[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 00:38

Mars schreef:
Mijn man en ik fantaseren weleens over een kindvrije kinderboerderij na ons pensioen :') Beestjes aaien, koe melken, kipjes voeren etc maar alleen voor rustige aardige volwassenen. Vrees dat ons parkje snel failliet zou gaan. :=
Of beklad door woeste moekes want ‘mE kInD wIl OoK dIeRtJeS KiJke’

"JaYVArO heEfT oOk ReChTEn!"

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 00:48

Snadrem schreef:
Mars schreef:
Mijn man en ik fantaseren weleens over een kindvrije kinderboerderij na ons pensioen :') Beestjes aaien, koe melken, kipjes voeren etc maar alleen voor rustige aardige volwassenen. Vrees dat ons parkje snel failliet zou gaan. :=

"JaYVArO heEfT oOk ReChTEn!"

_O-

Ik zou elk weekend komen

Urbanus

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 04:00

Of zoals een buurvrouw zei, "het is een beetje zielig voor de kindjes waarvan de ouders geen paard kunnen betalen". Waarop ik zei dat manegepaarden vast ook lief zijn :) :) :)

Sommige ouders zijn echt gelegenheidscommunisten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 07:06

Mars schreef:

Of juist niet. Ik zou extra betalen voor kindvrij diertjes knuffelen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 07:51

Ik zou echt zó veel vaker naar een kinderboerderij gaan als daar geen kinderen komen!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 08:21

Ik heb mijn eigen boerderij al, maar jullie zijn welkom hoor! Kinderen dan weer niet, of alleen op uitnodiging (dus als ik beslis dat ik ze leuk vind).

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 08:26

Ik zou ook zeker komen! Maar ik vrees dat je dan ook een paar doorb*thes aan de poort moet zetten om al die mensen die desondanks met kruisgespuis komen weg te sturen. Ga je vrees ik ook een dagtaak aan hebben.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 08:31

Soms kom je van die topics tegen op Bokt, waardoor je je kindvrije leven nog meer gaat waarderen :')

Spoiler:
Iets met kind en huis en uierzalf

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 08:50

Mo_86 schreef:
Ik zou ook zeker komen! Maar ik vrees dat je dan ook een paar doorb*thes aan de poort moet zetten om al die mensen die desondanks met kruisgespuis komen weg te sturen. Ga je vrees ik ook een dagtaak aan hebben.

Ik zet hier wel een vacature op tegen die tijd, een paar van jullie zijn vast heel geschikt :j

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 08:51

Mars schreef:

Hier in de buurt is een kinderboerderij met een restaurant waar ze blijkbaar erg lekkere pannenkoeken serveren. Ik hou van beestjes kijken/aaien en ik hou van pannenkoeken. Ik zei laarst nog tegen mijn vriend dat het zo jammer is van al die kinderen daar en dat ze een kindervrije dag zouden moeten hebben… Restaurant is ook maar open tot 17:00, dus je zit altijd midden tussen die onopgevoede koters -O-

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:04

Wacht even, even terug naar het concept boerderij en dieren hebben. Ik woon in een stad dus geen idee. Maar zeggen jullie nu dat ouders en kinderen zich opdringen op privé terrein want jullie hebben dieren??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:17

Danique_G schreef:
Wacht even, even terug naar het concept boerderij en dieren hebben. Ik woon in een stad dus geen idee. Maar zeggen jullie nu dat ouders en kinderen zich opdringen op privé terrein want jullie hebben dieren??

Ik heb serieus weleens een moeder met dochtertje op het erf gehad die graag mijn pony wilde verzorgen. Toen ik zei dat ik dat niet wilde omdat ik zelf voor mijn paarden en pony zorg, kreeg ik te horen dat ik wel een beetje kinderachtig was :j .

Ze kon toch gewoon een paar keer week de pony komen borstelen???

Nee, dat kan niet!

Toen ging moeder zuchtend weg en zei nog even dat ik wel heel erg flauw deed......

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:37

Dieuwke_ schreef:
Soms kom je van die topics tegen op Bokt, waardoor je je kindvrije leven nog meer gaat waarderen :')

Spoiler:
Iets met kind en huis en uierzalf

Geen andere topics bespreken, dit topic ligt al onder een vergrootglas en we krijgen er gezeik mee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:42

Heb daardoor wel net dat topic gevonden en vind het een erg leuk topic.
Ja vast niet voor ts. :+ Maar zag het wel helemaal voor me. En die vettige zooi weg halen...verschrikkelijk.

Zo is mijn broertje toen een keer naar mijn moeder gelopen en riep in juli het heeft gesneeuwd!!
Had hij waspoeder overal heen gestrooid.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:43

[***] schreef:
Ik heb serieus weleens een moeder met dochtertje op het erf gehad die graag mijn pony wilde verzorgen. Toen ik zei dat ik dat niet wilde omdat ik zelf voor mijn paarden en pony zorg, kreeg ik te horen dat ik wel een beetje kinderachtig was :j .

Ze kon toch gewoon een paar keer week de pony komen borstelen???

Nee, dat kan niet!

Toen ging moeder zuchtend weg en zei nog even dat ik wel heel erg flauw deed......

Nee joh?! Dat is wel heel brutaal zeg :=

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:45

DuoPenotti schreef:
Ja vast niet voor ts. :+ Maar zag het wel helemaal voor me. En die vettige zooi weg halen...verschrikkelijk.

Zo is mijn broertje toen een keer naar mijn moeder gelopen en riep in juli het heeft gesneeuwd!!

_O-

Zo vind ik dat filmpje van een kind die haar zusje onder kliedert met stift ook zo fantastisch

https://youtu.be/xt2crfRgvYQ

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:50

DuoPenotti schreef:

Dat kun je gelukkig nog opzuigen, dat gaat niet met uierzalf -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:51

Ja klopt, maar gaat weer overal in en tussen zitten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:52

Danique_G schreef:

Ja hoor...
Maakt ze echt niks uit, mijn tante had vroeger een hangbuikzwijn en een koppel neusberen uit de opvang in haar tuin, toen stond er ook opeens een vader en kind in de tuin "beertjes kijken".
Die mensen hadden toen echt nog geluk dat mijn tante haar goed getrainde waakhonden (mijn tante was oa IPO instructrice) toevallig in de kennel zaten omdat er 1 geopereerd was :') Anders was het een heel naar aaimoment geworden :+

Maar ook op stallen hoor...
Ik sta dan op een vrij grote trainingsstal. Maar we hebben geen manege oid, alleen eigen beesten.
Ook hangt er een hysterisch rood/wit bord met veboden toegang voor onbevoegden ivm corona maatregelen.
Maar alsnog komen veel ouders met kinderen paardjes aaien. :')
Jam bleven ze meestal wel uit de buurt, want hij keek heel blij en lief maar sleurde Daylano voor je het wist door de paddock heen omdat hij zijn capuchon wilde hebben. Of de handschoentjes, maar begreep natuurlijk niet dat er ook vingers in zaten :') op stal wist iedereen van Jam zijn kleding en andere losse atributen fetisj, maar vaak na woesdag middag of zaterdag ochtend vond ik nog weleens wat kledingstukken in de stal of paddock _O-

Ook een keer en bozige moeder bij me gehad, ten eerste had hij Princess heavenly peaches haar muts gejat, ten tweede vond ze het maar onzin dat er zo weinig kleine paardjes stonden.
We hebben er wel wat, een paar hele aaibare, maar ook twee zuur kijkende dus dat is ook niet aaibaar :+ (daar zijn ze ook niet voor mevrouw!) Uitgelegd dat het zo sneu is als wij als volwassenen er op gaan zitten, maar dat begrip was er helaas niet :')

We hebben ook een groepje van een plaatselijk verzorgingstehuis die komen knuffelen en aaien, maar die hebben dit jaren geleden netjes gevraagd of dat mocht. En weten dus ook een beetje welke paarden wel etc. 1 vrouw in een hele grote rolstoel met allerlei toeters en bellen en haar begeleider waren altijd fan van Jam. Want hij was ongeveel de enige die niet onder de indruk was van dat stalen gevaarte die herrie maakte.
In tegendeel... het was prachtig :wow: :9 en terwijl hij bezig was het gevaarte te proberen te demonteren was de vrouw altijd lief op zijn hoofd aan het kriebelen. Hele fijne ruil. Dat ging prima (en de rolstoel was gelukkig stevig :') )

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:54

Stybba schreef:
Hier in de buurt is een kinderboerderij met een restaurant waar ze blijkbaar erg lekkere pannenkoeken serveren. Ik hou van beestjes kijken/aaien en ik hou van pannenkoeken. Ik zei laarst nog tegen mijn vriend dat het zo jammer is van al die kinderen daar en dat ze een kindervrije dag zouden moeten hebben… Restaurant is ook maar open tot 17:00, dus je zit altijd midden tussen die onopgevoede koters -O-

Net zoals kindvrije hotels. (waarbij vaak de mannen zich opeens als kind gaan gedragen met in een zwembad plonsen, maar a la :+ )

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:01

Zo te lezen kan Jam altijd nog monteur worden.
Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:06

Kan wel bij de mijne in de leer, die is al heel ervaren :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:30

ik kan vooral niet tegen het gekrijs van kinderen.. er is op de radio zo reclame (vraag me niet welke want zodra ik dat kind hoor ga ik over na andere radio zender) die reclame begint al met een huilend kind.. Ik denk dan echt wat een giga slechte recaleme ever is dit!! hoe verzin je het.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:37

plutolover schreef:
ik kan vooral niet tegen het gekrijs van kinderen.. er is op de radio zo reclame (vraag me niet welke want zodra ik dat kind hoor ga ik over na andere radio zender) die reclame begint al met een huilend kind.. Ik denk dan echt wat een giga slechte recaleme ever is dit!! hoe verzin je het.

IK WIL PANNENKOEKEEEEEEEEEN -:(- WHÈÈÈÈÈÈ

Ennnnnnn *zap* |o

Mijn bijrijdpaard is dol op kleine kinderen en heel voorzichtig, dat heeft ie niet van z'n eigenaresse of van mij :+
Gelukkig is hij ook erg groot en komen we vaak weg met "nee niet aaien hij is heel lomp" O:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:39

‘Hij heeft schurft’ werkt ook altijd heel goed :P