Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Absolem schreef:_Mir schreef:Als een man ècht geen kind wil, dan let hij wel beter op lijkt me.
Als je even terug zoekt ergens rond pagina 5 zie je mijn situatie...
Die was gewaarschuwd en is nog kwaad geworden omdat ik zwanger ben nu.
_Mir schreef:Absolem schreef:
Als je even terug zoekt ergens rond pagina 5 zie je mijn situatie...
Die was gewaarschuwd en is nog kwaad geworden omdat ik zwanger ben nu.
Sorry, maar lekker makkelijk om tegen een man te zeggen; ik kan niet tegen hormonen dus het is jouw verantwoording als ik zwanger raak. Voor een kind kiezen doe je toch samen. Is jouw drang naar een kind krijgen groter dan zorgen dat je kind een vader heeft? De vader wil er niks mee te maken hebben. Vind dit echt egoïstisch.
Absolem schreef:Waarom ben ik egoïstisch? Hij kiest er toch voor om zijn zaakje er toch in te schieten? Hij krijgt een keuze. Hij had geen relatie met me. Hij kon ook er voor kiezen een ander meisje die wel aan de pil was te contacteren.
Hij was gewaarschuwd. Hij weet hoe het allemaal werkt. Had hij geen risico willen lopen. Dan had hij niet (meerdere malen)het bed in moeten duiken met me. Als je als man zijnde na een moddervette waarschuwing er dan nog voor kiest om door te zetten en je besluit back fired. Dan is het je eigen dikke schuld.
Als ik mijn mond had gehouden en hem niet gewaarschuwd had was het een ander verhaal geweest. Maar meneer was overal perfect van de op de hoogte.
En nee mijn wens om kinderen te krijgen is niet perse groter dan zorgen dat ie een vader heeft. Maar zorgen dat mijn kind een pa heeft staat los daarvan. Ik had ook via officiële wegen een bam kunnen worden als ik mijn eierstokken voelde rammelen.
Daar had ik hem echt niet voor nodig hoor.
Eapy schreef:Absolem schreef:Waarom ben ik egoïstisch? Hij kiest er toch voor om zijn zaakje er toch in te schieten? Hij krijgt een keuze. Hij had geen relatie met me. Hij kon ook er voor kiezen een ander meisje die wel aan de pil was te contacteren.
Hij was gewaarschuwd. Hij weet hoe het allemaal werkt. Had hij geen risico willen lopen. Dan had hij niet (meerdere malen)het bed in moeten duiken met me. Als je als man zijnde na een moddervette waarschuwing er dan nog voor kiest om door te zetten en je besluit back fired. Dan is het je eigen dikke schuld.
Als ik mijn mond had gehouden en hem niet gewaarschuwd had was het een ander verhaal geweest. Maar meneer was overal perfect van de op de hoogte.
En nee mijn wens om kinderen te krijgen is niet perse groter dan zorgen dat ie een vader heeft. Maar zorgen dat mijn kind een pa heeft staat los daarvan. Ik had ook via officiële wegen een bam kunnen worden als ik mijn eierstokken voelde rammelen.
Maar... even voor mijn beeld hoor, hebben jullie wel andere voorbehoedsmiddelen gebruikt dan? Ik neem aan dat je wel iets hebt liggen thuis als je weet dat je niet tegen hormonen kunt. Ik kan ook niks met die hormonen dus ik snap je helemaal — maar het is jullie gedeelde verantwoordelijkheid om zoiets niet te laten gebeuren toch?
pinto_1 schreef:Dus... je bent zwanger, echter met gebruik van een condoom. En dat neem je de aanstaande vader kwalijk?
Wat had hij dan nog meer moeten doen?
pinto_1 schreef:Dus... je bent zwanger, echter met gebruik van een condoom. En dat neem je de aanstaande vader kwalijk?
Wat had hij dan nog meer moeten doen?
) zouden delen mocht ik onverhoeds zwanger worden.
moet eerlijk zeggen dat ik het al een raar verhaal vond bij je eerste bericht en de daarop volgende berichten hebben het er niet beter op gemaakt.Citaat:Nou hier was meneer prima op de hoogte waar die aan begon. Ik had 'm gewaarschuwd dat ik niet tegen hormonen kan en dus afhankelijk ben andere methodes. Alle opties voor gelegd en gewaarschuwd wat de risico's waren. En toch doorzetten. Nu heeft ie z'n billen gebrand want ik ben zwanger.

Absolem schreef:Ik ben al weg hoor. Verwijten die mensen in dit topic maken dat ik zwanger wilde worden met opzet terwijl dat niet zo is ben ik nu wel meer dan spuugzat.
Ik wou een punt maken dat het juist heel goed is dat de wet er is om vrouwen te beschermen. Maar ja mensen hier vinden het leuker om mij persoonlijk aan te vallen dan om te begrijpen wat ik nou daadwerkelijk probeer uit te leggen met mijn verhaal. Echt weer top dit.
Absolem schreef:Waarom ben ik egoïstisch? Hij kiest er toch voor om zijn zaakje er toch in te schieten? Hij krijgt een keuze. Hij had geen relatie met me. Hij kon ook er voor kiezen een ander meisje die wel aan de pil was te contacteren.
Gaat mij om het principe dat hij risico's wist en er nu tussenuit probeert te piepen. Terwijl het enige wat ik van hem vroeg de deur op een kier te laten staan voor het geval de kleine vraagt die zijn of haar papa is. Ik hoefte geen geld ik wou hem alle ruimte geven om zijn aandacht op de rechtszaak over het co-schap van z'n (nu nog) jongste en oudste te vestigen. Terwijl de oudste niet eens van hem is biologisch. Maar dat wou die niet.
Hij wil knokken voor een kind dat niet van hem is biologisch. Maar zijn bloedeigen kind wil die in de stront laten zakken. DAT is pas egoïstisch.