Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lifaya schreef:Dat vrachtwagen treintje heb je ook op de A4 richting schiphol vlak na het wegrestaurant. Je moet echt goed vooruit kijken wil je proberen er tussen te komen want vaak genoeg zijn die 2 rechterbenen erg langzaam (90-100 km pu tussen 130 km pu wat er gereden mag worden) en erg dicht op elkaar waardoor inhalen vaak een moeilijke taak is. Dan moet je gewoon hard op je rem trappen mocht je door een gaatje kunnen komen.
Mijn vraag aan de vrachtwagenchauffeur hier, waarom rijden vrachtwagens vaak zo vlak achter elkaar? Ik zie vaak dat er maar een paar meter tussen elkaar zit, ook bij stukken waar wel ingehaald mag worden. Is toch ontzettend gevaarlijk mocht er opeens geremd worden? Ook achter personen auto’s gebeurt dit vaak genoeg. En daarbij heeft inderdaad invoegend en uitvoegend verkeer moeite met op de juiste baan te komen omdat er geen plek is...
Nou heb ik er zelf geen last van, ik vind mn weg wel, maar zie het vaak genoeg bijna fout gaan op de snelweg en vraag mij oprecht af waarom er niet voldoende afstand word gehouden...
purny schreef:Ze zijn vlak bij mij aan het werk in een kantoorpand. Nu sluiten ze elke maandagmorgen de straat voor een stuk af waardoor het smal is. Als ik naar de tram loop dan komen de fietsers in volle vaart op je af of achter je. Ze vertikken het dus om af te stappen.
Scooterrijders rijden ook gewoon met volle vaart op het smalle stuk...
Ik heb zo'n hekel aan fietsers die denken dat ze god in frankrijk zijn en je bijna van je sokken rijden...
Mellow schreef:lifaya schreef:Dat vrachtwagen treintje heb je ook op de A4 richting schiphol vlak na het wegrestaurant. Je moet echt goed vooruit kijken wil je proberen er tussen te komen want vaak genoeg zijn die 2 rechterbenen erg langzaam (90-100 km pu tussen 130 km pu wat er gereden mag worden) en erg dicht op elkaar waardoor inhalen vaak een moeilijke taak is. Dan moet je gewoon hard op je rem trappen mocht je door een gaatje kunnen komen.
Mijn vraag aan de vrachtwagenchauffeur hier, waarom rijden vrachtwagens vaak zo vlak achter elkaar? Ik zie vaak dat er maar een paar meter tussen elkaar zit, ook bij stukken waar wel ingehaald mag worden. Is toch ontzettend gevaarlijk mocht er opeens geremd worden? Ook achter personen auto’s gebeurt dit vaak genoeg. En daarbij heeft inderdaad invoegend en uitvoegend verkeer moeite met op de juiste baan te komen omdat er geen plek is...
Nou heb ik er zelf geen last van, ik vind mn weg wel, maar zie het vaak genoeg bijna fout gaan op de snelweg en vraag mij oprecht af waarom er niet voldoende afstand word gehouden...
Je vraag over weinig ruimte ertussen... dat is gewoon dom. Ik snap dat zelf ook niet... Ik houd minimaal mijn eigen lengte ruimte ertussen, dat is ongeveer 14 meter, liefst iets meer. Zo word het je ook niet geleerd. Wel heb je dan vaak auto's die er nog net even omheen vliegen en dan om jou heen de afslag pakken maar voor jou al gaan remmen. Dus het kan ook zijn dat ze dat willen voorkomen maar in de meeste gevallen zal dat niet zo zijn.
Waar ik kan houdt ik rekening met het verkeer om me heen, andersom loop ik soms tegen veel onbegrip aan. Ik weet ook dat er een heleboel chauffeurs zijn die idd stunts uithalen waar ik ook even achter de oren van ga krabben.
Maar wilde geen welles nietes iets o.i.d. veroorzaken ik kan het toch niet uitleggen zo.
Denk dat als iemand een keer mee is geweest op de vrachtwagen je wel wat meer zou begrijpen. (Algemeen bedoeld).
AnnexUdith schreef:Dan hebben we het nog niet over de elektrische fiets gehad en dan vooral de mensen die erop zitten.
Ik vind altijd eng dat ze op een laat moment remmen en dat ik al bijna wil gaan remmen omdat ik denk dat ze door gaan fietsen. Mijn rij leraar zei altijd probeer zeker over te komen door bij oversteek plaatsen van fietsers niet te gaan remmen. je geeft fietsers zo de kans om toch over te gaan steken wat niet goed is voor de doorstroming van het verkeer. Nu zit dat er wel aardig in op plekken waar fietsers moeten stoppen.
Muiz schreef:Mellow schreef:
Je vraag over weinig ruimte ertussen... dat is gewoon dom. Ik snap dat zelf ook niet... Ik houd minimaal mijn eigen lengte ruimte ertussen, dat is ongeveer 14 meter, liefst iets meer. Zo word het je ook niet geleerd. Wel heb je dan vaak auto's die er nog net even omheen vliegen en dan om jou heen de afslag pakken maar voor jou al gaan remmen. Dus het kan ook zijn dat ze dat willen voorkomen maar in de meeste gevallen zal dat niet zo zijn.
Waar ik kan houdt ik rekening met het verkeer om me heen, andersom loop ik soms tegen veel onbegrip aan. Ik weet ook dat er een heleboel chauffeurs zijn die idd stunts uithalen waar ik ook even achter de oren van ga krabben.
Maar wilde geen welles nietes iets o.i.d. veroorzaken ik kan het toch niet uitleggen zo.
Denk dat als iemand een keer mee is geweest op de vrachtwagen je wel wat meer zou begrijpen. (Algemeen bedoeld).
14 meter?? Wat is er gebeurd met de wettelijke 50 meter? Ik hoop heel erg dat je de afstand een beetje scheef inschat, 14 is écht niks, als er dan iemand zijn rem aantikt zit je er in
Muiz schreef:14 meter?? Wat is er gebeurd met de wettelijke 50 meter? Ik hoop heel erg dat je de afstand een beetje scheef inschat, 14 is écht niks, als er dan iemand zijn rem aantikt zit je er in
verootjoo schreef:Mensen die al append over de weg rijden met hun auto, daardoor geen zebrapaden opmerken en bijna een kind (de mijne) van de sokken rijden
Waar gebeurd net. Gelukkig is mn kind een beetje afgericht en wacht ie met oversteken tot ik zeg dat ie mag.
Mellow schreef:Oké ik weet al weer waarom ik niet vaak reageer op bokt. Het woordje minimaal word over het hoofd gezien. Tuurlijk houd ik meer afstand... je ziet ze ook op zowat op een meter afstand rijden. Ik bedoelde dat als ik er al kort op rijd en ik bijvoorbeeld zou gaan inhalen of ik rijd wat dichterop dat ik dan dus minimaal zoveel afstand probeer te houden.
Muiz schreef:Mellow schreef:Oké ik weet al weer waarom ik niet vaak reageer op bokt. Het woordje minimaal word over het hoofd gezien. Tuurlijk houd ik meer afstand... je ziet ze ook op zowat op een meter afstand rijden. Ik bedoelde dat als ik er al kort op rijd en ik bijvoorbeeld zou gaan inhalen of ik rijd wat dichterop dat ik dan dus minimaal zoveel afstand probeer te houden.
Lol wat? Je hoort gewoon altijd minimaal 50 meter moet houden bij rijdend verkeer. Als je er kort op zou rijden zou je op 50 meter zitten, niet op 14. Dat anderen daar poep aan hebben en op 1 meter van je bumper rijden hoeft niet te beteken dat iedereen dat maar moet gaan doen toch?
Zo irritant om als volle bus op de snelweg te rijden en een 50 tonner in je nek te hebben. Als er iets gebeurd gaan al mijn passagiers als lappenpoppen door mijn bus heen
Gelukkig heeft België er wat op bedacht
[ [url=m/GNtjm7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Andere ergenis van vandaag, de wind
Ik kreeg hem een paar keer precies onder de kont. Dan is het echt wel even flink sturen.