Hoe beinvloedt het corona virus de economie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:35

Pocca_Locca schreef:
Nou..als je leukemie hebt, kun je letterlijk aan alle virussen en bacteriën overlijden. Dus lijkt het mij dat de leukemie toch echt de hoofdoorzaak van zijn overlijden was. Maar goed, jullie vinden het oprechte journalistiek, dat mag natuurlijk. Ik vind het leugenachtige bangmakerij. De meeste mensen lezen namelijk alleen maar de krantenkoppen. Die hebben nu dus ten onrechte het idee dat je als gezonde 21 jarige zomaar dood kan gaan aan Corona. Dat bedoel ik dus.

Jij bent zelf ook een zeer grote verspreider van nepnieuws in sommige topics, dat jij het zelf gelooft prima maar wanneer anderen liever iets wetenschappelijks geloven betekend niet dat ze bang zijn.
Dus je mag rustig al je “nieuws’ en ‘ bewijzen’ erbij halen maar maak mensen die wat genuanceerder in het leven staan niet uit voor schijters.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:37

Pocca_Locca schreef:
Nou..als je leukemie hebt, kun je letterlijk aan alle virussen en bacteriën overlijden. Dus lijkt het mij dat de leukemie toch echt de hoofdoorzaak van zijn overlijden was. Maar goed, jullie vinden het oprechte journalistiek, dat mag natuurlijk. Ik vind het leugenachtige bangmakerij. De meeste mensen lezen namelijk alleen maar de krantenkoppen. Die hebben nu dus ten onrechte het idee dat je als gezonde 21 jarige zomaar dood kan gaan aan Corona. Dat bedoel ik dus.

Wat is er leugenachtig aan?
Er zullen vast meer ogenschijnlijk gezonde jongere mensen sterven aan Corona. Dus dat kan best een waarschuwing zijn.
Als mensen alleen de koppen lezen zegt dat veel over die mensen en minder over de koppen. Daarbij is de Telegraaf sowieso een sensatiekrant en is het raadzaam om verschillende bronnen te lezen.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:40

Mindim schreef:
Ja hoor Germie, men sluit de hele wereld, werpt economieën om, zaait dood en verderf alles maar om ons tam te houden en draconische maatregelen door te voeren, zullen alle wereldleiders er samen over in vergadering zijn geweest denk je? :')

En eh ook in het noorden zijn er genoeg die het niet zo nauw nemen hoor met de ingevoerde maatregelen.

Ik ben niet zo'n complotdenker, maar verdiep je bijvoorbeeld eens in agenda 21 / 2030. Alle afspraken die daarin zijn gemaakt door 178 overheden in de jaren '90 worden nu letterlijk (geleidelijk) bewerkstelligt. En bovendien zijn er ook echt wel wat typische dingen zoals Bill Gates die de grootste investeerder achter vaccins én de Wereld Gezondheids Organisatie is wereldwijd, evenals de John Hopkins universiteit die momenteel alle tellingen rond COVID-19 verzorgt.
Bill gates heeft in een interview in 2010 al letterlijk gezegd dat '2020 wel eens het jaar van de vaccins zou kunnen worden', en in 2015 dat we niet verbaasd zouden moeten zijn over een pandemie die ontstaat in China".

Het is algemeen bekend dat de beste man (hij heeft er meerdere malen openlijk over gesproken) dat hij doormiddel van vaccins de wereldpopulatie wil laten krimpen (met 10 tot 15%!) zodat we beter voor onze aarde kunnen zorgen. Hij brengt dit naar buiten als filantroop die doormiddel van vaccins ook het leven van arme kinderen red, waarmee hij de bevolkingsgroei aan de onderzijde indamt: Het is namelijk aangetoond dat er in arme landen vaak meer kinderen worden geboren omdat men op voorhand al weet dat een groot deel van de geboren kinderen nooit volwassen zal worden door ziekten- en of hongersnood. Nu ouders weten dat hun kinderen levensreddende vaccins krijgen toegediend, beperken ze zelf het aantal geboorten steeds meer. Waardoor op langere termijn dus minder geboorten wereldwijd plaatsvinden en de wereldbevolking slinkt. Door de vergrijzing gaan immers ook mensen dood, dus stel dat je dan in het licht van Germie's verhaal even moedwillig een virusje de wereld in helpt dat zich voornamelijk concentreert op 65+'ers met een onderliggende 'zwakte'.... En je door mainstream media de volledige wereldbevolking dusdanig bang maakt dat met halsreikend uitkijkt naar het 'levensreddende vaccin'.... Dan worden er niet alleen gigantische veel centjes verdiend door de elite, ook de wereldbevolking wordt zowel van onderaf- als van bovenaf lekker uitgedund.
Klimaat is namelijk het volgende/gerelateerde punt op de agenda, want ook daarvoor is een kleinere wereldbevolking wenselijk.

Nee geen complotdenker, maar ik denk wel dat het belangrijk is om te realiseren hoeveel macht er ligt bij slechts enkele in deze wereld. ;)
Laatst bijgewerkt door Pinda_Dipje op 22-03-20 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:41

Feit blijft dat veel mensen nu het (op een leugen/ halve waarheid gebaseerde ) idee hebben dat je zomaar als gezond jong persoon aan Corona kan overlijden. Terwijl de waarheid is dat je echt al flink ziek ergens anders van moet zijn, wil dat gebeuren. Overigens was dit smerige Telegraaf stukje slechts een voorbeeld van de manier waarop we continu met stemmingmakerij in aanraking komen door media die graag nog een schepje angst erbovenop doen voor de verkoop.
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 22-03-20 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:41

En in antwoord op de vraag van dit topic: niks is hierna nog hetzelfde denk ik.
We gaan niet meer terug naar hoe het was VOOR deze crisis. Corona krijgt straks de schuld, maar feitelijk was de huidige wereldwijde economie al vreselijk wankel.
Het is feitelijk sinds 2008 alleen maar slechter geworden. Dus er gaat veel veranderen.

Is dat akelig: ja.
Maar levert het ons misschien ook kansen op?: ja.

Het huidig kapitalistisch systeem werkt dus niet, daar komen we achter. We zullen op zoek moeten naar nieuwe modellen, het leven anders in gaan richten.
En dat kan veel zaken van echte waarde ten goede komen.

We leven met z'n allen al veel te lang op veel te grote voet. Dat houdt hierna wel op denk ik.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:44

Pinda_Dipje schreef:
Mindim schreef:
Ja hoor Germie, men sluit de hele wereld, werpt economieën om, zaait dood en verderf alles maar om ons tam te houden en draconische maatregelen door te voeren, zullen alle wereldleiders er samen over in vergadering zijn geweest denk je? :')

En eh ook in het noorden zijn er genoeg die het niet zo nauw nemen hoor met de ingevoerde maatregelen.

Ik ben niet zo'n complotdenker, maar verdiep je bijvoorbeeld eens in agenda 21 / 2030. Alle afspraken die daarin zijn gemaakt door 178 overheden in de jaren '90 worden nu letterlijk (geleidelijk) bewerkstelligt. En bovendien zijn er ook echt wel wat typische dingen zoals Bill Gates die de grootste investeerder achter vaccins én de Wereld Gezondheids Organisatie is wereldwijd, evenals de John Hopkins universiteit die momenteel alle tellingen rond COVID-19 verzorgt.
Bill gates heeft in een interview in 2010 al letterlijk gezegd dat '2020 wel eens het jaar van de vaccins zou kunnen worden', en in 2015 dat we niet verbaasd zouden moeten zijn over een pandemie die ontstaat in China".

Het is algemeen bekend dat de beste man (hij heeft er meerdere malen openlijk over gesproken) dat hij doormiddel van vaccins de wereldpopulatie wil laten krimpen (met 10 tot 15%!) zodat we beter voor onze aarde kunnen zorgen. Hij brengt dit naar buiten als filantroop die doormiddel van vaccins ook het leven van arme kinderen red, waarmee hij de bevolkingsgroei aan de onderzijde indamt: Het is namelijk aangetoond dat er in arme landen vaak meer kinderen worden geboren omdat men op voorhand al weet dat een groot deel van de geboren kinderen nooit volwassen zal worden door ziekten- en of hongersnood. Nu ouders weten dat hun kinderen levensreddende vaccins krijgen toegediend, beperken ze zelf het aantal geboorten steeds meer. Waardoor op langere termijn dus minder geboorten wereldwijd plaatsvinden en de wereldbevolking slinkt (door de vergrijzing gaan immers ook mensen dood, en stel dat je - in het licht van Germie - even moedwillig een virusje de wereld in helpt dat zich voornamelijk concentreert op 65+'ers met een onderliggende 'zwakte' en de rest van de wereldbevolking even doordringt van angst..... Kijkt men zometeen halsreikend uit naar een 'reddend vaccin' (waardoor opnieuw hééél veel centjes worden verdiend door de elite) én de wereldbevolking zowel van onderaf- als van bovenaf lekker is uitgedund. Klimaat is namelijk het volgende/gerelateerde punt op de agenda, want ook daarvoor is een kleinere wereldbevolking wenselijk.

Nee geen complotdenker, maar ik denk wel dat het belangrijk is om te realiseren hoeveel macht er ligt bij slechts enkele in deze wereld. ;)

Daar zeg je wat...... stof tot nadenken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:44

Zou het niet zo kunnen zijn dat de mensen die doen of het meevalt dat doen uit zelfbescherming omdat ze de realiteit niet aan kunnen?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:49

Na SARS was het wachten op de volgende ziekte uit China omdat de bron nooit goed is aangepakt, Dat door het vele reizen een ziekte zich veel sneller wereldwijd zou verspreiden is ook geen hogere wiskunde.
Is niet zo zeer een complot als wel logisch nadenken.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:50

fransje23 schreef:
Zou het niet zo kunnen zijn dat de mensen die doen of het meevalt dat doen uit zelfbescherming omdat ze de realiteit niet aan kunnen?

Ja, dat zou goed kunnen.... paniek brengt immers zelden iets goeds.
Maar 'zelf nadenken' is mensen ook steeds meer uit handen genomen, we zijn allemaal consumerende drones geworden die niet meer echt zelfredzaam zijn.

We zullen in snel tempo moeten leren....
Ik vroeg me al langer af waarom mensen niet meer in opstand komen tegen dit slopende politieke model, maar ze zijn overwerkt, te moe, te lui, teveel verleerd om zelf te denken... en vooral: vooruit te denken.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:51

Pinda_Dipje schreef:
Mindim schreef:

Het is algemeen bekend dat de beste man (hij heeft er meerdere malen openlijk over gesproken) dat hij doormiddel van vaccins de wereldpopulatie wil laten krimpen (met 10 tot 15%!) zodat we beter voor onze aarde kunnen zorgen. Hij brengt dit naar buiten als filantroop die doormiddel van vaccins ook het leven van arme kinderen red, waarmee hij de bevolkingsgroei aan de onderzijde indamt: Het is namelijk aangetoond dat er in arme landen vaak meer kinderen worden geboren omdat men op voorhand al weet dat een groot deel van de geboren kinderen nooit volwassen zal worden door ziekten- en of hongersnood. Nu ouders weten dat hun kinderen levensreddende vaccins krijgen toegediend, beperken ze zelf het aantal geboorten steeds meer. Waardoor op langere termijn dus minder geboorten wereld wereldwijdwijd plaatsvinden en de wereldbevolking slinkt. Door de vergrijzing gaan immers ook mensen dood, dus stel dat je dan in het licht van Germie's verhaal even moedwillig een virusje de wereld in helpt dat zich voornamelijk concentreert op 65+'ers met een onderliggende 'zwakte'.... En je door mainstream media de volledige wereldbevolking dusdanig bang maakt dat met halsreikend uitkijkt naar het 'levensreddende vaccin'.... Dan worden er niet alleen gigantische veel centjes verdiend door de elite, ook de wereldbevolking wordt zowel van onderaf- als van bovenaf lekker uitgedund.
Klimaat is namelijk het volgende/gerelateerde punt op de agenda, want ook daarvoor is een kleinere wereldbevolking wenselijk.

Geen complotdenken?
Ga toch fietsen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:52

germie schreef:
Electra63 schreef:
Je suggereert dat er wordt angst gezaaid, zodat de media er aan kan verdienen :D
Dat klinkt als een complottheorie, dat vind ik pas gevaarlijk ;)

Het is een feit dat er geen goede cijfers zijn. Dan moet je weten hoeveel mensen nu ook al antistoffen hebben en niet eens weten dat ze ziek geweest zijn. Dat is namelijk bij veel zorgmederwerkers HET GEVAL, die zijn soms als steekproef getest, maar hebben niets gemerkt.
Dat zal onder de normale bevolking ook zo zijn.
Het is afwachten wanneer er cijfers komen over het werkelijke aantal wat zware klachten krijgt, maar dat zal echt een lager percentage zijn dan nu beweerd wordt. Dat is gewoon statistiek.

De media zaait angst, maar praat ook schuldgevoelens aan. Er wordt nu overal geroepen dat mensen zich niet aan richtlijnen houden. Nou, dat zal dan wel in het zuiden zijn, want hier om mij heen doen mensen het wel en is ook bevestigd door wederom de media, dus de mensen in het noorden kunnen het wel:
https://www.dvhn.nl/drenthe/Ja-het-is-h ... 86075.html

Maar ik lees ook steeds meer dat mensen vinden dat je binnen moet blijven. Dat staat in geen enkele richtlijn, maar wordt wel aangepraat. Als je nu naast het maken van een foto om shaming aan te praten gewoon de mensen aanspreekt, dan doe je wat gevraagd wordt.

Maar ja, ik ga wel steeds meer denken dat er sprake is van een complot. Dit kan inderdaad zo ver gaan dat je verplicht wordt een corona-vaccin te nemen, maar ook het inleveren van de privacy. Door langzaam maatregelen op te bouwen hou je het volk tam.
Het is ook echt verbazingwekkend stil nu in Frankrijk. Waar zijn de gele hesjes? Door de regels eerst op te bouwen voorkom je dus het protest.

Maar men moet niet vergeten dat binnenzitten leidt tot meer huiselijk geweld, zelfmoorden en ptss. Dat is nu in Italie al bewezen.

Maar nu terug op de economie die dus meer en meer kapot gemaakt wordt:
Wat je nu ook ziet is dus letterlijk 'de ene z'n dood is de ander z'n brood'. Supermarkten verhogen prijzen, mensen kopen op en verkopen duurder door, ik zie hier onderaan op bokt al reclame voor mondkapjes.

Die goede cijfers over het aantal infecties en zeker het aantal milde infecties is niet zo relevant. Wat wel relevant is, is het cijfer over het aantal ziekenhuisopnames door het virus. Het aantal ziekenhuisopnames groeit, het aantal opnames op de IC groeit en het doel van de maatregelen is om die opnames onder een kritische grens te houden. Op het moment dat dat niet meer lukt, dan krijg je Italiaanse toestanden een vastlopende zorg en uiteindelijk nog meer economische pijn. Daarom worden er maatregelen genomen die ook de economie treffen. Niet om germie even te pesten.

En wat die complottheorieën betreft. Dit topic gaat over de economische gevolgen. Als mensen graag onder het genot van het dragen van een aluhoedje allerlei complottheorieën willen bespreken, dan stel ik voor dat ze daar een eigen topic over openen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:53

Pinda_dipje inderdaad. Niks complottheorieën, maar keiharde realiteit. En dat is beangstigend. Dus roepen veel mensen dan: “complot theorieën” om zichzelf te kalmeren als het ware.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:57

Aan de luchtvervuiling gaan jaarlijks 4,2 miljoen mensen dood, meer mensen dus dan aan Corona dus voor bevolkingskrimp is het geen goede zet.
Sterven aan de gevolgen van luchtvervuiling gaat wel geleidelijker waardoor er minder druk op de ziekenhuizen is.

https://www.who.int/health-topics/air-p ... #tab=tab_2

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:58

@ Askja: Het is gewoon niet ondenkbaar, simpel zat. Het is niet gebaseerd op gebakken lucht, het zijn gegeven feiten (notabene door de persoon in kwestie zelf die daar al jaren zeer openlijk over is). Alleen over de achterliggende motivatie kunnen we filosoferen. Maar bij iemand die "10 biljoen investeren in vaccinaties de 'beste investering' ooit noemt, omdat het hem 200 biljoen opleverde" ben ik geneigd om eerder te vallen voor zijn financiële gewin, dan voor zijn fijne filantropische instelling.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:59

Pocca_Locca schreef:

Ze wisten niet dat ie leukemie had, daar kwamen ze achter doordat ie met ademhaligsproblemen door corona naar t ziekenhuis ging. Hij is dus door de complicaties van corona gestorven. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Het is inderdaad niet de beste krantenkop ooit, helaas Telegraaf eigen.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:01

fransje23 schreef:
Aan de luchtvervuiling gaan jaarlijks 4,2 miljoen mensen dood, meer mensen dus dan aan Corona dus voor bevolkingskrimp is het geen goede zet.
Sterven aan de gevolgen van luchtvervuiling gaat wel geleidelijker waardoor er minder druk op de ziekenhuizen is.

Ach maar aan luchtvervuiling verdienen de overheden niet zoveel centjes. ;) En dat klimaat pakken ze echt wel aan hoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:05

Pinda_Dipje schreef:
Mindim schreef:

Het is algemeen bekend dat de beste man (hij heeft er meerdere malen openlijk over gesproken) dat hij doormiddel van vaccins de wereldpopulatie wil laten krimpen (met 10 tot 15%!) zodat we beter voor onze aarde kunnen zorgen. Hij brengt dit naar buiten als filantroop die doormiddel van vaccins ook het leven van arme kinderen red, waarmee hij de bevolkingsgroei aan de onderzijde indamt: Het is namelijk aangetoond dat er in arme landen vaak meer kinderen worden geboren omdat men op voorhand al weet dat een groot deel van de geboren kinderen nooit volwassen zal worden door ziekten- en of hongersnood. Nu ouders weten dat hun kinderen levensreddende vaccins krijgen toegediend, beperken ze zelf het aantal geboorten steeds meer. Waardoor op langere termijn dus minder geboorten wereldwijd plaatsvinden en de wereldbevolking slinkt. Door de vergrijzing gaan immers ook mensen dood, dus stel dat je dan in het licht van Germie's verhaal even moedwillig een virusje de wereld in helpt dat zich voornamelijk concentreert op 65+'ers met een onderliggende 'zwakte'.... En je door mainstream media de volledige wereldbevolking dusdanig bang maakt dat met halsreikend uitkijkt naar het 'levensreddende vaccin'.... Dan worden er niet alleen gigantische veel centjes verdiend door de elite, ook de wereldbevolking wordt zowel van onderaf- als van bovenaf lekker uitgedund.

Hoe noem jij het dan?
Serious joh, smh

Pocca_Locca

@San 87 Nee, hij had al een levensbedreigende ziekte, namelijk leukemie, ( zonder dat op dat moment te weten) en was daardoor enorm vatbaar, liep daardoor in principe toevallig Corona op, en dat werd op die manier ontdekt. Je weerstand is nul met leukemie. Maar dit gaat te veel off topic denk ik inmiddels. Feit blijft dat het een flut artikel met misleidende kop is.
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 22-03-20 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Pinda_Dipje schreef:
fransje23 schreef:

Ach maar aan luchtvervuiling verdienen de overheden niet zoveel centjes. ;) En dat klimaat pakken ze echt wel aan hoor :+

De luchtvervuiling ontstaat door het verdienen van geld ;)

Doordat de lucht nu, tijdelijk, schoner is blijven er misschien meer mensen leven dus voor de krimp van de bevolkingsgroei werkt het niet.
Misschien wel om de klimaatdoelstellingen te halen al zal Trump straks wel full speed inzetten op economie die wel vervuilt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:07

Pocca_Locca schreef:
Pinda_dipje inderdaad. Niks complottheorieën, maar keiharde realiteit. En dat is beangstigend. Dus roepen veel mensen dan: “complot theorieën” om zichzelf te kalmeren als het ware.

Wat is er mis met het reduceren van de overbevolking op de wereld door te zorgen dat kinderen blijven leven zodat ze er geen acht maar twee op de wereld zetten omdat er toch rekening mee word gehouden dat de helft doodgaat. Geen complottheorie maar zelfs in Nederland 150 jaar geleden nog keiharde realiteit. Pas toen de gezondheid steeg en het dodental naar onderen ging door goede kraamzorg en hygiëne en de welvaart wat toenam ging het aantal kinderen ook in Nederland per gezin onderuit.
En dat is wat Gates wil, dat jij dan vaccinaties vervloekt en het als een complot ziet, tja, daar is helaas geen medicijn voor.
Ik heb een boek over mijn stamboom, tot 1500 konden ze terug zoeken en ik kan je vertellen, de aantal kinderen die doodgingen was gigantisch. Mijn opa, geboren in 1898 had drie broertjes voor hem met dezelfde naam, allemaal voor hun 1e jaar overleden. En vrouwen bleven gewoon 20 jaar kinderen produceren waarvan een kwart in leven bleef, in die tijd. Want er was geen geboortebeperking en geen gezondheidszorg en ze waren kinderen nodig om voor de toekomst te zorgen.
Dat jij Gates al de maffia vind , ik denk dat zijn foundation op de goede weg is en hoop dat het hem lukt om de levenstandaard in arme landen te verhogen en de gezondheidszorg te verbeteren, met vaccinatie en geboortebeperking.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:08

Pocca_Locca schreef:
@San 87 Nee, hij had al een levensbedreigende ziekte, namelijk leukemie, ( zonder dat op dat moment te weten) en was daardoor enorm vatbaar, liep daardoor in principe toevallig Corona op, en dat werd op die manier ontdekt. Je weerstand is nul met leukemie. Maar dit gaat te veel off topic denk ik inmiddels. Feit blijft dat het een flut artikel met misleidende kop is.

Hij wist niet dat hij het had, dat merkten ze in het ziekenhuis. Hij is overleden aan de gevolgen van corona, makkelijker kan ik het niet maken voor je.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:09

bigone schreef:
Pocca_Locca schreef:

Wat is er mis met het reduceren van de overbevolking op de wereld door te zorgen dat kinderen blijven leven zodat ze er geen acht maar twee op de wereld zetten omdat er toch rekening mee word gehouden dat de helft doodgaat. Geen complottheorie maar zelfs in Nederland 150 jaar geleden nog keiharde realiteit. Pas toen de gezondheid steeg en het dodental naar onderen ging door goede kraamzorg en hygiëne en de welvaart wat toenam ging het aantal kinderen ook in Nederland per gezin onderuit.
En dat is wat Gates wil, dat jij dan vaccinaties vervloekt en het als een complot ziet, tja, daar is helaas geen medicijn voor.
Ik heb een boek over mijn stamboom, tot 1500 konden ze terug zoeken en ik kan je vertellen, de aantal kinderen die doodgingen was gigantisch. Mijn opa, geboren in 1898 had drie broertjes voor hem met dezelfde naam, allemaal voor hun 1e jaar overleden. En vrouwen bleven gewoon 20 jaar kinderen produceren waarvan een kwart in leven bleef, in die tijd. Want er was geen geboortebeperking en geen gezondheidszorg en ze waren kinderen nodig om voor de toekomst te zorgen.
Dat jij Gates al de maffia vind , ik denk dat zijn foundation op de goede weg is en hoop dat het hem lukt om de levenstandaard in arme landen te verhogen en de gezondheidszorg te verbeteren, met vaccinatie en geboortebeperking.

Heel goed gezegd +:)+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:13

bigone schreef:
Pocca_Locca schreef:

Dank voor de heldere uiteenzetting _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:17

Pinda_Dipje schreef:
Mindim schreef:

Je bent wel een complotdenker.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:19

Goed San87. Maak het vooral makkelijk voor jezelf. Ik denk liever op mijn zelfstandige manier over dit soort dingen. Iedereen zal beamen dat er onnodig angst wordt gezaaid door de vertekenende berichtgeving. Als je geen werkende witte bloedlichaampjes meer hebt, ben je levensgevaarlijk ziek. Toevallig heeft net Corona het laatste zetje gegeven, maar het had voor hetzelfde geld een koortslip of een ingescheurde teennagel geweest kunnen zijn. Zou de berichtgeving dan ook zo zijn? “ voetbalcoach (21) overlijdt aan ingescheurde teennagel” en dan verderop: hij bleek al leukemie te hebben gehad.