Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:21

Dan hebben we het nog niet over de elektrische fiets gehad en dan vooral de mensen die erop zitten.

Ik vind altijd eng dat ze op een laat moment remmen en dat ik al bijna wil gaan remmen omdat ik denk dat ze door gaan fietsen. Mijn rij leraar zei altijd probeer zeker over te komen door bij oversteek plaatsen van fietsers niet te gaan remmen. je geeft fietsers zo de kans om toch over te gaan steken wat niet goed is voor de doorstroming van het verkeer. Nu zit dat er wel aardig in op plekken waar fietsers moeten stoppen.

MarlindeRooz

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:23

Ah zo’n tamponfiets. Nare dingen. :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:24

Gewoon alert zijn bij oversteekplaatsen en idd niet twijfelen. Heb vaak genoeg wanneer ik voorrang heb dat er een rotjochie op de scooter zit en denkt er nog even langs te gaan :7 ik geef ze zo een dodelijke blik, recht in die rotoogjes, en ze staan perfect stil opeens :Y)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:33

MarlindeRooz schreef:
Ah zo’n tamponfiets. Nare dingen. :=

Dit is er eentje voor de quote van de maand volgens mij... _O-

L1nda_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:12

Ik ben vanmiddag bijna aangereden door een jeep.

Ik liep mee met de eigenaren van hun pony die ze net 3 weken hebben naar de bak.
Het is een smalle straat, waar ze een verkeersafzetting hebben gezet omdat de berm erg modderig is. Op de weg zelf kunnen auto's elkaar niet al rijdens passeren, je moet echt aan de kant stilstaan.

De jeep kwam veel te hard aanrijden. Dus ik vroeg met handgebaren om vaart te minderen, zodat we 5/10m meter verder aan de kant konden en bleef zelf een beetje op de weg lopen omdat ze best hard door bleven rijden. En alsnog zijn ze door gereden. Ik kon een stap aan de kant doen en duwde mezelf nog weg met mijn hand op de motorkap. Als ik dat niet had gedaan, lag ik er onder. Want stoppen kon niet meer.

Helaas was hij te snel weg om het hele kenteken te zien en te onthouden.. Wat een idioten soms op de weg..

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:24

lifaya schreef:
Dat vrachtwagen treintje heb je ook op de A4 richting schiphol vlak na het wegrestaurant. Je moet echt goed vooruit kijken wil je proberen er tussen te komen want vaak genoeg zijn die 2 rechterbenen erg langzaam (90-100 km pu tussen 130 km pu wat er gereden mag worden) en erg dicht op elkaar waardoor inhalen vaak een moeilijke taak is. Dan moet je gewoon hard op je rem trappen mocht je door een gaatje kunnen komen.

Mijn vraag aan de vrachtwagenchauffeur hier, waarom rijden vrachtwagens vaak zo vlak achter elkaar? Ik zie vaak dat er maar een paar meter tussen elkaar zit, ook bij stukken waar wel ingehaald mag worden. Is toch ontzettend gevaarlijk mocht er opeens geremd worden? Ook achter personen auto’s gebeurt dit vaak genoeg. En daarbij heeft inderdaad invoegend en uitvoegend verkeer moeite met op de juiste baan te komen omdat er geen plek is...

Nou heb ik er zelf geen last van, ik vind mn weg wel, maar zie het vaak genoeg bijna fout gaan op de snelweg en vraag mij oprecht af waarom er niet voldoende afstand word gehouden...

Je vraag over weinig ruimte ertussen... dat is gewoon dom ;-). Ik snap dat zelf ook niet... Ik houd minimaal mijn eigen lengte ruimte ertussen, dat is ongeveer 14 meter, liefst iets meer. Zo word het je ook niet geleerd. Wel heb je dan vaak auto's die er nog net even omheen vliegen en dan om jou heen de afslag pakken maar voor jou al gaan remmen. Dus het kan ook zijn dat ze dat willen voorkomen maar in de meeste gevallen zal dat niet zo zijn.
Waar ik kan houdt ik rekening met het verkeer om me heen, andersom loop ik soms tegen veel onbegrip aan. Ik weet ook dat er een heleboel chauffeurs zijn die idd stunts uithalen waar ik ook even achter de oren van ga krabben.
Maar wilde geen welles nietes iets o.i.d. veroorzaken ik kan het toch niet uitleggen zo.
Denk dat als iemand een keer mee is geweest op de vrachtwagen je wel wat meer zou begrijpen. (Algemeen bedoeld).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:28

Jaaa die bananenligtamponfietsen... dat die op de weg mogen is me echt een raadsel... je ziet ze niet aankomen want ze zitten achter de autos en ze gaan knetterhard... heb er ook al eens een bijna overhoop gereden... kwaad dat die gast was. Ja, doe dan op zn minst een vlag op je fiets ofzo...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:10

Ze zijn vlak bij mij aan het werk in een kantoorpand. Nu sluiten ze elke maandagmorgen de straat voor een stuk af waardoor het smal is. Als ik naar de tram loop dan komen de fietsers in volle vaart op je af of achter je. Ze vertikken het dus om af te stappen.
Scooterrijders rijden ook gewoon met volle vaart op het smalle stuk...

Ik heb zo'n hekel aan fietsers die denken dat ze god in frankrijk zijn en je bijna van je sokken rijden...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 00:29

purny schreef:
Ze zijn vlak bij mij aan het werk in een kantoorpand. Nu sluiten ze elke maandagmorgen de straat voor een stuk af waardoor het smal is. Als ik naar de tram loop dan komen de fietsers in volle vaart op je af of achter je. Ze vertikken het dus om af te stappen.
Scooterrijders rijden ook gewoon met volle vaart op het smalle stuk...

Ik heb zo'n hekel aan fietsers die denken dat ze god in frankrijk zijn en je bijna van je sokken rijden...

De beste oplossing daarvoor is ( misschien ben ik dan een beetje asociaal) niet meer aan de kant gaan. In Groningen hebben de fietsers er ook een handje van om met hun stuur in je rug te knallen. Ook het doorfietsen terwijl mensen op het zebrapad lopen is nogal een ding. Als ze niet bellen maak ik geen ruimte. Bij zebrapaden loop ik gewoon over ze moeten immers stoppen. Vaak moet ik dan wel stiekem even lachen als ze vol op de rem moeten. Ik denk altijd maar over je heen gaan ze echt niet.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:15

Mellow schreef:
lifaya schreef:
Dat vrachtwagen treintje heb je ook op de A4 richting schiphol vlak na het wegrestaurant. Je moet echt goed vooruit kijken wil je proberen er tussen te komen want vaak genoeg zijn die 2 rechterbenen erg langzaam (90-100 km pu tussen 130 km pu wat er gereden mag worden) en erg dicht op elkaar waardoor inhalen vaak een moeilijke taak is. Dan moet je gewoon hard op je rem trappen mocht je door een gaatje kunnen komen.

Mijn vraag aan de vrachtwagenchauffeur hier, waarom rijden vrachtwagens vaak zo vlak achter elkaar? Ik zie vaak dat er maar een paar meter tussen elkaar zit, ook bij stukken waar wel ingehaald mag worden. Is toch ontzettend gevaarlijk mocht er opeens geremd worden? Ook achter personen auto’s gebeurt dit vaak genoeg. En daarbij heeft inderdaad invoegend en uitvoegend verkeer moeite met op de juiste baan te komen omdat er geen plek is...

Nou heb ik er zelf geen last van, ik vind mn weg wel, maar zie het vaak genoeg bijna fout gaan op de snelweg en vraag mij oprecht af waarom er niet voldoende afstand word gehouden...

Je vraag over weinig ruimte ertussen... dat is gewoon dom ;-). Ik snap dat zelf ook niet... Ik houd minimaal mijn eigen lengte ruimte ertussen, dat is ongeveer 14 meter, liefst iets meer. Zo word het je ook niet geleerd. Wel heb je dan vaak auto's die er nog net even omheen vliegen en dan om jou heen de afslag pakken maar voor jou al gaan remmen. Dus het kan ook zijn dat ze dat willen voorkomen maar in de meeste gevallen zal dat niet zo zijn.
Waar ik kan houdt ik rekening met het verkeer om me heen, andersom loop ik soms tegen veel onbegrip aan. Ik weet ook dat er een heleboel chauffeurs zijn die idd stunts uithalen waar ik ook even achter de oren van ga krabben.
Maar wilde geen welles nietes iets o.i.d. veroorzaken ik kan het toch niet uitleggen zo.
Denk dat als iemand een keer mee is geweest op de vrachtwagen je wel wat meer zou begrijpen. (Algemeen bedoeld).

:wow: 14 meter?? Wat is er gebeurd met de wettelijke 50 meter? Ik hoop heel erg dat je de afstand een beetje scheef inschat, 14 is écht niks, als er dan iemand zijn rem aantikt zit je er in :=

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:34

AnnexUdith schreef:
Dan hebben we het nog niet over de elektrische fiets gehad en dan vooral de mensen die erop zitten.

Ik vind altijd eng dat ze op een laat moment remmen en dat ik al bijna wil gaan remmen omdat ik denk dat ze door gaan fietsen. Mijn rij leraar zei altijd probeer zeker over te komen door bij oversteek plaatsen van fietsers niet te gaan remmen. je geeft fietsers zo de kans om toch over te gaan steken wat niet goed is voor de doorstroming van het verkeer. Nu zit dat er wel aardig in op plekken waar fietsers moeten stoppen.

Akkoord dat er ongelooflijk veel asociale fietsers zijn! Ik reed vorig jaar elke dag met de elektrische fiets naar het werk en was verbaasd over de toestanden die ik soms zag.
Dat doorrijden van een auto aan oversteekplaatsen is goed! Ik anticipeer altijd op een auto die aankomt, dus ik vertraag, tot hij voorbij is, dan kan ik zonder te moeten afstappen weer doorrijden. Vind het dan altijd heel erg vervelend van die twijfelende auto's die wel/niet je willen doorlaten, waardoor mijn anticiperen dan weer teniet gedaan wordt en ik alsnog van mijn fiets moet afstappen en hem vanuit stilstand weer in gang moet trappen. Geloof me, met zo'n elektrische fiets is dat best zwaar.

Ik vind van mezelf ook wel dat ik een heel correcte fietser ben, ik geeft netjes mijn voorrang af waar ik hem niet heb etc. maar neem hem ook wel als ik die wel heb. Helaas zijn er overal idioten, zowel onder fietsers als onder automobilisten, alsook onder voetgangers ...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:46

Muiz schreef:
Mellow schreef:

:wow: 14 meter?? Wat is er gebeurd met de wettelijke 50 meter? Ik hoop heel erg dat je de afstand een beetje scheef inschat, 14 is écht niks, als er dan iemand zijn rem aantikt zit je er in :=

Nog bizarder vind ik dat ze vaak al niet aan 14 meter komen.
Ik zie ze dagelijks op slechts enkele meters achter elkaar rijden, ik denk dat de chauffeurs ook niet meer kunnen zien dan de kont van de voorganger en geen idee hebben van het verkeer ervoor.
Echt onbegrijpelijk.

En idd, zie dan als auto nog maar eens in of uit te voegen....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 10:50

Muiz schreef:

Met 100 km per uur rijd je ongeveer 27,5 meter per seconde. Dus ik ben het er wel mee eens dat 14 meter afstand erg weinig is voor een vrachtwagen ondanks dat die wat langzamer rijd. Ze hebben ook een langere remweg door hun belading meestal.

Moet zeggen dat als ik netjes echt de 2 seconden regel volg er altijd wel weer iemand is die zijn auto er tussen kwakt :roll: en vervolgens heb je alweer niet genoeg afstand etc.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:18

Mensen die hun gaspedaal niet kunnen vinden buiten de bebouwde kom. De rest daar kan ik mee om gaan, zelfs het knipperlicht niet gebruiken. Maar echt, mensen die standaard 10 km onder het snelheidslimiet rijden, ook met normaal weer, die mogen van mij echt gewoon met het openbaar verkeer gaan, verschrikkelijk!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:42

Wow mijn bus die ik vandaag mee heb is 14 meter :+
Moest vandaag ook weer vol in de ankers omdat iemand zat te bellen en daardoor ff naar rechts kwam zetten terwijl de afrit nog zo'n 1200 meter verderop pas was.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:01

Gisteren me echt dood geërgerd....om hier bij de snelweg te komen zit ik altijd 25 minuten op een provinciale weg. Geen inhaalmogelijkheden, her en der nog wat rotondes ook, kortom ergernis troef bij regelmatig trage weggebruikers maar die rijden dan nog 65 ofzo!!!

Gisteren had ik een restje trekkers op de provincale....echt ik gun ze hun stakingsdag van harte maar ik moet ook gewoon werken en ze hadden makkelijk op de secundaire weg gekund in ieder geval op het eerste stuk! Ik zat me echt op te vreten.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:13

Hier net op de A15 een dikke gloednieuwe Audi die heel ruim achter mij de snelweg op knalt (achter mij weinig auto's op beide banen, voor mij druk). Hij geeft me een partij plankgas op die linkerbaan, recht op mij af. Ik had allang geanticipeerd op wat er voor mij gebeurde, daar liep het namelijk vol. Ik reed zo'n 105 denk ik, we moesten afremmen tot 45-50 ongeveer.

Persoon in de Audi schrok zich heeeeelemaal te pletter en moest vol in de ankers.

Kijk dan ook gewoon iets verder dan 2m voor je, dan had je gezien dat ze daar aan het remmen waren en had je geen plankgas hoeven geven :D Ik keek wel echt extra in mijn spiegel of hij het wel zou halen, want zo hard kwam hij dus aan. Fijn dat je een nieuwe dikke auto hebt, maar die moet je niet op een donderdagmiddag op zn staart trappen :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 17:20

Poeh gelukkig dat de remmen het dan ook goed deden :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:09

Mensen die al append over de weg rijden met hun auto, daardoor geen zebrapaden opmerken en bijna een kind (de mijne) van de sokken rijden :roll:
Waar gebeurd net. Gelukkig is mn kind een beetje afgericht en wacht ie met oversteken tot ik zeg dat ie mag.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:37

verootjoo schreef:
Mensen die al append over de weg rijden met hun auto, daardoor geen zebrapaden opmerken en bijna een kind (de mijne) van de sokken rijden :roll:
Waar gebeurd net. Gelukkig is mn kind een beetje afgericht en wacht ie met oversteken tot ik zeg dat ie mag.

Zelfs zonder appen kijkt men vaak niet of er wat staat bij een zebrapad. Stop je voor kinderen moet je naar ze gaan seinen dat ze de andere kant op moeten kijken omdat er van de andere kant ook wat aan komt wat gewoon door rijdt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 19:40

Ik had ook bijna een aanvaring met een Audi
Ik reed op de A58
Linkerbaan
Er voegt het 1 en ander in op de rechterbaan en de shiny Audi denkt
Joh, trek ik hem gelijk even om die vrachtwagen heen
Helaas reed ik daar dus :+

Ging echt maar net goed

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:34

Oké ik weet al weer waarom ik niet vaak reageer op bokt. Het woordje minimaal word over het hoofd gezien. Tuurlijk houd ik meer afstand... je ziet ze ook op zowat op een meter afstand rijden. Ik bedoelde dat als ik er al kort op rijd en ik bijvoorbeeld zou gaan inhalen of ik rijd wat dichterop dat ik dan dus minimaal zoveel afstand probeer te houden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 21:52

Je schrijft minimaal 14 meter, liefst wat meer. Dat komt op mij anders over als: “ minimaal 14 meter als er weer eens iemand zich er tussen propt, maar meestal is het zeker 40 meter. “

Oid :)

Ik hou regelmatig mijn hart vast wel als ik de afstand tussen het verkeer sowieso zie. Allemaal voornamelijk door haast.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:46

Mellow schreef:
Oké ik weet al weer waarom ik niet vaak reageer op bokt. Het woordje minimaal word over het hoofd gezien. Tuurlijk houd ik meer afstand... je ziet ze ook op zowat op een meter afstand rijden. Ik bedoelde dat als ik er al kort op rijd en ik bijvoorbeeld zou gaan inhalen of ik rijd wat dichterop dat ik dan dus minimaal zoveel afstand probeer te houden.

Lol wat? Je hoort gewoon altijd minimaal 50 meter moet houden bij rijdend verkeer. Als je er kort op zou rijden zou je op 50 meter zitten, niet op 14. Dat anderen daar poep aan hebben en op 1 meter van je bumper rijden hoeft niet te beteken dat iedereen dat maar moet gaan doen toch?
Zo irritant om als volle bus op de snelweg te rijden en een 50 tonner in je nek te hebben. Als er iets gebeurd gaan al mijn passagiers als lappenpoppen door mijn bus heen :n

Gelukkig heeft België er wat op bedacht :j

Afbeelding

Andere ergenis van vandaag, de wind :')
Ik kreeg hem een paar keer precies onder de kont. Dan is het echt wel even flink sturen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 05:38

Muiz schreef:
Mellow schreef:

Lol wat? Je hoort gewoon altijd minimaal 50 meter moet houden bij rijdend verkeer. Als je er kort op zou rijden zou je op 50 meter zitten, niet op 14. Dat anderen daar poep aan hebben en op 1 meter van je bumper rijden hoeft niet te beteken dat iedereen dat maar moet gaan doen toch?
Zo irritant om als volle bus op de snelweg te rijden en een 50 tonner in je nek te hebben. Als er iets gebeurd gaan al mijn passagiers als lappenpoppen door mijn bus heen :n

Gelukkig heeft België er wat op bedacht :j

[ [url=m/GNtjm7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Andere ergenis van vandaag, de wind :')
Ik kreeg hem een paar keer precies onder de kont. Dan is het echt wel even flink sturen.

Lezen is wel een vak hè. Ik zeg toch niet dat ik zo dicht op anderen rijd? Plus ik kan nergens jou zogenoemde wettelijke afstand vinden, wel een formule die je stopafstand aangeeft. Nogmaals ik zette erneer dat ik MINIMAAL die afstand houd het liefst meer en daarbij bedoel ik gewoon voldoende afstand. En ik leg uit wat misschien de beweegreden van andere chauffeurs zou kunnen zijn, niet dat ik me daarin kan vinden. Alleen wat zij misschien zouden kunnen denken. Nee ik vind dat ook gevaarlijk die korte afstanden op elkaar en ik doe dat dus ook niet. Maar dit is het laatste wat ik erover zeg want ik lees al dat wat ik schrijf niet begrepen word.