Cookies schreef:Precies! In Tuinzania sneeuwt het al.
Klinkt als een magische wereld Cookies!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
miereneter schreef:Lay_D schreef:Nou wat er ook komt, ik knijp hem wel lichtelijk.
Zowel vanavond als morgenavond heb ik een late dienst ( zorg).
Ik rijdt grotendeels langs het kanaal waar slecht wordt gestrooid en eenmaal dicht bij mijn huis ( achteraf) wordt helemaal niet gestrooid.
Mijn man bood al aan om mij te brengen en weer op te halen, maar dat mag niet wegens de avondklok..
Mijn organisatie gaf als advies dat de partners die brengen en halen gewoon een eigen verklaring meenemen. Is noodzakelijk als de zorgmedewerker anders zelf niet op het werk komt (is de redenering). Volgens het management zullen ze daar niet voor beboet worden.
Janine1990 schreef:Ik ben net nog even naar stal geweest. Onderweg wat vlokken zien wapperen, maar die kwamen vanuit Duitsland begreep ik. Verder is het hier nog lang niet, maar wel super koud en onstuimig!
Janine1990 schreef:ikke schreef:Ja, ik weet heel goed wie en wat er zoal de weg op moet maar zoals gezegd: de werkgever heeft daar ook een stuk verantwoording door z'n personeel goed voor te lichten. Ook dit moet van twee kanten komen!
Wij hebben als collega's met elkaar overlegt en besloten dat we maandag thuis blijven omdat het in ons geval mogelijk is en onze werkgever daar ook op aanstuurt met goede voorlichting.
Maar onze collega's die 24/7 beschikbaar zijn in de vorm van storingsdiensten, krijgen standaard een extra uitgebreide rijopleiding om deze weersomstandigheden het hoofd te kunnen bieden.
Veel grote bedrijven besteden extra aandacht aan veiligheid in alle facetten. Dat doet niet alleen jouw werkgever...![]()
Ik werk toevallig bij een grote fabriek, mensen maar niet de weg op sturen omdat het glad kan worden?Leg jij de koeien maar even uit dat ze een paar dagen geen melk mogen geven, want ja, melk in de sloot mag ook niet he?
En wie betaalt dat?
En zo zijn er nog veel meer bedrijven waarbij de economische gevolgen van onvoldoende personeel enorm zijn en niet opwegen tegen een risico op de weg.
Je kan je personeel nog zo goed voorlichten, ze zijn niet de enige op de weg. En de ene chauffeur is nu eenmaal talentvoller dan de ander. Net als de ene werknemer talentvoller is dan de andere.
Er wordt zo gemakkelijk gedacht dat mensen maar thuis moeten blijven en geoordeeld over wie welke verantwoordelijkheid heeft. In plaats van gewoon je eigen verantwoordelijkheid te nemen en te oordelen over je eigen.
Ik ben net nog even naar stal geweest. Onderweg wat vlokken zien wapperen, maar die kwamen vanuit Duitsland begreep ik. Verder is het hier nog lang niet, maar wel super koud en onstuimig!
Mindim schreef:Hier gaan de voorspellingen van 20 cm sneeuw naar nu 0,9 mm, ik vind het dan altijd wel een beetje paniekzaaierij moet ik eerlijk zeggen.
luxx schreef:Zag op Facebook het volgende berichtCitaat:Let op: Hoewel het dus hoogst onverstandig is om met code rood te gaan rijden, zijn er die het toch gaan doen of moeten doen. Voor diegene de volgende tip: informeer bij autoverzekering of schade ontstaan door rijden bij code rood is verzekerd. Sommige verzekeringen stellen dit gelijk aan roekeloos gedrag en verzekeren niet of nauwelijks.
Geen idee of dit waar is maar deel het toch maar even voor het geval dat
ikke schreef:Die boer kan echt enkele dagen zonder het ophalen van de melk. Dus nee, er zal zeer waarschijnlijk maandag geen melk gehaald worden. Kans is groot dat daar vandaag extra ritten voor gereden zijn om ruimte te scheppen in de tanks bij de boeren.