Interculturele relaties en bikini-discussies enzo...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:34

superpony schreef:
Dat idee heb ik ook vaak. Maar binnen Amsterdam waren vroeger echt grote verschillen per buurt en wijk. Dat zien wij binnen onze familie behoorlijk. Dat hoor je ook een beetje aan het accent bijvoorbeeld.

Het andere is dat Amsterdammers erg veel naar Zandvoort gingen, dus een vrij grote kustplaats. Ik hoor van een ander deel van de familie dat zij veel meer aan meertjes zaten bijv en dan met bekenden....( vroeger dus )

Maar tegenwoordig zie ik ook mensen uit dorpen die behoorlijk uitdagend gekleed gaan.

Verschillen heb je overigens overal. Onze zoon zat in Emmen op de middelbare op een bepaald niveau en daar was de kleding anders dan hij gewend was in Almere daarvoor. Toen veranderde hij binnen Emmen van school vanwege Loot status en was de kleding weer totaal anders. Ook de sfeer in de klas, de aanpak van leraren etc. Waar de ene school echt niet veel slechter was dan de andere.

Soms kan je de vinger er net niet op leggen. Misschien toch; soort zoekt soort...... Niet negatief bedoeld, maar wel het kudde gedrag van de mensen. Als de 1 iets durft, volgt de rest soms ook.

Een school is hier ook wel het voorbeeld van. Wij zien per leerjaar soms enorme verschillen. Jongeren zijn ook veelal gevoeliger voor invloed van een groep.

superpony

Re: Interculturele relaties en bikini-discussies enzo...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 23:23

Daarom kan ik het iemand uit een bepaalde cultuur of omgeving ook niet kwalijk nemen dat ze iets vreemd vinden.

Mensen doen allemaal heel wijs dat ze zelf beslissen, maar ik zie juist mensen die precies doen wat anderen doen. Er zijn heel weinig mensen die echt een eigen identiteit hebben qua kleding en looks.

Wat ik vroeger wel erg heb gevonden dat mensen zich schamen voor bijv hun ouders. Hoort er vast allemaal bij in fases, maar het zou niet mogen gebeuren dat je je schaamt.

Ik vind de relatie van TS nog wel heel erg kort. Wat is 1 jaar nou? Zeker als je vriend uit zo een andere omgeving komt, hebben dingen echt tijd en gewenning nodig. Of niet, maar dan zal het stuk lopen, want dan ga je tegen meer aanlopen dan dit. Dat is niet te voorspellen nog.

Overigens hadden wij een zaak in Amsterdam in een drukke hoofdstraat en waren echt wel alles gewend. Maar ook wij keken weleens als iemand iets heel aparts had. Deels went het, maar deels blijft het soms dat je even omkijkt wat mensen nu were verzinnen. En heel erg hoeft dat ook allemaal niet te zijn als je er verder geen slechte bedoelingen mee hebt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:31

TS ik heb bijna alleen jouw berichten gelezen, maar ik zou zeggen: een beetje een gulden middenweg is hierin vast wel te vinden :j

Ik zou het ook niet te zwaar opnemen (doe je ook niet volgens mij) en gewoon bedenken dat het voornamelijk goed is dat hij vertelt hoe zijn gevoel er bij is. (doe je ook) En eerlijk is eerlijk, ik denk toch dat menig vrouw ook wel iets ervan zou zeggen als haar vriend al jaren als zwembroek voor het strand, ik noem maar wat.... een panterprint-reetveter blijkt te dragen :=

Dan zou ik toch even hartelijk lachen en vragen of er niet wat anders aan kan als we samen over het strand moeten :)) Dan kan dat voor hem nog zó normaal zijn....maar ik zou daar toch ook niet zonder bepaalde gevoelens naast lopen eerlijk gezegd :=

Als zo'n jurkje iets is dan doe je dat toch? Of gewoon een luchtige omslagdoek die je als rokje om kan knopen zeg maar? Als het om dat bikinibroekje gaat.... dan ben je ook heel flexibel want als het dan echt oncomfortabel is dan doe je dat ding gewoon af als je gaat zitten / liggen.

Vriend heeft al aangegeven dat hij het best begrijpt als je het fijn vindt om zo te zitten, maar dan beperk je dat toch tot momenten dat je het ècht graag wilt en voor de rest toon je je goede wil net zoals hij dat ook in andere dingen doet voor jou :)