[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luxorvalkje

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:19

Ik had er een vanochtend.
Ik moest naar een afspraak en langs een basisschool (helaas).
Voor de school is het fietspad twee richtingen.
School bovenbouw was nog niet uit.

Komt er een moeder met nageslacht mij tegemoet fietsen. Meisje een helmpje op, roze fiets, moeder fietst erachter. Gaat best netjes. Ben er best voor dat kinderen zo deel leren nemen aan het verkeer.

Ik minder iets vaart en kijk naar het kind, dan naar de moeder, kind, moeder. Gebeurt niks, dus ik fietste weerziens sneller. Steekt het nageslacht opeens mijn rijhelft over, moet ik vol in de ankers. Deels schrik, deels boos kijk ik de moeder aan.

‘Hét is maar een kind hóór!’
Ja, maar u kunt uw hand toch even uitsteken (verwacht dat niet meteen van een jong kind, maar iig wel van de ouder)
Wilde in de zin eigenlijk idioot oid zeggen, maar hield me toch in.

Had het gewoon moeten zeggen, want elke keer als ik eraan denk dan voel ik spanning opkomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:44

Boem is ho :Y) , maar beetje jammer is het wel

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 01:09

Kinderen op fietsjes vind ik echt levensgevaarlijk, net als de begeleidende ouders. Ik ben aan het fietsen en ineens stopt een vrouw midden op de weg (ook geen licht aan dus ik zag het redelijk laat) die ik nog net kon ontwijken. Wat blijkt nou, haar kind aan de overkant van de straat die op de stoep aan het fietsen was wilde oversteken richting mama toen ik daar kwam aangescheurd (sorry mensen ik fiets elektrisch :Y) ) uiteraard stond het kind strak achter een geparkeerde auto waardoor ik hem pas zag toen ik tussen kind en mama in was. Hij bleef gelukkig op tijd staan toen mama heel hard stop riep. Het gaat zo vaak maar net goed... Heb er zo ook eens een bijna onder de auto gehad toen moeders besloot in een onoverzichtelijke bocht over te steken ipv het voetpad te nemen 5 meter verder :roll: moeder stond midden op de weg en kind durfde niet over te steken want die zag mij in de auto aankomen. Toen ik naar de moeder riep “het voetpad is verdorie dáár” zegt ze “ja soms lopen dingen nou eenmaal anders”. Wauw hoeveel haast heb je als je niet 5m verder kan lopen en je kind z’n leven op het spel zet :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 01:57

Zo verbaasd het mij elke keer weer als ik moeders met kind op of naast de fiets door het rode licht zie fietsen.
Wil je er vanaf dan?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 07:05

Ik zal vanmiddag eens allemaal bijlezen, maar paar verhalen tussen door zijn herkenbaar vooral die kinderboodschappenkarretjes.

Gisteren nog in de AH lag er ineens een kind midden in een pad 'sneeuwengelen' aan het maken, en
er stond een karretje naast en moeder/vader stond met zijn/haar hoofd naar de schap toegewezen.

En dat kind bleef leuk liggen, ben er half om heen gelopen maar hij stopte en stond pas half op toen ik over hem heen moest stappen..
Wees eens braaf en blijf gewoon bij dat %$@! van een karretje staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 09:28

Och afgelopen zondag. Ik ben op buitenrit, veldpad van een ruime auto breed. Ene kant hoge houten omheining van een weide, andere kant een beek met water. Van ver zien een groep mensen en ikzelf elkaar tegemoet komen. Die groep over de hele breedte van het pad en 2 kinderen op fietsjes voorop. Ik bleef in stap met paard. 1 van de kinderen zwengelt van links naar rechts en die ouders maar roepen "schatje stop eens even. Wacht nou. Schatje, sta eens stil" maar kind ging lekker door.

Ik zet paard stil zodat hij erlangs kan, knalt hij haast onder mijn paard door. Paard schrikt en verzet 1 stap opzij, weg van kind, richting de sloot. Krijg ik van 1 van de mannen nog gebrul dat mijn paard gevaarlijk is.
Kreeg echter geen kans om te antwoorden want 1 van de dames in gezelschap schoot er tierend tussen dat hij zijn kind maar moest leren luisteren en dat ik niks misdaan had en een goddank doodbraaf dier.
Eerlijk, ik was meer flabbergasted dat die dame het voor me opnam dan door de actie van de vader :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:25

Varekaj schreef:
Och afgelopen zondag. Ik ben op buitenrit, veldpad van een ruime auto breed. Ene kant hoge houten omheining van een weide, andere kant een beek met water. Van ver zien een groep mensen en ikzelf elkaar tegemoet komen. Die groep over de hele breedte van het pad en 2 kinderen op fietsjes voorop. Ik bleef in stap met paard. 1 van de kinderen zwengelt van links naar rechts en die ouders maar roepen "schatje stop eens even. Wacht nou. Schatje, sta eens stil" maar kind ging lekker door.

Ik zet paard stil zodat hij erlangs kan, knalt hij haast onder mijn paard door. Paard schrikt en verzet 1 stap opzij, weg van kind, richting de sloot. Krijg ik van 1 van de mannen nog gebrul dat mijn paard gevaarlijk is.
Kreeg echter geen kans om te antwoorden want 1 van de dames in gezelschap schoot er tierend tussen dat hij zijn kind maar moest leren luisteren en dat ik niks misdaan had en een goddank doodbraaf dier.
Eerlijk, ik was meer flabbergasted dat die dame het voor me opnam dan door de actie van de vader :')

Wel lief van de dame, want voor hetzelfde geld heb je meteen zo'n groep tegen je terwijl je nog niets gedaan hebt.. Die kleine gaat op die manier wel snel een ticketje krijgen voor 'leren op de harde manier'

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:28

Kan me voorstellen! Er is hoop!

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:55

Wat kunnen jullie allemaal netjes je mond houden in alle situaties. Ik had dus laatst dikke bonje. Zo’n schreeuwlelijk lag lekker hard te gillen in de Mac. Schelden tegen zn ouders, janken, rennen, heel druk. Wij zaten ernaast (vriendin en ik) en bij de derde schreeuw-jank kannonade ik zeg zuchtend ‘wat een k*tkind’ tegen mn vriendin. Waarop die moeder dus ook zegt van ‘het is maar een kind hooooor. Hoor je dat (tegen dr man) ze noemt je kind een k*tkind.’
Ik wees naar de tien kinderen om ons heen. ‘Die zitten ook allemaal lekker te eten zonder te krijsen, dus zo normaal is het niet.’
Boos die moeder, ging tegen me tekeer. Waarop ik zei ‘oh ik zie al waar hij het van heeft’. Zijn ze pissig weggegaan }> _O- Was wel meteen lekker rustig. En die vader zag eruit alsof hij het al allemaal had opgegeven, die was gewoon al dood vanbinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:56

_O- Dat had je mogen filmen

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:59

Ceffyl schreef:
Wat kunnen jullie allemaal netjes je mond houden in alle situaties. Ik had dus laatst dikke bonje. Zo’n schreeuwlelijk lag lekker hard te gillen in de Mac. Schelden tegen zn ouders, janken, rennen, heel druk. Wij zaten ernaast (vriendin en ik) en bij de derde schreeuw-jank kannonade ik zeg zuchtend ‘wat een k*tkind’ tegen mn vriendin. Waarop die moeder dus ook zegt van ‘het is maar een kind hooooor. Hoor je dat (tegen dr man) ze noemt je kind een k*tkind.’
Ik wees naar de tien kinderen om ons heen. ‘Die zitten ook allemaal lekker te eten zonder te krijsen, dus zo normaal is het niet.’
Boos die moeder, ging tegen me tekeer. Waarop ik zei ‘oh ik zie al waar hij het van heeft’. Zijn ze pissig weggegaan }> _O- Was wel meteen lekker rustig. En die vader zag eruit alsof hij het al allemaal had opgegeven, die was gewoon al dood vanbinnen.

Ik ben zo jaloers op jou. Jij weet gelijk wat te zeggen, bij mij komt dat pas een uur later |o

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 16:01

:wow: _O-

Zo liep ik laatst met mijn man in de supermarkt. Een kind van ik denk een jaar of 8 niest ineens vol over het fruit heen. Dus ik zeg iets te hard “zo lekker hoor over je appeltje heen”, hij zegt je had die moeder moeten zien kijken _O- ik zeg toch niks raars? :)) Voed gewoon je kind op, hoe smerig

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 16:16

xSCWx schreef:
:wow: _O-

Zo liep ik laatst met mijn man in de supermarkt. Een kind van ik denk een jaar of 8 niest ineens vol over het fruit heen. Dus ik zeg iets te hard “zo lekker hoor over je appeltje heen”, hij zegt je had die moeder moeten zien kijken _O- ik zeg toch niks raars? :)) Voed gewoon je kind op, hoe smerig

Oooh gatver wat smerig. Echt om te janken. Ik was echt om die reden alles zo grondig thuis. Iedereen zit ook altijd overal aan, volwassenen en kinderen. Maar dit... :r

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 16:20

Das op verjaardagen ook, van die wurmen die met hun tengels in hapjes graaien etc. Of die een half afgesopte liga aan hun moeder geven, die het opeet :r of speen van het jong in hun eigen mond stoppen :r

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 16:43

Ja ik eet niks op verjaardagen als het op tafel staat en er kinderen loslopen die eraan zitten. En als ze dan zo’n lekker stukje kwijlkaas aanbieden... dat durf ik niet eens aan te pakken

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 16:53

Mars schreef:
Das op verjaardagen ook, van die wurmen die met hun tengels in hapjes graaien etc. Of die een half afgesopte liga aan hun moeder geven, die het opeet :r of speen van het jong in hun eigen mond stoppen :r

Word gewoon al misselijk door t alleen te lezen :r

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 17:21

Ach ja,als moeder wordt je wel een halve kliko maar de speen en de liga nooit gedaan :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:09

Vrienden die laatst hun zoontje meenamen, waren daar gelukkig heel streng in. Kind mocht absoluut niet aan de hapjes komen. Kreeg 1 waarschuwing en 2e keer een tik over de vingers :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:19

Waar ik nog steeds niet overheen ben gekomen en een licht trauma aan heb overgehouden (let op heel ranzig, ik schrijf dit al kokhalzend):
Spoiler:
Moeders die het snot uit baby’s neus zuigen met hun mond :x %)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:22

xSCWx schreef:
Waar ik nog steeds niet overheen ben gekomen en een licht trauma aan heb overgehouden (let op heel ranzig, ik schrijf dit al kokhalzend):
Spoiler:

Nee dat meen je niet gadverdamme!! :r :r

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:23

Mars schreef:

Dat heb ik jaren geleden ook gehad zie de kids overal hun tengels in wurmen,
en ook daarna nog even in de mond steken en daarna ineens weer in een ander hapje..
En de ouders en de persoon voor wie ik kwam vonden het vreemd dat ik niks meer at/nam.. :r
Laatst bijgewerkt door Siggislief op 23-01-20 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:23

Jak juk jakjakjak

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:28

xSCWx schreef:
Spoiler:

Oh nee dat meen je niet %)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:48

En daar ging mn eetlust :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:52

Ceffyl schreef:

_O-