Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:31

Beddengoed. :D

Los dekbedovertrek (ipv laken), daarover verzwaringsdeken, dan een los dekbed en dan een witte fleecedeken. :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:37

Wat een toestand.. waarom alles los? :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:41

Nou ik hou van warmte en mijn vriend niet. Dus als hij hier slaapt dan slaapt hij alleen onder het losse dekbedovertrek en eventueel het losse dekbed. En ik slaap onder de verzwaringsdeken. En als ik alleen ben heb ik het altijd koud dus slaap ik onder alle lagen. <3

Fleecedeken is ook omdat ik het mooier vind staan. Woon in een studio dus mijn bed is nogal "in zicht".

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:47

MarlindeRooz schreef:
Beddengoed. :D

Los dekbedovertrek (ipv laken), daarover verzwaringsdeken, dan een los dekbed en dan een witte fleecedeken. :D

Maar in principe is het even zwaar of je het open klapt of opmaakt.

Voorheen had ik mn bed de hele dag open, maar toen zei iemand me dat het bed ook stof vangt. Dus nu alles open, raam wijd open en die doe ik 's avonds op de kier en dan bed dicht. Beetje voor het idee.

Nu is het al warmer, maar in de winter vind ik het bed toch sneller wat klam aan gaan voelen als het de hele dag open ligt.

LWDaisy, ik zal het testen. Ze zijn mat en ik denk dat je alles gaat zien, dus ben eerste keren voorzichtig. Thanx.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:52

Mijn bed ligt gewoon open hoor, zoals ik eruit stap, stap ik er ook weer in :+ Komt toch niemand en de deur zit dicht ivm de kat. Raam heb ik altijd op een kier, dag en nacht.. Met mooi weer zoals dit weekend zet ik de boel echt open, kan het lekker doorwaaien.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:52

Ik klap mijn dekbed altijd dicht maar dat is eigenlijk omdat mijn bed onder het raam staat waar iedereen naar binnen kan kijken. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:54

Ik klap beddengoed open als ik uit bed ga, wanneer ik thuis ben en/of er komt visite doe ik hem dichtklappen. Maar als ik de hele dag van huis ben blijft het gewoon openliggen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:57

Bij mij ligt hij in principe open, tenzij de kat er wil slapen :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:00

Het is trouwens mooi weer nu, mijn was hangt buiten te drogen. Ik heb geen droger wat ook scheelt in de kosten en kleding dat buiten gedroogd wordt vind ik extra lekker ruiken. :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:01

Het maakt bij mij niet uit - als ik het bed dicht leg, kruipt Betje er alsnog in. Altijd voorzichtig met bed opmaken :)) En nee, dat maakt mij helemaal niks uit. Ze ligt overdag ook het liefst tegen me aan, daar krijg ik overdag niks van, dan zal het 's nachts ook wel goed komen.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:04

Een zilvervisje in bed :wow: Betekent toch dat het bed vochtig is, dus kan je inderdaad beter het dekbed open laten liggen, maar het idee is wel altijd goor van die beestjes...

Ons bed wordt elke dag altijd keurig opgemaakt. We hebben een boxspring en zodoende wordt ook de zijkanten van de deken netjes teruggestopt onder de topper. Is een minuutje meer werk, maar oogt o zo netjes (ook al heb ik niet dagelijks bezoek welke boven komt kijken), maar voor het idee is het fijn om alles netjes te hebben :j Ook het raam staat lekker open, behalve als ik weg ben dan gaat 'ie dicht.

Was hangt hier ook lekker buiten te drogen (weer minder stof in huis :D)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:07

mijn dekbedden en kussens hangen de hele morgen uit het raam (als de regen er niet op staat) en daarna leg ik het op bed, stop bij mijn dekbed de instopstrook in en klap het dan terug, bij mijn man leg ik het opgeklapt op bed en als ik naar bed ga, leg ik de dekbedden over het bed heen. Hij gaat altijd uren later dan ik naar bed.

Ik maak dus nooit bedden op.
Als ik op vakantie ga, gaan de dekbedden en kussens mee, en leg ik een 2 persoons laken over het bed tegen het stof, want ik woon in een héél stoffig huis

Zilversvisjes zie ik overal in huis, maar nog nooit eentje in bed aangetroffen gelukkig

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:44

Relaxed schreef:
Mijn bed ligt gewoon open hoor, zoals ik eruit stap, stap ik er ook weer in :+ Komt toch niemand en de deur zit dicht ivm de kat. Raam heb ik altijd op een kier, dag en nacht.. Met mooi weer zoals dit weekend zet ik de boel echt open, kan het lekker doorwaaien.

Hier hetzelfde haha. Deur wel open, ik heb geen katten momenteel. Raam altijd wagenwijd open snachts (of het moet van de verkeerde kant uit regenen of hard waaien) en overdag op een kier. Als ik thuis ben ook open, evenals de deur, dus genoeg frisse lucht.

@ Bellatrix; en droogt super snel hier in de tuin als de zon er even op staat! Ik heb ook (nog) geen droger. Ik wil wel een droger, want ben wel een beetje klaar met dat eeuwige droogrek op mijn mini overloop en ik wil zachte handdoeken...

Ik heb laatst 1 zilver(papier)visje gespot in mijn huis. Waarschijnlijk meegekomen met de bergen papier vanaf kantoor. Verder gelukkig niets gespot. Ik heb wel spinnen her en der. Maar dat zijn huisgenoten, geen plagen. Van die langpoten dan. ze moeten niet groot zwart en mega zijn, van die rioolspinnen. Dat zijn gewoon terroristen en zet ik het huis uit door ze tig straten verderop weg te brengen (nadat ik ze heb gevangen - of mijn pa, die er dan speciaal voor komt :o :o )

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:09

superpony schreef:
Maar in principe is het even zwaar of je het open klapt of opmaakt.

Mijn idee bij het openklappen heeft niet te maken met het gewicht maar met het beluchten van zowel matras en dekbed. Dichtklappen is best een gek idee wanneer je erover nadenkt.

Wat betreft kat op bed: ik heb een heerlijk zacht fleeceplaid opgevouwen op een vaste plek op mijn bed. De kat gaat alleen op dat plaid liggen en is de kluts ook echt kwijt wanneer het net in de was is. Op deze manier ligt ze wel op bed maar op een vaste plek. Scheelt net!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:12

Mijn kat kennende zou die echt in my face gaan liggen :') Dus nee, die slaapt lekker in de woonkamer 's nachts :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:14

Die van mij slaapt ‘s nachts in de bijkeuken maar overdag graag op mijn bed :+ .

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:41

Jullie weten dat bedden luchten helpt tegen bedwantsen? Bij mij ligt het de hele dag open om die reden,
's avonds is alles weer lekker fris!

Edit; niet bedwantsen, maar huisstofmijt moet het zijn. Ook schimmels en bacteriën gedijen goed in ongeluchte keurig opgemaakte bedden, brrrr, nee die van mij wordt niet opgemaakt!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:02

Bellatrix schreef:
Ik klap mijn dekbed altijd dicht maar dat is eigenlijk omdat mijn bed onder het raam staat waar iedereen naar binnen kan kijken. :+

Je kan toch je gordijnen dicht houden of half dicht? Bij ons kan dat dan niet, maar in vorige huis had het evt gekund als mensen wilde. Wij hadden een baan van dat niet doorkijk spul op het raam.

Ik heb een droger, maar zoals nu gaat ook alles gelijk weer op de molen buiten. Je komt in de droger alleen beter van de haren af.

Ik verschoon minimaal 1x pw het bed en dan hang ik de dekbedden ook buiten. In de winter ook zoveel mogelijk. Dan maar kort, als het maar droog is. Gaat ook weleens flink mis. Waaien ze alsnog weg en liggen in de sloot, of het gaat regenen.

Onze slaapkamer deur is altijd dicht en de dieren komen er niet. En gasten of vreemden al helemaal niet.

Als morgen iemand naar ons huis wil komen kijken en ik laat de slaapkamer zien, heb ik ook geen problemen ermee dat ze het bed open zien liggen.

Ooit liet ik iemand ons huis zien, toen bed wel dicht. Zei iemand; Je hebt je beddegoed niet gestreken................Tja. Ten eerste, het boeit me niet, ten tweede. jij slaapt er niet in en in het donker zie je het niet. Het kreukt normaal ook niet zo erg en als je het netjes opvouwt, zie je er niks van.
Maar het kan weleens te lang in een prop hebben gezeten ja.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:07

Ik heb geen gordijnen. (iets met kattenhaar wat daaraan blijft kleven omdat de vensterbank daar is en ze mooi uitzicht op buiten hebben) Ik heb een rolgordijn...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:09

Bellatrix schreef:
Ik heb geen gordijnen. (iets met kattenhaar wat daaraan blijft kleven omdat de vensterbank daar is en ze mooi uitzicht op buiten hebben) Ik heb een rolgordijn...

Ja hebben wij ook overal, verduisterende. Die laat ik gewoon naar beneden bij warmte bijv, maar zou het bij inkijk ook doen.
Maar had in vorige huis voor het naaktlopen uit de douche een baan folie en vanaf de buitenkant scheelde dat echt wel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:30

Ik wil graag dat mijn katten naar buiten kunnen kijken, het leven is anders zo saai voor ze. (ze komen niet buiten behalve in mijn tuin) Ze kijken enorm graag naar buiten. En een beetje licht naar binnen is ook erg prettig.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 12:32

superpony schreef:
Bellatrix schreef:

Je kan toch je gordijnen dicht houden of half dicht? Bij ons kan dat dan niet, maar in vorige huis had het evt gekund als mensen wilde. Wij hadden een baan van dat niet doorkijk spul op het raam.

Ik heb een droger, maar zoals nu gaat ook alles gelijk weer op de molen buiten. Je komt in de droger alleen beter van de haren af.

Ik verschoon minimaal 1x pw het bed en dan hang ik de dekbedden ook buiten. In de winter ook zoveel mogelijk. Dan maar kort, als het maar droog is. Gaat ook weleens flink mis. Waaien ze alsnog weg en liggen in de sloot, of het gaat regenen.

Onze slaapkamer deur is altijd dicht en de dieren komen er niet. En gasten of vreemden al helemaal niet.

Als morgen iemand naar ons huis wil komen kijken en ik laat de slaapkamer zien, heb ik ook geen problemen ermee dat ze het bed open zien liggen.

Ooit liet ik iemand ons huis zien, toen bed wel dicht. Zei iemand; Je hebt je beddegoed niet gestreken................Tja. Ten eerste, het boeit me niet, ten tweede. jij slaapt er niet in en in het donker zie je het niet. Het kreukt normaal ook niet zo erg en als je het netjes opvouwt, zie je er niks van.
Maar het kan weleens te lang in een prop hebben gezeten ja.

1 beddengoed strijken? Dacht het toch ff niet...
2 ik vind het vrij onfatsoenlijk dat mensen dáár wat over zeggen eerlijk gezegd...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:34

Ons slaapkamerraam staat dag en nacht open. De binnenkant van het raam zelfs met buitenlak geschilderd!
Bed netjes open vind ik er niet slordig uit zien eigenlijk. Van mij zouden anderen dat mogen zien. De zon komt ook op ons bed. Schijnt ook goed te zijn. Zeker icm kou zou dat een hoop doden.
Gisteren naast het verschonen vh bed ook de tijk van ons matras gewassen.
Heerlijk fris alles!

Katten mogen niet in de slaapkamer.
Je zal er niets van krijgen maar hij die door zijn eigen toilet loopt kom niet in mijn bed

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:36

Beddengoed strijken??? Hoe dan? Dat past echt niet op mijn strijkplank. Dus dan moet je het opschuiven, en als je dan aan het einde bent zitten bij het begin de vouwen er alweer in.
Als je er een nacht in geslapen hebt ook trouwens :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:36

Beddengoed strijken? Why? :')
Ik prop het in de droger en hang het dan vaak nog wel even uit, daarna vouw ik het redelijk strak op en ik vind het goed genoeg.. De 1e die daar iets van zegt.. :+