WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Re: WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:58

@Jacquel: dat zou inderdaad kunnen, zo (on)handig is tante dan ook wel weer := Dat van je oom is ook wel heel sneaky en ook een beetje sneu tegelijk :(:)

@MB: Oeps, dat kan inderdaad ook nog ja :=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:00

MarcoBorsato schreef:
Ik denk dat mijn moeder het ook wel leuk zou vinden hoor, de hele familie samen. Maar ik ben zo bang dat je het dan ook een beetje jinxt ofzo.

We hebben voor mijn oma wel eens zo'n foto laten maken paar jaar later alle stellen behalve mijn ouders uit elkaar. Leuk.

Zo'n foto hangt er ook bij mijn oma aan de muur...
Maar mijn oma is tegelijk ook mijn grote held. Die knipt net zo lang bloemen en dieren uit uit tijdschriften totdat ze er eentje heeft gevonden die precies over haar ex-kleinzoon heen past :+
Want ja, ik stond zo leuk op de foto, nu alleen niet meer met ex, maar met een rennende labrador naast mijn hoofd <3

Nog een cadeautjes fail, tja, ik kon er niet zo veel aan doen. Buurmeisje vond het altijd zo leuk om bij mij te komen "bakken". Koekjes cakejes etc. Meisje heb ik dus een springvorm en 2 dozen bakmix gegeven voor dr verjaardag.
Wist ik veel dat er gezinnen zonder oven bestaan :=

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:15

Ik heb zelf eens de plank misgeslagen. Of nou ja, het was blijkbaar een what the f-cadeau maar de ontvanger was er blij mee. Vriendin die van een goede wijn en bijbehorend kaasplankje houdt was net bevallen en heeft negen maanden verzucht hoe erg ze het miste. Dus ik had een mooie fles wijn gekocht met kaasplankje. Toen ik dat vooraf meldde aan een andere vriendin kreeg ik een rare reactie, of ik wel wist dat ze borstvoeding gaf en dat je dan niet mocht drinken. Ja geen idee. Ook haar vriend reageerde verbaasd. Vriendin zelf was wel heel blij, heeft een paar dagen later vooraf gekolfd en genoten van de wijn en de kazen. Blijkbaar hoor je dus met een romper of rammelaar aan te komen. Zou het zo weer doen.

Zelf eens in een haven een raar welkomstcadeau gekregen. Ik had ons aangemeld, zegt de havenmeester: “wacht even, gasten krijgen hier altijd een befaamd cadeau. Ik pak het even.” Dus hij loopt een kamer in, rommelt wat en komt terug met een MEGA pot zure bommen. Uit beleefdheid aangenomen maar we hadden toen nog een klein zeilbootje en de rest van de vakantie zaten we met die onmogelijk grote en onhandige pot opgescheept want we wisten niet wat we ermee moesten. We lusten ook nog eens geen augurken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:17

Haha, die is ook grappig, mri.

Er schiet mij ook weer een verhaal van een oud-collega van mij te binnen. Die kreeg voor haar verjaardag van haar schoonmoeder een aangebroken pak hondenkoekjes. Op zich al raar, alleen ze hadden ook nog eens geen hond _O-

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:40

Ik vind decoratie altijd een beetje een 'gevaarlijk' cadeau om te geven. Smaak is zo specifiek. Ik hou bijvoorbeeld van victoriaanse sferen X oma vibes :+ en dan krijg ik bijvoorbeeld iets geometrisch of een waxinelicht houder wit met een gouden veer...

Vind het allemaal lief bedoeld, maar het verdwijnt wel allemaal in een la tot ik het niet aso meer vind om zoiets weg te gooien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:53

Fitzroy schreef:
Haha, die is ook grappig, mri.

Er schiet mij ook weer een verhaal van een oud-collega van mij te binnen. Die kreeg voor haar verjaardag van haar schoonmoeder een aangebroken pak hondenkoekjes. Op zich al raar, alleen ze hadden ook nog eens geen hond _O-

_O- :')

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 00:09

Heerlijk topic!

Mijn oma heeft me een soort van WTF cadeau gegeven. Vorig jaar kreeg ik twee mega leuke mokken met de initialen van mijzelf en mijn man. Super leuk, duidelijk met aandacht uitgezocht en als kers op de taart dronken ze heerlijk (is dit raar :') ik heb echt voorkeur voor bepaalde mokken en glazen)

Helaas liet mijn man ze stuk vallen :(

Dit jaar was ik weer jarig en kreeg ik twee pakjes van oma die opvallend veel leken op de pakjes van vorig jaar. Je raadt het al: exact dezelfde mokken! :D

Na een kwartier zegt ze: goh. Heb ik die je eigenlijk niet al eens gegeven?

:') dat was dus wel. Ik was mega blij want ik had in elk geval m’n fijne mokken weer terug!

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 00:11

Zo kreeg ik eens door de brievenbus een kaartje met een kadobon van een mannenoutfitter, en een doosje wormenpilletjes (voor mensen), met een berichtje erop geschreven van een of andere mevrouw.
Ik weet tot op heden nog niet voor wie dat bestemd was, maar ik woon alleen (als vrouw zijnde), en nog nooit van die naam gehoord.
Leuk als je een geheime aanbidder bent, maar lijkt me wel handig dat je dan je kado in de juiste brievenbus doet :P
Ik ben nog bij de buurman langs geweest, maar die zei ook niemand te kennen die zo heette. Maar wie weet durfde niemand om een doosje wormenmiddel terug te komen :P
Die kadobon heb ik overigens nog steeds ergens op zolder liggen, vraag me af of die nog geldig is.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 00:21

Toen onze oudste geboren was kregen we van de streng gelovige oom en tante van mijn man een zelfgemaakte 'baby' in de hand van God, van hout.
We schrokken ons hartstikke dood, het was zo mismaakt lelijk.. de 'baby' was gruwelijk eng, chucky was er niks bij. Ik moest echt een schreeuw onderdrukken toen ik het gedrocht uitpakte. Ik ben niet gelovig maar ik was oprecht bang dat er een vloek op rustte ofzo. We hebben ontzettend ons best gedaan om de kreet van afgrijzen om te zetten in een soort 'aahoohh.. mooiiiiii!' :')
De oom heeft er natuurlijk hartstikke zijn best op gedaan dus heel sneu, maar we hebben het ding verbrand zo gauw ze weg waren..

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 00:41

Majabeestje schreef:
Toen onze oudste geboren was kregen we van de streng gelovige oom en tante van mijn man een zelfgemaakte 'baby' in de hand van God, van hout.
We schrokken ons hartstikke dood, het was zo mismaakt lelijk.. de 'baby' was gruwelijk eng, chucky was er niks bij. Ik moest echt een schreeuw onderdrukken toen ik het gedrocht uitpakte. Ik ben niet gelovig maar ik was oprecht bang dat er een vloek op rustte ofzo. We hebben ontzettend ons best gedaan om de kreet van afgrijzen om te zetten in een soort 'aahoohh.. mooiiiiii!' :')
De oom heeft er natuurlijk hartstikke zijn best op gedaan dus heel sneu, maar we hebben het ding verbrand zo gauw ze weg waren..

:') :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 01:41

Oh ik heb ook nog een leuke, ik woonde voor het eerst op mezelf en moest echt wennen aan alle kosten. Zus trok bij me in voor de tijd dat haar (destijds) verloofde nog in het buitenland woonde, zo kan ze goed sparen voor de bruiloft en de inboedel voor het nieuwe huis. Zij betaalde mij €250 per maand voor de kamer en vaste lasten, achteraf gezien een schijfje, maar ik gunde het haar wel om te kunnen sparen.
Ik was de eerste van de vriendengroep die een vaste baan had en niet meer op kamers of thuis woonde, maar een flink appartement had. Elke zaterdag hadden we dus het huis vol mensen, de hele vriendengroep verzamelde bij mij/ons. Aten een hapje mee dronken gezellig wat en daarna stappen.

Dat liep best wel in de kosten, maar het was ook super gezellig! Mijn zus en ik deelde de kosten om te koken voor 15-20 man en het was zo net te doen.

Op een dag had ik een envelop met mijn naam op de mat liggen, daarin zat een kaart met €100
Net op een moment dat ik het financieel best krap had, dus echt een WTF moment.
Tot op de dag van vandaag weet ik niet van wie dat geld is gekomen, maar ben er nog steeds dankbaar voor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 01:44

Ik was het. Maar het was een lening. Dus....

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 01:52

MarcoBorsato schreef:

Hmm, als jij mij het huisnummer kunt geven van mijn appartement destijds, dan geloof ik je.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 07:17

78A

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 07:33

Wel uitvreters zeg die vrienden, als die jullie steeds voor de kosten op lieten draaien...dat is ook best WTF :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:06

pmarena schreef:
Wel uitvreters zeg die vrienden, als die jullie steeds voor de kosten op lieten draaien...dat is ook best WTF :=

Zeg dat. Wij gaan regelmatig met de vriendengroep eten. Maar alles wordt achteraf gewoon verdeeld. Lijkt me niet meer dan logisch.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:15

Hier hadden wij vrienden die elke week kwamen eten en drinken en met kerst maakte ik een uitgebreid diner. Alleen met kerst betaalden zij de drank, tenminste wijn die ze zelf dronken en bier. Andere dingen moest ik zelf halen. Soms als we het vroegen namen ze doordeweeks eens wat drinken mee. Maar wij betaalden altijd al het eten en drinken := Zo normaal is het blijkbaar niet om te delen.

Wel heel mooi om dan die kaart te krijgen :j Jammer dat je niet weet van wie, maat fijn en mooi gebaar

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:35

Ik vind het echt schofterig. Het gaat niet eens om het geld, en ik vind ook niet dat het perfect verdeeld hoeft te zijn allemaal (heb zelf altijd liever het idee dat ik wat meer geef om me niet schuldig te hoeven voelen zeg maar := ) maar ik vind dat zulke dingen toch gaan steken omdat er een gebrek aan fatsoen / gelijkwaardigheid / respect ofzo uit spreekt....

De gevende partij kan altijd nog zeggen "hoeft niet hoor" maar bied als steeds weer ontvangende partij dan in ieder geval aan om het een beetje te verdelen... dat je af en toe uit eten gaat en betaalt ofzo :)

Of vraag het niet eens maar deel gewoon mee dat jij voortaan X en Y meeneemt of betaalt als dank / om ook je steentje bij te dragen, gewoon omdat het wel zo sociaal en vanzelfsprekend is :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:39

MarcoBorsato schreef:

:')

Daphara, dat is wel een een leuke en positieve WTF!

Hier zitten we eigenlijk ook altijd bij dezelfde vrienden in huis, maar ik kom nooit met lege handen die kant op, zou mij dan echt schuldig voelen! Bij mij kunnen we niet afspreken, want dan zitten we op elkaar op een kleine bank :') en hebben we geen tafel om spelletjes aan te doen. We kunnen het niet rouleren, dus zorg ik dat ik niet elke keer op ze teer, maar zorg voor compensatie 8-)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:42

Met jullie eens hoor. Ik voelde me een soort schuldig om wel een bijdrage te vragen, of niet schuldig maar toch bezwaard. Dus na een tijdje toen ik ziek thuis kwam te zitten is het steeds vaker niet door gegaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:51

Ja zoiets hoor je ook helemaal niet te moeten vragen, iemand die je om je geeft hoort zelf door te hebben dat jij diegene bent die voor dat soort dingen betaald, gezien het immers niet gratis is :=

Hoewel er ook best naïeve / makkelijke mensen op de wereld zijn natuurlijk bij wie zoiets simpelweg niet opkomt :=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:49

MyWishMax schreef:
Met jullie eens hoor. Ik voelde me een soort schuldig om wel een bijdrage te vragen, of niet schuldig maar toch bezwaard. Dus na een tijdje toen ik ziek thuis kwam te zitten is het steeds vaker niet door gegaan.

en gewoon meteen bij afspreken voorstellen dat zij komende keer de hapjes en drankjes regelen!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:22

pmarena schreef:

Frisdrank en sterke drank betaalde wij niet hoor, koffie thee, limonade, ijsthee en het eten, de rest moesten ze zelf meenemen.

Het was wel de vriendengroep waar ik altijd op kon rekenen, ze hebben bijvoorbeeld ook allemaal geholpen met klussen en verhuizen toen wij er in trokken en er moest flink geklust worden.

Ik zag het destijds niet als probleem.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:59

Ah, dat wel nog gelukkig, dat is wel fijn! Voor klussers altijd eten en drinken voorzien vind ik :j

Hier komen mijn ouders al 12 jaar een dag in het weekend helpen klussen.... en dan wil mijn moeder nog het eten meenemen ook....doe even normaal joh, haha :')

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 16:57

Van een toenmalige vriendin -althans zij was voor mij een vriendin ik niet voor haar bleek achteraf.

Kreeg ik een pak wasmiddel tabs voor mijn verjaardag want ik had alles al. :?

Ze was mijn paardenvriendin,ze kon altijd met haar paard meerijden in mijn trailer,heeft ze nooit voor betaald en ik krijg op m'n verjaardag zo'n onpersoonlijk cadeau waar zelfs de Kruidvat actiesticker nog op zat :roll:

Damn,dan ben je toch echt een vriendin hoor....

Van een collega kreeg ik roze hekkensluiters *\o/*
Zo handig en een perfecte kleur!

Die collega heeft niks met paarden,ja op brood maar dat is wel een cadeau waar ik wat aan heb en blij van wordt.

(Net als halster touwen of paarden snoepjes) er is zoveel te verzinnen voor een vriendin met paarden dat ik nog steeds die wasmiddel tabs niet begrijp.