Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:07

Hier in Spanje ook.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:15

Ik weet niet of nog meer administratie de zorg ten goede komt voor de mensen die het het hardste nodig hebben...

Daarbij betekent het in mijn ogen dat je ze moet gaan testen op antistoffen wat volgens mij niet ten goede komt van de capaciteit...

Waarom kan de IC bezetting niet genoeg zijn? Die krijgen we dagelijks, veel belangrijker of zij het nog aankunnen toch?

Dit is sowieso al veel vaker aangehaald en kan een negatief effect hebben op het naleven van de maatregelen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:18

Cijfertjes? Gisteren was het aantal besmettingen in onze gemeente ineens gestegen van 22 naar 68. WAATTTTT???

Verdere uitleg: er waren nu ook testen beschikbaar op antistoffen, ze hebben de mensen in de directe omgeving van besmette mensen ook getest nu. Die besmettingen zaten vooral in één verpleeghuis, dus ik vermoed directe familie en verpleging. Daar blijken dus nu 46 mensen uitgekomen te zijn die niet ziek geworden zijn, maar wel antistoffen hadden.

Ik hoop dat ze er wat mee kunnen, ik raak er vooral van in de war.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:18

purny schreef:
Wat ik vooral heel krom blijf vinden is dat we horen elke dag cijfers over de sterfte, besmettingen, verlaten van de ic maar geen ene cijfers van het aantal mensen dat het ziekenhuis na corona mag verlaten. En daar kan ik best wel boos om worden.
Voor mensen die al niet goed in hun vel zitten werkt dit alleen maar averechts. Het zou fijn zijn als we nou eens cijfers te horen krijgen over de ontslagen uit het ziekenhuis.

Jawel hoor, op de site van Viecuri staat elke dag hoeveel mensen het ziekenhuis verlaten hebben na Corona.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:21

Marie_Anne schreef:
Janine1990 schreef:
Horen jullie trouwens ook veel mensen om je heen die zo achteraf het idee hebben het ook al te hebben gehad? Zij het in zeer lichte mate?

Van voor het eerste geval in NL?

Ik heb dat nog niet gehoord.
Maar als je naar die 3% van Sanquin kijkt kunnen het er nooit veel zijn waarbij dat echt zo is.

Die 3% is in mijn ogen niet heel betrouwbaar. Ik geloof wel dat de resultaten ect kloppen. Alleen moet je om bloed te mogen geven 14 dagen geen verkoudheid hebben gehad. Dat betekent dat de getallen sowieso achterlopen. Volgens mij is Sanquin in april begonnen met testen dat betekend dat de mensen die bloed hebben gedoneerd op dat moment al 14 dagen niet ziek waren en midden maart al weer beter waren.

Wat ik veel heb gelezen is dat corona toch een flinke periode duurt dus ik ga er vanuit dat in die 3% vooral de milde corona patiënten zitten of die het zelfs zelf niet door hebben gehad dat ze het hebben doorgemaakt. De werkelijke besmetting op dit moment licht, naar mijn idee, echt wel een stuk hoger dan die 3%.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:23

Maar hoezo kan het aantal ontslagen uit het ziekenhuis een negatief effect hebben? Dit is toch alleen maar positief om te horen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:33

purny schreef:
Maar hoezo kan het aantal ontslagen uit het ziekenhuis een negatief effect hebben? Dit is toch alleen maar positief om te horen?

Toch logisch? Mensen gaan de regels loslaten want het valt allemaal wel wat mee.

Met als gevolg een nieuwe piek.

Zoals hier gezegd is er voldoende positiefs te googlen aangaande corona, laten we het daar alsjeblieft bij houden tot we kunnen zeggen dat we uit de crisis zijn.

Genoeg tokkies en andere simpele zielen die nu al maatregelen negeren. Laat dat niet meer worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:33

Ik heb een baaldag geloof ik....
Begon vanmorgen al bij de Aldi. Ik sta mn wagentje schoon te maken, en een man komt zo dat rek inlopen om zijn wagentje terug te zetten.
Had al een kort lontje, dus op een wat minder vriendelijke toon: wilt u afstand houden? Gewoon even wachten.
Tja, toen kreeg ik een grote mond terug, dus had alweer spijt dat ik wat gezegd had....

Sta ik net mijn brievenbus zwart te spuiten, begint het te regenen |o :? .

Ik mis mn werk, ik mis mn klanten, ik heb zin om uit eten te gaan, of naar Blijdorp, of naar de bioscoop....
Ik zie niet hoe we een 1,5 meter samenleving moeten vormen als zoveel mensen er schijt aan hebben waardoor ik me in allerlei bochten loop te wringen om er wel aan te voldoen....

Ik ben er gewoon ff helemaal klaar mee....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:36

LadyMadonna schreef:
Ik heb een baaldag geloof ik....
Begon vanmorgen al bij de Aldi. Ik sta mn wagentje schoon te maken, en een man komt zo dat rek inlopen om zijn wagentje terug te zetten.
Had al een kort lontje, dus op een wat minder vriendelijke toon: wilt u afstand houden? Gewoon even wachten.
Tja, toen kreeg ik een grote mond terug, dus had alweer spijt dat ik wat gezegd had....

Sta ik net mijn brievenbus zwart te spuiten, begint het te regenen |o :? .

Ik mis mn werk, ik mis mn klanten, ik heb zin om uit eten te gaan, of naar Blijdorp, of naar de bioscoop....
Ik zie niet hoe we een 1,5 meter samenleving moeten vormen als zoveel mensen er schijt aan hebben waardoor ik me in allerlei bochten loop te wringen om er wel aan te voldoen....

Ik snap je, ben dr zelf ook gewoon klaar mee. Ik mis ook mijn werk, zit nu hele dagen thuis. Vakantie die ik in december heb staan ben ik bang voor dat hij niet door kan gaan.
Net wat je zegt, een anderhalve meter samenleving gaat hem gewoon niet worden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:39

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:41

Janine1990 schreef:
https://wibnet.nl/geneeskunde/ziektes/h ... -varianten

Ik dacht dat men zei dat er maar één variant was? Kan iemand mij dit uitleggen? Zal wel een verkeerde interpretatie zijn geweest eerder?

Die 3 vatianten zijn al een tijdje bekend. Ik dacht (uit mijn hoofd) dat ze inmiddels al aan 7 of 8 zaten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:12

LadyMadonna schreef:

Nog FF volhouden...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:20

Maar wat is even? Dat is waar ik nu op vast loop. Ik verwacht de 21ste te horen te krijgen dat ik nog minstens tot 1 juni gesloten moet blijven... En dat moet ik afwachten, maar die onzekerheid vind ik verschrikkelijk. Dat ik gewoon niet weet waar ik aan toe ben....

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:22

:(:) sterkte voor iedereen die het kan gebruiken!

Af en toe een baaldag of uurtje is helemaal niets mis mee en heel menselijk. :(:)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:24

Sterkte voor iedereen die het moeilijk heeft of een dierbare heeft verloren :(:)

https://youtu.be/nZyF1-i06Fs

Ik heb net dit filmpje gezien... :wow: De wilde dieren zijn schokkend, maar het meest schokkend vind ik nog de smerige omstandigheden. Verschillende soorten wilde dieren liggen dood op elkaar, overal zitten vliegen op, dode dieren liggen naast levende dieren... Ik denk dat als dit niet stevig wordt aangepakt wij een volgend virus kunnen verwachten :n

Ik vroeg mij het volgende af. Stel dat deze Aziatische landen te weinig of geen actie ondernemen tegen deze markten , zouden andere landen/continenten (amerika, europa,...) druk kunnen opleggen om vooralsnog strengere wetten daar te laten komen?

Ik denk dat het ter preventie van een nieuw virus heel erg belangrijk is om dit niet zo door te laten gaan :n

Edit: in het filmpje is een markt in Indonesie te zien en niet in China.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:33

Weissjee schreef:
Marie_Anne schreef:

Ik heb dat nog niet gehoord.
Maar als je naar die 3% van Sanquin kijkt kunnen het er nooit veel zijn waarbij dat echt zo is.

Die 3% is in mijn ogen niet heel betrouwbaar. Ik geloof wel dat de resultaten ect kloppen. Alleen moet je om bloed te mogen geven 14 dagen geen verkoudheid hebben gehad. Dat betekent dat de getallen sowieso achterlopen. Volgens mij is Sanquin in april begonnen met testen dat betekend dat de mensen die bloed hebben gedoneerd op dat moment al 14 dagen niet ziek waren en midden maart al weer beter waren.

Wat ik veel heb gelezen is dat corona toch een flinke periode duurt dus ik ga er vanuit dat in die 3% vooral de milde corona patiënten zitten of die het zelfs zelf niet door hebben gehad dat ze het hebben doorgemaakt. De werkelijke besmetting op dit moment licht, naar mijn idee, echt wel een stuk hoger dan die 3%.

Die 3% is het absolute minimum ja. Maar het ging nu over mensen die (soms zelfs al voor het eerste coronageval in NL) milde klachten hebben gehad en achteraf denken dat het corona was. Dat is dus precies waar die 3% over gaat, mensen met milde klachten die alweer hersteld zijn. Dus ik geloof dat het in de meeste gevallen gewoon geen corona is geweest.

Je zult mij niet horen zeggen dat slechts 3% van de bevolking het heeft gehad. Dat weet gewoon niemand. Maar als je dan leest dat in Groningen geen extra sterfgevallen waren, dan kun je toch wel concluderen dat men daar niet massaal ongemerkt corona heeft gehad.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:36

Mja ik weet het niet hoor, ik denk dat het nog tegenvalt hoeveel mensen al Corona hebben gehad. Denk dat mensen zich toch wat laten meeslepen in de hoop dat ze "veilig" zijn maar er gaan toch altijd allerlei verkoudheidjes, griep en virusjes rond.

Ik was begin van het jaar ook hondsberoerd, heb me nog nooit zo beroerd gevoeld. Maar dat moet een voorhoofdsholte ontsteking zijn geweest want mijn kop heeft 2 weken vòl snot gezeten. Zodanig dat ik amper uit mijn ogen kon kijken en echt op de bank / bed ging liggen / zitten / hangen zoveel mogelijk. Stikbenauwd ook van die potdichte neus.

Zou leuk zijn als dat Corona is geweest maar ik ga er vanuit dat ik gewoon een keer pech had met een uit de hand gelopen verkoudheid ofzo.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:38

Is er toevallig ook een overzicht uit welke provincies het meeste bloed kwam waar Sanquin de testen op heeft uitgevoerd?
Ik geloof niet dat Nederland gelijkmatig besmet is en kan mij voorstellen dat mensen in Brabant en Limburg in die tijd minder bloed zijn gaan geven dan in noordelijke provincies.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:39

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:40

pmarena schreef:
Mja ik weet het niet hoor, ik denk dat het nog tegenvalt hoeveel mensen al Corona hebben gehad. Denk dat mensen zich toch wat laten meeslepen in de hoop dat ze "veilig" zijn maar er gaan toch altijd allerlei verkoudheidjes, griep en virusjes rond.

Ik was begin van het jaar ook hondsberoerd, heb me nog nooit zo beroerd gevoeld. Maar dat moet een voorhoofdsholte ontsteking zijn geweest want mijn kop heeft 2 weken vòl snot gezeten. Zodanig dat ik amper uit mijn ogen kon kijken en echt op de bank / bed ging liggen / zitten / hangen zoveel mogelijk. Stikbenauwd ook van die potdichte neus.

Zou leuk zijn als dat Corona is geweest maar ik ga er vanuit dat ik gewoon een keer pech had met een uit de hand gelopen verkoudheid ofzo.

Het kan inderdaad ook een coping mechanism zijn...

Ik ken intussen twee mensen die het vermoedelijk hebben gehad. Zeer recent. Maar beide niet getest.
De een had wel veel heftiger klachten dan de ander.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:42

Bij ons heeft de hele wijk influenza gehad in February, de halve school was ziek en zowel een kind als opa in het ziekenhuis. Omdat deze getest waren was het duidelijk dat het influenza was en het sprong echt behoorlijk aggressief rond. Ik ben ook lang niet meer zo beroerd geweest, vreselijk gehoest.
Mijn man is toen ook getest ivm werk in de zorg en het was inderdaad geen Corona.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:43

Mijn ouders en ik zijn ook niet getest, maar ik ben 2 weken na carnaval ziek geweest en flink (en ik ben weer naar Frankrijk geweest, wezen skiën), met een borrelend geluid tijdens het hoesten, koorts en keelpijn. Mam en pap zijn daarna ziek geworden en mam heeft 5 dagen op bed geleden, hoofdpijn, 's nachts bijna ambulance moeten bellen omdat ze geen adem kreeg meer dacht ze, allebei geen reuk en smaak meer. Dus ja, ik ga er vanuit dat ik hun heb aangestoken want ik ben van hun weer niet ziek geworden. Maar toen ik ziek was waren er nog amper maatregelen, en best wat vriendinnen om mij heen zijn ziek geworden dus misschien heb ik wel super veel mensen aangestoken.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:03

Ik stond net bij de lokale boerderij winkel waar ik lambadas ging kopen en raapstelen en een iets te duur lokaal wijntje en wat worsten van de lokale slager wat die mensen kunnen nu niet op markten en braderieën. En toen moest ik even aan oa Pien en Monique denken die er niet uit mogen en de mensen die met ernstig zieken en overlijdens te maken hebben en toen was ik even oprecht gelukkig met mijn bakje aardbeitjes.
En toen heb ik voor de hulpvaardige buren ook aardbeien meegenomen.

Als dit alles voorbij is wil ik dat vasthouden. Doe kleine dingen voor elkaar doen. Dat is iets moois wat ik al wist en wil vasthouden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:07

raket schreef:
Ik stond net bij de lokale boerderij winkel waar ik lambadas ging kopen en raapstelen en een iets te duur lokaal wijntje en wat worsten van de lokale slager wat die mensen kunnen nu niet op markten en braderieën. En toen moest ik even aan oa Pien en Monique denken die er niet uit mogen en de mensen die met ernstig zieken en overlijdens te maken hebben en toen was ik even oprecht gelukkig met mijn bakje aardbeitjes.
En toen heb ik voor de hulpvaardige buren ook aardbeien meegenomen.

Als dit alles voorbij is wil ik dat vasthouden. Doe kleine dingen voor elkaar doen. Dat is iets moois wat ik al wist en wil vasthouden.

<3 <3 <3

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:10

Heel mooi raket <3 . Ik ga van de week bloemen bij een locale kweker halen (als mijn huidige uitgebloeid zijn en ik voor mijn verjaardag geen nieuwe krijg) en had al als plan om extra bossen te halen voor wat mensen in de buurt die een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

In het oude dagelijks leven raakte ik vaak teveel opgeslokt in het moment dat ik achteraf gezien vaker een klein gebaar naar anderen had kunnen maken, hopelijk blijft deze les mij lang bij.