Schoonmoeder in huis...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:53

michelle___ schreef:
Ik heb heel bewust even niet gereageerd hier, in de hoop dat het topic zou doodbloeden.



Topics over schoonmoeders bloeden bijna nooit dood :+


Hele vervelende situatie waar je in zit en hopelijk heb je wat aan de tips gehad die gegeven zijn.

Even tot rust komen, afstand nemen, situatie overzien en weer verder.

Succes.

Sjaco
Berichten: 382
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:26

Daan13 schreef:
Topics over schoonmoeders bloeden bijna nooit dood :+


:)) :)) :))

Twist1991
Berichten: 300
Geregistreerd: 10-02-12
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:28

Ik weet niet wat ik zou doen in jouw situatie. Of ik het echt 'dapper' of 'stoer' vind dat je je eigen plan trekt ben ik niet zo zeker over. Er zijn nog andere dingen die ik eerst had gedaan voordat ik had gezegd, dikke doei, ik ben weg! En dat iedereen in dit topic zoveel medelijden heeft met TS en niet met de man die zijn vader is verloren en de vrouw die haar levenspartner kwijt is vind ik ook een beetje bijzonder. Als ik bij mijn moeder was gaan wonen om voor haar te zorgen aangezien ik dat mijn pas overleden vader had beloofd kan ik me heel goed voorstellen dat ik op dat moment even niet handig reageren omdat ik overloop van verdriet en waarschijnlijk doodop zou zijn. En als mijn partner dan zou zeggen dat hij het niet aankan en boos/gekwetst zou zijn daar niet begrip voor heb en weg zou gaan zou ik daar heel veel pijn van hebben. Er is een grijs gebied tussen voor jezelf opkomen en voor je partner zorgen wanneer die dat nodig heeft. Een relatie is toch niet alleen maar altijd rozengeur en maneschijn. Hoe hier door bokkers wordt gereageerd alsof TS half mishandeld wordt thuis en dat het zo sterk en knap van haar is dat ze zichzelf hieruit heeft onttrokken.. ik heb eerder medelijden met de man die nu zijn partner kwijt is en alle zorg voor zijn rouwende moeder op zijn schouders heeft, inclusief zijn eigen verdriet. Maar goed, dit is kennelijk een extreem controversiele mening!

Ik hoop maar dat geen van jullie ooit in een soortgelijke situatie terecht komen. En als dat wel zo is hoop ik dat jullie partners hebben die sterk genoeg zijn om voor je te zorgen en niet weg te gaan zodra het 'too much' wordt. Nee TS hoeft niet alles te slikken, absoluut niet. Maar ze had ook het gesprek aan kunnen gaan met haar vriend om te kijken hoe ze hier samen uit kunnen komen, hoe ze samen een plan kunnen maken en een oplossing te vinden. Ze zegt letterlijk in haar post dat het nu 'hun probleem' is, en dat komt heel asociaal over op mij.

marleen_usar

Berichten: 24708
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:33

Ik hoop voor je dat het topic dood bloed dat wil je geloof ik ook.Dan zou ik het hier aan geven.

lovelucydan

Berichten: 2070
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:36

Je kunt een slotje aanvragen ts voor het topic

DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:37

Twist1991
misschien toch het topic eens goed doorlezen :j
Niet iedereen vind dit zomaar.
Maar als ts het niet meer uit kan houden is blijven zoals het is ook geen optie.

Twist1991
Berichten: 300
Geregistreerd: 10-02-12
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:39

DuoPenotti schreef:
Twist1991
misschien toch het topic eens goed doorlezen :j
Niet iedereen vind dit zomaar.
Maar als ts het niet meer uit kan houden is blijven zoals het is ook geen optie.


Dat is ook wat ik zeg. Ze had nog een andere oplossing kunnen zoeken ipv uitsluitend voor zichzelf te kiezen. En nu kan je zeggen dat ze dat mag doen, en dat is ook zo, maar ze heeft nu expliciet voor zichzelf gekozen en niet voor haar partner. En ik zou hopen dat mijn partner dat niet zou doen bij mij. That's all!

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:41

Twist1991 schreef:
Nee TS hoeft niet alles te slikken, absoluut niet. Maar ze had ook het gesprek aan kunnen gaan met haar vriend om te kijken hoe ze hier samen uit kunnen komen, hoe ze samen een plan kunnen maken en een oplossing te vinden. Ze zegt letterlijk in haar post dat het nu 'hun probleem' is, en dat komt heel asociaal over op mij.

Heb je alle berichten van ts of alleen haar laatste?
Die opmerking ‘ hun probleem ‘ komt juist voort uit de reactie van haar partner toen ze over de situatie wilde praten, vaker dan 1 x en dat de reactie steeds was ‘ dat is jou probleem ‘.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:49

Twist, jij leest iets veel extremers dan dat er staat
Ts zit wel geteld 5 huizen verderop en is niet weg om haar eigen plan te trekken
Maar weg om niet ergens aan onderdoor te gaan

Hoe erg een verlies ook is, het is geen excuus om een partner, iemand waar je een gelijkwaardige relatie mee hebt
De behandelen op de manier die ts omschrijft
Als er dan geen gesprek mogelijk is op dit moment
Is ruimte misschien even de beste tussenstap om weer ruimte voor elkaar te krijgen en te voorkomen dat er iets escaleert

Ik zou het ook niet trekken kan ik je vertellen
Dus ik zou er sowieso al niet aan beginnen , alleen als er 2 strikt gescheiden woonruimtes zijn
Maar das een ander verhaal

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33926
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:53

Je kan ook voor iemand zorgen zonder dat je 24/7 bij diegene bent en diegene ook mee moet nemen op vakantie. Je kan ook voor diegene zorgen door te helpen weer invulling te geven aan zijn leven. Je kan toch niet de rest van je leven je ouder blijven entertainen. Zeker als je zelf 5 deuren verderop woont dan kan je dat heel makkelijk vanaf je eigen huis doen. Bijvoorbeeld elke dag samen eten en/of elke avond even een wandeling maken is ook voor iemand zorgen. Regelen dat er boodschappen zijn etc. Je hoeft dan niet je leven (en je huis en relatie) direct op te offeren. :j

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:07

Twist1991 schreef:
DuoPenotti schreef:
Twist1991
misschien toch het topic eens goed doorlezen :j
Niet iedereen vind dit zomaar.
Maar als ts het niet meer uit kan houden is blijven zoals het is ook geen optie.


Dat is ook wat ik zeg. Ze had nog een andere oplossing kunnen zoeken ipv uitsluitend voor zichzelf te kiezen. En nu kan je zeggen dat ze dat mag doen, en dat is ook zo, maar ze heeft nu expliciet voor zichzelf gekozen en niet voor haar partner. En ik zou hopen dat mijn partner dat niet zou doen bij mij. That's all!


Wat een onzin. Ze haalt zichzelf even uit de situatie om bij te tanken. Ze kan er toch nog steeds zijn voor vriend en schoonmoeder? Ik neem aan dat de ts later nog een keer het gesprek probeert aan te gaan als iedereen het eerste gesprek heeft kunnen laten bezinken. Het is niet dat ze het uit gemaakt heeft en zegt zoek het maar uit. Ik doe alleen nog maar mijn eigen ding

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:17

Twist1991 schreef:
DuoPenotti schreef:
Twist1991
misschien toch het topic eens goed doorlezen :j
Niet iedereen vind dit zomaar.
Maar als ts het niet meer uit kan houden is blijven zoals het is ook geen optie.


Dat is ook wat ik zeg. Ze had nog een andere oplossing kunnen zoeken ipv uitsluitend voor zichzelf te kiezen. En nu kan je zeggen dat ze dat mag doen, en dat is ook zo, maar ze heeft nu expliciet voor zichzelf gekozen en niet voor haar partner. En ik zou hopen dat mijn partner dat niet zou doen bij mij. That's all!


Ze zit 5 deuren verderop, waar ze niet op eierschalen hoeft te lopen als ze naar d'r werk gaat. Als er wat is, is ze er letterlijk binnen een paar minuten.

Esther

Berichten: 4150
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:24

Twist1991 schreef:
Ik weet niet wat ik zou doen in jouw situatie. Of ik het echt 'dapper' of 'stoer' vind dat je je eigen plan trekt ben ik niet zo zeker over. Er zijn nog andere dingen die ik eerst had gedaan voordat ik had gezegd, dikke doei, ik ben weg! En dat iedereen in dit topic zoveel medelijden heeft met TS en niet met de man die zijn vader is verloren en de vrouw die haar levenspartner kwijt is vind ik ook een beetje bijzonder. Als ik bij mijn moeder was gaan wonen om voor haar te zorgen aangezien ik dat mijn pas overleden vader had beloofd kan ik me heel goed voorstellen dat ik op dat moment even niet handig reageren omdat ik overloop van verdriet en waarschijnlijk doodop zou zijn. En als mijn partner dan zou zeggen dat hij het niet aankan en boos/gekwetst zou zijn daar niet begrip voor heb en weg zou gaan zou ik daar heel veel pijn van hebben. Er is een grijs gebied tussen voor jezelf opkomen en voor je partner zorgen wanneer die dat nodig heeft. Een relatie is toch niet alleen maar altijd rozengeur en maneschijn. Hoe hier door bokkers wordt gereageerd alsof TS half mishandeld wordt thuis en dat het zo sterk en knap van haar is dat ze zichzelf hieruit heeft onttrokken.. ik heb eerder medelijden met de man die nu zijn partner kwijt is en alle zorg voor zijn rouwende moeder op zijn schouders heeft, inclusief zijn eigen verdriet. Maar goed, dit is kennelijk een extreem controversiele mening!

Ik hoop maar dat geen van jullie ooit in een soortgelijke situatie terecht komen. En als dat wel zo is hoop ik dat jullie partners hebben die sterk genoeg zijn om voor je te zorgen en niet weg te gaan zodra het 'too much' wordt. Nee TS hoeft niet alles te slikken, absoluut niet. Maar ze had ook het gesprek aan kunnen gaan met haar vriend om te kijken hoe ze hier samen uit kunnen komen, hoe ze samen een plan kunnen maken en een oplossing te vinden. Ze zegt letterlijk in haar post dat het nu 'hun probleem' is, en dat komt heel asociaal over op mij.

Jij vindt dit een gezonde situatie na een half jaar?

Hoe je het ook wend of keert, je moet door met je leven en dat doe je niet door in je verdriet te blijven hangen. Vergeten doe je de persoon niet, je hoeft ook niet gelijk feestend door het leven maar stapje voor stapje weer verder en de draad weer oppakken.
Je kunt best dagelijks contact hebben, samen eten, samen koffie drinken, weet ik wat samen ondernemen. Maar de kinderen hebben ook een eigen leven en bouwen samen wat op, het is niet de bedoeling dat een kind een ouder gaat/blijft pamperen.

LaCiega

Berichten: 1071
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:34

Iemand die rouwt, verdriet heeft of depressief is kan niet van zijn omgeving verwachten dat die ook haar leven stil legt samen met hem.
Steun is fijn, maar de omgeving heeft ook een eigen leven en moet er niet aan onderdoor gaan.

Succes, TS. Goed dat je het gesprek nogmaals bent aangegaan.jammer wel van de reactie die je hebt gekregen, maar hopelijk krijg je nu wat meer ademruimte, en je vriend een schoonmoeder ook.

Sabri

Berichten: 1433
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:38

Twist1991 schreef:
DuoPenotti schreef:
Twist1991
misschien toch het topic eens goed doorlezen :j
Niet iedereen vind dit zomaar.
Maar als ts het niet meer uit kan houden is blijven zoals het is ook geen optie.


Dat is ook wat ik zeg. Ze had nog een andere oplossing kunnen zoeken ipv uitsluitend voor zichzelf te kiezen. En nu kan je zeggen dat ze dat mag doen, en dat is ook zo, maar ze heeft nu expliciet voor zichzelf gekozen en niet voor haar partner. En ik zou hopen dat mijn partner dat niet zou doen bij mij. That's all!


Pardon? Juist door de stap te zetten uit de benarde situatie te stappen is een stap in de gezonde richting. Blijven hangen tot letterlijk de bom barst of TS volledig instort, dat is toch niet wat je moet willen!

Ik vind het een dapper besluit en ik denk ook een heel verstandig en gezond besluit. Dat schoonmoeder en zoon balen is begrijpelijk, ze zijn nu hun huisslaaf kwijt en zullen weer zelf weer hun huishouden moeten doen, en daar is helemaal niks mis mee! Is juist goed voor de schoonmoeder. En de vriend van TS kan gaan inzien dat het leven ook door kan gaan na de dood van zijn vader. En zal vermoedelijk ook inzien dat er ook nog een leven doorgaat buiten zijn oorsprongsgezin.

ruitje

Berichten: 12448
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:48

Waarom zouden ze balen omdat ze hun huisslaaf kwijt zijn? Of hij gaat inzien dat zijn leven door gaat buiten zijn oorspronggezin is ook een aanname.

Ik snap dat TS voor zichzelf deze keuze heeft gemaakt, maar hoe een ander daar op reageert en wat de ander daar bij voelt kun je niet voorspellen.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:05

Twist1991 schreef:
DuoPenotti schreef:
Twist1991
misschien toch het topic eens goed doorlezen :j
Niet iedereen vind dit zomaar.
Maar als ts het niet meer uit kan houden is blijven zoals het is ook geen optie.


Dat is ook wat ik zeg. Ze had nog een andere oplossing kunnen zoeken ipv uitsluitend voor zichzelf te kiezen. En nu kan je zeggen dat ze dat mag doen, en dat is ook zo, maar ze heeft nu expliciet voor zichzelf gekozen en niet voor haar partner. En ik zou hopen dat mijn partner dat niet zou doen bij mij. That's all!


Ik denk oprecht dat ze haar vriend en schoonmoeder niet helpt door in huis te blijven zitten.
Haar vriend helpt zijn moeder mi ook niet.
Hopelijk is er nu een cirkel doorbroken zodat zij het ook kunnen zien. Soms moet iemand die er wat verder vanaf staat de cirkel doorbreken :)

rien10
Berichten: 14964
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:37

Bovendien is TS geen verantwoording schuldig aan ons.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:43

Goed dat je even pas op de plaats maakt voor jezelf! Je moet er niet aan onderdoor gaan!
Jammer dat je vriend het niet goed op nam en je ook niet steunt. Denk je dat hij nog bij draait?

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:30

In een leven komen er veel stressmomenten voor. Als je dan niet kan samen kiezen voor een weg die voor allen leefbaar is wordt het moeilijk. Je kan moeilijke momenten hebben, rouwen, ... maar 6 maanden zonder ook maar een moment oog te hebben voor de ander en de relatie is geen gezonde manier om verder te gaan.

Zoolgangster

Berichten: 9780
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:43

MarlindeRooz schreef:
Je kan ook voor iemand zorgen zonder dat je 24/7 bij diegene bent en diegene ook mee moet nemen op vakantie. Je kan ook voor diegene zorgen door te helpen weer invulling te geven aan zijn leven. Je kan toch niet de rest van je leven je ouder blijven entertainen. Zeker als je zelf 5 deuren verderop woont dan kan je dat heel makkelijk vanaf je eigen huis doen. Bijvoorbeeld elke dag samen eten en/of elke avond even een wandeling maken is ook voor iemand zorgen. Regelen dat er boodschappen zijn etc. Je hoeft dan niet je leven (en je huis en relatie) direct op te offeren. :j


Precies, in mijn familie is het altijd gebruikelijk geweest naar mogelijkheden voor ziekelijke ouders te zorgen en voor overblijvende ouders. Soms een nachtje logeren om te waken, maar dat is iets anders dan een half jaar lang na het overlijden van een ouder bij de nabestaande te blijven wonen, en dat zonder einddatum.
Dat je een stervende belooft voor de achterblijvende partner te zorgen, uiteraard, en daar moet je je ook aan houden, maar maandenlang inwonen ten koste van de rest van de familie (partner) is niet normaal, en in dit geval ook niet gezond.

Zoolgangster

Berichten: 9780
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:44

rien10 schreef:
Bovendien is TS geen verantwoording schuldig aan ons.


Dat zeker niet, gelukkig maar.

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:55

Twist1991 schreef:
DuoPenotti schreef:
Twist1991
misschien toch het topic eens goed doorlezen :j
Niet iedereen vind dit zomaar.
Maar als ts het niet meer uit kan houden is blijven zoals het is ook geen optie.


Dat is ook wat ik zeg. Ze had nog een andere oplossing kunnen zoeken ipv uitsluitend voor zichzelf te kiezen. En nu kan je zeggen dat ze dat mag doen, en dat is ook zo, maar ze heeft nu expliciet voor zichzelf gekozen en niet voor haar partner. En ik zou hopen dat mijn partner dat niet zou doen bij mij. That's all!


Ja bijvoorbeeld de broer en zijn gezin de taak laten overnemen :+

Dit is toch een absurde en ongezonde situatie....

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:59

Zoolgangster schreef:
rien10 schreef:
Bovendien is TS geen verantwoording schuldig aan ons.


Dat zeker niet, gelukkig maar.

Sowieso dit idd

meggiemeg

Berichten: 12269
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 07:33

Arabesk schreef:
Ja bijvoorbeeld de broer en zijn gezin de taak laten overnemen :+

Dit is toch een absurde en ongezonde situatie....

Inderdaad samen met de broer deze taak op nemen maakt het voor iedereen minder zwaar. Geeft iedereen de kans om weer een stap te zetten om verder te gaan.