__Sannne schreef:SavannahNx schreef:Moslim zijn of worden wanneer je afkomst Hollands is.
Weet niet of het echt een taboe is, maar je wordt er wel raar op aangekeken in ieder geval. Een oud klasgenootje van mij, Nederlandse afkomst, is getrouwd met een moslim en sindsdien ook bekeerd enzo. Het is een hele slimme snuggere meid en ik ga er vanuit dat het volledig haar eigen keuze is geweest. Maar de lading oliebol en vooroordelen die mensen klaar hebben staan over haar en haar man is niet normaal. Hij zou haar wel gedwongen en gebrainwashed hebben. Sure.
Ja mee eens. Ik snap dat het bijvoorbeeld moeilijk kan zijn voor ouders om hun dochter met een hoofddoek of algeheel in het lang gekleed te zien maar ik hoor om mij heen zoveel vooroordelen idd. Ben zelf niet getrouwd of samen met een moslim man maar zelf aan het oriënteren in het geloof en ik kreeg van veel (Nederlandse) vriendinnen lachpoppetjes toegestuurd of vreemde gezichten. (Draag geen hoofddoel oid) maar het idee alleen al vonden ze raar. Ook mijn moeder overigens.