Buitenlandse liefde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:00

cariena1973 schreef:
Ik was nog getrouwd en ex had deuren dichtgespijkerd elektriciteit van de roldeur de enige ingang toen nog kat laten verhongeren en de boedel verkocht en binnen een jaar was ie weer getrouwd heb niks van de boedel weer gezien

Dit vind ik heel erg. Wat een akelige man,vooral vanwege die kat!

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 11:19

Kanzi schreef:
Dat was het ook zeker!
Heb je hem al wel gemeld per welke datum je hem uit de woning wil hebben?

Ik heb hem 2 maand gegeven wat mij al redelijk lang lijkt.

luuntje

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:24

Melleke dat is een lange tijd.
Kan jij al die tijd bij je vriendin blijven?

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 11:30

luuntje schreef:
Melleke dat is een lange tijd.
Kan jij al die tijd bij je vriendin blijven?

Ja gelukkig wel, bij mijn ouders kan ik ook terecht maar dat doe ik liever niet aangezien mijn ex gisteren voor hun deur stond. Ik hoop eigenlijk dat hij natuurlijk vroeger weg gaat dat is voor beide de beste oplossing.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:11

anjali schreef:
@Nikass: Dat heb ik echt nog nooit gehoord,dat iemand die in JOUW huis bij je heeft ingewoond zonder iets te betalen,dan aanspraak zou kunnen maken op een deel van het huis??? Dat lijkt me echt sterk en als dat zo zou zijn, een waarschuwing om niemand ooit zomaar bij je te laten wonen!

Als jij kan aantonen dat hij werkelijk niets heeft bijgedragen zal je sterker staan. Maar hoe doe je dat?
Als de ander verklaard dat hij ook boodschappen deed, en wat spullen heeft betaald? En vaak is dat natuurlijk ook nog waar: in een goeie bui betaalde vriend misschien ook een doodenkele keer een rekening. Iemand niet zomaar laten inschrijven dus inderdaad, en anders afspraken vastleggen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:14

Boodschappen lijkt me niet relevant. Het gaat er om wie de aflossing en rente betaalt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:42

Heb je daar een bron van want ik ben deze info nog nooit tegen gekomem

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:52

Belgie heeft wel rare gang van zaken dan :+

Zorgen dat ik bij iemand ingechreven sta, paar keer de boodschappen betalen et voila ik heb recht op een deel van het huis :D

Dat zou voor veel huisvrouwen en mannen wel gunstig zijn :')

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 16:57

Blue_Monday schreef:

Zorgen dat ik bij iemand ingechreven sta, paar keer de boodschappen betalen et voila ik heb recht op een deel van het huis :D

Recht op het huis heeft hij niet maar ik kan hem niet zomaar buiten zetten omdat zijn adres er ook staat. Moesten we getrouwd zijn zonder huwelijkscontract dan heeft hij wel recht op het huis ook al heeft hij er niets voor betaald.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 17:14

anjali schreef:
@Nikass: Dat heb ik echt nog nooit gehoord,dat iemand die in JOUW huis bij je heeft ingewoond zonder iets te betalen,dan aanspraak zou kunnen maken op een deel van het huis??? Dat lijkt me echt sterk en als dat zo zou zijn, een waarschuwing om niemand ooit zomaar bij je te laten wonen!
En toch is het zo, enkel de persoon om wie het in kwestie gaat kan/moet zichzelf uitschrijven op dat adres, bij de gemeente. Doet diegene dit niet, dan kan de eigenaar/(hoofd)huurder een verzoek tot uitschrijving indienen. Dit gaat echter niet gemakkelijk en kost behoorlijk wat tijd.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 18:05

Blue_Monday schreef:

Je kunt het in het belachelijke trekken, maar dat verandert het niet.
En ik heb het over Nederland.
Als jij jarenlang ergens ingeschreven staat heb je wel bepaalde rechten. Bij elke zaak wordt gekeken hoe de situatie is, maar het is niet zo dat je iemand maar even uitschrijft en op straat zet.

Wat betreft uitschrijven: ik heb een bovenbuurman gehad die zijn huis verhuurde aan studenten. Netjes met huurcontract. Alleen stond op het door hem opgestelde huurcontract mijn huisnummer en niet het zijne (zelfde nummer maar met toevoeging)
Per toeval, namelijk door een aanslag van de belasting, kwam ik erachter dat er 5 (!) mensen op mijn adres stonden ingeschreven. Ik was een meerpersoonshuishouden geworden met mijn 50m2.
Het heeft mij minimaal een half jaar gekost, met veel telefoontjes en bezwaarschriften, om die mensen van mijn adres af te krijgen.
En die hebben er dus nooit gewoond, en ik heb ze nooit toestemming gegeven om bij mij ingeschreven te staan.
Misschien kun je er dan iets bij bedenken als iemand wel met toestemming ingeschreven is en ook jarenlang in het huis gewoond heeft.
Was ook een koopwoning en stond alleen op mijn naam.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 18:14

Ts fijn dat je bij je vriendin kan blijven.
Waren je ouders erg geschrokken toen je ex daar voor de deur stond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 18:20

Ben je niet bang dat hij dadelijk bij je vriendin voor de deur staat.

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 18:29

luuntje schreef:
Ts fijn dat je bij je vriendin kan blijven.
Waren je ouders erg geschrokken toen je ex daar voor de deur stond?

Ze hebben niet open gedaan, hij heeft een tijdje staan wachten maar wonder boven wonder heeft hij niets ergs gedaan en is hij gewoon vertrokken.

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 18:29

Anoniem schreef:

Hij weet ze niet wonen. Hoop ik toch.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 18:39

Nikass schreef:
Blue_Monday schreef:

Je kunt het in het belachelijke trekken, maar dat verandert het niet.
En ik heb het over Nederland.
Als jij jarenlang ergens ingeschreven staat heb je wel bepaalde rechten. Bij elke zaak wordt gekeken hoe de situatie is, maar het is niet zo dat je iemand maar even uitschrijft en op straat zet.

Wat betreft uitschrijven: ik heb een bovenbuurman gehad die zijn huis verhuurde aan studenten. Netjes met huurcontract. Alleen stond op het door hem opgestelde huurcontract mijn huisnummer en niet het zijne (zelfde nummer maar met toevoeging)
Per toeval, namelijk door een aanslag van de belasting, kwam ik erachter dat er 5 (!) mensen op mijn adres stonden ingeschreven. Ik was een meerpersoonshuishouden geworden met mijn 50m2.
Het heeft mij minimaal een half jaar gekost, met veel telefoontjes en bezwaarschriften, om die mensen van mijn adres af te krijgen.
En die hebben er dus nooit gewoond, en ik heb ze nooit toestemming gegeven om bij mij ingeschreven te staan.
Misschien kun je er dan iets bij bedenken als iemand wel met toestemming ingeschreven is en ook jarenlang in het huis gewoond heeft.
Was ook een koopwoning en stond alleen op mijn naam.

Sorry heb gezien dat ik in de war was met de reactie van anjali, die had het over aanspraak maken op deel vh huis, heb ik verkeerd geïnterpreteerd denk.

Dat je rechten heb als iemand ergens staat ingeschreven is me bekend.

Hier (nederland) duurde het drie maanden zonder veel gedoe voor de vorige bewoonster was uitgeschreven.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 18:43

Nikass heeft ook deel van het huis in haar bericht staan. Maar ik denk dat ze bedoelt kwa wonen en niet kwa eigendom? Dat laatste kan echt niet lijkt me :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 18:54

Ts , heel vreemd dat je er van uit gaat dat je partner na zeven jaar niet weet waar je beste vriendin woont.

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 18:57

bigone schreef:
Ts , heel vreemd dat je er van uit gaat dat je partner na zeven jaar niet weet waar je beste vriendin woont.

Mijn vriendin heeft hij nooit weten wonen en hij heeft ze maar enkele keren gezien toen ze op bezoek kwam.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:02

bigone schreef:

Dat weet mijn man na bijna 25 jaar van mijn meeste naaste vriendinnen ook niet hoor.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:06

Melleke24 schreef:
bigone schreef:

Mijn vriendin heeft hij nooit weten wonen en hij heeft ze maar enkele keren gezien toen ze op bezoek kwam.

Ik hoop oprecht dat je gelijk gaat hebben..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:08

Melleke24 schreef:
Anoniem schreef:

Hij weet ze niet wonen. Hoop ik toch.

Ik zou vooral bang zijn dat hij je huis helemaal uitwoont en vervuilt.
Heb je de afspraak van 2 maanden op papier gezet? Laat het hem vooral ondertekenen en dat hij je huis in normale toestand achter laat.
Anders heb je straks geen poot om op te staan!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:10

Of alles kort en klein slaat, dan hou je er op het eind nog een forse schadepost aan over.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:03

Cayenne schreef:
Heb je de afspraak van 2 maanden op papier gezet? Laat het hem vooral ondertekenen en dat hij je huis in normale toestand achter laat.

En leg dit juridisch ook vast....... anders heb je straks een heel groot probleem.....

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 20:07

Avalanche81 schreef:
Cayenne schreef:

En leg dit juridisch ook vast....... anders heb je straks een heel groot probleem.....

Er is een aangetekende brief onderweg waar duidelijk in staat dat hij het huis binnen de 2 maand moet verlaten en het huis proper achterlaat.