Low buy challenge

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:44

Nou ik ben even los gegaan := .

Mijn oude camera heeft kuren, was ermee naar de speciaalzaak maar ze gaven aan dat hij nu een beetje op is...En de volgende dag kwam ik een heel mooi aanbod op MP tegen van een goede 2e hands camera met 2 hele goede lenzen. Heb er één nachtje over geslapen, maar ik ben ervoor gegaan :+

En mijn tuin heeft ook weer een geldboompje opgeslokt vandaag ahum... :Y)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:40

eekhoornerik schreef:
Nou ik ben even los gegaan := .

Mijn oude camera heeft kuren, was ermee naar de speciaalzaak maar ze gaven aan dat hij nu een beetje op is...En de volgende dag kwam ik een heel mooi aanbod op MP tegen van een goede 2e hands camera met 2 hele goede lenzen. Heb er één nachtje over geslapen, maar ik ben ervoor gegaan :+

En mijn tuin heeft ook weer een geldboompje opgeslokt vandaag ahum... :Y)

Oeh camera en lenzen, das per definitie veel geld maar vertel es meer :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:59

De Nikon D5500 met de Nikkor 35mm 1.8 en de Nikkor 18-105mm 3.5 voor € 400,-

Zag dat de lenzen samen nieuw al € 400,- kosten :=, dus volgens mij heb ik een goede deal gesloten!
Heb een behoorlijk bedrag op mijn spaarrekening staan dus dan doet zo’n bedrag ineens wat minder pijn (praat het maar even goed voor mezelf :+ )

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:23

eekhoornerik schreef:
De Nikon D5500 met de Nikkor 35mm 1.8 en de Nikkor 18-105mm 3.5 voor € 400,-

Zag dat de lenzen samen nieuw al € 400,- kosten :=, dus volgens mij heb ik een goede deal gesloten!
Heb een behoorlijk bedrag op mijn spaarrekening staan dus dan doet zo’n bedrag ineens wat minder pijn (praat het maar even goed voor mezelf :+ )

Oh joh dat valt enorm mee hahaha, dit is mijn meestgebruikte lens die heb ik nieuw gekocht
https://www.cameranu.nl/nl/p32/canon-ef ... -objectief

Mijn camera is de canon 7d Mark II en kocht ik occasion voor iets van 900 euro, en heb nog een 17-55 2.8 die heb ik van een bokker overgenomen voor ik meen 550 euro toen. :=

Heb je er ook een echte telelens bij dan? Want ik weet niet wat je wil gaan fotograferen uiteraard maar ik fotografeer graag honden en dieren in de dierentuin en kom met 200mm vaak nog tekort (ooit komt er nog een extender, nu ff niet door dierenartskosten) dus 105mm zou ik echt enorm aan tekort komen.

eekhoornerik

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:41

Slik! Nou dan valt mijn aankoop inderdaad mee :D

Ik heb nog een 18-200 mm en mijn vriend een 200-500 mm lens van Sigma. Dus die kan ik er ook op schroeven. Ik fotografeer vnl lanschappen en natuur.

Kan me voorstellen dat als je heel veel fotografeert je zo'n investering wel doet!