De "Weigeraars"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:05

Dinopino schreef:
Je kunt trouwens ook gebruik maken van een geneesmiddel. Is wetenschappelijk goedgekeurd. Het is je eigen lichaam, en jezelf kiest wat je erin stopt. Dit is allemaal gebaseerd met een wetenschap die zegt dat ons lichaam ons zelf ziek maakt.

Welke is dat? Nog niet eerder gehoord.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:05

Dinopino schreef:
Je kunt trouwens ook gebruik maken van een geneesmiddel. Is wetenschappelijk goedgekeurd. Het is je eigen lichaam, en jezelf kiest wat je erin stopt. Dit is allemaal gebaseerd met een wetenschap die zegt dat ons lichaam ons zelf ziek maakt.

Dus jij bent niet voor voorkomen maar achteraf genezen en hopen dat het niet iets heeft aangewakkerd/veroorzaakt? Het is en blijft een grimmige onvoorspelbare ziekte.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 01-06-21 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:06

AppleSter schreef:
Suzywuzy schreef:
Even een 15 jarige hierzo die zojuist eindexamens heeft gehad. Online onderwijs werkt amper voor de meeste mensen. Het is niet te doen om van 8:30 tot 14:00 continu achter een PC zitten met korte pauzes van een halfuur en twee 15 minuten. Het werkt gewoon niet. Al helemaal niet als je eindexamens gaat doen. Je mist teveel informatie, dat is gewoon zo, je concentreert je zoveel minder.
*verandering*
Ik vindt een lockdown prima en alles maar alsjeblieft onderwijs is zo belangrijk. _/-\o_

Mijn kinderen (19, 17 en 14) ervaarden het anders, al miste de middelste het sociale stukje. De andere 2 vinden online vaak zelfs prettiger dan fysiek onderwijs. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Ik was erg tegen op fysiek open houden van de scholen omdat er relatief veel mensen (halve klas is toch nog een kind of 12,13) in een kleine ruimte zitten waardoor de kans op besmettingen erg groot is. Zeker in slecht geventileerde lokalen. Je ademt toch allemaal dezelfde lucht in in zo’n binnenruimte ookal hou je 1,5 meter afstand. Ik heb lange tijd het meldpunt Corona op scholen gevolgd (en zelf melding gedaan bij uitbraak op school) en als je ziet hoeveel besmettingen daar werden gemeld… %) In een tijd waarin de ouderen en kwetsbaren (mijn eigen /long patiënt- moeder) niet beschermd waren vond ik dat heel erg onverantwoord. Ook nu de scholen volledig open vind ik niet kunnen. Zo weet je zeker dat er weer flinke haarden ontstaan.

Het sociale stukje was er ook idd, en nee de scholen helemaal open is geen goed idee maar voor de examenklassen lijkt het me wel een beter idee. Het lucht stukje is anders, dat is overal zo ook buiten de scholen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:06

Dinopino schreef:
Dit is allemaal gebaseerd met een wetenschap die zegt dat ons lichaam ons zelf ziek maakt.

Soms maakt het eigen lichaam je ziek, soms door dingen van buitenaf.
Helaas heb je op veel ziektes/afwijkingen geen invloed en ben je afhankelijk van behandelingen/medicijnen om een "normaal" leven te kunnen leiden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:07

Marjo schreef:
[
Is toch wel duidelijk wat hier geïmpliceerd wordt.
Dûh

AppleSter schreef:
Wellicht om het virus toch nog wat rond te laten gaan onder minder kwetsbaren om meer groepsimmuniteit te verkrijgen??

Náást vaccineren en dat is inderdaad een verdedigbare optie. Jij bent het er niet mee eens en het is NIET het virus zomaar de gang laten gaan.
Vaccineren geeft nl geen immuniteit.

Anoniem

Dinopino schreef:

Je lichaam kan jezelf ziek maken idd, denk aan koorts maar dat doen ze niet zomaar, alleen als er aan andere ziekteverwekkers zijn

superpony

neetoch schreef:
Nog even terugkomend op dat hele auto immuun ziekte voorbeeld:

Ik krijg toevallig vandaag een 2e uitnodiging voor vaccinatie binnen en ik zit dus nav dit topic het vragenlijstje te bekijken en zelfs als je al trombose hebt moet je alleen even met de trombose dienst bellen eerst, stollingsstoornis idem dito, maar mag je hem ook gewoon halen. En niets geen uitzondering wordt er gemaakt, ook niet wat dus auto immuun betreft, daar vermelden ze zelfs niets over, terwijl ze daar dus juist nog een onderzoek aan het starten zijn. Ze rammen hem er doodleuk bij iedereen in hoor, risico of geen risico. Ik krijg het daar toch wel koud van moet ik zeggen...

Verder vind ik het heel aardig van bv Roodvos dat ze aangeeft mijn redenen wel te begrijpen, maar eerlijk gezegd zal mij dat een worst zijn en niet waarom ik hier dat heb vertelt. Van mij mag namelijk iedereen lekker voor zichzelf bepalen waarom wel of niet vaccineren.

Ik sta denk ik in het midden: Absoluut overtuigd van hoe erg het kan worden met covid krijgen, maar nog steeds van mening dat de roverheid ons gewoon onze verantwoording terug moet geven en zelf laten beslissen wat we wel en niet aan risico willen/durven nemen.

De artsen zeggen ook dat ik hem gewoon kan nemen, ondanks auto immuun ziekte's en medicatie. Ik heb alleen momenteel problemen door mn eigen medicatie en een iets verhoogd risico op complicaties. We weten nog niet helemaal waarom.

Er wordt over het algemeen echt erg weinig gedaan met bijwerkingen. Ze worden gemeld en je weet hoeveel mensen ze krijgen, maar ondanks veel bijwerkingen onder de patienten, wordt er echt niet zoveel aandacht aan besteed.
Ik heb al 2 prednison kuren erbij gehad en dat is ook niet heel fijn om te blijven gebruiken.

bigone schreef:
Vriendin heeft reuma, spuit humira en kan volgens haar arts alle vaccins veilig nemen.
Reden dat er nu zoveel bijwerkingen zijn is puur te danken aan de grote hoeveelheden vaccinaties. Elk vaccin voor welke ziekte dan ook heeft bijwerkingen alleen zijn de aantallen veel minder want nu word de hele bevolking gevaccineerd en bij andere vaccins maar enkelen.

Ja, hier net zo. Ik spoot eerst Humira voor reuma en reumatoloog begon al vrij vroeg over het vaccineren en dat ik het gewoon kon nemen en ze het zelfs aanraden.

Waar je normaal met Humira wel rekening moet houden met dingen, kon de vaccinatie op elk moment geprikt worden volgens hem.

Daar tegenover hadden ze wel verwacht dat mensen met verminderde weerstand juist Corona zouden kunnen oplopen, maar dat blijkt weer erg mee te vallen. Toen op dat moment lag nog niet 1 patient van hem op de ic bijv.

Waar je met Humira weet dat een eenvoudige griep, verkoudheid etc kan leiden tot een ernstige longontsteking en je dus altijd moet oppassen.

Je ziet bij de patienten groepen ook een tweedeling. Mensen die echt heel bang zijn voor Corona bovenop hun ziekte(s) en graag de vaccinatie willen. En mensen die huiverig zijn voor de vaccinatie omdat ze al niet fit zijn.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:08

Marjo schreef:
Ik
Hier zeg je dat. Letterlijk.

AppleSter schreef:
Wellicht om het virus toch nog wat rond te laten gaan onder minder kwetsbaren om meer groepsimmuniteit te verkrijgen??

Voorbarige conclusie om te zeggen dat iedereen elk jaar een corona vaccin moet halen. Maar als dat werkt om de samenleving normaal te laten verlopen en om de kwetsbaren ook hun leven te kunnen laten leiden, dan ja.
Maar voor hetzelfde geld gebeurt er hetzelfde als met de eerdere pandemieën; het virus muteert omlaag en het is niet nodig.

Wellicht = een insinuatie, het is daarbij ook een vraag (grote vraag, had er daarom ook 2 ?? bij geplaatst :D
Deze vraag is mijn invulling van een beslissing van de overheid omtrent het volledig openen van de scholen.
Een beslissing waar ik zelf op tegen ben.

Het gaat steeds meer rond dat het vaccin maar tijdelijk bescherming biedt. En virologen zeggen dat Corona nooit meer weg gaat. Dus de kans is groot dat vaccinaties, net als de griepprik, tot in den treure herhaald moeten worden. Dat kun je van jonge gezonde mensen die al Corona hebben gehad of zelf vinden dat ze er wel tegen kunnen toch niet levenslang verwachten?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:09

Dinopino schreef:

Chloroquine is het in ieder geval niet := Tenzij je graag hartritmestoornissen wilt. Over bijwerkingen gesproken.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:14

IMANDRA schreef:
Agossie schreef:
Ik heb niet alles teruggelezen. Ik lees niet snel, dus dat gaat me veel te lang duren, plus, als ik dan bijgelezen ben, kan ik opnieuw beginnen... :=

Ik wil wel even aangeven dat ik niet anti-vaccinatie ben. Nee, zeker niet. Iedereen die zich wil laten vaccineren, ga alsjeblieft je gang, want, ik ben ook van mening, hoe meer mensen gevaccineerd, hoe hoger de bescherming van het volk en des te beter kunnen we het virus de baas. Ik ontken het virus dus ook zeker niet.

Alleen IK wil het (nu) niet, omdat ik een auto-immuunziekte heb en dus gewoon huiverig ben. Als hij gezet is en het gaat niet goed, kan ik het niet meer uit mijn systeem halen. Ik neem amper medicijnen (alleen voor het resultaat van de auto-immuunziekte) en wil dat ook tot een minimum beperken.

Ik zag één reactie ergens die ik absoluut kant noch wal vond slaan. En dat was dat mensen die ervoor kiezen zich niet te laten vaccineren, geen recht zouden mogen hebben op een IC bed. Dan zou ik zeggen, mensen die roken mogen dat dan ook niet, mensen die veel drinken mogen dat dan ook niet, mensen die obese zijn, mogen dat dan ook niet en ga zo maar door. Ik leef heel gezond, eet gezond, beweeg veel, kom veel buiten. Het enige is dat ik ervoor kies om mij (nu) niet te laten vaccineren.

Maar wat vind jij dan van mensen die hun beslissing op basis van foutieve informatie baseren? Even afgezien van het feit dat iedereen vrij is het vaccin wel of niet te nemen. Ben even benieuwd naar hoe jij dat ziet, en of je die mensen moet helpen (of een poging tot) mits ze daar enigszins welwillend tegenover staan? Of vind je dat te dwingend en moet je die mensen als het ware met fluwelen handschoenen behandelen want stel dat ze zich ongemakkelijk voelen? Terwijl het dus, zoals eerder gezegd, ook gevolgen kan hebben die verder gaan dan dat individu?

Ik vind dat dat absoluut niet aan jou is om die mensen te pushen in een beslissing waar ze wettelijk gezien vrij in zijn.
Zelf heb ik medisch gezien geen enkel argument om het vaccin te weigeren, maar zit absoluut niet te wachten op ‘overtuigers’.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:15

Brainless schreef:
Dinopino schreef:
Dit is allemaal gebaseerd met een wetenschap die zegt dat ons lichaam ons zelf ziek maakt.

Soms maakt het eigen lichaam je ziek, soms door dingen van buitenaf.
Helaas heb je op veel ziektes/afwijkingen geen invloed en ben je afhankelijk van behandelingen/medicijnen om een "normaal" leven te kunnen leiden.

Ik vind dat wel echt een dingetje, maar het is zo ontzettend lastig.

Er is iemand die blogs schrijft en door gezond te leven en eten, zonder medicatie goed gaat met reuma. Dat wil dus zeggen dat je alle lekkere dingen laat staan.

Daar hebben we het thuis over gehad, maar ik heb het er eigenlijk niet voor over om dat zo ver door te trekken.

Maar wij zien ook dat in ons 45+ jaren leven er veel verandert is op gebied van voedsel. En wie weet alle andere invloeden........

Stress is een factor, maar kan je niet altijd voorkomen. 2 auto immuun ziekte's zijn bij mij naar voren gekomen na een heftige gebeurtenis. Achteraf had ik dan wel al lichte klachten daarvoor, maar opvallend dat je na een heftige tijd zo ziek wordt.

Is dat door de maatschappij? Hard zijn, doorgaan, niet huilen, niet praten?
Dat is nu echt wel vaak heel anders dan vroeger imo.

Het zou mooi zijn als we er ooit achterkomen waarom bij iemand bijwerkingen vaker of heftiger voorkomen, dan bij de ander. is het weerstand? Conditie? Voeding? omgeving? DNA?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:17

Nynke onzin noemen is me iets te algemeen. Zou je dit kunnen toelichten?

Wanneer je gedegen onderzoek na de vaccinatie zou zijn, zou je weten dat het een volledige nieuwe technologie is die heel snel ontwikkeld is, met als doel niet immuniteit te voorkomen, maar het verloop van de ziekte af te dimmen. Je kunt nog steeds iedereen aan steken en je kunt het nog steeds zelf krijgen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:19

Maar besef je dat je, als je vanuit medisch oogpunt (liever) geen vaccinatie kan krijgen (stel je dat even voor, omdat je zelf aangeeft geen medisch argument te hebben), je beter beschermd bent als anderen (die géén medische indicatie hebben maar hun keuze op foutieve informatie baseren) wél enten? Kort gezegd heeft hun keuze invloed op jouw leven, jij loopt meer risico door hun keuze, en is het niet meer een keuze die zij puur en alleen voor zichzelf maken? Vindt je het dan niet super jammer dat die keuze niet op basis van de juiste informatie is gedaan, maar op basis van fake-news, misinformatie en complottheorieen?

Dinopino schreef:

Wanneer je gedegen onderzoek na de vaccinatie zou zijn, zou je weten dat het een volledige nieuwe technologie is die heel snel ontwikkeld is, met als doel niet immuniteit te voorkomen, maar het verloop van de ziekte af te dimmen. Je kunt nog steeds iedereen aan steken en je kunt het nog steeds zelf krijgen.

Nee. Besmettelijkheid wordt ook flink ingedamd, evenals hoe snel je wordt aangestoken en hoe ziek je wordt. De technologie is al decennia in ontwikkeling. Voor covid is het 'voor het eerst' als vaccin ingezet, maar alle benodigde onderzoeken zijn gewoon gedaan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:19

AppleSter schreef:
Wellicht = een insinuatie, het is daarbij ook een vraag (grote vraag, had er daarom ook 2 ?? bij geplaatst :D
Deze vraag is mijn invulling van een beslissing van de overheid omtrent het volledig openen van de scholen.
Een beslissing waar ik zelf op tegen ben.

Het gaat steeds meer rond dat het vaccin maar tijdelijk bescherming biedt. En virologen zeggen dat Corona nooit meer weg gaat. Dus de kans is groot dat vaccinaties, net als de griepprik, tot in den treure herhaald moeten worden. Dat kun je van jonge gezonde mensen die al Corona hebben gehad of zelf vinden dat ze er wel tegen kunnen toch niet levenslang verwachten?

Als die tijdelijke bescherming lang genoeg is zodat het virus omlaag muteert en minder gevaarlijk wordt is dat een perfecte oplossing. Kijk naar eerdere pandemieën; Mexicaanse Griep bv. Die variant komt nog elk jaar terug maar heeft lang niet zo'n grote impact meer.
En dan krijg je waarschijnlijk uiteindelijk wél een vergelijkbare situatie als met de griepprik. De kwetsbare groep krijgt het vaccin en de rest hoeft niet.

Maar moeten we dan nu maar niet vaccineren, vanwege het onzekere over de toekomst? Omdat we misschien jaarlijks een prik moeten halen, moeten we het maar niet doen? Groepsimmuniteit lijkt niet erg te werken, daar zijn we al ruim een jaar mee bezig...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:24

Superpony er zijn mogelijkheden om van "ziektes" als reuma enz. af te komen. Die oplossingen zijn er al heel lang en sinds vorig jaar komen er steeds langzaam berichtjes waarin dat ook genoemd wordt. En wordt er niet meer op gecenseerd. Op de gif in het voedsel enz. ga ik niet want ik ben aluhoedje enz.

Hoop ooit dat mensen eens gaan inzien, dat wat op de officiële kanalen belachelijk wordt gemaakt, juist de waarheid is. Ken iemand die steeds het tegenovergestelde deed, wat de media op financieel gebied naar buiten bracht. Het gaat hem niet slecht :-)

Voor het oude groepje die steeds weer na links naar mij vraagt: Heb even een dejavuutje. Iemand die zei dat ik fakenieuws postte, hoefde dit niet nader te benoemen. En dan wordt ik heel kinderachtig, dan doe ik het ook niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:26

Dinopino schreef:
Superpony er zijn mogelijkheden om van "ziektes" als reuma enz. af te komen. Die oplossingen zijn er al heel lang en sinds vorig jaar komen er steeds langzaam berichtjes waarin dat ook genoemd wordt.

Graag wil weten hoe je (volledig) van reuma afkomt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:27

Ik lees te vaak "vaccineren doe je niet voor jezelf maar voor anderen".

Nee dus. Het is mijn lijf en daar laat ik niks inspuiten voor een ander. Wat een ander met zijn lijf doet is zijn probleem, niet het mijne.
Kijk, mezelf laten inenten om de bijensterfte tegen te gaan zou de moeite lonen. Maar om de vernietigende mensheid te helpen zie ik gewoon het nut niet van in, juist omdat het vaccin voor mezelf ook niet relevant is.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:28

Kunnen we de stand bijhouden hoeveel weigeraars nu nog in dit topic zitten en hoeveel pro-vaccineerders.
Kunnen we het beter een andere titel geven. iets van waarom je je vooral wel moet laten vaccineren. Want we weten het niet 100% zeker, maar vertrouw op ons want wij kunnen logisch denken en we kunnen zoekopdrachten in google geven.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:29

IMANDRA schreef:
Maar besef je dat je, als je vanuit medisch oogpunt (liever) geen vaccinatie kan krijgen (stel je dat even voor, omdat je zelf aangeeft geen medisch argument te hebben), je beter beschermd bent als anderen (die géén medische indicatie hebben maar hun keuze op foutieve informatie baseren) wél enten? Kort gezegd heeft hun keuze invloed op jouw leven, jij loopt meer risico door hun keuze, en is het niet meer een keuze die zij puur en alleen voor zichzelf maken? Vindt je het dan niet super jammer dat die keuze niet op basis van de juiste informatie is gedaan, maar op basis van fake-news, misinformatie en complottheorieen?

Dinopino schreef:

Nee. Besmettelijkheid wordt ook flink ingedamd, evenals hoe snel je wordt aangestoken en hoe ziek je wordt. De technologie is al decennia in ontwikkeling. Voor covid is het 'voor het eerst' als vaccin ingezet, maar alle benodigde onderzoeken zijn gewoon gedaan.

Ik blijf moeite hebben met mensen die pro vaccineren zijn en dan beginnen over foutieve informatie. Hoe je het went of keert, zouden mensen die niet willen vaccineren dan dom zijn of niet goed voorgelicht. Zo wordt het in de media ook voorgeschoteld en dat wekt alleen meer weerstand.

Nu zijn het de slechte wijken en anders talige die zich niet laten vaccineren en betere voorlichting moeten op hun niveau...........

Ik heb ook echt de anti vaccin artikelen gelezen en die zijn ook goed onderbouwd. Ook dat wordt door mensen gedeeld die goede functies hebben en prima in staat zijn goede, verstandige keuzes te maken.

Onze woon omgeving staat niet aangeschreven als een plek met veel hoog opgeleidde, maar hier liggen de cijfers qua corona ook laag, dus die vlieger gaat niet altijd op.

Men probeert mensen op hun gevoel te spelen om over te halen om te vaccineren.

Wat je wel ziet of mij iig opvalt, is dat de hoger opgeleidde die niet willen vaccineren vaker hun mond houden op social media. Die zeggen gewoon niks.

Er is een kleine groep die trots delen dat ze een vaccinatie hebben gekregen en er is een deel die anderen belachelijk maken. Dat wekt echt alleen maar weerstand. Dan hebben mensen een handjevol fb vrienden die vrolijk meedoen, maar de "meelezers" die wijs hun mond houden, krijgen alleen meer irritaties.

Juist om het elkaar in hokjes stoppen en je beter voelen dan "die andere groep".

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:29

Palmera schreef:
Ik lees te vaak "vaccineren doe je niet voor jezelf maar voor anderen".

Nee dus. Het is mijn lijf en daar laat ik niks inspuiten voor een ander. Wat een ander met zijn lijf doet is zijn probleem, niet het mijne.
Kijk, mezelf laten inenten om de bijensterfte tegen te gaan zou de moeite lonen. Maar om de vernietigende mensheid te helpen zie ik gewoon het nut niet van in, juist omdat het vaccin voor mezelf ook niet relevant is.

Ik heb hier 2 mensen thuis met een auto-immuunziekte, mijn vader heeft diabetes + hele slechte vaten/hart; dus ja ik laat mij wel voor een ander inenten.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 14:30

En zo is het topic ontaard in een topic waarom je WEL een vaccinatie moet nemen en kunnen de mensen die GEEN vaccinatie willen weer niet hun eigen verhaal kwijt, zonder dat ze meteen worden tegengesproken... :roll:

Zo jammer dit. Misschien ga ik wel opnieuw een topic openen. "De Weigeraars II - nu graag alleen reageren als je je NIET wil laten vaccineren"

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:31

Dinopino schreef:
Kunnen we het beter een andere titel geven. iets van waarom je je vooral wel moet laten vaccineren. Want we weten het niet 100% zeker, maar vertrouw op ons want wij kunnen logisch denken en we kunnen zoekopdrachten in google geven.

Goede samenvatting +:)+ *\o/*

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:34

Agossie schreef:
En zo is het topic ontaard in een topic waarom je WEL een vaccinatie moet nemen en kunnen de mensen die GEEN vaccinatie willen weer niet hun eigen verhaal kwijt, zonder dat ze meteen worden tegengesproken... :roll:

Zo jammer dit. Misschien ga ik wel opnieuw een topic openen. "De Weigeraars II - nu graag alleen reageren als je je NIET wil laten vaccineren"

Zo werkt het helaas niet op een discussieforum.
Kijk in vind ook dat er netjes omgegaan moet worden en met respect naar elkaar, of je nu wel of niet wil...
Maar een clubje oprichten en alleen elkaar versterken zonder tegenbericht, vragen oid kan niet...
Kan op facebook wel.

Dat hebben ik ooit ook wel eens gewenst in het topic voor bewust kinderloze bokkers :')
Maar dat was ook niet mogelijk, en logisch ook op een discussie forum.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:35

Dinopino schreef:
Superpony er zijn mogelijkheden om van "ziektes" als reuma enz. af te komen. Die oplossingen zijn er al heel lang en sinds vorig jaar komen er steeds langzaam berichtjes waarin dat ook genoemd wordt. En wordt er niet meer op gecenseerd. Op de gif in het voedsel enz. ga ik niet want ik ben aluhoedje enz.

Hoop ooit dat mensen eens gaan inzien, dat wat op de officiële kanalen belachelijk wordt gemaakt, juist de waarheid is. Ken iemand die steeds het tegenovergestelde deed, wat de media op financieel gebied naar buiten bracht. Het gaat hem niet slecht :-)

Voor het oude groepje die steeds weer na links naar mij vraagt: Heb even een dejavuutje. Iemand die zei dat ik fakenieuws postte, hoefde dit niet nader te benoemen. En dan wordt ik heel kinderachtig, dan doe ik het ook niet.

Reuma bestaat in vele soorten en maten, dus het is niet 1 ziekte.

Er zijn mensen die het goed lijken te doen op een streng dieet en goede beweging ja. Maar dat is nog een hele kleine groep. Dus om te zeggen dat iedereen er vanaf kan komen, is nog echt te voorbarig.

Daarbij heb je niet alles in het leven in de hand. Als het bij mij een groot probleem werd na een heftige gebeurtenis, had ik dat onmogelijk kunnen voorkomen.

Daarbij, mag het leven ook mooi en leuk zijn. Ik wil ook kunnen eten wat ik lekker vind. Dat is me echt ook wat waard. En geloof me; ik doe meer dingen goed dan fout wat dat betreft.

Daarnaast zijn er ook kinderen met reuma die amper ooit nog iets fout hebben gedaan in hun leven. Dus het is echt te kort door de bocht om te zeggen dat je alles zonder medicatie kan oplossen.

Wel wordt er imo te snel naar medicatie gegrepen en is veel te heftig. Maar als ik na de afgelopen maanden en zeker weken keek, had ik geen waardig leven meer en had het ook niet heel lang meer zo door kunnen gaan.

Ik zal door de medicatie vast en zeker korter leven, maar ik ga wel voor kwaliteit, boven lang.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:36

Dinopino schreef:

Natuurlijk wil ik dit toelichten, met alle plezier. Bedoel jij met dit 2e stukje een toelichting op jouw eerdere stuk, wat ik onzin vond? En vind? En deze zin begrijp ik niet: "Wanneer je gedegen onderzoek na de vaccinatie zou zijn". Je kunt toch geen onderzoek zijn? Je kunt wel onderzocht zijn. Of voorwerp van ondezoek zijn, maar ik ben geen onderzoek. Af te dimmen begrijp ik ook niet. Je kunt iets dimmen, of bedoel je afzwakken? En dan komen we weer op de 100%, want je kunt inderdaad nog ziek worden en iemand aansteken, maar de kans daarop en het ziekteverloop is een stuk geringer dan zonder vaccinatie.