Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:55

Destination schreef:
Ik lees net dat Irma niet bij de persconferentie is -O-

Ja, dat stond gister al in de liveblog van de NOS.
Groot nieuws: IRMA KAN ER NIET BIJ ZIJN! :oo
:') _O-

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:56

Marie_Anne schreef:
Destination schreef:

Ja, dat stond gister al in de liveblog van de NOS.
Groot nieuws: IRMA KAN ER NIET BIJ ZIJN! :oo
:') _O-

En het is niet duidelijk of ze een andere klus heeft of dat ze op vakantie is :))

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:00

Destination schreef:

Ja, ik riep op tot boycot van de persconferentie, we wat Irma!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:01

Irma verdient wel vakantie, al zullen we haar wel missen.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:06

Ik hoop dat Irma gezond en wel is. Zonder haar vind ik er wel weinig aan. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:08

Wedden dat Irma morgen weer trending word? Ik hoop wel dat ik nog naar mijn werk mag volgende week en dat er geen regionale sluitingen zijn van kantoren.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:42

Ik kreeg net een melding dat het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken Antwerpen nu ook als risicogebied ziet. Advies is om er niet heen te gaan of bij terugkomst 14 dagen in quarantaine te gaan als je er al bent.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:45

Blussem schreef:
Leven in een angst cultuur is trouwens niet zo goed voor je.

Dat heeft niets met angst te maken, maar met je gezonde verstand gebruiken en iets over hebben voor je medemens.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:59

Destination schreef:
Ik kreeg net een melding dat het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken Antwerpen nu ook als risicogebied ziet. Advies is om er niet heen te gaan of bij terugkomst 14 dagen in quarantaine te gaan als je er al bent.

Opzich vindt ik dit wel goed.
Ik vind best wel bizar dat er nog nog steeds heel wat mensen alsnog naar het buitenland op vakantie gaan ondanks dat Nederland ook heel veel te bieden heeft en je hiermee ook alles lokaal houdt.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:01

Blussem schreef:
Destination schreef:

Ik vind best wel bizar dat er nog nog steeds heel wat mensen alsnog naar het buitenland op vakantie gaan ondanks dat Nederland ook heel veel te bieden heeft en je hiermee ook alles lokaal houdt.

Nederland heeft dit vorige week anders al gezegd over Antwerpen? Nederland is voor mij ook buitenland trouwens.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:04

Sinds donderdag is Antwerpen (stad en provincie) al oranje voor Nederland.

Ook wij zijn weekend naar vriend in Denemarken geweest.
Vanwege de ruimte daar zijn we gegaan.
We hebben genoten en het was ook een beetje spannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:09

Blussem schreef:
Destination schreef:

Ik vind het niet zo spannend waar ze heen gaan, maar wel wat ze daar doen. Met een fijne wandelvakantie in alle rust en ruimte lijkt me niks mis. Of met je campertje weg. Of je dat nou in Nederland doet of een land in de buurt. Maar veel mensen willen toch naar overvolle gebieden, met volle kroegen, overvolle stranden, feesten en zuipen etc. Of dat nou in Nederland is of daarbuiten. Moet je eens opletten hoe komend weekend de stranden weer vol liggen. Om dom te doen hoef je niet naar het buitenland. Dat kan hier ook.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:15

lenaa_tje schreef:
Dat weet ik niet. Er zijn ook mensen (en dan zeg ik niet specifiek hier) die bijna 24/7 er mee bezig zijn. Veel stress ervaren door alleen de supermarkt. Dat is psychisch gezien ook niet goed. Je leven draait dan door die voorzichtigheid juist alleen om Corona. Beetje relativeren kan geen kwaad.

Tja leg dat iemand met hypochondrie / angststoornis maar eens uit dat je moet relativeren zo werkt dat helaas niet beetje kortzichtig.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:16

bigone schreef:
Haar berichten zijn bijna nooit op een onhandig moment maar inhoudelijk zeer onhandig geplaatst. Niet alleen in dit topic maar in bijna alle topics laat ze een bepaalde indruk achter waardoor je eigenlijk al niets anders meer verwacht dan een grove en zeer kwetsende opmerking. En ja, dan kan ze nog steeds een uitstekende reactie plaatsen maar ik vind de opmerking van och, je moet toch ergens dood aan gaan een opmerking van iemand die zich geen ene mallemoer van de coronamaatregelen aantrekt en dat is kwetsend naar meerdere mensen hier op bokt die hun ouder grootouder verloren zijn of familie die nu maanden revalidatie voor zich hebben. Ja je moet toch ergens dood aan gaan maar liever niet aan de asociale figuren die zich niet aan de regels houden. Wanneer ik mijn auto om de boom vouw omdat ik niet oplet heb ik daar mijzelf mee, wanneer ik positief zou zijn voor corona en toch vrolijk uit ga of bovenop iemand duik in de supermarkt kan ik daar de dood van iemand anders mee veroorzaken.

Juist.
Ik vraag mij oprecht af wat iemand ermee wint als ie op een forum over corona gaat zitten vermelden dat het allemaal onzinnig is. Vraag mij af of Blussem zelf nog veel risico neemt? Ze gaat alvast niet naar het buitenland op vakantie :P

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:21

Zebrastreep schreef:
lenaa_tje schreef:
Dat weet ik niet. Er zijn ook mensen (en dan zeg ik niet specifiek hier) die bijna 24/7 er mee bezig zijn. Veel stress ervaren door alleen de supermarkt. Dat is psychisch gezien ook niet goed. Je leven draait dan door die voorzichtigheid juist alleen om Corona. Beetje relativeren kan geen kwaad.

Tja leg dat iemand met hypochondrie / angststoornis maar eens uit dat je moet relativeren zo werkt dat helaas niet beetje kortzichtig.

Schrijf ik dat dan? Nee maar als er geen berichten zijn die dat relativeren gaat dat ook niet lukken. Dus dat die berichten er niet mogen zijn is gek. Dus dat is totaal niet kortzichtig bedoelt.
Juist internet/druk van anderen kan ook een trigger zijn voor mensen met een angst stoornis.

Ik blijf erbij dat ik het gek vind dat iemand totaal afgekraakt wordt op het feit dat hij juist zich zorgen maakt. En juist anders wil zien.
Als iemand anders dit had gepost over de maatregelen waren jullie ook niet uit de bocht gevlogen. Dan mag iemand zich duidelijk niet aanpassen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:23

imaudy schreef:
bigone schreef:
Haar berichten zijn bijna nooit op een onhandig moment maar inhoudelijk zeer onhandig geplaatst. Niet alleen in dit topic maar in bijna alle topics laat ze een bepaalde indruk achter waardoor je eigenlijk al niets anders meer verwacht dan een grove en zeer kwetsende opmerking. En ja, dan kan ze nog steeds een uitstekende reactie plaatsen maar ik vind de opmerking van och, je moet toch ergens dood aan gaan een opmerking van iemand die zich geen ene mallemoer van de coronamaatregelen aantrekt en dat is kwetsend naar meerdere mensen hier op bokt die hun ouder grootouder verloren zijn of familie die nu maanden revalidatie voor zich hebben. Ja je moet toch ergens dood aan gaan maar liever niet aan de asociale figuren die zich niet aan de regels houden. Wanneer ik mijn auto om de boom vouw omdat ik niet oplet heb ik daar mijzelf mee, wanneer ik positief zou zijn voor corona en toch vrolijk uit ga of bovenop iemand duik in de supermarkt kan ik daar de dood van iemand anders mee veroorzaken.

Juist.
Ik vraag mij oprecht af wat iemand ermee wint als ie op een forum over corona gaat zitten vermelden dat het allemaal onzinnig is. Vraag mij af of Blussem zelf nog veel risico neemt? Ze gaat alvast niet naar het buitenland op vakantie :P

Nee die neemt geen risico want a: ze kent niemand met Corona dus kan van niemand besmet worden en b: waar zij woont is geen Corona dus kan daardoor ook niet besmet worden :)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:34

verootjoo schreef:
imaudy schreef:

Juist.

Nee die neemt geen risico want a: ze kent niemand met Corona dus kan van niemand besmet worden en b: waar zij woont is geen Corona dus kan daardoor ook niet besmet worden :)

Daarom zit ze in dit topic, via ons kan ze ook niet besmet raken :7

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 23:30

lenaa_tje schreef:
Zebrastreep schreef:

Schrijf ik dat dan? Nee maar als er geen berichten zijn die dat relativeren gaat dat ook niet lukken. Dus dat die berichten er niet mogen zijn is gek. Dus dat is totaal niet kortzichtig bedoelt.
Juist internet/druk van anderen kan ook een trigger zijn voor mensen met een angst stoornis.

Ik blijf erbij dat ik het gek vind dat iemand totaal afgekraakt wordt op het feit dat hij juist zich zorgen maakt. En juist anders wil zien.
Als iemand anders dit had gepost over de maatregelen waren jullie ook niet uit de bocht gevlogen. Dan mag iemand zich duidelijk niet aanpassen.[/quote]

Dan heb ik dat verkeerd begrepen excuses!

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 23:47

imaudy schreef:

Ik neem weinig risco behalve dan dat ik wel moet werken en daar geen keus in heb. Vakantie's doe ik bewust enkel in eigen provincie.
Juist om geen ziektes hier naar toe te halen. Hoe denkt men anders dat het met Corona is begonnen.

Voor rest is dit natuurlijk wel een discussie forum waar altijd ruimte moet zijn voor een discussie .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 07:37

Ik ben sinds gister in Oostenrijk, en op de doorreis door Duitsland natuurlijk een paar keer wezen plassen. Hier viel me gelijk op hoe netjes het geregeld is...
Brillen worden zodra je op staatvautomatisch gedesinfecteerd, en behalve de deurklink hoef je niks aan te raken. Alles gaat met sensoren waar je je hand voor houdt....

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 08:32

Duitsland heeft inderdaad altijd al hele nette toiletten langs de weg. Denk wel de netste.
Er is daar echt over nagedacht.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 08:44

Kan Nederland nog wat van leren idd!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 08:56

Popstra schreef:
Duitsland heeft inderdaad altijd al hele nette toiletten langs de weg. Denk wel de netste.
Er is daar echt over nagedacht.

Bij benzinestations wel ja, die bij normale Raststätten zijn echt vies :r De wc’s langs de Autobahn zijn ook een tijdje dicht geweest ivm Corona, ondanks dat de meesten zo schoon zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:12

Maurice deH heeft een document op zn website geplaatst over ventilatie... maar ik meen dat ondertussen allang duidelijk was dat goede ventilatie noodzakelijk is... ? uit zijn bericht begrijp ik dat eigenlijk alleen hij erkent dat je goed moet ventileren.. Maar vanuit overheid is toch al aangegeven dat in alle binnenruimtes goed geventileerd moet worden?

https://www.maurice.nl/2020/08/05/het-d ... IPi5We8esI

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:36

Heel veel ventilatieinstallaties in grote gebouwen zijn niet in orde. Ze kunnen dat beter eerst op punt stellen. Nu voor corona is het van levensbelang, maar het verkomt wellicht ook random verkoudheden waarbij gelijk 'n heel bedrijf loopt te hoesten en proesten.