Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 09:26

Thanks allemaal <3

Gelukkig voel ik mij weer iets beter. Nog steeds geen uitslagen. Heb gister geprobeerd contact op te nemen met de neuro oncoloog verpleegster maar hier ga je van een secretaresse door naar een ingesproken bandje. Heb een berichtje met mijn telefoonnummer achter gelaten. nog even wachten dus..

Ik heb zeker contacten vrienden, kennissen en heel goede buren. Alleen om daar steeds met mij problemen aan te komen vind ik wat te veel. Al's ik ze nodig heb staan ze voor me klaar alleen Ruben zijn ziekte gaat niet weg. Wil dus niet degene zijn die alleen maar zeurt of uithuilt. Vriendschap moet ook leuk blijven. Bovendien is de mentaliteit toch anders dan de nederlandse. Dit heeft dat binnen 1 vriendschap wat wrijving/vertrouwens breukje gegeven toen Ruben net was opgenomen in Januari. Ben dus wel wat voorzichtiger geworden.:)

Lucy doet het wel heel erg goed. Hadden ons geen beter hondje kunnen wensen. Houden zoveel van haar. Beste aankoop ever!! :D zij is mijn grootste steun en de vrolijkheid zelve.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:39

Wat is lucy leuk! En heel belangrijk op dit moment, iemand om op te steunen <3

Ook van hier een hele dikke virtuele knuffel!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:39

Een grote virtuele :(:) voor jullie.
Een jonge spring-in-'t-veld als Lucy is zeker een fijne huisgenoot.
Veel sterkte met alles.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:53

Eerst en vooral! Wat een mooi nieuws! Voor de 3de keer mama en papa! Proficiat! *\o/*

Wat een lief en vrolijk hondje, die Lucy.

Een dikke virtuele knuffel voor jullie allemaal. :(:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:19

Nuvel jouw posts voor het eerst gezien en gelezen. Heftig allemaal. Ik begrijp je als je met je verhaal voorzichtig bent met je nieuwe vrienden en vriendinnen. Mijn broer woont al heel lang in de UK en volgens hem zijn de Engelsen totaal anders bezig met slecht nieuws, problemen, en uiten verdriet als wij Nederlanders. Ze doen het meer niet als wel, en natuurlijk kun je nooit generaliseren.
Je hond vind ik erg leuk. Wat een schatje→ en natuurlijk het allerbeste nieuws jullie nieuwe kindje. Zo fijn dat naast het verdriet van gezondheid van je man, er ook echte leuke dingen zijn.
Ziektes als je nog niet zo heel lang geëmigreerd bent is altijd heftig, zo in een ander land met ander cultuur. Sterkte meid.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 19:01

We hebben de dag weer bijna overleefd.

Gister had ik Ruben het ziekenhuis laten bellen omdat ik van het kastje naar de muur werd gestuurd. Het was nog niet naar de multidisciplinare meeting geweest omdat het ziekenhuis de MRI resultaten pas vorige week had doorgestuurd naar Edinburgh. Nog wachten dus..

Alles begon gewoon als een normale dag. Net na lunch, Ruben was net aan het stofzuigen. Hij staat en roept me met grote ogen. Ik dacht even dat hij een grapje ging uithalen. Helaas voelde hij een aanval opkomen. Hem op de bank gelegd, ik had zijn handen vast en bleef rustig praten. Dit was heftiger dan eerdere seizures. Na een tijdje leek het even rustiger te worden. Ik kon het niet meer mis hebben dan een seconde later duidelijk zou Worden. Het leek wel of hij een electrische shock kreeg heel zijn lichaam begin te shaken, benen overstrekt, schudden, geen bewust zijn meer, bloed kwam uit zijn mond.

Ik heb het alarm nummer gebeld voor een ambulance. Tijdens het gesprek ging het gewoon door. Ze zouden een ambulance sturen. langzaam werd Hij blauw, gorgelde van dat bloed en dan was het stil. Eerlijk ik dacht dat ik hem kwijt was. Paniek, mijn Hart brak. Dit kan niet. Ik wou dat hij bijkwam. Godzijdank na een tijdje kalmeerde het. Dit moet allemaal 5 minuten hebben geduurd. Na 50 minuten was de ambulance er die mijn Buren hebben opgewacht. Nu zit ik hier dankbaar dat hij hier uit is gekomen. Ben ik gewoon blij dat we samen de dag hebben overleefd. Pfieeeuw... Op het nippertje maar hij zit hier. Mijn keel zit er nu nog dicht van.

Klopt pien, ze zijn heel gesloten ook binnen hen familie (verzwijgen liever). Waar Ik erg open en eerlijk overal over kan praten met mij. Man. Ik probeer alleen erover te praten of hulp te vragen als ik het echt nodig heb zoals vandaag.
Laatst bijgewerkt door Nuvel op 02-09-20 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:06

Jeetje, wat ontzettend heftig! Heel veel sterkte :knuffel:

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:09

:(:) ... wat een vreselijke dag zeg, wat een schrik. veel sterkte!! zijn jullie nu in het ziekenhuis?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:10

Wat heftig voor jullie. :(:)
Is je man nu in het ziekenhuis?
Wordt er nu weer onderzoek gedaan?

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:11

Jeetje wat ontzettend heftig om mee te maken. En wat een lange aanrijtijd van de ambulance.
Hebben ze nog wel iets voor je kunnen betekenen?

Heel veel sterkte, gebruik Bokt maar als uitlaatklep. Hier is altijd een luisterend oor te vinden. Ook via pb als je dat zou willen!

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:12

Oh jemig wat heftig.

Hoe gaat het nu met jullie?

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 19:24

De ambulance heeft helaas weinig kunnen doen. Wel super lieve mensen. Er was een uur verstreken sinds het begin van de aanval omdat zij van een andere basis moesten komen. Alle ambulances van de dichtbijzijnde waren druk bezig. Ze hebben hem helemaal gecheckt, dokters gebeld, de neuroloog heeft via de huisarts zijn medicatie opgehoogd. Ze zijn gebleven tot hij weer goed aanspreekbaar was. Die medicatie heb ik vanavond opgehaald. Ruben ligt op de bank met Lucy.

Grappig was wel dat hij toen de ambulance weg was mij gelijk in de stortregen naar buiten stuurde om in de brievenbus te kijken. Misschien zaten zijn langverwachte postzegels in de brievenbus anders werden ze nat door het slechte weer. Hij is gek op postzegels verzamelen.

Ik ben gek op hem :D Ben met veel liefde half verzopen.
Laatst bijgewerkt door Nuvel op 02-09-20 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:24

:knuffel: heel veel sterkte en een virtuele knuffel

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:33

Op zulke momenten voel je de liefde voor elkaar zo intens.

Kunnen we nog speciale postzegels opsturen als ondersteuning?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:42

Jeetje wat intens heftig, wat moet jij je machteloos gevoeld hebben :knuffel:

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 19:45

Das een heel lieve vraag. Nee hoor, hij vind het al heel fijn dat ik mijn verhaal ergens kwijt kan. Dat iedereen zo meelevend is en vraagt hoe het met hem gaat doet hem ook goed. Dank je wel allemaal <3

Je staat we bij en kijkt ernaar. Dat is het vreselijkste. Kon je maar iets doen..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:52

nuvel schreef:
Je staat we bij en kijkt ernaar. Dat is het vreselijkste. Kon je maar iets doen..
Sodejuh wat heftig wat jij hebt meegemaakt :knuffel:

nuvel schreef:
. Misschien zaten zijn langverwachte postzegels in de brievenbus anders werden ze nat door het slechte weer. Hij is gek op postzegels verzamelen.

Ik ben gek op hem :D Ben met veel liefde half verzopen.
_O- _O- Geestig, wat een "varken" (mannen blijven altijd varkens <3 ) en wat heerlijk dat je weer door de stromende giet voor hem kon gaan. Bless you both......

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:19

Oh wat een verhaal, wat heftig.
Sterkte voor jullie beide :knuffel:

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:31

Och ik moest echt even slikken, kon je paniek hier voelen. Wat een schrik.

Fijn dat hij zelf bij is gekomen.
Hopelijk overkomt jullie het zo heftig niet weer.

Sterkte vanaf hier en dikke knuffel. Ook voor jou hè. Hij is ziek maar jij staat machteloos en gaat je lief verliezen. Onvoorstelbaar verdrietige situatie.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:56

Jeetje wat een schrik zeg en een rollercoaster van emoties op zo n moment. Inderdaad na zoiets ga je met liefde door de regen.
Balen dat jullie nog op de mri moeten wachten

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:48

Stille meelezer hier, maar jeetje Nuvel (en Ruben) wat een schrik was dat voorjullie zeg!
Wel fijn dat hij later bij de tijd genoeg was om aan zijn postzegels te denken hihi :)

Nog gefeliciteerd met je zwangerschap ook

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 03:38

Jeetje, wat een schrik zeg!! En wat duurt het vreselijk lang voor er een ambulance kon komen zeg.
Vind je het niet heel eng om hem zomaar thuis te hebben na zo’n attac? Ohhh wat een schrik zeg. Op naar die rottige uitslagen en snel beter nieuws.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 05:26

Jeetje, wat een nachtmerrie! En je klinkt zo rustig en berekenend in je berichten maar wat zul je in paniek zijn geweest!
Ik herken de angst tijdens zo'n aanval. Het is inderdaad net alsof iemand dood gaat..

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 11:38

Ohja pipo, ik vind het eng. Wat als het terug komt? Heb de andere keren veel minder heftig ervaren als gister. Dit is een nieuw level van angst. Ook om hem los te laten en alleen te laten. Hoewel ik weet dat ik niet constant zijn hand kan vast houden. Voelt het wel stiekem het veiligste... Beetje gevoel tegen hoofd.

Ben mij doodgeschrokken en heb er heel slecht van geslapen. Gelukkig voelt Ruben zich oke. We houden een heel rustig dagje vandaag. Wacht op een telefoontje van de huisarts.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:58

Is heel logisch hoor. Zou ik ook hebben vandaar mijn vraag. Is niet niks zo pffff. Kids waren er niet toen het gebeurde? Want anders had je hun angsten er ook nog eens bij. Hè verdorie kan niets doen behalve kracht toe te wensen.