Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Wat ik vooral heel krom blijf vinden is dat we horen elke dag cijfers over de sterfte, besmettingen, verlaten van de ic maar geen ene cijfers van het aantal mensen dat het ziekenhuis na corona mag verlaten. En daar kan ik best wel boos om worden.
Voor mensen die al niet goed in hun vel zitten werkt dit alleen maar averechts. Het zou fijn zijn als we nou eens cijfers te horen krijgen over de ontslagen uit het ziekenhuis.
Marie_Anne schreef:Janine1990 schreef:Horen jullie trouwens ook veel mensen om je heen die zo achteraf het idee hebben het ook al te hebben gehad? Zij het in zeer lichte mate?
Van voor het eerste geval in NL?
Ik heb dat nog niet gehoord.
Maar als je naar die 3% van Sanquin kijkt kunnen het er nooit veel zijn waarbij dat echt zo is.
purny schreef:Maar hoezo kan het aantal ontslagen uit het ziekenhuis een negatief effect hebben? Dit is toch alleen maar positief om te horen?
LadyMadonna schreef:Ik heb een baaldag geloof ik....
Begon vanmorgen al bij de Aldi. Ik sta mn wagentje schoon te maken, en een man komt zo dat rek inlopen om zijn wagentje terug te zetten.
Had al een kort lontje, dus op een wat minder vriendelijke toon: wilt u afstand houden? Gewoon even wachten.
Tja, toen kreeg ik een grote mond terug, dus had alweer spijt dat ik wat gezegd had....
Sta ik net mijn brievenbus zwart te spuiten, begint het te regenen![]()
.
Ik mis mn werk, ik mis mn klanten, ik heb zin om uit eten te gaan, of naar Blijdorp, of naar de bioscoop....
Ik zie niet hoe we een 1,5 meter samenleving moeten vormen als zoveel mensen er schijt aan hebben waardoor ik me in allerlei bochten loop te wringen om er wel aan te voldoen....
Ik ben er gewoon ff helemaal klaar mee....
Janine1990 schreef:https://wibnet.nl/geneeskunde/ziektes/h ... -varianten
Ik dacht dat men zei dat er maar één variant was? Kan iemand mij dit uitleggen? Zal wel een verkeerde interpretatie zijn geweest eerder?
Weissjee schreef:Marie_Anne schreef:
Ik heb dat nog niet gehoord.
Maar als je naar die 3% van Sanquin kijkt kunnen het er nooit veel zijn waarbij dat echt zo is.
Die 3% is in mijn ogen niet heel betrouwbaar. Ik geloof wel dat de resultaten ect kloppen. Alleen moet je om bloed te mogen geven 14 dagen geen verkoudheid hebben gehad. Dat betekent dat de getallen sowieso achterlopen. Volgens mij is Sanquin in april begonnen met testen dat betekend dat de mensen die bloed hebben gedoneerd op dat moment al 14 dagen niet ziek waren en midden maart al weer beter waren.
Wat ik veel heb gelezen is dat corona toch een flinke periode duurt dus ik ga er vanuit dat in die 3% vooral de milde corona patiënten zitten of die het zelfs zelf niet door hebben gehad dat ze het hebben doorgemaakt. De werkelijke besmetting op dit moment licht, naar mijn idee, echt wel een stuk hoger dan die 3%.
Janine1990 schreef:https://wibnet.nl/geneeskunde/ziektes/h ... -varianten
Ik dacht dat men zei dat er maar één variant was? Kan iemand mij dit uitleggen? Zal wel een verkeerde interpretatie zijn geweest eerder?
pmarena schreef:Mja ik weet het niet hoor, ik denk dat het nog tegenvalt hoeveel mensen al Corona hebben gehad. Denk dat mensen zich toch wat laten meeslepen in de hoop dat ze "veilig" zijn maar er gaan toch altijd allerlei verkoudheidjes, griep en virusjes rond.
Ik was begin van het jaar ook hondsberoerd, heb me nog nooit zo beroerd gevoeld. Maar dat moet een voorhoofdsholte ontsteking zijn geweest want mijn kop heeft 2 weken vòl snot gezeten. Zodanig dat ik amper uit mijn ogen kon kijken en echt op de bank / bed ging liggen / zitten / hangen zoveel mogelijk. Stikbenauwd ook van die potdichte neus.
Zou leuk zijn als dat Corona is geweest maar ik ga er vanuit dat ik gewoon een keer pech had met een uit de hand gelopen verkoudheid ofzo.
raket schreef:Ik stond net bij de lokale boerderij winkel waar ik lambadas ging kopen en raapstelen en een iets te duur lokaal wijntje en wat worsten van de lokale slager wat die mensen kunnen nu niet op markten en braderieën. En toen moest ik even aan oa Pien en Monique denken die er niet uit mogen en de mensen die met ernstig zieken en overlijdens te maken hebben en toen was ik even oprecht gelukkig met mijn bakje aardbeitjes.
En toen heb ik voor de hulpvaardige buren ook aardbeien meegenomen.
Als dit alles voorbij is wil ik dat vasthouden. Doe kleine dingen voor elkaar doen. Dat is iets moois wat ik al wist en wil vasthouden.