Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:52

Robijntjah schreef:
Nee pijn is het niet inderdaad, beetje onaangenaam maar kan nou niet zeggen dat ik me belemmerd voel.
In de avond is het erger dan in de ochtend en op mijn zij liggen is niet perse fijn.

Dit heb ik ook! Ik heb wel erg gehoest en verhoging gehad , maar kan natuurlijk ook een ander virusje zijn geweest

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:53

Robijntjah schreef:
Wees gerust Muur, ik kom al 2,5 week niet bij mijn moeder omdat ik gewoon 'moest' werken ook.

Gelukkig maar. Maar ik snap dat het vervelend is hoor...
Jij zal het ook wel druk hebben, of niet? :=

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:54

Ik hoop dat het weer wat warmer wordt, dan zullen de 'reguliere griepjes en verkoudheden' wat afnemen en zal dus hopelijk wat sneller te merken zijn wanneer iemand Corona-achtige verschijnselen heeft.
En dan komt hooikoorts opzetten :') Ach... zo houden we elke keer iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:55

Verhoging had ik gisteren maar echt minimaal. En inderdaad alsof je wel diep kan ademen maar er gewoon minder kwalitatieve lucht binnen komt ofzo :+

Oh wat fijn dat mensen dit herkennen :=

Muur: wisselt heel erg, wij werken nu in teams van 2 collega's 1 dag per week op kantoor en de rest thuis. Alle directe contacten op crisissen en depotverstrekking na gaan telefonisch of via beeldbellen.
Sommige cliënten zijn extra gespannen (logisch) en anderen gaan er makkelijk mee om en hebben zoiets van ik zie je na dit gedoe wel weer.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:57

Robijntjah schreef:
Verhoging had ik gisteren maar echt minimaal. En inderdaad alsof je wel diep kan ademen maar er gewoon minder kwalitatieve lucht binnen komt ofzo :+

Oh wat fijn dat mensen dit herkennen :=

Muur: wisselt heel erg, wij werken nu in teams van 2 collega's 1 dag per week op kantoor en de rest thuis. Alle directe contacten op crisissen en depotverstrekking na gaan telefonisch of via beeldbellen.
Sommige cliënten zijn extra gespannen (logisch) en anderen gaan er makkelijk mee om en hebben zoiets van ik zie je na dit gedoe wel weer.

Fijn dat je werkgever er zo mee om gaat, dan scheelt ook een hoop voor de cliënten. Geen vage onduidelijke regels, maar gewoon thuis werken met minimale bezetting op locatie.
Hopelijk blijft het redelijk rustig bij jullie!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:58

Muurp schreef:
Ik hoop dat het weer wat warmer wordt, dan zullen de 'reguliere griepjes en verkoudheden' wat afnemen en zal dus hopelijk wat sneller te merken zijn wanneer iemand Corona-achtige verschijnselen heeft.

Ow, maar voor hooikoorts heb je gelukkig pilletjes ;) Plus, dan heb ik nooit het idee dat ik benauwd ben, alleen enorme nies-verschijnselen en jeukende ogen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:58

Echwel schreef:
Nou die hebben geen oproep gedaan
Ik met sociale isolatie ga ook lekker het bos in
Goed voor mijn longen en het hoofd leeg maken.

Ne snapt het echt niet he

Kunnen we mss nog beter richting zee gaan om daar even lekker frisse lucht op te snuiven.
Ik zit vanwege mijn longaandoening ook in sociale isolatie, nu een week maar aangezien we allen niet weten hoe lang deze ellende gaat duren ga ik ook wel een wandelingetje maken hoor. Zie je het voor je, zit je maanden in isolatie, mag je eindelijk naar buiten omdat de boel ,,veilig,, is en dan kom je onder een bus! :oo

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:02

StillAngel schreef:
Ik heb een vermoeden dat ik het heb maar geen test of iets gezien het vrij mild is. Soms krijg ik ineens een soort "koortsaanval", nooit zoiets gehad. Dan heb ik verhoging/koorts voor misschien 10 minuten en daarna voel ik mij weer oke. Verder kortademig alsof ik geen conditie heb, misselijk, moe en soms hoesten (kriebel in keel, wat druk op de borst). En ohja, het vreemdste was een giga spierpijn uit het niets over mijn hele lijf. De aanraking van mijn schouder was echt heel pijnlijk. Maar het was ook bam, ineens weer weg. Dat is het gekke hieraan denk ik, veel van deze klachten komen heel plots en gaan ook weer plots. Voelt totaal niet als een verkoudheid of normale griep. Maar het is niet zo dat ik er niks meer door kan doen gelukkig.

Dit heb ik dus ook, die schommelende temperatuur. Ik hoestte heel veel, dat is nu voorbij. Veel spierpijn in mijn schouders en benen. Oja en hoofdpijn... zo gaat het nu dus al dagen maar of het Corona is, geen idee.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:03

Muurp schreef:

Volgens wat ik hoorde, is de griep al zo goed als weg.
Al wie nu gaat hoesten en hoge koorts krijgt, is besmet met corona.
Aldus de viroloog in het debat gister en eergister op onze belgische tv.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:05

Pandora2 schreef:
Muurp schreef:

Volgens wat ik hoorde, is de griep al zo goed als weg.
Al wie nu gaat hoesten en hoge koorts krijgt, is besmet met corona.
Aldus de viroloog in het debat gister en eergister op onze belgische tv.

Is daar een bron van? Om terug te lezen?
Ben wel benieuwd. Want lang niet elk griepsymptoom blijkt aan Corona te kunnen worden gekoppeld... :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:08

De bron was het gesprek met de viroloog in De Afspraak op Canvas gister :D

Dé symptomen van corona zijn hoesten en hoge koorts. Dat is in elk geval wat ik al weken hoor op tv en radio.
Lijkt mij dat er bij griep toch in eerste instantie best wel andere symptomen zijn.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:09

Ik vind het ook maar vreemd allemaal. Wat te doen nu?
We blijven ons voorlopig aan het 'social distancing' houden, maar ergens zul je toch weer een keer mensen onder ogen moeten komen. Scholen zullen dan ook vast weer open gaan. Maar dan begint het gewoon weer overnieuw en steek je dadelijk alsnog iemand aan die een zwakkere gezondheid heeft. Hoe kun je dat blijven voorkomen tenzij je gewoon echt mensen blijft vermijden? En dan snap ik wel dat mensen het gewoon moeten gaan krijgen, maar toch wordt aangegeven dat het belangrijk is de zwakkeren te beschermen. Dat gaat toch alleen door social distancing lijkt me? Ok, die immuniteit moet opgebouwd worden waardoor mensen het gewoon moeten krijgen, maar dan is de kans ook weer aanwezig dat die mensen die het krijgen weer zwakkeren gaan aansteken en blijft het maar doorgaan.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:11

Ik maak me inmiddels ook wel wat zorgen.. ik heb een auto-immuunziekte en ben vorige week voor controle bij mijn arts geweest. Aangezien ik inmiddels sinds ongeveer een half jaar wat benauwdheid klachten heb en deze wat erger zijn geworden afgelopen maanden vermoed hij toch iets met mijn longen (komt enorm veel voor in combinatie met mijn auto-immuunziekte) en heeft me doorgestuurd naar de longarts. Ik zou binnen 1 A 2 weken een afspraak hebben. Ik zie nu dat die nog niet ingepland is en vermoed dat die voorlopig ook niet komt. En dat begrijp ik volledig. Maar nu heb ik dus wel de angst dat er al iets mis is met mijn longen en wat gebeurd er als ik ook nog eens Corona daar overheen krijg? Twijfel echt of ik het ziekenhuis moet bellen hiervoor of het maar moet afwachten...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:13

cursebreaker schreef:
We blijven ons voorlopig aan het 'social distancing' houden, maar ergens zul je toch weer een keer mensen onder ogen moeten komen. Scholen zullen dan ook vast weer open gaan. Maar dan begint het gewoon weer overnieuw en steek je dadelijk alsnog iemand aan die een zwakkere gezondheid heeft. Hoe kun je dat blijven voorkomen tenzij je gewoon echt mensen blijft vermijden? En dan snap ik wel dat mensen het gewoon moeten gaan krijgen, maar toch wordt aangegeven dat het belangrijk is de zwakkeren te beschermen. Dat gaat toch alleen door social distancing lijkt me? Ok, die immuniteit moet opgebouwd worden waardoor mensen het gewoon moeten krijgen, maar dan is de kans ook weer aanwezig dat die mensen die het krijgen weer zwakkeren gaan aansteken en blijft het maar doorgaan.

Ook met social distancing blijven er wel wat contacten en besmettingen bestaan. Op dat moment wordt door die beperkte contacten het virus in beperkte mate doorgegeven. Als er straks meer mensen immuum zijn kan het virus minder makkelijk verspreiden en kunnen contacten weer versoepeld worden.

Deze simulator is vrij beeldend: https://www.washingtonpost.com/graphics ... simulator/

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:13

PSvanLot

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:19

Ik vind de live-blog van de NOS toch echt ideaal. Constant op de hoogte van de ontwikkelingen en duidelijk geschreven. Echt top.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:21

secricible schreef:
cursebreaker schreef:

Ook met social distancing blijven er wel wat contacten en besmettingen bestaan. Op dat moment wordt door die beperkte contacten het virus in beperkte mate doorgegeven. Als er straks meer mensen immuum zijn kan het virus minder makkelijk verspreiden en kunnen contacten weer versoepeld worden.

Deze simulator is vrij beeldend: https://www.washingtonpost.com/graphics ... simulator/

Thanks!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:31

PSvanLot schreef:
Ik vind de live-blog van de NOS toch echt ideaal. Constant op de hoogte van de ontwikkelingen en duidelijk geschreven. Echt top.

Klopt! Echt ideaal vind ik dat!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:37

Ik werk vandaag vanuit school als helpdeks voor ouders die vragen hebben over de digitale leeromgeving maar de hele bende ligt plat. De portal is er natuurlijk niet op gebouwd dat heel Nederland op hetzelfde moment berichtjes wil versturen. _O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:40

Wij werken in Teams, dat wordt helaas wereldwijd gebruikt en dat gaat ook niet top...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:43

Gebruik Discord. Super makkelijk een priveserver op te zetten. JE kan met elkaar in call en tekstkanalen aanmaken en je kan live je beeldscherm sharen zodat iedereen kan zien wat je kan doen. Speciaal voor Corona hebben ze open gezet dat er 50 mensen met het je uitleg mee kan kijken.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:43

Saskia9 schreef:
Robijntjah schreef:
Hier ook al een week benauwdheidsklachten, heel mild, alsof ik een strakke band om mijn ribben heb, mijn longen te groot zijn voor mijn borstkas zeg maar. Met vlagen en echt per houding afhankelijk. Ik ken dit helemaal niet en weet niet of 't überhaupt echte klachten zijn zeg maar gezien de hele situatie natuurlijk sowieso nogal wat losmaakt.
Ik zei al tegen mijn moeder: in het gunstigste geval is dit Corona en blijft het voor mij hierbij en kan ik daarna weer op bezoek komen.

Nou precies dit! Dit zei ik afgelopen week ook tegen mijn moeder. Dat ik ook een gek gevoel in mijn longen heb. Totaal niets om me zorgen te maken, maar voelt anders dan anders. Vreemd om dat bij jou ook te lezen dan haha

Ik heb sinds een paar dagen dat ik een druk voel als ik diep inadem, is dat vergelijkbaar met wat jullie hebben?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:45

Ja zo zou je het kunnen omschrijven. Alsof je wel meer lucht wil, maar het past niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:47

Herkenbaar, lucht tekort zonder zware benauwdheid, tenminste bij mij. Zolang ik stilzit of lig gaat het wel maar simpel naar de keuken lopen voelt alsof ik zwaar heb gesport of door een rietje adem.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:48

Ik ben ook een halve hypochonder nu, maar ik zou toch wel een beetje willen waken in dit topic als het gaat om het gissen naar wel of geen Corona... :) Het is denk ik van belang om zo min mogelijk paniek te zaaien.

Ik denk dat het van belang is dat je in de gaten houdt of je koorts hebt of niet, en als je je echt te slecht voelt bel dan de huisarts.