Voorspelde storm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 19:36

Hier voorspellen ze binnen een goed uur 130.... brrrrr.... net nog vlug de honden ff buiten gelaten, want die moeten natuurlijk ook pipi doen, en sebiet paarden gaan voeren...
Dat het maar vlug morgen is....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:36

8nnemiek schreef:
Het viel me vanochtend wel op dat de waterstand zo enorm laag was, in de Oosterschelde! Echt flink lager dan normaal bij eb. Best apart dat zo'n storm daar zo veel invloed op heeft.

Misschien ook door de volle maan? Dat heeft toch ook wat te maken met eb en vloed standen en tijden?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:40

Ik zit ook met oordopjes muziek te luisteren.
Vent zit Netflix te kijken gewone tv lukt niet omdat we een schotel hebben en met die wind staat het beeld gewoon stil.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:41

Nou als er maar geen Tsunami aankomt dan Annemiek :P

Vanochtend viel het hier inderdaad goed mee vond ik :)
Nu lijkt het ook niet héél spectaculair verder.

Wij hebben gelukkig gisteren de nieuwe aanbouw dicht gekregen, er moesten nog een 10m2 ramen in :=

Janine1990

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:45

Ik hoor de wind alleen maar wat suizen, uurtje geleden wel een enorme klapper van een windstoot waardoor het blok wat trilde. Lig qua wind heel gunstig, tussenwoning uit de jaren 70.

Mijn ouders hebben een vrijstaande woning die in dezelfde richting ligt, maar daar heb je veel meer last van windklappen in huis.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:46

Helaas, hebben wij het binnen niet droog gehouden. Lekkage bij kunststof kozijn in de keuken. Lijkt bij de overgang van het houtwerk naar het kunststof te zijn (die naad zeg maar). Heeft iemand ervaring hiermee toevallig? Is in 2006 geplaatst. Melding gemaakt bij verzekering en nu afwachten...

Afbeelding
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:49

Janine1990 schreef:
8nnemiek schreef:
Het viel me vanochtend wel op dat de waterstand zo enorm laag was, in de Oosterschelde! Echt flink lager dan normaal bij eb. Best apart dat zo'n storm daar zo veel invloed op heeft.

Misschien ook door de volle maan? Dat heeft toch ook wat te maken met eb en vloed standen en tijden?

Dat speelt ook mee inderdaad :j Maar zo laag als vandaag heb ik het nooit eerder gezien!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:50

Dat is wel bijzonder Denise!!
Kan me indenken dat kunststof zich wat minder zet dan hout... Maar goed, in feite doet hardhout dat natuurlijk ook maar nauwelijks...

Wel flink balen!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:53

Janine1990 schreef:
Kan me indenken dat kunststof zich wat minder zet dan hout... Maar goed, in feite doet hardhout dat natuurlijk ook maar nauwelijks...

Wel flink balen!

Ja, raar hè.... We hebben geprobeerd buiten te kijken, maar dat was missie onmogelijk. We waaiden per direct van het krukje :+ Maar konden zo 1,2,3 niks geks zien aan de buitenkant.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:55

Mijn vriend krijgt ook berichten van het thuisfront. Vele bomen omgewaaid, een grote den (zo zonde want hij stond er zo mooi), het vogelhuisje om gewaaid en het dak ligt van de stal.
Stal wordt gelukkig enkel gebruikt voor trailers, de paarden staan buiten zoals ze dat gewend zijn

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:56

Denise_Storm schreef:
Janine1990 schreef:

Wel flink balen!

Ja, raar hè.... We hebben geprobeerd buiten te kijken, maar dat was missie onmogelijk. We waaiden per direct van het krukje :+ Maar konden zo 1,2,3 niks geks zien aan de buitenkant.

Nou, ik weet niet of het daadwerkelijk kán, maar misschien een soort terugslag van de wind in huis?
Mijn ouders hebben zo'n plek in het huis waar je een soort terugslag hebt. Beneden denk je dat boven een deur dicht slaat, en boven denk je dat beneden een deur dicht slaat.
En nergens gaat een deur dicht, maar toch doet de wind ergens iets...

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:59

Mijn ramen bewegen heel hard heen en weer...ik vind het heel eng... |( weet iemand of dit normaal is? Ik ben echt bang dat het straks breekt of zo...ik woon drie hoog (dat is het hoogste huis).

Ze verwachten hier om kwart over acht een enorme onweersbui... :oo
Ik vind dit echt drie keer niks |( Woon alleen dus heb ook geen afleiding...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:00

Janine1990 schreef:
8nnemiek schreef:

Heeft idd ook met de maan te maken. Voor morgenochtend verwachten ze springtij, door de maan extra hoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:03

Als de waterkoker aanstaat hoor ik de wind niet, dus zuip al de hele dag thee :) Trekt ook aardig aan hier. Nog geen schade. Zuslief boos omdat ik niet op de kinderen wil passen. Nou ja zeg, ga niet onnodig de weg op en houd er ook niet van om nu alleen in dat oude huis te zitten met waarschijnluk bange kids. ze kunnen ook beter zelf niet weg gaan

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:04

Hier waait mijn schuurdeur er bijna uit normaal zit die vast met zo pin maar is zit er niet in en hebben we nu zo balk naar boven die dan door zo beugel gaat.

Nu maar paar zakken van 25 kilo voor gezet met de hoop dat die niet open waaid.

Verder mijn huis Is in een boerderij schuur gebouwd die kraakt er over zowel mijn huis als de schuur dat ik echt gevoel heb dat zo de boel weg waait. ( gebeurd vast niet)
Wel staat de wind vol op de voorkant van mijn huis en kraakt daar het (huis is tegen die schuurmuur aangebouwd)

Laten we hopen dat mijn schuur en woning heel blijven.

Zit te twijfelen om de cavias naar binnen te halen voor zekerheid maar kan ik eerst nog half uur cavia vangen doen. ( die zitten trouwens in de schuur)

Verder is mijn vriend aan werk en moet die vanavond terug met de vrachtwagen ( wel volgeladen) en ik hoop echt dat hij vannacht thuis komt heel huids)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:05

Zelda_Link schreef:
Mijn ramen bewegen heel hard heen en weer...ik vind het heel eng... |( weet iemand of dit normaal is? Ik ben echt bang dat het straks breekt of zo...ik woon drie hoog (dat is het hoogste huis).

Aawh I feel u!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:06

Zelda_Link schreef:

Hangt af van de windrichting en de leeftijd van de woning etc. Tenzij je de ramen open hebt staan, das natuurlijk niet heel handig.

Zou er niet te veel waarde aan hechten, als de boel er uit waait dan doe je er toch niets tegen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:11

Zelda_Link schreef:

Is niet erg hoor, het grote raam in onze vorige woning deed dat ook, en zit er 20 jaar later nog steeds in.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:11

Ramen bewegen, helemaal in een flat. Als ze dat niet doen dan knappen ze.
Heb bijna 40 jaar in een flat op 4 hoog gewoond.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:20

Wat buigt breekt niet zeggen ze toch altijd.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:21

Dank jullie wel :o fijn te horen dat meer ramen dat doen en dat juist goed is!

Het is mijn eerste huisje, woon hier nu drie jaar maar zo erg nog niet meegemaakt. Maar de ramen staan op het zuiden en daar komt de wind vandaan, bovendien staan er geen huizen aan de overkant dus wind heeft vrij spel hier.... woon in het kustgebied dus dat helpt ook niet O:)

Ik hoop dat het heel snel over is...

Sterkte iedereen!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:23

8nnemiek schreef:

Citaat:
Citaat:
Heeft idd ook met de maan te maken. Voor morgenochtend verwachten ze springtij, door de maan extra hoog

Ik had mijn Zeeuwse tante van de week te logeren.

Normale getijden bij volle en 'lege' maan: de vloed is hoger, met eb staat het water extreem laag.
(Itt 'dood tij': met eerste en laatste kwartier is het verschil tussen eb en vloed minimaal.)

En geen enkele Zeeuw 'in living memory' vergeet wat vooraf ging aan de rampnacht in 1953: toen het eb moest worden op zaterdagmiddag zakte het water niet.

Heb haar net gebeld : februari, zeer zware storm die enkele dagen aanhoudt: rationeel voelt ze zich veilig, de wind komt niet uit het noordoosten - maar eigenlijk vindt ze het 'niets aan'.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 09-02-20 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:24

Mijn tuinomheining wiebeld in de wind terwijl hij met de palen in beton vaststaat. Wind beukt er gewoon vol op in. We hebben net nog snel 1 paneel weggenomen zodat de wind meer doorgang heeft en hopen dat de rest van omheining blijft staan. Hebben er zo hard aan gewerkt gehad voorbije zomer om de tuin mooi te hebben.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:29

Ik heb de ijslandertjes in de stallen gepropt.
5 paarden in 3 stallen :D
Afbeelding
Afbeelding
Ben namelijk beetje bang dat de schuilstal het niet houdt. Better safe than sorry

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:30

Citaat:
NK tegenwindfietsen gestaakt wegens wind

:') Tis echt zo.