Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:51

Als je als bedrijf vaker emmers verstuurd, dan leer je al heel snel dat emmers snel kapot gaan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:55

robert45 schreef:
Dun karton en dan als bedrijf zeuren dat je producten kapot aankomen.

De meeste schades komen voort uit te slappe dozen.

Wij gebruiken altijd 7MM dubbele golf, nooit schades. Verpakken is een kunst en al de helft van je bedrijfsvoering.

Helemaal waar

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:50

Het valt ook niet altijd te voorkomen. Heb zelf een keer een bordenset besteld bij Bol.com, en die kwam strak ingepakt aan. De borden in de oorspronkelijke doos van het merk, en die paste echt nét in de doos van Bol.com, dus zij hadden gedaan wat ze konden. Maar omdat die borden gewoon op elkaar gestapeld in de merkdoos stonden, was vrijwel alles kapot. Melding bij Bol.com gedaan met een foto erbij en ze hebben gelijk een tweede doos opgestuurd. Bleek achteraf dat een paar soepborden en de meeste ontbijtbordjes nog wel heel waren, dus daar heb ik er nu wat meer van :+

Kinke schreef:
Als je als bedrijf vaker emmers verstuurd, dan leer je al heel snel dat emmers snel kapot gaan.

Zeker als je ze met meerdere in een doos verstuurt zonder vulling/bescherming ertussen. Die plastic dingen drukken elkaar kapot als ze onder druk komen te staan

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:52

Via de bol servies bestellen, is soms een kwestie van geduld. Vaak genoeg gehoord mbt Blond serives, dat het gewoon los in de verpakking zit. Je krijgt altijd wel weer een nieuwe, maar goed inpakken ho maar. Nu is het werk van een inpakker ook niet makkelijk, maar echt, zoveel geld als er op dat gebied gewoon de kliko ingegooid wordt...

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 20:52

DPD spant m.i. echt de kroon. Kreeg berichtje via sms dat er een pakket onder weg was. Met een link, maar ivm fraude die je regelmatig via sms krijgt dat er een pakket onder weg is, niet geopend. Nu bleek er daadwerkelijk een pakket onder weg te zijn die die klojo's gewoon voor de deur hebben gezet, ik was op dat moment niet thuis en nog een paar dagen weg ook. Heeft het gewoon een week voor de deur gestaan.
Niet eens bij de buren afgegeven, nee, gewoon voor de deur. Wat een verschrikkelijk bedrijf is dat.
Andere pakjes die die week zijn gekomen zijn wel gewoon bij de buren afgegeven.. Iedereen had het pakket dus zo mee kunnen nemen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:26

Yavanna schreef:
DPD spant m.i. echt de kroon. Kreeg berichtje via sms dat er een pakket onder weg was. Met een link, maar ivm fraude die je regelmatig via sms krijgt dat er een pakket onder weg is, niet geopend. Nu bleek er daadwerkelijk een pakket onder weg te zijn die die klojo's gewoon voor de deur hebben gezet, ik was op dat moment niet thuis en nog een paar dagen weg ook. Heeft het gewoon een week voor de deur gestaan.
Niet eens bij de buren afgegeven, nee, gewoon voor de deur. Wat een verschrikkelijk bedrijf is dat.
Andere pakjes die die week zijn gekomen zijn wel gewoon bij de buren afgegeven.. Iedereen had het pakket dus zo mee kunnen nemen.

DHL heeft dat laatste keer ook gedaan hier.
Gelukkig regende het niet en kwamen we ook echt thuis die dag. Was midden in de vakantietijd, dus voor hetzelfde geld waren we op vakantie geweest.
Wel direct een klacht ingediend bij DHL.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:38

Sabbientje schreef:
Yavanna schreef:

DHL heeft dat laatste keer ook gedaan hier.
Gelukkig regende het niet en kwamen we ook echt thuis die dag. Was midden in de vakantietijd, dus voor hetzelfde geld waren we op vakantie geweest.
Wel direct een klacht ingediend bij DHL.

Helaas werkt dat bij de DPD niet, dependance zit in Berkel en Rodenrijs en als je ze contact krijg je een enorm grote waffel. Zeer onvriendelijke lui.
Nu verwachten we vrijdag een grote zending uit de USA die komt met Fed Ex, en die houden je van iedere stap op de hoogte via mail... Hoop dat het goed gaat, dan is het voor mij kerst, sinterklaas en verjaardag in een :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:56

Poosje terug een bestelling voor kantoorartikelen, waaronder een doos printerpapier, ik weet het zijn nare dozen maar toch. Ik was thuis op dag van levering, regende aardig die dag. Chauffeur heeft niet aangebeld, doos papier over een hek van ruim 1.20 hoog heen gegooid, lag precies zo dat het onder de afloop van de dakpannen lag, doos dus kapot, elk afzonderlijk pak met 500 vel was ook kapot, lag dus in de regen buiten, andere doos met spullen lag er ook ergens in de buurt. Ik hoorde toevallig een doffe dreun en dacht dat kon wel eens het pakket zijn, had ik dat niet gehoord had het de rest van de dag daar zo gelegen in de regen. Mijn auto stond er ook gewoon en daar waar de meeste de auto neer zetten bij de voordeur zit een afdak waar hij het zonder al te veel gedoe zo neer had kunnen zetten, DROOG!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:02

Yavanna schreef:

Ja, die heb ik ook al eens gehad bij DPD met een pakketje van een meter hoog, trof ik aan toen ik thuiskwam uit m'n werk. Woon in een flat en het ding stond voor de voordeur vlak naast een raam met aan de andere kant het trappenhuis. Iedereen had het dus mee kunnen nemen

Moet zeggen dat ik dat een jaar terug ook een paar keer met PostNL gehad heb, heb daar in drie maanden destijds vier klachten ingediend over pakketjes die voor de deur achtergelaten worden, bezorger die het vertikt uit z'n auto te komen als het regent en maar zegt dat je er niet bent, etc

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:12

DHL kan er ook wat van.
Je kunt via de link met track en tracé ook "iets anders afspreken".
Ik wist dat er niemand thuis zou zijn, dus klik op de link en laat 't naar een afhaalpunt brengen, de eerstvolgende werkdag.
Kom ik thuis, ligt daar m'n pakket, had m'n man bij de buren opgehaald.
Kijk op track en tracé en de bezorger is nu (dit speelde afgelopen donderdag) nog steeds onderweg :+

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:18

Hier ook frustratie vandaag. Ze hebben mijn pakket gewoon in de voortuin gedumpt, was meer dan 100€ waard! :oo pakket heeft er de hele middag gelegen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 07:07

Nou FedEx belooft ook veel, maar maakt je blij met een dode mus.. Pakket zou gisteren komen, ligt al sinds woensdag bij de douane in Utrecht, gereed voor inklaring, maar helaas.. Geen pakket gisteren. Ben benieuwd wanneer wel.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 07:15

Maar dat ligt dan niet aan FedEx maar aan de douane die het nog niet hebben ingeklaard en dan kan FedEx het pakket dus niet leveren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:42

Ik zei gister nog tegen mn man; Post.nl is hier toch wel de beste bezorger en daarna DHL.

Dpd heeft een slechte track and trace

Vorige weke iets besteld, maar moest uit Dld komen. Hadden wel enige haast, maar goed......Wel eerder iets uit Dld besteld en kost dan meestal een dag of 3.
Werd verzonden met GLS. Track and trace deed het eerst niet, waar we bericht kregen dat we die konden volgen. Toen die het eindelijk deed, zou het pakket maandag pas komen, dus meer dan een week later.
Donderdag avond nog even gekeken en zou het opeens gister al komen tussen half 2 en half 5. We waren thuis, maar moesten even weg. Kwam het opeens even na 13uur al, dus mazzel dat we er waren.

Dat kies moment deed het niet en toe die het deed, stond tijdvak van bezorgen er al.

Het ligt ook aan de shops, want die kiezen de bezorger en keuzes die je krijgt. Maar bij post.nl en DHP kom ik het vaakst tegen dat je kan kiezen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:47

Van DHL vind ik de mogelijkheden om je bezorging aan te passen echt top. Bij PostNL kan dit maar in een heel klein tijdsbestek. Vaak s nachts of s avonds heel laat. En dan ben ik alweer te laat. DHL kan je echt op de dag zelf nog aangeven dat je er niet bent en het een andere dag wilt.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:33

Ohh PostNL, mijn grote vrienden :')
Ik heb ze inmiddels onder een sneltoets zitten, en ken het hele keuze menu uit mn hoofd..

Moet wel eerlijk zeggen dat het de laatste weken weer beter gaat, tijdens het begin van de corona crisis was het bezorgen van hun echt waardeloos..

Ze werken sowieso lekker efficiënt, dagelijks komen ze hier de pakketjes ophalen, een uur later komt dezelfde chauffeur, de brievenbus hier 50 meter verderop in de straat legen..
Waarom doet ie dat niet tegelijkertijd.. zo blijft ie toch rondjes rijden :roll:

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 16:49

Bij mij is het ook weer feest. Ik wacht sinds donderdag op mijn drie pakketjes. Nu inmiddels zaterdag en hebben ze de tijd ook niet gehaald zucht. Ik had het echt nodig

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:31

Suzanne F. schreef:
Van DHL vind ik de mogelijkheden om je bezorging aan te passen echt top. Bij PostNL kan dit maar in een heel klein tijdsbestek. Vaak s nachts of s avonds heel laat. En dan ben ik alweer te laat. DHL kan je echt op de dag zelf nog aangeven dat je er niet bent en het een andere dag wilt.

Ja, en DHL verdeler zit hier echt om de hoek bijna.

Ik merk hier en in onze vorige woonplaats dat Post.nl wel vaste bezorgers heeft en ze je leren kennen. Weten waar je deur zit, ze evt iets neer mogen zetten etc. Dat werkt ook wel weer fijn.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:35

Bij DHL gaat dat aanpassen ook nog wel eens mis.
Er waren 2 pakketten naar mij onderweg. De ene kon ik op de middag te voren al aangeven naar een DHL pakketpunt te laten komen.
Van het andere kreeg ik die link pas na middernacht. Volgende morgen dus ook aangegeven dat die naar t pakketpunt moest.

Puntje bij paaltje ligt pakket 1 op t pakketpunt en pakket 2 bij de buren, terwijl van beide pakketten de status bleef staan op "de bezorger is onderweg".

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:39

DeMolenhoek schreef:
Ik geef dit even een schop. Geen postnl. Wel bpost. 3 van de 7 emmers zijn kapot :')

[ [url=m/MBAWEV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sOpHzm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9eLhVL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zhYxGk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zapgFV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2rGpxL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is idd de fout van medpets. Ik heb vorige x ook alles uit mijn doos doen vallen door ze op te heffen (gelukkig was de binnen verpakking niet kapot en werk ik zelf bij bpost dus heb het zelf thuis afgezet)
Hun dozen zijn vaak te groot voor wat er inzit zonder extra verpakkingsmateriaal.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 16:23

Oohh genoeg verhalen..
Een pakket met een dure accu in de stromende regen zetten en niet aanbellen.
Een pakket van 200 euro gewoon voor een deur zetten ( op de openbare stoep) aan een drukke rondweg en weggaan. Kwam ik uren later pas thuis en stond het godzijdank nog voor de deur.
En van de week ging ineens de voordeur open en gooide iemand een pakket naar binnen := en deed de deur weer dicht. Dat was ook een wtf is dit nou weer moment.

En nooit een reactie terug als je een klacht indiend he:+

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:20

Marije_jiplover schreef:
Maar dat ligt dan niet aan FedEx maar aan de douane die het nog niet hebben ingeklaard en dan kan FedEx het pakket dus niet leveren.

Ben ik met je eens, maar FedEx heeft dan de taak om aan te geven dat het bezorgmoment niet bekend is, ipv 18-9 voor 18.00 uur... Pas 's avonds laat stond de melding bezorgmoment niet bekend..
Dat is wel een manco van FedEx. Verder ben benieuwd wanneer het wel komt. Kan ik eindelijk mijn Mustang pimpen :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 19:34

Echt hè, doe ik één keer iets versturen en dan blijft het pakket hangen op het depot -:(-

Zit bederfelijke waren in, goed ingepakt in piepschuim, maar hier baal ik serieus wel echt van.

Eerder ging het op deze manier versturen wel goed, waarom precies mijn pakket nu is blijven hangen -:(-

Zoals je merkt ben ik behoorlijk pissig op postNL, betaal namelijk ook behoorlijk voor het aangetekend verzenden en dan raakt het alsnog "kwijt"

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:46

weetje zeker dat het kwijt is? post nl heeft het super druk in deze tijden nog steeds. soms duurt een pakketje een dag langer voordat het er is. dit geven ze meestal ook aan bij de track en tracé.

op het moment lijkt mij het ook niet slim om bederfelijke spullen te versturen. vanaf het begin van de corona is het bij post nl al super druk.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:52

Ashleytjuhh schreef:
weetje zeker dat het kwijt is? post nl heeft het super druk in deze tijden nog steeds. soms duurt een pakketje een dag langer voordat het er is. dit geven ze meestal ook aan bij de track en tracé.

op het moment lijkt mij het ook niet slim om bederfelijke spullen te versturen. vanaf het begin van de corona is het bij post nl al super druk.

Dat het in maart druk was, dat snap ik. Dat het straks met black Friday ook weer druk gaat zijn, snap ik ook.

Maar op dit moment is het relatief rustig. En of is er genoeg tijd geweest om op te schalen.

Heb 2 weken geleden ook bederfelijke waren verzonden en dat was wél netjes binnen 24 uur afgeleverd.