Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 03:12

Dorine92 schreef:
Barbet schreef:
Op mijn verklaring staat dan natuurlijk wel dat mijn werk in Nunspeet is en ik in Elburg woon.
Dus als ze me 's avonds in een heel andere plaats zouden aanhouden zien ze al meteen dat er iets niet klopt.

Op zich niet. Als jij bij wijze van bij je vriend in Haarlem slaapt na je werk kan jij best in omgeving Amsterdam rijden

Dat formulier is geen vrijbrief om door het hele land te rijden voor andere afspraken dan woon-werk verkeer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 06:56

Mijn werk heeft ook de hoofdvestiging op een hele andere plaats als waar ik werk. Maar als ik zeg waar ik werk weet de politie wel of ik de kortste weg naar huis neem ja of nee. Dat is waar ze naar kijken.

mika11

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 23:28

Toch ben ik het nu onderhand wel gewend, 's avonds thuis blijven en te zien dat het buiten zo rustig is.
Maar ondanks dat het went, maakt het niet makkelijker.
Ik hoop echt wel dat deze maatregel als eerste wordt geschrapt, zou dan 9 februari zijn?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 00:22

Barbet schreef:
Toch ben ik het nu onderhand wel gewend, 's avonds thuis blijven en te zien dat het buiten zo rustig is.
Ik hoop echt wel dat deze maatregel als eerste wordt geschrapt, zou dan 9 februari zijn?

Eerst gaan de scholen open daarna de avondklok weg

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 00:42

Barbet schreef:

Die avondklok geeft mij ook wel een heel erg naar gevoel moet ik zeggen. Ik begrijp dat die nodig is. Maar het opgesloten gevoel went gewoon niet.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 00:53

purny schreef:
Barbet schreef:

Eerst gaan de scholen open daarna de avondklok weg

Of tegelijk is er gezegd.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 00:54

Ik heb daar echt helemaal geen last van, maar buiten mijn werk om was ik na 21.00 sowieso niet buiten te vinden.

Gisteren om 22.00 vanuit mijn vrijwilligerswerk naar huis gereden, toen leek het drukker dan normaal. Nu aan het werk en om 2.00 vrij en ik ben heel nieuwsgierig of ik aangehouden zal worden. Morgen tot 3.00 en zaterdag weer tot 2.00. Collega is afgelopen nacht wel gecontroleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 01:03

zonnebloem18 schreef:
Ik heb daar echt helemaal geen last van, maar buiten mijn werk om was ik na 21.00 sowieso niet buiten te vinden.

Gisteren om 22.00 vanuit mijn vrijwilligerswerk naar huis gereden, toen leek het drukker dan normaal. Nu aan het werk en om 2.00 vrij en ik ben heel nieuwsgierig of ik aangehouden zal worden. Morgen tot 3.00 en zaterdag weer tot 2.00. Collega is afgelopen nacht wel gecontroleerd.

Zaterdagen worden het leukst nu denk ik. Ik rijd midden Drenthe voor m'n werk maar van huis naar werk en m'n route word ik niet staande gehouden blijkbaar. En kom echt genoeg auto's tegen. Ben benieuwd naar zaterdag. Meestal is et dan rustig dus hoop dan om half 3 van de zaak weg te rijden. Hebben ze 2 uur de tijd hahah

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 01:22

Vooropgesteld snap ik de noodzaak van de avondklok vanwege het coronavirus. Maar als ik lees hoe er gehandhaafd wordt dan denk ik wat heeft dit nog met het virus te maken.

Jongen heeft alleen maar een verklaring van zijn werkgever op zak. Niet voldoende 95 euro boete
https://www.lc.nl/friesland/achtkarspel ... 31835.html

1 minuut te laat en 680 meter voor zijn huis 95 euro
https://www.gelderlander.nl/cuijk/de-av ... ~ab0f0081/

Vertraging met de trein kost treinreiziger 95 euro
https://www.omropfryslan.nl/nieuws/1030 ... -avondklok

Als deze mevrouw nu een hond had gehad mocht ze wel bij haar uitgebrande auto kijken
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... er-politie

De avondklok lijkt een doel op zich geworden. Je zou bijna vergeten dat er ook nog een virus rond gaat waar we voorzichtig mee moeten zijn. Van inteligente lockdown naar een ware heksenjacht.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 01:32

Tja het is heel dubbel, maar zonder handhaving heeft zo'n avondklok natuurlijk helemaal geen zin. Waar leg je dan de grens, mag 21.05 nog wel en 21.06 niet meer?? Ze hebben duidelijk 1 lijn getrokken vanaf 21.00 zijn ze gaan bekeuren en terecht, iedereen wist dat het in zou gaan en dan had je maar wat eerder weg moeten gaan.

De man van de vertraagde trein zou ik zelf nog wel coulance voor willen hebben, maar dat kan hij in zijn bezwaar mooi toelichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 01:35

zonnebloem18 schreef:
Tja het is heel dubbel, maar zonder handhaving heeft zo'n avondklok natuurlijk helemaal geen zin. Waar leg je dan de grens, mag 21.05 nog wel en 21.06 niet meer?? Ze hebben duidelijk 1 lijn getrokken vanaf 21.00 zijn ze gaan bekeuren en terecht, iedereen wist dat het in zou gaan en dan had je maar wat eerder weg moeten gaan.

De man van de vertraagde trein zou ik zelf nog wel coulance voor willen hebben, maar dat kan hij in zijn bezwaar mooi toelichten.

Moet er wel gehandhaafd worden. Hier in het noorden de hele week nog niet staande gehouden. In heb dam een verklaring ivm werk. Maar is nog niet voorgekomen dat ik staande ben gehouden. En ik weet zeker dat hier ook mensen zijn die tijdens de avondklok de straat op gaan zonder verklaring.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 01:40

zonnebloem18 schreef:

Je zou bijna vergeten dat het hier om een virus gaat. Boetes uitdelen lijkt langzamerhand een doel op zich. Ik begin me langzamerhand wel zorgen te maken over hoe Nederland er straks uit ziet als het virus eenmaal onder controle is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 07:31

Het doel is handhaven.
Wie niet luistert, krijgt een boete.

Maar Loretta, het valt op, dat je overal commentaar en kritiek op hebt.
Het lijkt erop, dat de overheid het sowieso niet goed kan doen bij jou.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:17

Loretta schreef:
Je zou bijna vergeten dat het hier om een virus gaat. Boetes uitdelen lijkt langzamerhand een doel op zich. Ik begin me langzamerhand wel zorgen te maken over hoe Nederland er straks uit ziet als het virus eenmaal onder controle is.

Bij de invoering van de avondklok is er duidelijk aangegeven dat er geen waarschuwingen werden gegeven, maar dat er meteen boetes werden uitgedeeld. Als iemand vindt dat hij/zij er desondanks onterecht een heeft gekregen, kan degene gewoon bezwaar aantekenen.

Verder sluit ik me helemaal bij Electra63 aan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:15

Loretta schreef:
Barbet schreef:

Die avondklok geeft mij ook wel een heel erg naar gevoel moet ik zeggen. Ik begrijp dat die nodig is. Maar het opgesloten gevoel went gewoon niet.

Nooit op een waddeneiland geweest? Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als wanneer ik op Vlieland was, en de laatste boot was gegaan. Niet helemaal hetzelfde natuurlijk, omdat ik daar nog wel op een bankje kon gaan zitten buiten en genieten van een mooie zomeravond (of lekker naar de kroeg). Maar het komt wel overeen. Juist doordat ik dat gevoel er bij krijg, kan ik van de rust en het gevoel dat ik niks meer hoef genieten.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:32

Loretta schreef:

Daarin ben je niet de enige

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:33

Het eerste voorbeeld verbaast mij. Ik dacht dat een werkgeversverklaring voldoende was ?

En bij het derde voorbeeld is de politie wel hardvochtig. Die enorme vertraging was niet te voorzien.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:47

Je moet ook altijd een eigen verklaring op zak hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:55

Dorine92 schreef:
Loretta schreef:

Daarin ben je niet de enige

Totale politiestaat, leger op elke straathoek, totale heerschappij over de mensen, camera’s op elke straathoek, gezichtsherkenning in commando centra en werkkampen.
Communistische partij alleenheerschappij over ons land, elk woordje op media reden om opgepakt te worden?

Zoiets ?
Sarcasm of.

O en opruiers en andersdenkenden krijgen meteen een permanente enkelband.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:59

Die man van de trein heeft het ook niet op safe gespeeld. Van Maastricht naar Leeuwarden, met een aankomst van 20.45 is het ook op het randje spelen. Vooral omdat de NS vaak vertraging heeft, had de beste man dat gewoon mee moeten nemen in zijn vertrektijd.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:17

Maar sommige bekeuringen zijn idd gewoon kinderachtig zoals die met alleen werkgeversverklaring. Dan denk ik dat is gewoon flauw. Geef een waarschuwing en zo iemand weet het voortaan. Hij is erg niet illegaal

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:23

Jester_ schreef:
Maar sommige bekeuringen zijn idd gewoon kinderachtig zoals die met alleen werkgeversverklaring. Dan denk ik dat is gewoon flauw. Geef een waarschuwing en zo iemand weet het voortaan. Hij is erg niet illegaal

Het schiet zo zijn doel voorbij. Het ging toch om het virus.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:26

Vind het juist erg goed dat ze een keer ergens zwart/wit mee om gaan. Zo graag je ook geen gezeur met dat willempie wel onder zijn boete uitkwam en henkie niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:35

Loretta schreef:
Barbet schreef:

Ik heb echt helemaal nergens last van. Ging toch al niet naar buiten in de avond.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:00

Ik ook niet gelukkig. Ik mis er niets aan. Ik ging al niet op visite etc savonds ivm corona. Dus er veranderd weinig. Moet er soms op letten als ik avonds naar stal ga. Gisteren was ik 5 voor 9 thuis ivm uitloop door een paard dat wat raar deed. Maar normaal ben ik voor 8en al thuis.