Blue_Monday schreef:Belgie heeft wel rare gang van zaken dan

Zorgen dat ik bij iemand ingechreven sta, paar keer de boodschappen betalen et voila ik heb recht op een deel van het huis

Dat zou voor veel huisvrouwen en mannen wel gunstig zijn

Je kunt het in het belachelijke trekken, maar dat verandert het niet.
En ik heb het over Nederland.
Als jij jarenlang ergens ingeschreven staat heb je wel bepaalde rechten. Bij elke zaak wordt gekeken hoe de situatie is, maar het is niet zo dat je iemand maar even uitschrijft en op straat zet.
Wat betreft uitschrijven: ik heb een bovenbuurman gehad die zijn huis verhuurde aan studenten. Netjes met huurcontract. Alleen stond op het door hem opgestelde huurcontract mijn huisnummer en niet het zijne (zelfde nummer maar met toevoeging)
Per toeval, namelijk door een aanslag van de belasting, kwam ik erachter dat er 5 (!) mensen op mijn adres stonden ingeschreven. Ik was een meerpersoonshuishouden geworden met mijn 50m2.
Het heeft mij minimaal een half jaar gekost, met veel telefoontjes en bezwaarschriften, om die mensen van mijn adres af te krijgen.
En die hebben er dus nooit gewoond, en ik heb ze nooit toestemming gegeven om bij mij ingeschreven te staan.
Misschien kun je er dan iets bij bedenken als iemand wel met toestemming ingeschreven is en ook jarenlang in het huis gewoond heeft.
Was ook een koopwoning en stond alleen op mijn naam.