Mijn partner houdt niet meer van me..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:17

blubblabhoi schreef:
Hij heeft het inderdaad nog niet uitgemaakt. Ik ook niet, ik wil het van hem horen. Ik beschouw de relatie wel als uit, maar ik wil het van hem horen.

Lieve lieve ts geef hem aub een rotschop.
Hij heeft niks meer te bepalen of te zeggen.
Laat hem lekker in zijn sop gaarkoken.

Voor mij zou dit echt de druppel zijn en zou nog erg weinig rekening met hem houden.

pol013

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:32

Nou ik snap ergens wel dat ze wil dat hij het fatsoen heeft om het uit te spreken.

Dan kan het voor haar nog wel klaar zijn.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:38

Ik snap dat ook wel, dat je denkt: Vent genoeg om hem ergens in te douwen, vent genoeg om het uit te maken hoor, kom op.

En dat veranderd voor TS niets, want in haar hoofd is het toch al uit.

Verder zou ik proberen niet te negatief naar de hele situatie te kijken, dat brengt voor jezelf ook weinig goeds. Tuurlijk is boos zijn even lekker maar vind het goed hoe de TS zich buiten bepaalde dingen houd.

Dat vind ik een levenshouding die ik in het hele topic al terugzie en die je volgens mij uiteindelijk het verst brengt :) .

Vind echt dat je daar complimenten voor verdiend ipv 2 pagina's gepush dat je voor jezelf moet opkomen. Ik denk namelijk dat jij dat prima kan en niet over je heen laat lopen, maar heel goed helder hebt wat je van hem verwacht en waar je uiteindelijk wil zijn.

Je doet het super :) , dikke knuffel :(:)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:40

TS: Het siert je dat je niks over hun situatie zegt. Maar wees lief voor jezelf en hak die knoop door. Zet jezelf op die welverdiende nummer 1 positie.

Laat hem weten dat
- Het over is
- Jij gaat kijken of jij in het huis kan blijven wonen
- En plan nu een gesprek in met je hypotheekadviseur

Neem die touwtjes in handen. Je kán dit.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:41

Winged schreef:
TS: Het siert je dat je niks over hun situatie zegt. Maar wees lief voor jezelf en hak die knoop door. Zet jezelf op die welverdiende nummer 1 positie.

Laat hem weten dat
- Het over is
- Jij gaat kijken of jij in het huis kan blijven wonen
- En plan nu een gesprek in met je hypotheekadviseur

Neem die touwtjes in handen. Je kán dit.

100% mee eens

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:43

Ik zou eerst uitzoeken hoe en wat met je woning, dan een plan van aanpak maken en hem dan laten weten dat het over is en welke stappen je nu gaat zetten.

Iemand in t nauw maakt gekke sprongen en dan kun je beter voorbereid zijn.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:44

Dit soort mannen zijn gewoon laffe klootzakken. Mijn ex vond destijds dat hij na 19 jaar een soort van het recht had om hem in een andere vrouw te stoppen maar was ook te laf om het uit te maken. Stond zelfs nog voor me om me uit te dagen: sla me dan!! Eh.....ik sla nooit mensen en bent de energie niet eens waard. Wat een loser, zelfs dan nog te zwak om zelf een eind aan de relatie te maken. Ze zijn te zwak om te zeggen dat ze niet happy zijn, te zwak om dit binnen de relatie op te lossen en te zwak om het fatsoenlijk te beëindigen. Het is veel gemakkelijker om dan maar met een ander te rotzooien in de hoop dat de bedrogen partner het initiatief neemt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:45

ynskek schreef:
Ik zou eerst uitzoeken hoe en wat met je woning, dan een plan van aanpak maken en hem dan laten weten dat het over is en welke stappen je nu gaat zetten.

Iemand in t nauw maakt gekke sprongen en dan kun je beter voorbereid zijn.

Opzich is dit wellichr een beter idee

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:48

pol013 schreef:
Nou ik snap ergens wel dat ze wil dat hij het fatsoen heeft om het uit te spreken.

Dat snap ik ook wel hoor. Maar op het moment dat hij zegt dat hij al een jaar verliefd is op een ander, daar nu mee vreemdgegaan is en dán nog de arrogantie heeft om te zeggen dat hij nog twijfelt was ik toch wel zó gigantisch pissig uit mijn slof geschoten }:) . Dat laat ik me echt niet zeggen dus dan had ik hem wel even laten weten waar hij zijn twijfel kon steken en dat hij zich absoluut géén illusies hoeft te maken over zijn opties.

Had jij die neiging niet TS? Kookte je niet van binnen of was je eigenlijk alleen verdrietig en overdonderd?

Amber3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:49

Die komt zichzelf nog wel tegen! Juist iets negatiefs kan voor een positieve wending zorgen. Nu is het tijd voor jezelf te kiezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:49

Lieve TS, ik wil je heel veel sterkte toe wensen.

Mocht je willen sparren/ventileren met iemand die een soortgelijke situatie kent dan staat mijn inbox voor je open.

En een toevoeging van 4 jaar later: Het is echt heel k-lote nu maar het komt goed (misschien nog wel beter ;) )!

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 10:56

GDG schreef:
pol013 schreef:

Dat snap ik ook wel hoor. Maar op het moment dat hij zegt dat hij al een jaar verliefd is op een ander, daar nu mee vreemdgegaan is en dán nog de arrogantie heeft om te zeggen dat hij nog twijfelt was ik toch wel zó gigantisch pissig uit mijn slof geschoten }:) . Dat laat ik me echt niet zeggen dus dan had ik hem wel even laten weten waar hij zijn twijfel kon steken en dat hij zich absoluut géén illusies hoeft te maken over zijn opties.

Had jij die neiging niet TS? Kookte je niet van binnen of was je eigenlijk alleen verdrietig en overdonderd?

Ik wil inderdaad dat hij het uitspreekt, niet persee voor mij, maar omdat ik wil dat hij eerlijk naar zichzelf is. Wel het lef hebben om vreemd te gaan maar niet de ballen hebben om het uit te maken.

Toen ik het vertelde was ik voornamelijk in shock denk ik. Ik had het totaal niet verwacht. Ik had wel de neiging hem een klap in het gezicht te geven moet ik zeggen. Ik wilde eigenlijk nadat alles eruit was zo snel mogelijk weg. Dat heb ik ook gedaan. Ik heb wat spullen gepakt, heb hem er uit gezet en ben naar m’n ouders gegaan.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:57

pol013 schreef:

Dan kan het voor haar nog wel klaar zijn.

Snap ik ook wel.
Vind het ook erg knap hoe netjes ts blijft.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:07

blubblabhoi schreef:
Ik wil inderdaad dat hij het uitspreekt, niet persee voor mij, maar omdat ik wil dat hij eerlijk naar zichzelf is.

Is dit echt hoe je erover denkt? Want dan zou ik dat heel rap loslaten: kijk niet meer naar hem maar vooral naar jezelf en wat voor jou goed is.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:15

Hij zou er veel te makkelijk vanaf komen als hij zelf het hoge woord niet hoeft te doen. Ik snap TS goed.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:15

blubblabhoi schreef:
Hij heeft het inderdaad nog niet uitgemaakt. Ik ook niet, ik wil het van hem horen. Ik beschouw de relatie wel als uit, maar ik wil het van hem horen.

En zo houden jullie elkaar weer aan het lijntje...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:17

Laat het inderdaad los, hij is maanden en maanden niet eerlijk geweest. Waarom zou je daar nu nog waarde aan hechten?

Voor nu, lees jezelf in welke stappen je moet ondernemen. Kennis is macht, weet wat jouw rechten zijn en hap jezelf vast in je huis. Er is vaak meer mogelijk dan je in eerste instantie hoort van je hypotheekadviseur. Ik kreeg ook te horen dat het niet kon, maar met een beetje hulp van mijn ouders en een beetje geschuif in de hypotheek, lukte het ineens wel. Dus lees jezelf goed in!

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 11:31

Ik weiger inderdaad ergens het voor hem nu alsnog makkelijk te maken. Zo heb ik er de afgelopen maanden ook ingestaan. Ik weet nu wel dat hij geen korreltje respect heeft of fatsoen tegenover mij is, maar hij mag wel even door het stof gaan. Hij mag het wel even moeilijk hebben en het in m'n gezicht zeggen. Wellicht helpt het dan ook met het afsluiten.

Maar, ik laat dit natuurlijk niet alsnog oneindig door gaan want hij houdt me inderdaad, weer aan een lijntje. Als ik morgen nog niks van hem gehoord heb dan hak ik zelf wel de knoop door.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:51

Je hebt voor jezelf de knoop al doorgehakt, verstandelijk gezien wel in elk geval nu alleen gevoelsmatig nog. Ik denk gezien de tijden die hij nu al neemt om je dingen te vertellen hij het morgen niet al tegen je gaat zeggen, ik liet m nog even langer kruipen en ondertussen de tijd goed benutten om alles op een rijtje te krijgen wat betreft je huis en wat er nodig is om jullie geregistreerd partnerschap te ontbinden en wie waar recht op heeft.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:52

blubblabhoi schreef:
Ik weiger inderdaad ergens het voor hem nu alsnog makkelijk te maken. Zo heb ik er de afgelopen maanden ook ingestaan. Ik weet nu wel dat hij geen korreltje respect heeft of fatsoen tegenover mij is, maar hij mag wel even door het stof gaan. Hij mag het wel even moeilijk hebben en het in m'n gezicht zeggen. Wellicht helpt het dan ook met het afsluiten.

Maar, ik laat dit natuurlijk niet alsnog oneindig door gaan want hij houdt me inderdaad, weer aan een lijntje. Als ik morgen nog niks van hem gehoord heb dan hak ik zelf wel de knoop door.

Ben je al aan het verkennen wat je moet doen om je huis te behouden en de reutemeteut van het verdelen van de spullen? Doe dat eerst, daar word je rustiger van.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:02

Met die 17-jarige wordt het natuurlijk niets.En dan merkt hij dat hij zijn vrouw en huis is kwijtgeraakt voor een zeepbel.En wil met hangende pootjes weer terug naar ts.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 12:10

@Meggiemag: Ik denk ook niet dat hij een keuze maakt. Maar hij heeft wat mij betreft al een keuze gemaakt door met haar vreemd te gaan. Hij moet gewoon eerlijk tegenover zichzelf en mij zijn en gewoon die knoop doorhakken. Mij langer aan het lijntje houden heeft geen zin, dus die tijd krijgt hij echt niet van mij. Best dat hij er dan zelf nog langer of gaat twijfelen, maar voor mij is het dan klaar.

Ik verwacht en hoop stiekem dat hij spijt krijgt. Niet omdat ik hem dan terug wil nemen, maar hij realiseert zich niet wat hij heeft gedaan en nu doet. Ik hoop dat hij dat op een dag wel gaat inzien, en spijt krijgt, en misschien een klein beetje van de pijn ervaart die ik nu ook ervaar.

Gevoelsmatig ben ik er nog even niet aan toe om te denken aan de verdeling van het huis. Eerst moet het lichamelijke beroerde gevoel slijten. Weer fatsoenlijk eten binnen houden. Goed voor mezelf zorgen en mentaal rust krijgen, afleiding zoeken. Misschien dat ik aan het eind van volgende week naar een hypotheekadviseur ga zodat ik een klein beetje een idee heb hoe ik er voor sta. Dan hem even een tijd niet zien zodat ik zonder te veel negatieve gevoelens tegenover hem kan gaan zitten en kan doornemen hoe we alles gaan aanpakken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:31

Zou toch nu meteen denken aan de praktische zaken, hoe moeilijk het ook is. Je kunt beter je eigen zaken nu goed op de rit hebben . Doordat hij mede-eigenaar is heeft hij ook het recht om in de woning te verblijven en dat kun jij niet voorkomen. Dus zoek je spullen bij elkaar , desnoods samen met je ouders en wees hem een stap voor. Want hoe zielig en ziek hij nu ook is, wanneer zijn ouders hem er uit schoppen staat hij bij je in de hal. Dus het enigste advies is schouders er onder en aan jezelf denken. En door het stof ? Hou de eer aan jezelf en laat gaan, het geeft je achteraf veel meer voldoening wanneer jij hem eruit schopt en aan heeft dat het over en uit is.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:44

Eens met Bigone, maar ik snap wel dat je je nu eventjes slap en verslagen voelt. Maar probeer toch naar het gevoel te werken om het goed voor jezelf te willen regelen. Het kan ook als afleiding heel goed werken en je praat met mensen die hun vak verstaan en er zijn om je te helpen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:45

bigone schreef:
Zou toch nu meteen denken aan de praktische zaken, hoe moeilijk het ook is. Je kunt beter je eigen zaken nu goed op de rit hebben . Doordat hij mede-eigenaar is heeft hij ook het recht om in de woning te verblijven en dat kun jij niet voorkomen. Dus zoek je spullen bij elkaar , desnoods samen met je ouders en wees hem een stap voor. Want hoe zielig en ziek hij nu ook is, wanneer zijn ouders hem er uit schoppen staat hij bij je in de hal. Dus het enigste advies is schouders er onder en aan jezelf denken. En door het stof ? Hou de eer aan jezelf en laat gaan, het geeft je achteraf veel meer voldoening wanneer jij hem eruit schopt en aan heeft dat het over en uit is.

Eens, al is het nu heel moeilijk om jezelf bii elkaar te rapen.