[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:18

Ik ga geen puzzels kopen, want ik heb genoeg andere dingen te doen en kan mijn geld maar één keer uitgeven. Maar ik vind het wel een sympathieke rage. Ten eerste word ik er altijd wel blij van als een oude hobby of gewoonte weer in de mode komt (het imago wordt afgestoft), ten tweede is het mooi dat mensen in deze tijd, waarin alles digitaal gaat omdat we elkaar niet meer lijfelijk mogen zien, juist naar dit soort tastbare hobby's grijpen.

Daarover gesproken: ik kreeg onlangs ook de suggestie dat we elkaar misschien niet steeds moeten e-mailen, maar af en toe ook een brief of kaartje moeten sturen. "Snail mail" schijnt dat tegenwoordig te heten. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:28

Puzzelen heb ik altijd leuk gevonden, maar ik heb er nu geen ruimte voor en eigenlijk ook meer dan genoeg andere dingen te doen :P.

Vandaag verder gewerkt aan de kippenren, het schiet mooi op.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:42

Puzzelen vond ik vroeger ook altijd leuk, maar het is altijd zo'n gedoe met waar je laat je het in hemelsnaam wanneer je nog niet klaar bent :+ (ja ik weet dat er van die matten bestaan, maar dan nog steeds) En dan kijk ik naar de prijzen van puzzels en haak ik ook weer af :=

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:50

Ik zit nu hele dagen achter mijn laptop, dus wil echt iets zonder schermen doen ernaast.
Maar ik zit mij ook af te vragen waar ik de puzzel laat :?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:51

Whale schreef:
Puzzelen vond ik vroeger ook altijd leuk, maar het is altijd zo'n gedoe met waar je laat je het in hemelsnaam wanneer je nog niet klaar bent :+ (ja ik weet dat er van die matten bestaan, maar dan nog steeds) En dan kijk ik naar de prijzen van puzzels en haak ik ook weer af :=

Ja joh, hoe sla je dat op. En die matten zijn wel handig, maar nemen ook weer ruimte in. Geen doen voor mij iig :P.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:53

Hier ook aan het puzzelen geslagen, Jan van haalsteren puzzels. Doe krijg ik omdat ik werk met mensen met een beperking die voor andere de ontbrekende stukjes zoeken. Erg leuk..

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:54

Ik puzzel soms nog wel op m'n laptop, heb je ook van die apps voor. Neemt iets minder ruimte in beslag _O-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:55

Puzzelmatten/rollen zijn de horror! Niet aan beginnen.. Ooit gedaan, was gelijk een illusie armer. Je krijgt dat ding nooit recht opgerold en vervolgens ligt je puzzel alsnog aan gruzelementen _O- Puzzels maak ik op mijn bureau trouwens, als het maar een glad recht oppervlak is.

De Action verkoopt leuke puzzels voor een kleine prijs. Ik vind zelf 1000 stukjes leuk om te doen, een uitdaging maar niet té moeilijk.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:58

Ghostattack schreef:
Puzzelmatten/rollen zijn de horror! Niet aan beginnen.. Ooit gedaan, was gelijk een illusie armer. Je krijgt dat ding nooit recht opgerold en vervolgens ligt je puzzel alsnog aan gruzelementen _O- Puzzels maak ik op mijn bureau trouwens, als het maar een glad recht oppervlak is.

De Action verkoopt leuke puzzels voor een kleine prijs. Ik vind zelf 1000 stukjes leuk om te doen, een uitdaging maar niet té moeilijk.

En ze zijn bijna niet meer te krijgen, of levertijd van heul lang.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:58

Action :)*
Goede tip, zal daar eens gaan kijken.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:59

Ik heb nog een doos van 2x 1000 stukjes liggen, Venetië en Kopenhagen. Als iemand in de buurt woont, mag je hem zo komen halen :P Dan leg ik hem wel op de oprit ofzo :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:11

Afbeelding

<3.

Ons hele huis staat vol met mijn tekeningen en schilderijen :').

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:13

Wat leuk, San.
Echt mooi die roodborstjes.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:13

Oh san , jaloers op jouw interieur skills.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:15

Ik ben ook wel echt heel blij met ons huis. Het is heel klein, maar zo gezellig <3.

In het huis zit een hele lelijke koof, deze hebben we door er een plank onder te monteren veranderd van een onooglijke plek in het huis, naar een eye-catcher die ook echt gezien mag worden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:24

Ik vind die roodborstjes echt zo leuk. Ik woonde zelf vroeger altijd aan de rand van een bos, ik vind dat je heel goed het karakter van de vogeltjes hebt weten te vangen.
(hoeveel vraag je voor dat soort schilderijtjes, als je ze verkoopt?)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:32

Sheran schreef:
Ik vind die roodborstjes echt zo leuk. Ik woonde zelf vroeger altijd aan de rand van een bos, ik vind dat je heel goed het karakter van de vogeltjes hebt weten te vangen.
(hoeveel vraag je voor dat soort schilderijtjes, als je ze verkoopt?)

Dank je :D. Roodborstjes zijn mijn favoriete vogeltjes, kleine geluksbrengertjes.

In principe zijn ze niet te koop, sowieso wil ik eerst het vierluik afmaken en ik vind ze zelf eigenlijk zo ontzettend leuk dat ik ze liever niet verkoop, of er moet een giga bod op komen :=. Wat ik wel overweeg is om er in beperkte oplage kaarten van te laten drukken :).

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:39

Dat zou leuk zijn San87 en haalbaar. Hier in België had het rode kruis laatst kaarten met prachtige vogel tekeningen als kaartjes weggeven aan donateurs. Was ook super leuk.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:15

Puzzelen heb ik niet zoveel mee, inderdaad te duur en waar laat je de krengen. Heb je er eindelijk eentje af, kun je hem weer uit elkaar halen.

Ze zijn echt heel leuk San <3 Wij krijgen toch wel als eerste een optie als je ze gaat laten drukken :)) En je klembordjes hebben me op een idee gebracht, ik heb ook nog osb-platen hier liggen, daar ga ik klembordjes van maken.

Grrrrr. Ik wil boren om mijn rekje op te kunnen hangen, heeft vriend de boor laten verdwijnen. En hij is uiteraard niet thuis om te vragen waar het ding gebleven is. Dus, ik heb mijn badkamerkast maar even omgewisseld, je moet toch wat te doen hebben _O-
Als iemand zich verveeld, ik ben op zoek naar een mooie keukenkraan, ik vind veel kranen dus gewoon lelijk -O- Keuken is zwart, komt een houten werkblad, witte spoelbak en witte metro tegeltjes... Iemand ideeen voor een kraan?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:24

Oh wat een leuke dingen zie ik langs komen. Van motiverende raam plakkers maken als prachtige tekeningen (dat roodborstje wauw) en heerlijke baksels!!

Ik werk 4 dagen. Vandaag vrij en eerst op stal gerommeld. Toen mini stukje gepuzzeld. En daarna de tuin gedaam. Ik heb er 2 rijen tegels uit gehaald, grond en aarde in gedaan, ingezaaid, paar nieuwe plantjes, vogel waterbak, en mijn kerstboompje van 2 jaar terug uit de pot gehaald en in de tuin gezet.

Van weekend even verder afmaken en de schuur doen. Als ik niet telang met de paarden bezig ben.

Afbeelding

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:14

Mijn moeder heeft zo’n portapuzzle map. Duur trouwens zeg! Wist ik niet. https://www.bol.com/nl/p/portapuzzle-st ... country=BE
Maar als je van puzzelen houdt wel echt ideaal.

Wat musiqolog zegt vind ik mooi omschreven en ben ik het helemaal mee eens.

Mooi zo San met de tekeningen.

Tancreda, goed bezig met je tuin. Het is wel heerlijk dat je nu lekker lang op stal kunt omlummelen.

Ik heb de hele dag vriendlief geholpen op kantoor. Voelt wel lekker, iets nuttigs doen. En heb eindelijk duidelijkheid over al m’n tentamens die ik nog moet inhalen. Dus mag ook nog flink aan de studie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 10:34

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:55

Geweldig _O-

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:39

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:14

Afbeelding
Onze kippenren *\o/*! De deur wordt nu gemaakt en dan gaan we t nachthok in elkaar zetten :D.