Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cer schreef:Mensen zijn niets meer gewend tegenwoordig... nog geen maand aanpassingen en ze geven het al op..... De evolutie heeft niet overal voor doorzetters gezorgd...
Cer schreef:Mensen zijn niets meer gewend tegenwoordig... nog geen maand aanpassingen en ze geven het al op..... De evolutie heeft niet overal voor doorzetters gezorgd...
Sunnda schreef:Cer schreef:Mensen zijn niets meer gewend tegenwoordig... nog geen maand aanpassingen en ze geven het al op..... De evolutie heeft niet overal voor doorzetters gezorgd...
Of misschien is het juist andersom?
Zijn de watjes van tegenwoordig degene die absoluut niet meer kunnen accepteren dat de dood bij het leven hoort.
Iedereen wil alles maar doen om te voorkomen dat..en zelfs als mensen van 95 overlijden roept men nog: die had ook honderd kunnen worden.
Prima, maar ik kijk daar anders naar. Ook als ik zelf zou komen te overlijden is dat wat mij betreft niet een drama. Dan is het gewoon wat het is..pech.
Ik loop niet zoveel kans, maar dat doe ik ook niet bij het oversteken van de straat of bij het lopen van de trap. Helaas is de enige zekerheid in het leven dat je een keer doodgaat.
Virussen als dit horen helaas ook bij het leven. Altijd al gedaan en het zal er ook altijd weer zijn.
Moeten we zoveel mogelijk doen om iedereen te beschermen en de impact te beperken: ja!!!
Moeten we ALLES opzij gooien voor maanden of jaren? Daar twijfel ik over.
Want wie heeft er eigenlijk meer recht? Iemand die psyschisch ziek is die nu uitstel van behandeling krijgt van een half jaar (wat dodelijk kan zijn) iemand met kanker en uitgestelde behandeling, iemand met corona, iemand met een eigen bedrijf en 3 kinderen te voeden en nul inkomsten???
Zichtbare dood maakt mensen bang, maar de mensen die minder zichtbaar sterven tellen daarom niet mee?
Het is uiteindelijk ethiek en daar heeft iedereen zijn eigen mening over.![]()
De vraag wie er slecht aanpast en watjes zijn ligt net aan welke kant je het bekijkt.
purny schreef:Ik ben het ook eens met je sureido
Sunnda schreef:Moeten we zoveel mogelijk doen om iedereen te beschermen en de impact te beperken: ja!!!
Moeten we ALLES opzij gooien voor maanden of jaren? Daar twijfel ik over.
Citaat:Want wie heeft er eigenlijk meer recht? Iemand die psyschisch ziek is die nu uitstel van behandeling krijgt van een half jaar (wat dodelijk kan zijn) iemand met kanker en uitgestelde behandeling, iemand met corona, iemand met een eigen bedrijf en 3 kinderen te voeden en nul inkomsten???
Zichtbare dood maakt mensen bang, maar de mensen die minder zichtbaar sterven tellen daarom niet mee?
cobiie schreef:We hebben een VVD’er als premier, als je van 1 partij mag verwachten dat die echt wel oog voor de economie heeft is het wel de VVD.
Citaat:Het sterven van mensen is zoals al zo vaak gezegd niet het grote probleem
Shadow0 schreef:cobiie schreef:We hebben een VVD’er als premier, als je van 1 partij mag verwachten dat die echt wel oog voor de economie heeft is het wel de VVD.
De VVD is er niet voor de economie maar voor de grote bedrijven. Daar past de steun voor de KLM natuurlijk wel goed in.Citaat:Het sterven van mensen is zoals al zo vaak gezegd niet het grote probleem
Voor de mensen die doodgaan is het wel het einde van hun leven.
cobiie schreef:Tuurlijk is op individuele basis overlijden van een dierbare vreselijk, je wilt je dierbaren zo lang mogelijk in goede gezondheid bij je hebben.
Bij een zware griepepidemie gaan er ook veel mensen “extra” dood en daarvoor wordt niet 3 kwart van de wereld in lockdown gezet.
Sizzle schreef:Denemarken heeft ook wel een totaal andere situatie, daar zijn nog geen 500 mensen overleden en het gezondheidssysteem is totaal niet onder druk geweest.
zeker niet als je als gezin uit eten gaat. Mijn kinderen moeten ook nog geholpen worden met eten
Nikass schreef:De KLM zorgt voor heel veel werkgelegenheid. Door KLM te helpen, help je dus niet alleen grote bedrijven. Ik vind het goed dat ze KLM helpen én dat ze daaraan ook voorwaarden hebben gesteld met betrekking tot duurzaamheid. Daar is het nu het juiste moment voor.
Inderdaad Cobiie