Oh wauw...
Ik heb best veel Amerikaanse vrienden, uit verschillende lagen van de bevolking, democraten en republikeinen, uit verschillende Staten en met verschillende kleuren...
Maar jij praat nu gewoon echt als een Amerikaan, als of je volledig geïndoctrineerd bent

En dat is helemaal prima, jij wil er toch wonen... Maar kom niet met die onzin over de tweede wereld oorlog aan hoor.
Dat is zoiets als mijn Texaanse vriendin die in een gesprek over WO2 riep: And then we came and we kicked some asses...
Sure, want Amerika is geweldig en doet niks verkeerd.
Amerika heeft een waardeloos zorgstelsel, kijk alleen al naar het zwangerschapsverlof van een vrouw... Dat is er niet, een zwangere vrouw neemt vakantie op maar krijgt geen betaald verlof.
Obama care was inderdaad niet super uitgedacht, maar elk stelsel heeft kinderziektes, die waren er ook wel weer uit gekomen.
Er ís onderscheid tussen zwart en wit, dat ontkennen kan alleen maar omdat je wit bent en dus geen last hebt van dat onderscheid.
Er is trouwens een test die je kan doen om te kijken hoe bevoorrecht je bent, alleen al het feit dat je in Nederland woont met een sociaal zorgstelsel maakt dat je meer bevoorrecht bent dan welke Amerikaan dan ook. Gewoon, omdat er voor je gezorgd wordt.
Oh en de wapenwet is bullshit.
Waarom zou je jezelf tegenover de overheid moeten beschermen? Dat is alleen maar omdat de overheid niet vertrouwd wordt, en dat is weer iets wat gecreëerd wordt omdat het in de US ieder voor zich is behalve wanneer het gaat om the almighty dollar... dan gaan in eens alle neuzen dezelfde kant op.
Diezelfde wapenwet is trouwens ook de veroorzaker van al die schietincident door de politie. De politie kan maar beter schieten, want ze weten niet of de verdachte gewapend is of niet en afwachten kan ze de kop kosten.
Zonder wapens, zou de politie alleen in uiterste nood hoeven te schieten...
Overigens ben ik helemaal niet zo anti US als mijn post nu doet vermoeden. Maar ik geloof wel dat het vaderslandslievende gedrag van de Amerikanen soms te ver doorslaat, ze zien de fouten en tekortkomingen niet meer (en ik kan echt niet tegen onzin, en roepen dat Nederland niet overrompeld was door de Nazi's als we wapens hadden is net zo'n bullshit als dat verhaal wat nu rondgaat over Japan en de US, Japan zou de US niet verder aangevallen hebben behalve Pearl Harbor en Midway, alleen maar omdat ze bang zouden zijn voor alle wapens van de Amerikanen zelf, Bullshit, Japan wilde alleen de Amerikaanse zeemacht uitgeschakeld hebben zodat zij Azië over konden nemen zonder inmenging van de Amerikanen. Geen enkele burger, of het nou een jager is of niet, zou het kunnen opnemen tegen goed getrainde soldaten, als ze het al overleven en als ze al een soldaat weten te raken, is dat alleen maar goed geluk. Dat is als een hobby hardloper laten rennen tegen Usain Bolt, natuurlijk wint die hobby hardloper niet, en dat... Anouska, dat is daadwerkelijk commen sense)
Verder hou ik oprecht van mijn Amerikaanse vrienden, ja, ze zijn onwijs luidruchtig en denken dat Amerika geweldig is, maar hun sportstoelen is geweldig, net als hun schoolstelsel. Daarbij zijn ze ontzettend open en komen altijd voor je op en ik denk oprecht dat als jij een goed lopende bussines hebt, dat je in Amerika verder kan komen dan in welk ander land...
En het is qua natuur een uniek land, ik denk dat er weinig landen zijn waar je zoveel verschillende klimaten hebt.
Ja, ik ben oprecht wel gek op Amerika

Maar ik zou er niet willen wonen. Ik woon liever op een plek waar, als ik mijn enkel breek, ik mij niet in de schulden steek om alles te laten repareren