Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:37

Klopt, bij sommige festivals bleken ook tenten te zijn, regenbui en iedereen vloog naar binnen. En wanneer je dan enkele met de delta hebt gaat het al mis.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:40

bigone schreef:
Klopt, bij sommige festivals bleken ook tenten te zijn, regenbui en iedereen vloog naar binnen. En wanneer je dan enkele met de delta hebt gaat het al mis.

True. Geloof dat die er wel altijd zijn maar in Slovenië is het wel goed gegaan. Denk dat het ook een hoop scheelt als je echt 24 uur per dag test ipv die 40 uur. Dat is vragen om ellende.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:52

Bij onze fieldlab was er wel een overdekte tent.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 02:00

ingedebruijn schreef:
bigone schreef:

True. Geloof dat die er wel altijd zijn maar in Slovenië is het wel goed gegaan. Denk dat het ook een hoop scheelt als je echt 24 uur per dag test ipv die 40 uur. Dat is vragen om ellende.

Servië toch? Of was er nog een festival?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 07:36

Als je vaker getest wordt kan dit dan kwaad? Een serieuze vraag, want ik had gevoel dat ze heel heel hoog zat en ze echt als er één virus deeltje had gezeten ze deze te pakken had. Zonder dat ik er iets aan kon doen liep er een traan over mijn wang zo prikkelde het en ik heb het nog een tijdje erna gevoeld (de test vond ik wel mee vallen hoor, maar het ging wel echt diep). Dus is dit gezond als je dit vaak moet ondergaan, vanwege het festival beest zijn, of maakt het niets uit voor je neus, slijmvlies etc? Is een serieuze vraag nu ik ervaringsdeskundige ben.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 07:48

lenaa_tje schreef:
Servië toch? Of was er nog een festival?

Correct excuus!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 07:50

pien_2010 schreef:
Als je vaker getest wordt kan dit dan kwaad? Een serieuze vraag, want ik had gevoel dat ze heel heel hoog zat en ze echt als er één virus deeltje had gezeten ze deze te pakken had. Zonder dat ik er iets aan kon doen liep er een traan over mijn wang zo prikkelde het en ik heb het nog een tijdje erna gevoeld (de test vond ik wel mee vallen hoor, maar het ging wel echt diep). Dus is dit gezond als je dit vaak moet ondergaan, vanwege het festival beest zijn, of maakt het niets uit voor je neus, slijmvlies etc? Is een serieuze vraag nu ik ervaringsdeskundige ben.

Ik denk dat het wel mee valt. Kennis werkt in de zorg en heeft zich 2 weken lang iedere dag moeten testen in de piek periode. Nooit iets van gehoord dat het ie daar wat aan over gehouden heeft dus verwacht met 2 of 3 dagen festival ook geen problemen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 07:54

OK dank je inge. Ik was daar wel benieuwd naar. Mijn man had in ieder geval 2x nergens last van. Bij mij jeukte het als een gek en zelfs in de auto liepen nog paar tranen uit mijn ogen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 07:57

pien_2010 schreef:
OK dank je inge. Ik was daar wel benieuwd naar. Mijn man had in ieder geval 2x nergens last van. Bij mij jeukte het als een gek en zelfs in de auto liepen nog paar tranen uit mijn ogen.

Ja ik ben zelf 1 keer getest en heb het wel wat uurtjes gevoeld nog. Dat tranen inderdaad ook. Schijnt dat dat er wel gewoon bij hoort.

Moet zeggen dat ik heel snel bloedneuzen heb maar toen niets dus denk dat het ok is. Heb daarna wel gezegd dat ik me niet zomaar weer zou laten testen haha. Leuk was anders :')

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 07:58

pien_2010 schreef:

Naar is dat he!
Dat had ik de allereerste keer testen ook. Heb het idee dat ze nu minder diep gaan, want de daarop volgende 5 keer (…) had ik het niet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:06

Die tranen horen er inderdaad gewoon bij :j De laatste keer dat ik me liet testen had ik ook prachtige uitgelopen mascara daardoor, de vrouw die me testte zei dat heel veel vrouwen als panda's de locatie weer verlieten :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:40

Fijn een test voor het eind van het festival. Niet dus....
Heeft er iemand corona onder de leden loopt ie daar lekker rond.
Waarom niet 24 uur van te voren en aan het einde van het festival?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:41

Waar haal je dat vandaan Purny?
Je moet altijd sowieso vooraf testen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:42

purny schreef:
Fijn een test voor het eind van het festival. Niet dus....
Heeft er iemand corona onder de leden loopt ie daar lekker rond.
Waarom niet 24 uur van te voren en aan het einde van het festival?

Willen ze dat? Waar kan je dat vinden?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:44

Het is 24 uur gerekend vanaf het eind van het festival haal ik er uit. Dus als het om 0.00 stopt moet je uiterlijk 0.00 de dag ervoor getest worden. Tenminste zo begrijp ik het

Nos liveblog
Citaat:
Het OMT gaat onderzoeken of een test die 24 uur voor het eind van het evenement moet worden afgenomen een oplossing kan zijn, in plaats van een test 40 uur voorafgaand aan een evenement. Verder moet iedereen zich laten testen voor aanvang van een evenement, ook gevaccineerde mensen. Vaccinatie alleen geeft dan dus geen recht meer op toegang.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:46

Ik ben inmiddels een keer of 5/6 officieel geteste (plus handvol zelftests)

Bij de echte tests altijd tranen en kriebel achterin de neus.
(En kokhalzen bij de keeltest)

Echt prettig is het niet en ik voel het ook best nog een poos.
Maar ik denk niet dat het schadelijk is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:58

Festivalorganisator ID&T gaat samen met andere organisatoren en Fieldlab onderzoeken hoe evenementen op korte termijn veilig georganiseerd kunnen worden. Dat heeft het bedrijf afgesproken met de overheid na een gesprek naar aanleiding van de rechtszaak die ID&T dreigde aan te spannen na de afgelasting van concerten en evenementen tot half augustus.

Het OMT gaat onderzoeken of een test die 24 uur voor het eind van het evenement moet worden afgenomen een oplossing kan zijn, in plaats van een test 40 uur voorafgaand aan een evenement. Verder moet iedereen zich laten testen voor aanvang van een evenement, ook gevaccineerde mensen. Vaccinatie alleen geeft dan dus geen recht meer op toegang.

De evenementenbranche onderzoekt hoe haalbaar deze manier van testen is. Als er vaker getest moet worden, moeten daar ook faciliteiten voor worden ingericht en het is de vraag of dat op korte termijn te realiseren is.

1 augustus moeten de onderzoeken zijn afgerond.

nos.nl

Maar hoe zou dit gaan met de meerdaagse festivals?

edit: nog niet helemaal wakker dus...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:00

Nouja meerdaagse hebben vaak een camping. Zou dus denken mensen die maar 1 dag komen gewoon een test bij de hoofdingang en mensen op de camping iedere dag een sneltest voordat ze het terrein weer op mogen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:10

Nou, als ze dan zorgen dat iedereen ook fatsoenlijk kán testen en niet dat er weer van die debiele rijen ontstaan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:10

sureido schreef:
Nou, als ze dan zorgen dat iedereen ook fatsoenlijk kán testen en niet dat er weer van die debiele rijen ontstaan.

Ja ik denk dat ze daar ook over dubben.. Hoe je dat goed inricht met +60000 man per dag.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:14

Om 4 uur s ochtends al beginnen met testen:')
En heel veel mensen inzetten, dus veel kosten maken.. (en, óf je moet t zelf mogen doen of het moeten mensen met kennis van zaken zijn). Overigens, die sneltesten, dat is toch alleen een keel swab? of hoe gaat dat nu precies?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:25

Volgens mij kan vaak testen geen kwaad inderdaad. Topsporters worden al weken / maanden elke week of om de dag getest.
Hier zitten de sportartsen toch wel echt bovenop, dus zou mij verwonderen moest het schadelijk zijn.

Ik ben nog nooit getest, dus kan er niet over meespreken :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:48

ingedebruijn schreef:
Nouja meerdaagse hebben vaak een camping. Zou dus denken mensen die maar 1 dag komen gewoon een test bij de hoofdingang en mensen op de camping iedere dag een sneltest voordat ze het terrein weer op mogen.

Hier in de omgeving zijn normaal gesproken best wat meerdaagse festivals waar lang niet iedereen op de camping slaapt maar toch meerdere dagen gaan. Maargoed die kunnen eventueel thuis testen.
Maar 24 uur voor het einde van het festival lijkt mij wel krap, zeker gezien er nu al mega rijen waren bij het testen af en toe. Kom je te laat voor het festival omdat je nog geen uitslag hebt of in de rij staat :+ .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:52

Op dat grote festival in het buitenland bleven ze ook op het terrein continu mensen testen. Als controle.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 10:39

ingedebruijn schreef:
Festivalorganisator ID&T gaat samen met andere organisatoren en Fieldlab onderzoeken hoe evenementen op korte termijn veilig georganiseerd kunnen worden.

Gaan ze nu wel de normale gang van wetenschappelijk onderzoek gebruiken (bv een vooraf opgezet en goedgekeurd onderzoeksprofiel, duidelijke formulering doelen, toetsen ethiek van die doelen, openbaarmaking resultaten?)

Fieldlabs heeft immers nog cijfers waar we wellicht al wat uit zouden kunnen leren maar die ze niet willen delen.

Maar ik zou vooral ook aandacht willen hebben voor de doelstellingen. Doelstelling van Fieldlab 1 was vooral dat er niet meer ziekenhuisbelasting mocht komen dan vanuit de maatschappij. (Dus als je maar discrimineert op leeftijd ben je al een eind, en daarna als je een maatschappij hebt die alles wel best vindt, kan ook ongeveer alles.)

Misschien moet eea nu wat concreter geformuleerd worden.