Show je mondkapje

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Butterfly
Berichten: 2884
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:52

Zo lief Jolien, dat je er zoveel moeite in steekt om ons van het patroon te voorzien <3
Ik heb er inmiddels een prototype van papier van en hij zit zowel mijn man als mij mooi *\o/* morgen maar even een stoffen prototype in elkaar naaien en dan kijken of er nog wat aangepast moet worden. iig al wat leuke stofjes besteld om een paar extra te maken.

Kimbers

Berichten: 5127
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:08

superpony schreef:
Kimbers schreef:
Wie verkoopt er hier allemaal mondkapjes en tegen wat voor prijzen? Ik ben wel ontzettend gierig dus een mondkapje voor meer dan €5 ga ik echt niet doen :') Vind €5 eigenlijk al van de zotte.

Wil een leuk poezenmondkapje, maar vind de prijzen dus echt belachelijk.


Ik weet niet waar je woont? De ruil en verkoop stadskanaal pagina op fb heeft iemand die ze maakt voor 2,50. Komt een postzegel bij, maar maakt voor haar niet uit waar die naartoe gaat, dnek ik dan. Er komen wel leuke stofjes en printjes voorbij en lijken netjes.


Dankje! Ik zie dat er meerdere pagina's zijn hiervan, maar ik meld me overal wel even aan en ga speuren :D

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 01:00


Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:45

Butterfly schreef:
Zo lief Jolien, dat je er zoveel moeite in steekt om ons van het patroon te voorzien <3
Ik heb er inmiddels een prototype van papier van en hij zit zowel mijn man als mij mooi *\o/* morgen maar even een stoffen prototype in elkaar naaien en dan kijken of er nog wat aangepast moet worden. iig al wat leuke stofjes besteld om een paar extra te maken.


Geen enkele probleem, kleine moeite en zo helpen we mekaar. :)
Ik ben benieuwd naar je eindresultaat.

Joy_Mennings

Berichten: 2324
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:05

Ik was gisteren heel even snel naar het winkelcentrum in Veldhoven met mondkapje op. Het is natuurlijk niet in de persconferentie benoemd dat het hier moet. Vrijwel niemand liep met mondkapje op, en wanneer dat wel het geval was waren ze altijd onder de 50. Vooral ouderen lopen daar te winkelen dus dat verbaasde me wel.

In de supermarkt in het winkelcentrum droegen mensen dan weer wel mondkapjes, ook het personeel.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:04

Het zit nog niet helemaal in mijn systeem merk ik. Vanochtend naar de fysio, andere tas mee... en geen mondkapje bij me. Ze zijn hier wel zeer gewenst. Ik kreeg er eentje bij de receptie. +:)+

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:15

Ik heb ook nog maar wat extra gekocht.. in Duitsland was het natuurlijk sowieso al heel lang nodig, maar net over de grens in de Nederlandse supermarkt en wat andere winkels waar ik vaak kom, lopen ze nu ook allemaal met een mondkapje. Ook het personeel in de Plus heeft allemaal een mondkapje op, dus wel zo netjes om het dan zelf ook te doen.

Via etsy even een mooie uitgezocht en nog een goedkopere simpele erbij gedaan.
Afbeelding

Afbeelding

Dorus

Berichten: 13273
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:25

Joy_Mennings schreef:
Ik was gisteren heel even snel naar het winkelcentrum in Veldhoven met mondkapje op. Het is natuurlijk niet in de persconferentie benoemd dat het hier moet. Vrijwel niemand liep met mondkapje op, en wanneer dat wel het geval was waren ze altijd onder de 50. Vooral ouderen lopen daar te winkelen dus dat verbaasde me wel.

In de supermarkt in het winkelcentrum droegen mensen dan weer wel mondkapjes, ook het personeel.

Eindhoven toch wel? Dat is voor mij dan weer dicht genoeg bij om het hier ook maar te doen ook al valt het bij ons wel mee.

Maar de voorzitter van de veiligheidsregio heeft wel heel de regio benoemd voor het advies volgens een artikel in ED de dag erna. En als je de cijfers bekijkt is Eindhoven niet het grootste probleem, maar de dorpen richting de grens.

Ik begreep trouwens van mijn ouders (70+) dat veel ouderen de deur niet meer uit durven. En degenen die wel naar buiten gaan nogal sceptisch tegenover het virus en de maatregelen staan. Als dat klopt dan kan dat wel stroken met het feit dat de ouderen die we zien geen mondkapjes dragen.

Ik heb zondag met mijn zusje voor haar gezin mondkapjes gemaakt. Ze duikelde nog een stofje op uit mijn verzameling die ik helemaal over het hoofd had gezien en die kei leuk is. Daar ga ik er voor mezelf ook nog een paar van maken!

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:44

Mariposa11 schreef:
Mondkapjes zijn ongezond en helpen niet..
Massaal niet dragen werkt beter tegen winkels die vinden dat ze het moeten verplichten. Want geen klanten willen ze ook niet.


-----
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1527872 ... s-cruciaal

Amerikaanse professor: dragen mondkapjes cruciaal

Het zijn niet de deurkrukken, winkelwagentjes of de lift- of pinautomaatknoppen die bemettingshaarden zijn. Het zijn vooral de mensen die dichtbij je staan en virus uitstoten via de neus en de mond. ,,Daarom is het dragen van mondkapjes cruciaal bij het onderdrukken van de corona-epidemie,” zegt de Amerikaanse geneeskundeprofessor Monica Gandhi van de University of California.

In het Amerikaanse wetenschapstijdschrift Nautilus reageert ze op onderzoek waaruit blijkt dat besmette oppervlaktes nauwelijks zorgen voor besmettingen. ,,We weten nu dat de belangrijkste bron van besmetting niet het aanraken van oppervlakken is en daarna vervolgens je mond, neus of oog. Mensen raken besmet doordat iemand dichtbij het virus aan het uitstoten is zonder dat diegene het doorheeft. Dat zijn mensen die zich perfect gezond kunnen voelen en toch het virus met hoge snelheid uit hun neus en mond kunnen verspreiden. Je kunt ze uitspugen als je praat, hoest, of zingt of rondloopt en praat.”
Belang gezichtsmaskers

Gandhi wijst op het belang van gezichtsmaskers en de tragedie van het bagatelliseren ervan. Ze vindt het jammer dat de discussie erover lang heeft geduurd. ,,We hebben voldoende bewijs van andere respiratoire virussen dat maskers beschermen tegen het binnenkomen van het virus en u infecteren. Een masker is samengesteld uit vezels die in elkaar grijpen en virale deeltjes buiten houden. Het virus is verbonden met stukjes spuug en andere dingen en het kan niet door de vezels komen. Het is een fysieke blokkering.”

De professor legt uit dat zuurstof een klein molecuul is dat door de maskers heen kan, maar dat het virus een grotere diameter heeft en dan dus wordt geblokkeerd. ,,Uit studies blijkt dat N95-maskers 90 tot 95 procent van de virale deeltjes filteren, en stoffen maskers en chirurgische maskers 80 tot 85 procent eruit filteren. Maskers blokkeren de transmissie absoluut. Ik wil mensen hoop geven. Ik weet dat dit een moeilijke en soms eenzame tijd is geweest, maar je kunt met maskers op nog steeds in de buurt zijn van andere mensen.”

Verkeerde focus

Het onderzoek waarop Gandhi zich baseert -zelf deed ze al eerder bij de uitbraak onderzoek naar mondkapjes- is een paper in de Lancet van professor in de microbiologie aan Rutgers University, Emanuel Goldman. Die stelt daarin dat de kans op virustransmissie door levenloze oppervlakken minimaal is. De Britse dr. Julian Tang gaat daarin mee en zegt in The Guardian dat de focus van landen te veel heeft gelegen op besmette oppervlakken en handen wassen. ,,Als we dat geld hadden geïnvesteerd in mondkapjes en die tijd in het leren dragen ervan hadden we vrijwel zeker niet zo’n grote epidemie gehad in Europa en Noord-Amerika.”

------

Het gevoel dat dit klopt heb ik dus al langere tijd. Dat niemand het doet, komt doordat het RIVM en Rutte het belang ervan altijd hebben gebagatelliseerd om reden van een tekort en dat niet willen toegeven.
Dus goed initiatief dat zelf maken. En als een kek kleurtje of motiefje ertoe kan leiden dat mensen ze dragen, is dat alleen maar beter.

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:01

Kunnen we die discussie niet ook hier houden? :7

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:18

Daarom gaat het in de landen waar ze al tijden mondkapjes gebruiken ook zo goed met het aantal besmettingen/doden :j

jobamara
Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:24

Babootje precies dat +:)+

Cerilene, ze zitten super fijn dank je wel nog

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:38

Ik was gister naar de supermarkt. Personeel had geen mondkapje op. De klanten 50/50.

Ik zag alleen maar mensen met de wegwerp dingen of saaie mondkapjes. Nog niemand met een printje.

Butterfly
Berichten: 2884
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:01

Ik moest vanmorgen mijn fiets even wegbrengen, het wasbare kapje moet gewassen worden, dus toen ook maar even snel een saaie witte wegwerp uit de auto gehaald :D
Mijn stoffen zouden vandaag bezorgd worden, maar ze zijn nog niet bij PostNL |(

Even vraagje voor wie ze zelf maakt: wassen jullie de stof van te voren? Katoen kan wat krimpen toch? Of valt dat mee?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:04

Butterfly schreef:
Ik moest vanmorgen mijn fiets even wegbrengen, het wasbare kapje moet gewassen worden, dus toen ook maar even snel een saaie witte wegwerp uit de auto gehaald :D
Mijn stoffen zouden vandaag bezorgd worden, maar ze zijn nog niet bij PostNL |(

Even vraagje voor wie ze zelf maakt: wassen jullie de stof van te voren? Katoen kan wat krimpen toch? Of valt dat mee?


Ja is was van te voren. Katoen krimpt behoorlijk :j
En pers het na het naaien ook nog met een stoomstrijkijzer of hittepers als die aanstaat

Cinnepin

Berichten: 8988
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:06

Omg Omg....komt er net post binnen.. Zit er een mond kapje in,,,,ik kijken. Heeft mijn vriend een mondkapje laten maken met het gebit van mijn paard HAHHA ik wist nergens van

Afbeelding

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:15

Cinnepin schreef:
Omg Omg....komt er net post binnen.. Zit er een mond kapje in,,,,ik kijken. Heeft mijn vriend een mondkapje laten maken met het gebit van mijn paard HAHHA ik wist nergens van

[ [url=m/xFhuNF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die is echt afschuwelijk :D Wel lief van je vriend :D

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:16

Cinnepin schreef:
Omg Omg....komt er net post binnen.. Zit er een mond kapje in,,,,ik kijken. Heeft mijn vriend een mondkapje laten maken met het gebit van mijn paard HAHHA ik wist nergens van

[ [url=m/xFhuNF.jpg]Afbeelding[/url] ]


HAHAHA geweldig!

Cinnepin

Berichten: 8988
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:16

Ik vind hem geweldig hahahhaha

Brimi_Disa

Berichten: 499
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:53

Geweldig :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:00

Kom net van de paardentandarts met de pony, zie ik dit :')

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:01

Cinnepin schreef:
Omg Omg....komt er net post binnen.. Zit er een mond kapje in,,,,ik kijken. Heeft mijn vriend een mondkapje laten maken met het gebit van mijn paard HAHHA ik wist nergens van

[ [url=m/xFhuNF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hahaha, te grappig!!

Wel fijn dat er geen etensresten tussen zitten :+ }> :P

Fitzroy

Berichten: 25230
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:30

Ik vind hem geweldig _O-
Wat een leuke vriend heb jij +:)+

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:35

SusanH schreef:
Kom net van de paardentandarts met de pony, zie ik dit :')

Haha, de mijne moet morgen. Ik ga dit de hele tijd voor me zien. Nu al. :P

Cinnepin

Berichten: 8988
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:02

Fitzroy schreef:
Ik vind hem geweldig _O-
Wat een leuke vriend heb jij +:)+



Haha dankje, humor heeft ie zeker wel :D