Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 16:48

GUSTIxBILL schreef:
Lang verhaal kort
Zij is groot gebracht hier
Was soort zusje van mij
Maar van ene dag op de andere had ze geen tijd meer.
En sindsdien zijn dit soort spelletjes begonnen.
Ben er nu echter volledig klaar mee.
Vind het jammer voor haar aangezien ze de speelbal van haar vader is.
Maar ik moet niet continu van mensen berichten krijgen dat ze op sociale media foto’s van mijn dieren post uit de tijd dat zij ze reed.

Als het jouw foto's zijn sta je in je recht natuurlijk. Maar als ze foto's gebruikt die zij zelf gemaakt heeft, dan is t weer een ander verhaal.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 16:52

Deze foto’s heb ik gemaakt.
En haar toen ook verzocht deze niet te gebruiken op sociale media (openbaar).

Als ik de foto’s voorbij zie komen is het openbaar. Aangezien we elkaar niet meer als vrienden hebben.

Uit respect heb ik toen ook alle door mij gemaakte foto’s van haar (die met haar toestemming geplaatst zijn) en haar pony’s van mijn fb en instagram verwijderd.

Ze hebben mij nu geblokt. Denkend dat ik zo niet meer weet of de foto’s openbaar gebruikt worden of niet.
Echter zijn er genoeg gemeenschappelijke kennissen die het hele verhaal kennen en mij dus elke keer op de hoogte brengen. Ook mensen die niet meer bevriend zijn met haar door dit verhaal.

Ik vind het gewoon zo zonde dat het zo moest lopen

Babootje

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 16:59

Nu oud en nieuw nadert steeds meer berichten van mishandeling van dieren met vuurwerk. Vandaag weer een bericht over een kat, waarbij een stuk vuurwerk in de anus is gestopt en aangestoken. Rug ontveld, anus beschadigd en stukken plastic erin gevonden. De tweede al deze week die de kranten haalt. Wie doet nou zoiets? Van mij mag het hele vuurwerk gewoon verboden worden. Alleen maar last van. Jongetjes die vuurwerk naar de paarden gooien in de paddock. Je verzint t gewoon niet.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 17:21

Babootje schreef:
Nu oud en nieuw nadert steeds meer berichten van mishandeling van dieren met vuurwerk. Vandaag weer een bericht over een kat, waarbij een stuk vuurwerk in de anus is gestopt en aangestoken. Rug ontveld, anus beschadigd en stukken plastic erin gevonden. De tweede al deze week die de kranten haalt. Wie doet nou zoiets? Van mij mag het hele vuurwerk gewoon verboden worden. Alleen maar last van. Jongetjes die vuurwerk naar de paarden gooien in de paddock. Je verzint t gewoon niet.

Ik kan hier alleen maar om huilen ;( te vreselijk.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 17:51

Dat ik al een tijdje een brok in de keel had die ik niet weg kon slikken, na veel vijven en zessen eindelijk maar de dokter heb gebeld voor een afspraak vlak voor oud en nieuw. Nu is het bijna zover, brok weg....

Hoe dan?
Nou afspraak maar weer afzeggen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:05

De hond die niet meer naar buiten durft zodra het schemert / donker wordt door het klote vuurwerk.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:25

Babootje schreef:

-:(- Met die lui hetzelfde doen. Echt. Vuurwerk erin en knallen maar. En vooral geen ambulance bellen of naar het ziekenhuis brengen.
Wat is het triest gesteld met de mensheid :x

In elk geval heel blij dat in belgie vanaf dit jaar particulier vuurwerk verboden is.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:30

Ik snap dan ook niet dat mensen hun kat gewoon buiten laten als je dit soort dingen hoort.. wat afschuwelijk voor het beestje. -O-

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:33

sureido schreef:
Ik snap dan ook niet dat mensen hun kat gewoon buiten laten als je dit soort dingen hoort.. wat afschuwelijk voor het beestje. -O-

Misschien omdat je niet verwacht dat er zulke idioten rondlopen?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:44

Dat is dan knap naïef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:47

Zie ook kleine katten op de straat lopen,makkelijke slachtoffers voor zulk tuig. Mijne lopen nog buiten , maar ze zijn liever binnen . Met oudjaarsdag huisarrest tot de volgende dag

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:51

Het is inderdaad niet iets nieuws. Naast dat er zulke idiote rondlopen kan een kat ook gewoon op het verkeerde moment ergens zijn waar iets ontploft, of de kat kan zich helemaal rot schrikken en weg rennen van huis.

Je houd je hond ook aan de lijn in deze tijden (hoop ik iig...) dus waarom je kat niet gewoon even proberen binnen te houden en andere oplossingen te zoeken?

Ik praat het niet goed, maar zoek het ook niet op ..

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:14

Onze kat is ook ooit met oud en nieuw buiten geweest. Is in een vluchtig moment naar buiten geschoten en in paniek geraakt, niet meer teruggekomen. Gelukkig na de knallerij weer naar huis gegaan. Man, wat zat ik in de stress.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:24

xDenies schreef:
xDenies schreef:
Lig al een half uur op bed naar het gedreun en gestamp van de buren een huis verderop te luisteren. Hoe in vredesnaam krijgen ze het voor elkaar... ik wil slapen, heb pijn en moet weer op tijd op :( Ga toch naar huis zeg..

Oké serieus. Ze zijn nog steeds met deuren aan het smijten en als een idioot aan het bonken en stampen. Wtf zeg...

Zo het is bijna half 2 maar het lijkt stil te worden....

Ik zou gewoon de politie bellen dan. Onder de noemer van huiselijk geweld. Dat is het eigenlijk ook... Komop zeg, Dan ben je echt niet goed bij je hoofd, helemaal op dat tijdstip :(

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:27

heidy_wilco schreef:
Ik zou gewoon de politie bellen dan. Onder de noemer van huiselijk geweld. Dat is het eigenlijk ook... Komop zeg, Dan ben je echt niet goed bij je hoofd, helemaal op dat tijdstip :(

Politie doet hier niet zo veel. Uiteindelijk zijn ze weg gegaan (had nog gelijk ook wie het waren) en ben ik in slaap gevallen. Maarja, echt positief heb ik me vandaag niet gevoeld met alle pijn.. Haha.
Als het weer zo is zal ik wel bellen, hoop eerst de buren nog even zelf tegen te komen. onder de noemer van; Ging alles wel oké?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:29

xDenies schreef:
heidy_wilco schreef:

Politie doet hier niet zo veel. Uiteindelijk zijn ze weg gegaan (had nog gelijk ook wie het waren) en ben ik in slaap gevallen. Maarja, echt positief heb ik me vandaag niet gevoeld met alle pijn.. Haha.
Als het weer zo is zal ik wel bellen, hoop eerst de buren nog even zelf tegen te komen. onder de noemer van; Ging alles wel oké?

Ooh, het is zo vervelend. Dat is nou echt het nare aan buren hebben. Ik hoop dat je nu een beetje bij kan komen!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:31

Dat verrekte vuurwerk. Vannacht een paar bommen, half 5 sochtends een heel spektakel. Hopeloos.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:36

Vandaag eigenlijk nog maar 1 goede maaltijd gehad. Maar heb zo weinig honger door vermoeidheid. :=

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:41

ik kan niet op een leuke verjaardag ‘caption’ komen

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:48

Dat mensen tot de laatste week van december wachten om hun brilvergoeding uit de zorgverzekering te gebruiken.

Nee we hebben dit jaar geen plaats meer voor oogmetingen en staan al overgeboekt. Nee, ook niet als u boos wordt. Nee, ook niet als u dreigt na jarenlange klandizie naar de concurrent te gaan (succes, ook die hebben geen plek meer). Nee, met ons hoofdkantoor contact opnemen verandert ook niets aan de zaak.

Ik heb het al zo veel gedacht maar niet uitgesproken natuurlijk. Een jaar heeft 52 weken, waarom wachten tot de allerlaatste? :evaw:

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:51

Rawr schreef:
Dat mensen tot de laatste week van december wachten om hun brilvergoeding uit de zorgverzekering te gebruiken.

Nee we hebben dit jaar geen plaats meer voor oogmetingen en staan al overgeboekt. Nee, ook niet als u boos wordt. Nee, ook niet als u dreigt na jarenlange klandizie naar de concurrent te gaan (succes, ook die hebben geen plek meer). Nee, met ons hoofdkantoor contact opnemen verandert ook niets aan de zaak.

Ik heb het al zo veel gedacht maar niet uitgesproken natuurlijk. Een jaar heeft 52 weken, waarom wachten tot de allerlaatste? :evaw:

M'n moeder wil hier morgen voor naar de stad. Ben benieuwd :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:55

Oeh, ik had die andersom: belde de tandarts eind nov met het idee dat het harddtikke druk was, kon ik diezelfde week al terecht. Daarna in december een kroon laten zetten, wat ook kon de week nadat ik belde (moest ik twee voor gaan).

Bij die kroon had ik wel geluk, want toen ik belde bleek dat ze bet de laatste hadden gezet van dit jaar. Maar na overleg met ‘degene die hem maakt?’ Kon het nog dit jaar.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:04

Aan mensen die panisch doen de afgelopen tijd. Mijn honden mogen niet loslopen (in het losloopgebied) blijkbaar. Zijn hond (Jack Russel) liep ook los, maar omdat mijn hond een Dobermann is (en de andere ook groot is) mogen ze niet los?
En het is zielig om mijn hond een muilkorf om te doen (we gaan er ook mee trainen maar tot die tijd geeft het iedereen veel meer rust als ze hem om heeft en zo vreselijk vindt ze het niet)
Mijn honden mogen niet loslopen want er is vuurwerk, maar gelykkig ken ik mijn hond het beste. Die kijkt niet eens op van de knallen al zijn ze vlakbij. Die wil het liefst buiten kijken met oud en nieuw en dan staat hij kwispelend rond te kijken. De puber gaat wel aan de riem want die is een schijterd, maar Mn oudere hond laat ik nu best wel gewoon los. Maar die vrouw is overtuigd dat elke hond doodsbang is ofzo?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:09

Nabster schreef:
Dat is dan knap naïef.

Jij voorziet dat idioten vuurwerk in de reet van een kat stoppen? Bizar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:17

Cowboy55 schreef:
Nabster schreef:
Dat is dan knap naïef.

Jij voorziet dat idioten vuurwerk in de reet van een kat stoppen? Bizar.

Het gebeurt al jaaaaren rond oud en nieuw... Dus ja het is niet iets heel nieuws.