Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:42

CairnTerrier schreef:
Nu we het toch over de Ikea hebben - weet iemand de geschatte levertijden van Ikea? Wil graag zo'n op maat gemaakte PAX kast laten samenstellen, maar heb geen idee wat de levertijden van dit soort artikelen zijn. Iemand enig idee?

Normaal hebben ze die op voorraad en kan je het direct zien als je hem samenstelt in je online winkelmandje bij welke IKEA ze alles hebben. Het bezorgen schijnen ze niet zo goed te doen, maar als je volgende week kan ophalen en een grote auto hebt zou ik daarvoor gaan

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:44

Neonlight schreef:
Geloof dat dat geen 3 euro is maar 10 of 15 euro. Wij hebben er afgelopen zomer gebruik van gemaakt om het kantoor geschikt te maken voor 2 personen.

Even nagekeken, klopt inderdaad €10,-
Naja op zo'n hele kast (en alle ellende van pakketten zoeken) valt dat ook in het niet :)

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:41

Suuszels schreef:
Neonlight schreef:
Geloof dat dat geen 3 euro is maar 10 of 15 euro. Wij hebben er afgelopen zomer gebruik van gemaakt om het kantoor geschikt te maken voor 2 personen.

Even nagekeken, klopt inderdaad €10,-
Naja op zo'n hele kast (en alle ellende van pakketten zoeken) valt dat ook in het niet :)

Haha ja, zelfs dan is het dat waard

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:35

Komen jullie nooit bij de Big Bazaar? Daar heb je vaak ook leuke koopjes.

Ik mis de action ook wel zeker voor de kaarsen. Maar de dichtbijzijnde action is niet zo groot en nogal een rommeltje.

tones

Re: Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:39

De action is toch altijd n rommeltje. :')

Ben ook bijna door het zwarte-wasmiddel heen.
En de olijfolie met knoflook.
En wil uiteraard die kaaspasta proberen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:44

Ik probeer zo weinig mogelijk in de action te komen.
Maar weekendjes weg in eigen land bij een vakantiepark....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:48

Ikea mocht ook geen afhaal meer.
Misschien vanaf volgende week weer :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:52

Iedere keer dat ik bij big bazaar kwam voor aanbiedingen hadden ze niks binnen gekregen. En toen maar opgegeven.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:53

Het moment dat de Action weer open gaat, lig ik voor de deur.

Vooral voor de verfkwasten, de huidige voorraad begint echt krap te worden! En er moet nog wel het één en ander geschilderd worden hier thuis. We gebruiken al 2 jaar Action kwasten, zijn goede kwasten én niet duur. Ook de verfbakjes en rollertjes enzo.

Even goed inslaan zodra het weer zou kunnen. Desnoods alleen afhaal...

Verder had ik de dag voordat de winkels dicht gingen nog even goed geshopt, ook bij de Action, dus wasmiddel enzo heb ik voorlopig voldoende.

Ikea ga ik pas weer heen als die weer helemaal open is. I Love IKEA! Ik denk dat 90% van alles in huis bij de Ikea vandaan komt.

Al is het één en ander nu na 5 jaar wel eens aan vervanging toe. (Geen grote dingen, maar bijvoorbeeld mijn koekenpan is na 5 jaar versleten...)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:54

Duurt nog even. Moet je nog een maand wachten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:27

Doubtless schreef:
Dat red ik niet eens. Action is echt niet per definitie voor iedereen een cruciale winkel :Y)

Ik kom er echt nooit, denk dat de laatste keer 10 jaar geleden is ofzo :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:30

Neonlight schreef:

5 euro volgens mij! Laatst nog iets gehaald, voor de lockdown dus. Ik heb zo'n hekel aan die winkel dat ik met liefde een paar euro betaal om het te kunnen afhalen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:39

Volgens mij ligt het aan de waarde van je bestelling of het 5,- of 10,- is bij Ikea.

Ik mis wel echt de Action. Ik kom daar gemiddeld toch wel een paar keer per maand. Vooral schoonmaakspullen en drogisterij-artikelen haal ik daar.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:02

_San87_ schreef:
Ik mis de Action nu vooral voor t wasmiddel, de opbergmandjes/doosjes, de sokken en de microvezeldoekjes.

Ga je ook mee sokkenstoppen? :') :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:06

deedee19 schreef:
_San87_ schreef:
Ik mis de Action nu vooral voor t wasmiddel, de opbergmandjes/doosjes, de sokken en de microvezeldoekjes.

Ga je ook mee sokkenstoppen? :') :D

Nee, dat vind ik echt zo poedersuiker _O-.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:14

Ik heb nog wel zo’n paddestoel die je in de sokken kan doen om te stoppen, zelfs nog 40 jaar oud garen :')
Mijn oma maakte alles, zelfs de flanellen lakens werden onder handen genomen, versleten middenstuk eruit en van een ander laken weer een stuk erin :j
Wat zijn we verwend dan!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:24

Action gaat click & collect doen zie ik net op hun Facebook :D

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:32

O dan zullen er veel mensen blij zijn.
Hoef je daar in elk geval al niet voor de deur te gaan liggen :D

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:00

mvdende schreef:

Vooral voor de verfkwasten, de huidige voorraad begint echt krap te worden! En er moet nog wel het één en ander geschilderd worden hier thuis. We gebruiken al 2 jaar Action kwasten, zijn goede kwasten én niet duur. Ook de verfbakjes en rollertjes enzo.

Verder had ik de dag voordat de winkels dicht gingen nog even goed geshopt, ook bij de Action, dus wasmiddel enzo heb ik voorlopig voldoende.

Ikea ga ik pas weer heen als die weer helemaal open is. I Love IKEA! Ik denk dat 90% van alles in huis bij de Ikea vandaan komt.

Al is het één en ander nu na 5 jaar wel eens aan vervanging toe. (Geen grote dingen, maar bijvoorbeeld mijn koekenpan is na 5 jaar versleten...)

Je weet dat je verfkwasten en rollers kan hergebruiken? :)*

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:07

Schemerdier schreef:
mvdende schreef:

Je weet dat je verfkwasten en rollers kan hergebruiken? :)*

Jazeker!

Maar we zijn begonnen met schilderen in juni 2019 en verfkwasten blijven niet zó lang goed.

Meestal een week of 3 a 4, waarna ze toch maar vervangen gaan worden. Vaak omdat ze ondanks dat ze in een potje water staan, toch uitgedroogd raken. En ik vergeet de potjes verfkwasten eigenlijk water te geven (ben al niet zo goed met planten optijd water geven, laat staan verfkwasten :Y) )

Wat ook meespeelt, is dat we steeds een deel van het huis aanpakken. Afgelopen weekend voor het eerst sinds vorige winter weer wat binnen geschilderd, omdat we in het voorjaar en zomer het project "buitenboel" gedaan hebben.

Sommige kwasten waren dus al bijna een jaar oud....

Hetzelfde met de rollertjes, in het begin stond er een speciale koelkast, die is nu weg en er mogen echt absoluut géén rollertjes in de nieuwe koelkast of vriezer! (De terpetine dampen trekken in al je eten en dat is goor.... is vroeger 1 keer gebeurd en daar heb ik nog steeds een trauma van)

Dus ja, wij herbruiken rollertjes en kwasten zolang dat het gaat, maar regelmatig hebben we een zooitje nieuwe nodig.

En met zn 10 verschillende kleuren/ soorten verf, die steeds afwisselend gebruikt worden, gaan nieuwe kwasten best hard iedere keer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:17

Ehm, je kan kwasten echt jaren gebruiken als je goede kwaliteit hebt en ze goed schoonmaakt. Ik heb net een gedeelte van mijn huis gedaan met kwasten die minimaal 8 jaar oud zijn. En wij verven maar 1 keer per week maximaal, dus al aantal maanden bezig. Gewoon schoonmaken, water werkt alleen als je binnen paar dagen verder gaat.

Ook rollers die al meerdere huizen gedaan hebben, verfbakjes die het al jaren overleven. Goed zorgen voor spullen scheelt echt geld dus.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 03-02-21 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:18

Verlanglijstje bij de action is alvast gevuld :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:27

Ehm de verfrolletjes kun je gewoon in het blik laten vd verf waar je mee bezig was. Doen mijn ex-collega's ook allemaal (schildersbedrijf).

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:28

cissy schreef:
Ehm de verfrolletjes kun je gewoon in het blik laten vd verf waar je mee bezig was. Doen mijn ex-collega's ook allemaal (schildersbedrijf).

Als ze van de rollerhouder af kunnen wel, anders wordt t lastig :D.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:31

MyWishMax schreef:
Ehm, je kan kwasten echt jaren gebruiken als je goede kwaliteit hebt en ze goed schoonmaakt. Ik heb net een gedeelte van mijn huis gedaan met kwasten die minimaal 8 jaar oud zijn. En wij verven maar 1 keer per week maximaal, dus al aantal maanden bezig. Gewoon schoonmaken, water werkt alleen als je binnen paar dagen verder gaat.

Ook rollers die al meerdere huizen gedaan hebben, verfbakjes die het al jaren overleven. Goed zorgen voor spullen scheelt echt geld dus.

Terpetine kwasten kan je bijna niet schoon krijgen, zeker niet met water. En iedere keer een sloot terpetine op je handen is echt geen pretje.

Toen ik in 2019 begon met schilderen, deed ik de eerste 2 weken óók steeds iedere keer de kwasten compleet uitspoelen (watergedragen verf). Maar mn ouders vinden dat teveel gedoe. Dus daar ben ik ook heel snel mee gestopt.

En kwasten die al maanden in een potje water staan, gaan in kwaliteit toch erg achteruit.

En voor €1,59 per kwast, gaan wij niet moeilijk lopen doen. Dan kopen we liever regelmatig een nieuwe....

Kwa rollertjes, die gooien we nu dus direct weg.... of eigenlijk stopt mam ze in een plastic habdschoentje, om er 2 weken later achter te komen dat hij toch hard geworden is en dan beland ie alsnog in de prullenbak...

Rollertjes kosten €0,99 voor 5 bij de Action...