We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:55

Cookies schreef:
Precies! In Tuinzania sneeuwt het al. _O-

Klinkt als een magische wereld Cookies! :D

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:57

In Arcen sneeuwt het nu een half uurtje. Daarvoor even kort ijzel. In Winterswijk sneeuwt het ook al een half uur hoor ik van een vriendin. (beide is langs Duitse grens)

Afbeelding

Sherivey

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:58

Nog niks in Oostvoorne, behalve wind

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:02

Hier in Geesteren Gelderland al pittig aan t sneeuwen. Zal genoeg liggen morgen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:04

Hier sneeuwt het nu ook pittig maar het blijft nog niet liggen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:10

In 't midden van het land helemaal niks. Het voelt wel erg koud en er is inderdaad wind

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:13

Hier in Zuid-Limburg alleen bakken regen en een vies koude wind.. -O-

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:14

Regio Haarlem, er dwarrelt wat sneeuw. Wind is bijna weg.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:15

miereneter schreef:
Lay_D schreef:
Nou wat er ook komt, ik knijp hem wel lichtelijk.
Zowel vanavond als morgenavond heb ik een late dienst ( zorg).
Ik rijdt grotendeels langs het kanaal waar slecht wordt gestrooid en eenmaal dicht bij mijn huis ( achteraf) wordt helemaal niet gestrooid.

Mijn man bood al aan om mij te brengen en weer op te halen, maar dat mag niet wegens de avondklok..

Mijn organisatie gaf als advies dat de partners die brengen en halen gewoon een eigen verklaring meenemen. Is noodzakelijk als de zorgmedewerker anders zelf niet op het werk komt (is de redenering). Volgens het management zullen ze daar niet voor beboet worden.

Bedankt voor de tip!
Ik weet niet hoe onze organisatie daar in staat, maar mocht het morgen zo slecht zijn dan brengt mijn man mij sowieso.

Momenteel ben ik aan het werk, vooralsnog geen neerslag wel gigantisch harde wind.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:17

Janine1990 schreef:
Ik ben net nog even naar stal geweest. Onderweg wat vlokken zien wapperen, maar die kwamen vanuit Duitsland begreep ik. Verder is het hier nog lang niet, maar wel super koud en onstuimig!

Ik werk bij een grote ggz-instelling op kantoor en ik werk ook thuis.
Maar mijn dochter (en duizenden collega's) die op de acute opname werkt, moet gewoon wel werken, net als mijn andere dochter die bij de beveiliging van een grote fabriek werkt.
En zo ken ik nog tientallen mensen, die gewoon vandaag of morgen moeten werken.
Ze moeten hier ook voor een deel over een N-weg, die bekend staat als de dodenweg, dus ik maak me dan altijd wel een beetje zorgen, als zij op pad moeten met slecht weer.
Lijkt me ook een normale reactie van een ouder ;)
Omdat er zo weinig verkeer is, helpt het strooien niet zo goed, heb ik begrepen.
Dus voor alle mensen die de weg op moeten, vind ik dat heel vervelend.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:21

Hier in Groningen stad vooralsnog alleen een stevige, koude wind. Op buienradar lijkt het nu alsof het hier helemaal niet meer gaat sneeuwen. Niets is zo veranderlijk als het weer :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:22

Sintara schreef:
In 't midden van het land helemaal niks. Het voelt wel erg koud en er is inderdaad wind

Ik woon ook in het midden en hier sneeuwt het :j

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:23

In Veenendaal nog niks. Ben heel benieuwd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:31

Hier wel hoor in dezelfde plaats :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:33

Janine1990 schreef:
ikke schreef:
Ja, ik weet heel goed wie en wat er zoal de weg op moet maar zoals gezegd: de werkgever heeft daar ook een stuk verantwoording door z'n personeel goed voor te lichten. Ook dit moet van twee kanten komen!

Wij hebben als collega's met elkaar overlegt en besloten dat we maandag thuis blijven omdat het in ons geval mogelijk is en onze werkgever daar ook op aanstuurt met goede voorlichting.

Maar onze collega's die 24/7 beschikbaar zijn in de vorm van storingsdiensten, krijgen standaard een extra uitgebreide rijopleiding om deze weersomstandigheden het hoofd te kunnen bieden.

Veel grote bedrijven besteden extra aandacht aan veiligheid in alle facetten. Dat doet niet alleen jouw werkgever... :roll:

Ik werk toevallig bij een grote fabriek, mensen maar niet de weg op sturen omdat het glad kan worden? :') Leg jij de koeien maar even uit dat ze een paar dagen geen melk mogen geven, want ja, melk in de sloot mag ook niet he? :+ En wie betaalt dat?

En zo zijn er nog veel meer bedrijven waarbij de economische gevolgen van onvoldoende personeel enorm zijn en niet opwegen tegen een risico op de weg.
Je kan je personeel nog zo goed voorlichten, ze zijn niet de enige op de weg. En de ene chauffeur is nu eenmaal talentvoller dan de ander. Net als de ene werknemer talentvoller is dan de andere.

Er wordt zo gemakkelijk gedacht dat mensen maar thuis moeten blijven en geoordeeld over wie welke verantwoordelijkheid heeft. In plaats van gewoon je eigen verantwoordelijkheid te nemen en te oordelen over je eigen.

Ik ben net nog even naar stal geweest. Onderweg wat vlokken zien wapperen, maar die kwamen vanuit Duitsland begreep ik. Verder is het hier nog lang niet, maar wel super koud en onstuimig!

Joh, is veiligheid zo belangrijk _O-

Ik zit al 30 jaar in de (zware) industrie; ik teken veiligheid voor je uit, in alle facetten.
Als het in mijn vak en bij mijn opdrachtgever mis gaat, hoef jij maandag niet te gaan werken; dan valt er voor jou niks meer te werken!

Waar het om gaat is dat je als werkgever en werknemer samen moet kijken naar oplossingen. En ja, soms zijn er geen andere opties dan naar de werkplek komen; die produktielijn staat nu eenmaal daar en niet in jouw woonkamer. Ben daar gerust blij om.....

Maar het veiligheidsbesef houdt niet op bij de poort. Niet voor jou en ook niet voor jouw werkgever!!
Dus ja, ook hoe jij op je werk komt, is een verantwoording waar je samen naar kijkt. Dat ervaar jij wellicht niet zo, maar op andere niveaus, ook binnen jouw bedrijf, wordt daar over na gedacht. Net zo goed als dat zij nadenken over rampscenario's, wat als......

Die boer kan echt enkele dagen zonder het ophalen van de melk. Dus nee, er zal zeer waarschijnlijk maandag geen melk gehaald worden. Kans is groot dat daar vandaag extra ritten voor gereden zijn om ruimte te scheppen in de tanks bij de boeren.

Hier valt een laagje. Nog niet echt iets om je druk over te maken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:36

Ik haal vannacht mijn collega op van het werk om hem thuis te brengen. Hij gaat normaal met de scooter en dat lijkt ons niet verantwoord. Het is nog even afwachten wat de sneeuw gaat doen, misschien is er nog geen sneeuw gevallen om 02.00.
Thuiswerken kunnen wij niet.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:42

Mindim schreef:
Hier gaan de voorspellingen van 20 cm sneeuw naar nu 0,9 mm, ik vind het dan altijd wel een beetje paniekzaaierij moet ik eerlijk zeggen.

Bedoel je 0,9 mm neerslag (zoals op buienradar wordt aangegeven)? Ik heb het gister opgezocht namelijk, maar 1 mm neerslag is 1 cm sneeuw :')

Hier tussen Leiden en Schiphol in, veeeel wind. Echt het suist af en toe helemaal en heel koud. Net een beetje ijzelachtige neerslag. Nog geen sneeuw.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:43

Het sneeuwt nu al een tijdje en het wordt wit.
Mierlo/Brabant

Mandyy

Het sneeuwt hier zachtjes. :j

Boras

luxx schreef:
Zag op Facebook het volgende bericht
Citaat:
Let op: Hoewel het dus hoogst onverstandig is om met code rood te gaan rijden, zijn er die het toch gaan doen of moeten doen. Voor diegene de volgende tip: informeer bij autoverzekering of schade ontstaan door rijden bij code rood is verzekerd. Sommige verzekeringen stellen dit gelijk aan roekeloos gedrag en verzekeren niet of nauwelijks.

Geen idee of dit waar is maar deel het toch maar even voor het geval dat

Volgens de Consumentenbond klopt dat bericht op facebook niet.

https://www.consumentenbond.nl/autoverz ... s-weer#no2

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:49

Klinkt mooi verantwoording werkgever en werknemer maar meer dan dik kleden in de winkel, denken aan sneeuwvrij maken laad en losplek en eventueel wat warm drinken als je kassa staat en last van de kou hebt komt mijn werkgever niet.
Gevraagd of als het inderdaad niet te doen is of het dan een optie is te kijken wie waar woont en dan daar in de eigen woonplaats in de winkel te staan maar dat was geen optie.

Dus maandag maar op tijd weg, rustig aan indien nodig en ik zie wel wanneer ik aankom.

In ieder geval heel blij dat ik sinds juni vorig jaar verwarming in mijn niet geïsoleerde huis heb. Vorige winter met 2 elektrische kachels, veel laagjes en deken gezeten en toen was het niet zo koud als nu.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:51

Het blijft hier nu ook een beetje liggen!

Ik vind het eng dat jullie de weg op gaan, maar soms heb je geen keus. Doe aub voorzichtig! :(:)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:53

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:53

Ik heb al m’n sneeuwlaarzen, extra jas en dekentje in de auto gelegd. Morgen ook voor de zekerheid maar kruikje mee en thermoskan, gewoon voor de zekerheid :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:58

ikke schreef:
Die boer kan echt enkele dagen zonder het ophalen van de melk. Dus nee, er zal zeer waarschijnlijk maandag geen melk gehaald worden. Kans is groot dat daar vandaag extra ritten voor gereden zijn om ruimte te scheppen in de tanks bij de boeren.

Ik ben logistics planner in de zuivelindustrie... Ik denk dat ik wel weet hoe het werkt... :')

En dat is dus niet zoals jij hier beschrijft...