Pareltjes schreef:Maar dan kom ik weer op het punt dat je mensen moet informeren! Ik hoor steeds weer dat mensen “ te dom “ zouden zijn. Als je mensen niet uitlegt WAT ze fout doen blijven ze het FOUT doen. Als ik de protocollen aan aanleren, mijn man, mijn kinderen dan kan iedereen het leren. Ik begin het toch een vorm van arrogantie te vinden dat mensen in de zorg het wél kunnen ( aanleren ) en de “ gewone “ mens niet.
Wij kunnen net zo als zorgwerkers ook onze billen afvegen, tanden poetsen, handen wassen. Allemaal hygiène handelingen die we ooit hebben moeten aanleren. Dan kunnen we dat ook best wel voor dit virus.
Maar informatie verstrekken is dan wel noodzaak.
Volgens mij probeer ik juist aan te geven dat het óók bij mij (en andere zorgmedewerkers) nog steeds wel eens niet goed gaat en dat het juist dáárom zo lastig is om het goed aan te leren. Al helemaal omdat je in het dagelijks leven geen controle en observatiemomenten hebt waarbij je elkaar er op aan kan spreken.
En dan dus de al eerder tig keer uitgelegde onschendbaarheid die veel mensen ervaren en daardoor dus juist gekke dingen gaan doen.