Mondkapjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:11

Pareltjes schreef:
Grappig te zien hoe sommige volledig van houding zijn veranderd t.a.v. Mondkapjes. Waar ze 2 maanden geleden het allemaal nog belachelijk vonden.

Blij dan deze omslag gemaakt is.

Ik vond en vind mondkapjes belachelijk, maar ik wil met het OV. Als ik daarvoor een mondkapje op moeten zetten: prima. Ik wil gewoon weer eens met de trein weg kunnen en nu wordt de gewone dienstregeling eindelijk weer hervat. Een lapje stof gaat het virus niet tegen houden, dus ik zorg wel dat ik bij mensen uit de buurt blijf, ik ga alleen buiten de spits reizen.

Citaat:
Het Outbreak Management Team (OMT) heeft dan ook ‘geen positief advies gegeven voor het gebruik van mondmaskers’, zei hij. Maar ook geen negatief advies, lichtte Van Dissel later toe tijdens een briefing over corona in de Tweede Kamer. ,,Het is uiteindelijk een politiek besluit.”

https://www.ad.nl/politiek/rivm-mondkap ... ~afb3b8b0/

purny

Re: Mondkapjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:25

Ik denk dat ik straks zo min mogelijk in het ov met een mondkapje opzit.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:45

Marie_Anne schreef:
. Een lapje stof gaat het virus niet tegen houden, dus ik zorg wel dat ik bij mensen uit de buurt blijf,

Dat lapje stof is er ook niet om jou te beschermen maar om anderen te beschermen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:52

LadyMadonna schreef:
Marie_Anne schreef:
. Een lapje stof gaat het virus niet tegen houden, dus ik zorg wel dat ik bij mensen uit de buurt blijf,

Dat lapje stof is er ook niet om jou te beschermen maar om anderen te beschermen
.
Je moet wel onder een steen geleefd hebben wil je dat nu nog niet weten ja.
Maar wat maakt dat voor verschil als ik zeg dat een lapje stof het virus niet tegen houdt? Niet bij mij en niet bij de anderen, dus uiteindelijk heeft niemand er iets aan.

Nou ja, het schijnt een gering effect te kunnen hebben. Dus dat is toch iets.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:01

Nouja, ik kijk in deze tijd nergens meer van op :')

Ik geloof ook niet in al die zelf maak dingen hoor :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:02

LadyMadonna schreef:
Nouja, ik kijk in deze tijd nergens meer van op :')

Ik geloof ook niet in al die zelf maak dingen hoor :n

Dat is waar :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:19

Afbeelding
Afbeelding
Nox presenteert: mondkapjes :) effen donkerblauw aan de buitenkant, kleurtje aan de binnenkant. Ruimte voor een filter en een neusijzertje. Twee kleuren lint om af te wisselen :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:27

Ik vind dat een mooier modelletje dan die met die plooitjes .. :j

Ik ben op zich ook niet voor mondkapjes, maar als ik eens met t OV moet, dan is het wel handig dat ik er een paar heb..

Overigens vond ik het altijd al ranzig als mensen in je nek staan te hijgen, dus bonus 1 is dat ze nu verder weg moeten blijven en bonus 2 is dat (in ieder geval met de stevigere kapjes) je niet meer zo onwijs in een gore luchtstroom staat.. (al is dat misschien meer placebo dan werkelijkheid, dan toch :') )

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:40

De stof van die met plooitjes is dikken geweven dan deze donkerblauwe en was ook een maat groter.
Maar persoonlijk vind ik dit model ook mooier.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:17

Hier staan ook 2 modellen om zelf te maken. Die van de mouw van het t-shirt kende ik nog niet.
https://www.rewe.de/service/maske-selber-machen/

Gisteren trouwens voor het eerst met mondkapje op stap geweest. Brrr…. wat was ik blij toen het ding af kon! Ik ging echt enorm zweten ervan, en dan was het nog niet eens super warm!
Laatst bijgewerkt door Scum op 19-05-20 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:46

Die zijn mooi geworden Keet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:05

Keet schreef:
[ [url=m/X9KMLe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tKJdNR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nox presenteert: mondkapjes :) effen donkerblauw aan de buitenkant, kleurtje aan de binnenkant. Ruimte voor een filter en een neusijzertje. Twee kleuren lint om af te wisselen :)

Mooi zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:30

Rutte: geen boete op medisch mondkapje in OV, maar doe het niet - https://nos.nl/l/2334573

Je kunt dus als je per se wil met medische mondkapje reizen, dan gebeurt er niets, je krijgt geen boete.

dierliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:44

Aangezien ik binnenkort weer eens met het OV moet, ben ik opzoek naar wasbare mondkapjes. Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer, dus welke mondkapjes hebben jullie?

Ik ben opzoek naar een wasbaar mondkapje, liefst met ruimte voor een filter.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:48

Ik heb die van snurk, zijn wel zonder filter. Maar die dragen echt fijn, en heb er heel wat geprobeerd :')

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:53

Ik heb deze gisteren binnengekregen. Pasvorm is goed, geen irritante oorlussen en levering in twee dagen: https://bybrown.nl/collections/face-mask
Er zit één stofzuigerzakfilter in en gebruiksaanwijzing bij hoe je die filters zelf kunt maken.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:02

Oh, die zijn wel mooi Astorga!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:26

verootjoo schreef:
Ik heb die van snurk, zijn wel zonder filter. Maar die dragen echt fijn, en heb er heel wat geprobeerd :')

Die zijn leuk zeg, en niet duur. Ik heb er gelijk nog 2 besteld.
Ik heb nu 4 wasbare, maar je hebt er toch ruim voldoende nodig.

Ik heb deze, ook zonder filter.
https://www.projectcece.nl/catalog/prod ... mondkapje/
En nog 2 van Zalando.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:40

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:42

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:48

Sorry. :')

Ik ben vooral benieuwd of Nederland alsnog deze lijn gaat volgen. Over het algemeen zijn ze (terecht) wel op 1 lijn met de WHO maar ze hebben zich nu zo duidelijk uitgesproken tegen mondkapjes dat ze wel met een heel goed verhaal moeten komen om dat nu nog te verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:08

Lijkt me niet, ik hoop het in ieder geval niet.

Ik heb toevallig vandaag voor het eerst met mondkapje in de trein en bus gezeten, maar wat een onzin is dat zeg. Ik heb serieus mensen zien eten, die hem dus steeds opzij trekken om een hap te nemen :+ . Ik heb mensen met koffie gezien, die hem dus wegtrekken om steeds een slok nemen....
Verder is het natuurlijk onmogelijk om dat ding met schone handen op te zetten als je eerst met de fiets naar het station gaat. En nog moet overstappen en tussendoor wat moet eten.
Bijna iedereen loopt met dat ding om de hals voor het instappen, of alleen over de mond. Bijna iedereen zit eraan te klooien onderweg. Ik zelf ook trouwens :o . Veel mensen houden toch minder afstand als ze zo'n ding op hebben. Dat hoorde ik al van collega's die iedere dag net de trein reizen en heb ik zelf vandaag ook gezien.

Nee, ik vind het echt helemaal niks. Ik geloof ook echt niet dat het in Nederland op straat verplicht zal worden, buiten slaat het al helemaal nergens op.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:37

Marie_Anne schreef:
Lijkt me niet, ik hoop het in ieder geval niet.

Ik heb toevallig vandaag voor het eerst met mondkapje in de trein en bus gezeten, maar wat een onzin is dat zeg. Ik heb serieus mensen zien eten, die hem dus steeds opzij trekken om een hap te nemen :+ . Ik heb mensen met koffie gezien, die hem dus wegtrekken om steeds een slok nemen....
Verder is het natuurlijk onmogelijk om dat ding met schone handen op te zetten als je eerst met de fiets naar het station gaat. En nog moet overstappen en tussendoor wat moet eten.
Bijna iedereen loopt met dat ding om de hals voor het instappen, of alleen over de mond. Bijna iedereen zit eraan te klooien onderweg. Ik zelf ook trouwens :o . Veel mensen houden toch minder afstand als ze zo'n ding op hebben. Dat hoorde ik al van collega's die iedere dag net de trein reizen en heb ik zelf vandaag ook gezien.

Nee, ik vind het echt helemaal niks. Ik geloof ook echt niet dat het in Nederland op straat verplicht zal worden, buiten slaat het al helemaal nergens op.

Je haalt mij de woorden uit mijn mond. Ik reis vandaag ook voor het eerst met de trein en er is echt vrijwel niemand die er verantwoordelijk mee omgaat. Het is lachwekkend. Mondkapje wordt opgedaan en weer af en weer op, mensen dragen die dingen om hun nek,... Dit heeft echt absoluut geen zin zo.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 11:30

Na een tip van mn vader net bij de Hoogvliet mondkapjes gekocht.

Keuze uit 10 stuks voor €7 of 50 stuks voor €20.

Was bij de kassa best ff slikken om €20 af te tikken voor iets waar ik niet achter sta! En wat vorig jaar ook helemaal niet nodig was.

Maar ik moet nieuwe kleding hebben en ben op bezoek bij mn ouders in Monster, mooie kans dus om even naar Den Haag te gaan.

Zit nu nog zonder masker bij de bushalte te wachten, gaan het zo meemaken hoe de maskers zitten. Bus komt over 5 minuten.

Afbeelding

Oké, past dus niet. Vinger groot gat aan beide kanten van het masker.

Ach, jammer dan, ik ga echt geen €20 weggooien omdat het flut kwaliteit is. We doen het er maar mee. Maar voorkomen dat er zo virus verspreid is onzin

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:21

mvdende schreef:
Na een tip van mn vader net bij de Hoogvliet mondkapjes gekocht.

Keuze uit 10 stuks voor €7 of 50 stuks voor €20.

Was bij de kassa best ff slikken om €20 af te tikken voor iets waar ik niet achter sta! En wat vorig jaar ook helemaal niet nodig was.

Maar ik moet nieuwe kleding hebben en ben op bezoek bij mn ouders in Monster, mooie kans dus om even naar Den Haag te gaan.

Zit nu nog zonder masker bij de bushalte te wachten, gaan het zo meemaken hoe de maskers zitten. Bus komt over 5 minuten.

[ [url=m/qqtK1d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oké, past dus niet. Vinger groot gat aan beide kanten van het masker.

Ach, jammer dan, ik ga echt geen €20 weggooien omdat het flut kwaliteit is. We doen het er maar mee. Maar voorkomen dat er zo virus verspreid is onzin

Als ik t zo goed zie heb je hem verkeerd om. Witte rand op je neus. Daar zit iets dat je kan verbuigen zodat die om je neus past.