Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:59

Ts, gewoon eerst maar eens afwachten wat de test uitwijst. Daarna is er genoeg tijd om te bespreken over hoe verder. De bal ligt daarvoor bij je vriend. Geniet maar van die paar dagen samen .

Urbanus

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 00:12

Fijn dat hij even wat dagen kan blijven. Zal jullie goed doen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 16:33

Inderdaad fijn dat jullie even een paar dagen bij elkaar kunnen zijn.
Fijn weekend!

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:45

Absolem schreef:
_Mir schreef:
Als een man ècht geen kind wil, dan let hij wel beter op lijkt me.

Als je even terug zoekt ergens rond pagina 5 zie je mijn situatie...

Die was gewaarschuwd en is nog kwaad geworden omdat ik zwanger ben nu.

Sorry, maar lekker makkelijk om tegen een man te zeggen; ik kan niet tegen hormonen dus het is jouw verantwoording als ik zwanger raak. Voor een kind kiezen doe je toch samen. Is jouw drang naar een kind krijgen groter dan zorgen dat je kind een vader heeft? De vader wil er niks mee te maken hebben. Vind dit echt egoïstisch.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:14

_Mir schreef:
Absolem schreef:

Als je even terug zoekt ergens rond pagina 5 zie je mijn situatie...

Die was gewaarschuwd en is nog kwaad geworden omdat ik zwanger ben nu.

Sorry, maar lekker makkelijk om tegen een man te zeggen; ik kan niet tegen hormonen dus het is jouw verantwoording als ik zwanger raak. Voor een kind kiezen doe je toch samen. Is jouw drang naar een kind krijgen groter dan zorgen dat je kind een vader heeft? De vader wil er niks mee te maken hebben. Vind dit echt egoïstisch.

Waarom ben ik egoïstisch? Hij kiest er toch voor om zijn zaakje er toch in te schieten? Hij krijgt een keuze. Hij had geen relatie met me. Hij kon ook er voor kiezen een ander meisje die wel aan de pil was te contacteren.

Hij was gewaarschuwd. Hij weet hoe het allemaal werkt. Had hij geen risico willen lopen. Dan had hij niet (meerdere malen)het bed in moeten duiken met me. Als je als man zijnde na een moddervette waarschuwing er dan nog voor kiest om door te zetten en je besluit back fired. Dan is het je eigen dikke schuld.

Als ik mijn mond had gehouden en hem niet gewaarschuwd had was het een ander verhaal geweest. Maar meneer was overal perfect van de op de hoogte.

En nee mijn wens om kinderen te krijgen is niet perse groter dan zorgen dat ie een vader heeft. Maar zorgen dat mijn kind een pa heeft staat los daarvan. Ik had ook via officiële wegen een bam kunnen worden als ik mijn eierstokken voelde rammelen.
Daar had ik hem echt niet voor nodig hoor.

Gaat mij om het principe dat hij risico's wist en er nu tussenuit probeert te piepen. Terwijl het enige wat ik van hem vroeg de deur op een kier te laten staan voor het geval de kleine vraagt die zijn of haar papa is. Ik hoefte geen geld ik wou hem alle ruimte geven om zijn aandacht op de rechtszaak over het co-schap van z'n (nu nog) jongste en oudste te vestigen. Terwijl de oudste niet eens van hem is biologisch. Maar dat wou die niet.

Hij wil knokken voor een kind dat niet van hem is biologisch. Maar zijn bloedeigen kind wil die in de stront laten zakken. DAT is pas egoïstisch.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:24

Absolem schreef:
Waarom ben ik egoïstisch? Hij kiest er toch voor om zijn zaakje er toch in te schieten? Hij krijgt een keuze. Hij had geen relatie met me. Hij kon ook er voor kiezen een ander meisje die wel aan de pil was te contacteren.

Hij was gewaarschuwd. Hij weet hoe het allemaal werkt. Had hij geen risico willen lopen. Dan had hij niet (meerdere malen)het bed in moeten duiken met me. Als je als man zijnde na een moddervette waarschuwing er dan nog voor kiest om door te zetten en je besluit back fired. Dan is het je eigen dikke schuld.

Als ik mijn mond had gehouden en hem niet gewaarschuwd had was het een ander verhaal geweest. Maar meneer was overal perfect van de op de hoogte.

En nee mijn wens om kinderen te krijgen is niet perse groter dan zorgen dat ie een vader heeft. Maar zorgen dat mijn kind een pa heeft staat los daarvan. Ik had ook via officiële wegen een bam kunnen worden als ik mijn eierstokken voelde rammelen.

Maar... even voor mijn beeld hoor, hebben jullie wel andere voorbehoedsmiddelen gebruikt dan? Ik neem aan dat je wel iets hebt liggen thuis als je weet dat je niet tegen hormonen kunt. Ik kan ook niks met die hormonen dus ik snap je helemaal — maar het is jullie gedeelde verantwoordelijkheid om zoiets niet te laten gebeuren toch?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:28

Eapy schreef:
Absolem schreef:

Maar... even voor mijn beeld hoor, hebben jullie wel andere voorbehoedsmiddelen gebruikt dan? Ik neem aan dat je wel iets hebt liggen thuis als je weet dat je niet tegen hormonen kunt. Ik kan ook niks met die hormonen dus ik snap je helemaal — maar het is jullie gedeelde verantwoordelijkheid om zoiets niet te laten gebeuren toch?

Ik heb altijd condooms in huis

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:29

Dus je bent een van die 1%?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:30

Je kunt ze wel in huis hebben maar als je ze gebruikt om ballonnen van te blazen heb je er weinig aan als voorbehoedsmiddel he. De vraag was of ze gebruikt waren. :+

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:34

Roosch schreef:
Je kunt ze wel in huis hebben maar als je ze gebruikt om ballonnen van te blazen heb je er weinig aan als voorbehoedsmiddel he. De vraag was of ze gebruikt waren. :+

:') uiteraard. Beetje zonde om geld uit te geven aan condooms als je ze niet gebruikt lijkt me.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 21:45

Dus... je bent zwanger, echter met gebruik van een condoom. En dat neem je de aanstaande vader kwalijk?

Wat had hij dan nog meer moeten doen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 21:58

pinto_1 schreef:
Dus... je bent zwanger, echter met gebruik van een condoom. En dat neem je de aanstaande vader kwalijk?

Je was er niet bij hè? Misschien ging dat ding af en vond hij dat in the heat of te moment niet erg.
Of misschien ging hij af zonder dat hij het door had. Of misschien deed hij hem zelf wel af.
En ja, hij kan ook stuk zijn gegaan.
Je weet het niet. Hij kan zelf niet voorzichtig genoeg zijn geweest, het kan ook een foutje zijn geweest.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:12

pinto_1 schreef:

Het gaat er niet meer om wat hij had kunnen doen. Het gaat er om wat zijn acties nu gaan zijn. Daar zit het knelpunt en dat was ook het onderwerp. Zonder de wet kan elke man een vrouw volblaffen en weg lopen net zoals deze man nu bij mij aan het proberen is.

Het verleden is niet meer te veranderen. Maar hij zit me nu alleen maar dwars omdat hij het kind niet wil. Maar dit kind zit er in en het verdwijnt niet magisch.

Ik wil dat hij op de een of andere manier zijn verantwoordelijkheid neemt. En dat hoeft niet perse nu te zijn. Hij hoeft niet perse vanaf dag 1 er bij te zijn. Hij hoeft niet perse geld te betalen. Het enige wat ik van hem vraag is de deur op een kier te laten voor het geval dit kleintje op een latere leeftijd naar papa vraagt zodat ik eerlijk antwoord kan geven en mijn kind zijn of haar vader kan ontmoeten. En dan kan altijd nog besloten worden of het contact voortgezet wordt of dat het dan weer stop gezet wordt afhankelijk van het gesprek wat hij met mijn kind heeft.

Is dat nou echt zo veel gevraagd? Zeker gezien ik wel altijd de deur open zal hebben voor hem mocht hij besluiten toch vader te willen zijn?

Hij krijgt na de bevalling een half jaar om bij te draaien en alsnog akkoord te gaan met mijn verzoek en anders ga ik het juridisch spelen. En als hij verstandig is dan gaat ie akkoord. Heeft hij ongeveer de aanstaande tien jaar geen omkijken naar dit kindje tenzij hij dat zelf uit eigen hart wil.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:15

Hebben jullie ook vooraf besproken over wat er zou gebeuren mocht je toch zwanger worden? Wist hij dat je het zou houden mocht je zwanger zijn?

Want ik was wel aan de pil, maar ben toch steeds met mijn fwb's overeengekomen dat we de abortuskosten (6 euro :+ ) zouden delen mocht ik onverhoeds zwanger worden.
Zelfs als je het er niet over hebt gehad, zou ik er als man van uitgaan dat een per ongeluk zwangere fwb dat kind niet zou houden.... Dan vind ik niet dat je het die man kan kwalijk nemen dat hij geen vader wil zijn als jij toch besluit het te houden?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:19

Persoonlijk zou ik het laten en je zegeningen tellen. Je kan veel, heel veel gezeik krijgen van rechtszaken. Het kan zich ook tegen je keren. Voed het kindje zelf op, geef het alle liefde en doe het alleen. Je weet wie de vader is dus als jouw kindje volwassen is dan kan hij of zij zelf op zoek naar hem. En als de vader geen contact wilt dan zegt hij dat gewoon. Maar tel je zegeningen dat je geen bemoeienis hebt, geen omgangsregeling, geen gezeur. Echt, doe het niet en laat het zo.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:20

Volblaffen :') moet eerlijk zeggen dat ik het al een raar verhaal vond bij je eerste bericht en de daarop volgende berichten hebben het er niet beter op gemaakt.

Citaat:
Nou hier was meneer prima op de hoogte waar die aan begon. Ik had 'm gewaarschuwd dat ik niet tegen hormonen kan en dus afhankelijk ben andere methodes. Alle opties voor gelegd en gewaarschuwd wat de risico's waren. En toch doorzetten. Nu heeft ie z'n billen gebrand want ik ben zwanger.

Vind dit echt een heel raar verhaal, 'en toch doorzetten' dat klinkt alsof hij je verkracht heeft, van jou hoefde het niet, maar hij moest zo nodig. Proef er ook een beetje uit dat jij wel zin had om een baby in je buik te laten blaffen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:24

Jij durft, "vol laten blaffen" en "proeven" in één zin. :')

Maar TS heeft er weinig aan zo denk ik. Ik hoop dat jullie samen een paar leuke dagen hebben. Dit wordt wel een beproeving denk ik. Gun hem de ruimte dit zelf uit te zoeken en neem een steunende rol aan indien je dit wil. Veel wijsheid gewenst!

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:37

Goed weekend samen TS, hopelijk brengt het voor jullie wat wijsheid om samen een paar dagen door te brengen.

Absolem schreef:
blabla

Wat zit je nou dit topic te kapen met je vreselijk lompe geklets. Open lekker je eigen topic.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:17

Ik ben al weg hoor. Verwijten die mensen in dit topic maken dat ik zwanger wilde worden met opzet terwijl dat niet zo is ben ik nu wel meer dan spuugzat.

Ik wou een punt maken dat het juist heel goed is dat de wet er is om vrouwen te beschermen. Maar ja mensen hier vinden het leuker om mij persoonlijk aan te vallen dan om te begrijpen wat ik nou daadwerkelijk probeer uit te leggen met mijn verhaal. Echt weer top dit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 02:09

Jemig vrouwen, waar is het respect voor elkaar? Absolem, ik snap wel wat je bedoelt maar je hoeft je voor niemand te verdedigen en dat moet je ook gewoon niet doen. Jullie hebben samen dat kind gemaakt en hoe of wat gaat niemand iets aan. Ik merk wel dat je je verhaal kwijt wilt en dat begrijp ik. Maar in dit topic is dat gewoon niet handig want het leidt af van [op verzoek van TS voornaam verwijderd] verhaal.

Misschien kun je eens met Suzanne F sparren over je situatie want ze zegt het niet zomaar.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 13-02-21 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voornaam van TS verwijderd

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:16

Absolem schreef:
Ik ben al weg hoor. Verwijten die mensen in dit topic maken dat ik zwanger wilde worden met opzet terwijl dat niet zo is ben ik nu wel meer dan spuugzat.

Ik wou een punt maken dat het juist heel goed is dat de wet er is om vrouwen te beschermen. Maar ja mensen hier vinden het leuker om mij persoonlijk aan te vallen dan om te begrijpen wat ik nou daadwerkelijk probeer uit te leggen met mijn verhaal. Echt weer top dit.

Ik vind dit heel erg voor je,dat die man zijn verantwoordelijkheid niet wil nemen.Maar,zoals iemand anders ook al zegt,laat hem in zijn sop gaarkoken,want een dergelijke man kun je beter kwijt dan rijk zijn. En ook geen goede vaderfiguur voor je kind.Ga zelf van je kindje genieten,leuk toch,en er komt vast en zeker een andere man op je pad die veel beter is en ook voor het kindje wil zorgen.Want dat is dan een echte vader waar je kind ook veel meer aan heeft.

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:09

Absolem schreef:

Gaat mij om het principe dat hij risico's wist en er nu tussenuit probeert te piepen. Terwijl het enige wat ik van hem vroeg de deur op een kier te laten staan voor het geval de kleine vraagt die zijn of haar papa is. Ik hoefte geen geld ik wou hem alle ruimte geven om zijn aandacht op de rechtszaak over het co-schap van z'n (nu nog) jongste en oudste te vestigen. Terwijl de oudste niet eens van hem is biologisch. Maar dat wou die niet.

Hij wil knokken voor een kind dat niet van hem is biologisch. Maar zijn bloedeigen kind wil die in de stront laten zakken. DAT is pas egoïstisch.

Je hebt het hem wel duidelijk gemaakt. Daar heb je een punt. Maar aan de andere kant.. er komt straks wel een kind op de wereld waarvan de vader er niks mee te hebben wil hebben. Dat kan ontzettend zeer doen als het kindje later vragen heeft of voelt dat het ongewenst is door de vader.

Ik hoop voor het kind dat hij gaat bij draaien. Maar.. poeh poeh, je moet het maar fijn vinden zo'n situatie. Kun je wel onbezorgd genieten van je zwangerschap?

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 23:09

Hoe was het weekend TS? Goed de tijd gehad om er over te praten?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 20:52

We hebben een heel weekend gehad hij is lekker tot woensdagochtend gebleven en voor ik naar stage ging heb ik hem naar de trein gebracht.
We hebben gewoon lekker de tijd voor elkaar genomen en de eerste 2 dagen gewoon het er bewust niet iver gehad en ben er zelf niet over begonnen.
Ook was het valentijnsdag en ik had een ontbijtje gewonnen dus daar hen mee verwend en hij heeft die dag heerlijk gekookt wat voor hem al een hele overwinning is.
Hij is kwa koken vrij onzeker maar hij deed het super goed.
Heerlijk parfumetje van hem gehad en hij was erg blij met zijn cadeautjes.

Volgende dag begon hij zelf over de situatie en hebben we het met een ontspannen sfeer er gewoon over gehad en hoe we dit verder zien.
Ook aangegeven dat we echt eerst de test willen afwachten voor we echt dieper ingaan in de gespreksstof.

Heb wel tegen hem gezegd dat ik hem volledig vetrouw richting het contact met z'n ex etc
En mocht het wel zijn kind zijn dat we dan gaan kijken hoe verder.

Ik snap dat het een flinke stap kan zijn een man met een kind van een ander maar als je goed blijft communiceren wat hij steeds beter richting mij nu doet hij is steeds minder gesloten dan denk ik toch dat het wel mogelijk kan zijn maar dit moeten we zien in de toekomst.
Ik ga dit nu nog niet afkappen omdat we nog geen antwoord hebben betreft test etc.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:55

Mooie update. Blijven communiceren met elkaar is belangrijk, en dat doen jullie nu.