Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
tweebelgen schreef:Wij verschillen hier duidelijk van mening. En dat is ons goed recht.
En wie er gelijk heeft, zullen we in het midden laten.
Mama en oma zouden beter beiden een beetje water bij de wijn doen.
Je moet altijd het verhaal van 2 kanten horen.
tweebelgen schreef:Ik heb het topic gelezen, en sta verbaast over sommige reacties.
Oma bedoelt het waarschijnlijk heel goed, is fier op haar kleindochtertje.
Mijn moeder en ik hadden ook vaak meningsverschillen over opvoeding en kleding. Maar ik probeerde haar te begrijpen en te respecteren . Eens een toegeving doen maakte het soms veel eenvoudiger.
Per slot van rekening, hier gaat het maar over een jurkje.
Hopelijk worden wij ook eens oma, eens zien hoe we dan reageren.
tweebelgen schreef:Wij verschillen hier duidelijk van mening. En dat is ons goed recht.
rockwitch schreef:mijn dochter is 9 en draagt al 6 of 7 jaar geen spijkerbroeken wil ze niet die wil jurkjes de andere dochter wil alleen stoere spijkerbroekenMijn dochter van 4 is ook heel erg stellig in haar kleding wat ze wel en niet aan wil. Jurken wil ze niet, omdat ze niet tegen die rand kan waar het bovenstuk overgaat in de rok. Dan wordt ze echt helemaal kriegel. Ze wil eigenlijk altijd een legging en shirt aan. Met spijkerbroeken hoef ik al helemaal niet aan te komen, die zal ze never nooit aantrekken. Wie weet over een jaar is het weer anders.
Mijn moeder heeft daar gelukkig geen problemen mee, mijn dochter is nou eenmaal erg duidelijk in wat ze wel en niet aantrekt en dat accepteren we gewoon. Ik ga ook niet in kleding rondlopen wat me niet lekker zit.
Goed dat jij gewoon naar jouw dochter luistert, oma zal daarmee moeten leven en anders is het inderdaad erg jammer maar helaas.
tweebelgen schreef:Ik heb het topic gelezen, en sta verbaast over sommige reacties.
Mijn moeder en ik hadden ook vaak meningsverschillen over opvoeding en kleding. Maar ik probeerde haar te begrijpen en te respecteren . Eens een toegeving doen maakte het soms veel eenvoudiger.

meggiemeg schreef:Wat leuk om te lezen chanicha, dan hebben jullie een goede band onderling.
Mijn moeder is nooit een echt leuke of belangstellende oma geweest voor haar kleinkinderen. Heeft nooit wat met ze ondernomen, speelgoed verdween naar de zolder, als de kleinkinderen er dan op bezoek waren was de vraag: blijf je lang anders moet ik helemaal naar zolder om speelgoed te pakken. Dus werd eigen speelgoed meegenomen en daar werd ook moeilijk over gedaan. Nooit een pakje drinken in huis. Nu zijn haar kleinkinderen groot, jongste is inmiddels over de 30 en voelt geen band met oma. Iets wat ik goed kan begrijpen.
Ibbel schreef:Omgekeerd zou nog interessanter zijn (en beter kloppen). Stel dat het om een zoontje gaat dat in een jurk naar oma wil, en oma vindt dat-ie in een broek moet lopen, wánt haar dochter voedt haar kind op als een meisje? Wat zou de goegemeente van bokt dán zeggen?
(Overigens, historisch detail, tot in de 19e eeuw liepen jongens tot een jaar of 10 in jurken)
chanicha schreef:meggiemeg schreef:Wat leuk om te lezen chanicha, dan hebben jullie een goede band onderling.
Mijn moeder is nooit een echt leuke of belangstellende oma geweest voor haar kleinkinderen. Heeft nooit wat met ze ondernomen, speelgoed verdween naar de zolder, als de kleinkinderen er dan op bezoek waren was de vraag: blijf je lang anders moet ik helemaal naar zolder om speelgoed te pakken. Dus werd eigen speelgoed meegenomen en daar werd ook moeilijk over gedaan. Nooit een pakje drinken in huis. Nu zijn haar kleinkinderen groot, jongste is inmiddels over de 30 en voelt geen band met oma. Iets wat ik goed kan begrijpen.
Dank je meggiemeg!
Dat komt ook doordat mijn moeder nogal overheersend was en ik dat perse niet wilde zijn bij mijn kinderen.
Ibbel schreef:Omgekeerd zou nog interessanter zijn (en beter kloppen). Stel dat het om een zoontje gaat dat in een jurk naar oma wil, en oma vindt dat-ie in een broek moet lopen, wánt haar dochter voedt haar kind op als een meisje? Wat zou de goegemeente van bokt dán zeggen?
(Overigens, historisch detail, tot in de 19e eeuw liepen jongens tot een jaar of 10 in jurken)