Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:00

Afgelopen nacht erg gehoest en werd in zweet wakker. En krijg nu wel meer last van dr keel. Moest vanmorgen weer starten met werken. Maar heb me ziek gemeld. Verder voel ik me op zich wel redelijk. in normale omstandigheden was ik gewoon aan het werk gegaan. Maar neem nu geen risico.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 00:57

Ik moest eigenlijk deze maand bloedprikken en urine afleveren ivm verminderde nierfunctie en bloedprikken op aantal verschillende dingen.. Ik twijfel of ik dat nu moet doen, het is wel redelijk belangrijk, maar juist daarom ook belangrijk dat ik niks oploop. En eigenlijk wilde ik ook nog naar de apotheek van het ziekenhuis in diezelfde loop, omdat de eigen apotheek op slot zit en tekorten heeft. Ik heb nog wel wat medicatie maar als het op raakt zou ik hele serieuze problemen krijgen.. %)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:27

Faline schreef:
Ik moest eigenlijk deze maand bloedprikken en urine afleveren ivm verminderde nierfunctie en bloedprikken op aantal verschillende dingen.. Ik twijfel of ik dat nu moet doen, het is wel redelijk belangrijk, maar juist daarom ook belangrijk dat ik niks oploop. En eigenlijk wilde ik ook nog naar de apotheek van het ziekenhuis in diezelfde loop, omdat de eigen apotheek op slot zit en tekorten heeft. Ik heb nog wel wat medicatie maar als het op raakt zou ik hele serieuze problemen krijgen.. %)

Gewoon even contact opnemen met je arts :) er zijn natuurlijk een aantal zaken die nodig blijven om te controleren :)

Rizette

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:06

Voor diegene die nog twijfelen of ze hun sociale contacten wel zoveel mogelijk willen beperken een stukje geschreven door een jonge dokter:Irma van der Kall
17 maart om 11:09
“Op het moment dat ik mijn autootje veilig in mijn parkeervak zet thuis en de sleutel omdraai na een lange heftige dienst springen de tranen in mijn ogen. Tranen van ontlading, verdriet en onmacht in deze tijd. De eerste Corona verdachte patiënt die ik heb opgevangen op de spoed is nu, een paar dagen later, overleden. Dat hakt erin. Nu is het menens.”
.
Een klein stukje uit mijn dagboek als jonge dokter in deze crisis.
.
Ik wil jullie oproepen jullie ogen niet te sluiten voor jullie verantwoordelijkheid. Niet meer te roepen dat het alleen om oude en zwakke mensen gaat. Niet zelf feestjes, bijeenkomsten of bootcamps gaat organiseren nu ze door de overheid zijn platgelegd. Niet iedere avond bij een andere vriend of vriendin gaat eten/op de koffie/gamen en zo alsnog het virus verspreid en de zorg druk vergroot.
.
Het gaat er niet om dat jij of die ene gezonde sterke boom van een kerel vriend van je dat virusje wel aankan. Het gaat erom dat we de snelheid van verspreiding zo laag mogelijk houden zodat we iedereen die het nodig heeft wel de juiste zorg kunnen bieden. Zodat wij als zorg professionals de Corona, maar ook de “gewone” patiënten zorg kunnen bieden die ze nodig hebben. Dat er bedden op afdelingen en IC’s beschikbaar blijven. Dat we beademingsapparatuur hebben. Dat we genoeg personeel over houden. Het gaat er niet om dat jij even twee dagen wel of niet snottert. Het gaat erom dat er geen mensen dood gaan omdat jij je gains of sociale contact belangrijker vond.
.
Dus alsjeblieft, volg de richtlijnen van het RIVM op; Mijd sociaal contact. Ik snap dat je je verveelt, het ongelofelijk heftige maatregelen zijn, je liever samen bent. Maar please deze maatregelen zijn er niet voor niets.
.
Liefs,
Irma, ANIOS Spoed Eisende Hulp

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:15

Vandaag besloten om niet naar mijn ouders te gaan.
Hoewel de teleurstelling groot is, wil ik het risico niet lopen.
Juist omdat ik lichte verkoudheidsklachten heb.
Poeh, lastig hoor. Verwarrende tijden voor iedereen.
Veel sterkte voor hen die hun - ernstig- zieke ouder(s) nu niet kunnen bezoeken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:28

Ik werk in het onderwijs en wij moeten kinderen opvangen.
Ik begrijp maar niet dat onze opvanggroepen maar voller en voller lopen terwijl we kinderen niet eens maar in een groepje buiten laten spelen...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:31

Zijn dat allemaal kinderen van ouders met vitale beroepen dan?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:35

Nouvel schreef:
Ik begrijp maar niet dat onze opvanggroepen maar voller en voller lopen terwijl we kinderen niet eens maar in een groepje buiten laten spelen...

Jij schreef van de week al dat je er 30 had toch? Dat is best wel heel veel... Hier op de scholen zijn er gemiddeld 10.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:39

Faline schreef:

Ik ben dinsdag nog bij de Internist geweest in een groot ziekenhuis.
Ik was op dat moment (11 uur) de enige patiënt. Dat was een hele rare gewaarwording.
Normaal is de wachtruimte helemaal vol.
De meeste afspraken waren omgezet naar telefonische consulten of naar een latere datum.
Alleen "belangrijke" afspraken hadden ze laten staan.
Ik ben ook gewoon (lichamelijk) onderzocht.
Echter echo, bloedprikken enz. komt op een later tijdstip, voor de volgende afspraak met de internist, omdat dit nu niet spoedeisend was.
Apotheek in ziekenhuis was gewoon nog open.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:45

Nouvel schreef:

Echt van allemaal ouders van vitale beroepen? Wij hebben er maximaal 3 per dag en zoals vandaag helemaal niets..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:47

Ja we hebben nog niemand kunnen vinden die we konden weigeren, en nu is het zelfs open gesteld voor ouders met maar 1 vitaal beroep en de aanmeldingen stromen weer binnen...

Gemiddelde school heeft er 5, wij lopen op di en do al richting de 40...
Dat kan toch niet...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:52

Maar 1 ouder met een vitaal beroep.. jeetje wat slecht. Vind het ook ongehoord dat die ouders dit dan als optie zien. Niet alleen je eigen kind blootstellen, maar ook nog eens zoveel anderen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:54

Nouvel schreef:
Ja we hebben nog niemand kunnen vinden die we konden weigeren, en nu is het zelfs open gesteld voor ouders met maar 1 vitaal beroep en de aanmeldingen stromen weer binnen...

Dat kan toch niet...

Oh echt joh.. dat is echt heel veel hoor. Wat ik al schreef, wij hebben er een aantal met 10 gemiddeld, maar ook veel met maar 2 tot 5 kinderen. Ook op de dagverblijven zitten er 5 gemiddeld.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:12

Kimbers schreef:
Maar 1 ouder met een vitaal beroep.. jeetje wat slecht. Vind het ook ongehoord dat die ouders dit dan als optie zien. Niet alleen je eigen kind blootstellen, maar ook nog eens zoveel anderen.

Ja dat bedoel ik, wij zijn ook echt niet blij, de aantallen blijven oplopen en we moeten ze binnen halen, met alle risico’s en extra belasting van dien...
We moeten kleine groepjes maken op het veilig te houden en dat betekent dus ook veel collega’s op school...

Ik snap ook niet dat zoveel ouders geen andere oplossing kunnen bedenken.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:14

Nouvel schreef:

Dat kan toch niet...

Daar hoort dan toch een maatregel op te komen? Dat is niet te geloven dat dat zomaar doorloopt. Moet de schooldirecteur daar niets mee? Om mij part de krant als er verder niemand op reageert.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:22

Nouvel, ik denk niet dat het niet kunnen is bij iedereen, er zijn ook mensen die geen oplossing willen vinden.

In mijn omgeving wordt er gretig gebruik gemaakt van een opvang die maar voor 1 partner met een viraal beroep ook open is, hup de kids lekker naar de opvang en pa en ma heen werken.
Terwijl bv mijn werkgever prima faciliteert dat je bij huis kan blijven en waar mogelijk thuis kan werken, zonder verlies van uren of loon.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:35

niet iedereen kan een andere oplossing vinden. Sommige werkgevers (ook op kantoor) eisen gewoon dat je naaar kantoor komt. De school en BSO is dicht, wat moet je dan? je vrije dagen gaan op een gegeven moment snel, het is gewoon lastig..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:02

happy2014 schreef:
niet iedereen kan een andere oplossing vinden. Sommige werkgevers (ook op kantoor) eisen gewoon dat je naaar kantoor komt. De school en BSO is dicht, wat moet je dan? je vrije dagen gaan op een gegeven moment snel, het is gewoon lastig..

Eens hoor, maar ik duid ook niet op de groep die wel zijn stinkende best doet maar met de rug tegen de muur staat.
De spagaat is echt zwaar waardeloos voor sommige mensen.

Maar als de mensen die wel thuis mogen/kunnen blijven, nu ook eens de kids thuis zouden houden, dan scheelt dat al heel veel belasting bij de mensen die die keuze niet hebben.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:15

Ik zit hiermee in tweestrijd want ik beperk mijn sociale contacten, verjaardag alleen gevierd, boodschappen worden door 1 gezinslid gehaald, afspraken afgezegd ect. Nu wil ik eigenlijk een ritje buiten in het bos gaan maken maar ik twijfel, je leest wel dat het mag en ik wil ook super graag.. ik zie verder ook niemand in het bos en ook niet op stal. moeilijk.. want wil niet dat mensen denken dat ik er maling aan heb

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:17

Sommige denken wel erg makkelijk ovrr de opvang van kinderen. Waar moeten ze heen dan? Opa en oma is momenteel geem optie, iedere vreemde joko die zich nu op Facebook aanbied evenmin lijkt mij.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:20

Nouja, als je ook maar enigszins thuis kan werken dan dus thuis. Snap dat er ook heel veel situaties zijn waarbij het echt niet kan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:22

MarliesV schreef:
Maar als de mensen die wel thuis mogen/kunnen blijven, nu ook eens de kids thuis zouden houden, dan scheelt dat al heel veel belasting bij de mensen die die keuze niet hebben.

Mijn man zijn secretaresse zit thuis... met 3 kleine kinderen..en zij moet thuiswerken.
Kinderen mogen gelukkig nu weer naar de opvang anders komt zij echt niet tot werken.
Zij werkte afgelopen tijd heel veel 's avonds tot midden in de nacht (als de kinderen op bed liggen) om haar werk klaar te hebben.
Dat hou je ook geen weken vol.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:30

Cherdenise schreef:
Ik zit hiermee in tweestrijd want ik beperk mijn sociale contacten, verjaardag alleen gevierd, boodschappen worden door 1 gezinslid gehaald, afspraken afgezegd ect. Nu wil ik eigenlijk een ritje buiten in het bos gaan maken maar ik twijfel, je leest wel dat het mag en ik wil ook super graag.. ik zie verder ook niemand in het bos en ook niet op stal. moeilijk.. want wil niet dat mensen denken dat ik er maling aan heb

Ik ben van de week gewoon gegaan hoor, in mijn eentje in de auto, in mijn eentje op de parkeerplaats en in het bos is afstand houden zeer makkelijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:31

Brainless schreef:
MarliesV schreef:

Mijn man zijn secretaresse zit thuis... met 3 kleine kinderen..en zij moet thuiswerken.
Kinderen mogen gelukkig nu weer naar de opvang anders komt zij echt niet tot werken.
Zij werkte afgelopen tijd heel veel 's avonds tot midden in de nacht (als de kinderen op bed liggen) om haar werk klaar te hebben.

Mijn man ook. Gisteravond heb ik de stekker uit de pc getrokken :+ eerst de hele dag op zolder werken omdat het systeem toch niet werkte en dus alles op papier doen en s'avonds in het systeem omdat het toen weer werkte. Prima dat thuiswerken, maar je moet er niet aan onderdoor gaan

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:42

Brainless schreef:
MarliesV schreef:

Als je alles quote, dan ruk je de opmerking niet zo uit zijn verband. Zou fijn zijn.