellen dat ze nu een dak boven haar hoofd heeft net als wanneer ze zelf een huurhuis zou hebben. Echter in een huurwoning heb je ook nog zoiets als huurbescherming. De lopende bijdrage in de woonlasten verrekent hij maar fijn met de reeds door haar gedane investeringen.
pmarena schreef:Wat een geneuzel, ze betaalt helemaal geen huur maar draagt gewoon bij aan de kosten.
MarliesV schreef:pmarena schreef:Wat een geneuzel, ze betaalt helemaal geen huur maar draagt gewoon bij aan de kosten.
Nou dat dus. Alles wordt volledig uit zijn verband getrokken.
Ik denk dat je de kosten discussie moet splitsen van de ratio over nalatenschap en zorgen voor elkaar.
Dus:
* wat betaal je (mee) aan de kosten, 300 euro voor gas/water/licht/verzekering/tv en overige woonlasten en de helft van de boodschappen, lijkt mij schappelijk
* niets aan de investeringen in de woning zolang je geen recht maakt op een (deel) van de woning als je uit elkaar gaat, lijkt mij ook schappelijk
* elkaar aanwijzen als erfgenaam, vooral doen (voordat je aan een kind begint)
* mocht je partner vinden dat je moet meebetalen aan aflossing van de hypotheek en investeringen, dan dit vast laten leggen bij de notaris, startbedrag xxton is van partner, alles opgebouwd daarna (50/50 bekostigd) wordt bij scheiden gesplit.
elmiran schreef:Zijn ouders hebben tegen hem gezegd dat hij mij 300 euro per maand moet vragen. Maarja de maandelijkse lasten zijn lang zo duur niet door de zonnepanelen.
Zelfs mijn moeder is het er mee eens. Mijn vader niet, die deelt alles samen met zijn vriendin.
Onze ouders zijn in gemeenschap van goederen getrouwd dus makkelijk praten.
Poekkie schreef:MarliesV schreef:
Nou dat dus. Alles wordt volledig uit zijn verband getrokken.
Ik denk dat je de kosten discussie moet splitsen van de ratio over nalatenschap en zorgen voor elkaar.
Dus:
* wat betaal je (mee) aan de kosten, 300 euro voor gas/water/licht/verzekering/tv en overige woonlasten en de helft van de boodschappen, lijkt mij schappelijk
* niets aan de investeringen in de woning zolang je geen recht maakt op een (deel) van de woning als je uit elkaar gaat, lijkt mij ook schappelijk
* elkaar aanwijzen als erfgenaam, vooral doen (voordat je aan een kind begint)
* mocht je partner vinden dat je moet meebetalen aan aflossing van de hypotheek en investeringen, dan dit vast laten leggen bij de notaris, startbedrag xxton is van partner, alles opgebouwd daarna (50/50 bekostigd) wordt bij scheiden gesplit.
Die 300 euro zal idd net genoeg zijn om de helft van het gwe te betalen. Dus eig moet volgens jou TS maar helemaal gratis wonen terwijl vriend alles draagt? Ik vind dat niet gek dat die daar niet akkoord mee is.
Zou zelf 300 euro excl gwe en boodschappen veel schappelijker vinden als TS verder niets meebetaalt.
Evamarie schreef:Huur vind ik het verkeerde woord. Je betaald mee aan zijn huis en dus aan zijn hypotheek. Dat moet je per datum vanaf dat je dat bent gaan betalen vast leggen bij de Notaris. Dat kan met terugwerkende kracht. Gaan jullie uit elkaar dan krijg jij jouw deel van de opgebouwde hypotheek. De Notariskosten delen jullie en jij krijgt je geinvesteerde geld van de CV ketel terug. Vanuit daar kun je gelijkwaardig verder mocht je dat nog willen.