superpony schreef:Dat idee heb ik ook vaak. Maar binnen Amsterdam waren vroeger echt grote verschillen per buurt en wijk. Dat zien wij binnen onze familie behoorlijk. Dat hoor je ook een beetje aan het accent bijvoorbeeld.
Het andere is dat Amsterdammers erg veel naar Zandvoort gingen, dus een vrij grote kustplaats. Ik hoor van een ander deel van de familie dat zij veel meer aan meertjes zaten bijv en dan met bekenden....( vroeger dus )
Maar tegenwoordig zie ik ook mensen uit dorpen die behoorlijk uitdagend gekleed gaan.
Verschillen heb je overigens overal. Onze zoon zat in Emmen op de middelbare op een bepaald niveau en daar was de kleding anders dan hij gewend was in Almere daarvoor. Toen veranderde hij binnen Emmen van school vanwege Loot status en was de kleding weer totaal anders. Ook de sfeer in de klas, de aanpak van leraren etc. Waar de ene school echt niet veel slechter was dan de andere.
Soms kan je de vinger er net niet op leggen. Misschien toch; soort zoekt soort...... Niet negatief bedoeld, maar wel het kudde gedrag van de mensen. Als de 1 iets durft, volgt de rest soms ook.
Een school is hier ook wel het voorbeeld van. Wij zien per leerjaar soms enorme verschillen. Jongeren zijn ook veelal gevoeliger voor invloed van een groep.
Dan kan dat voor hem nog zó normaal zijn....maar ik zou daar toch ook niet zonder bepaalde gevoelens naast lopen eerlijk gezegd