Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bevertje schreef:pien_2010, ja dat is zo. Maar ik denk dat welke keuze je ook maakt in samen spraak mag zijn met dat ‘wezentje’ in je buik. Het is er en het zal er vanaf nu altijd zijn, of het nu geboren wordt of niet. Erkennen helpt in beide keuzes.
Captain schreef:Wat een onzin. Alsof er altijd een geestje om je heen blijft zweven.
Ik geloof best dat er mensen zijn die spijt hebben van abortus maar om het nu als een feit neer te zetten dat er altijd 'iets' zal zijn gaat mijns inziens te ver.
Heb veel respect voor je TS! Vind het super dat jullie er zo in staan en serieus mee bezig zijn.
Captain schreef:bevertje schreef:pien_2010, ja dat is zo. Maar ik denk dat welke keuze je ook maakt in samen spraak mag zijn met dat ‘wezentje’ in je buik. Het is er en het zal er vanaf nu altijd zijn, of het nu geboren wordt of niet. Erkennen helpt in beide keuzes.
Wat een onzin. Alsof er altijd een geestje om je heen blijft zweven.
Ik geloof best dat er mensen zijn die spijt hebben van abortus maar om het nu als een feit neer te zetten dat er altijd 'iets' zal zijn gaat mijns inziens te ver.
Heb veel respect voor je TS! Vind het super dat jullie er zo in staan en serieus mee bezig zijn.
lizy29 schreef:Maar ik ben dan ook niet van de ‘wezentjes’ en ‘mini-mensjes in wording’ en je ‘kindje’. Zolang het nog niet geboren is is het voor mij voornamelijk een buik die in de weg zit met iets erin wat als doel heeft mijn organen bont en blauw te schoppen te voorkomen dat ik fatsoenlijk kan bukken.
bevertje schreef:pien_2010, ja dat is zo. Maar ik denk dat welke keuze je ook maakt in samen spraak mag zijn met dat ‘wezentje’ in je buik. Het is er en het zal er vanaf nu altijd zijn, of het nu geboren wordt of niet. Erkennen helpt in beide keuzes.
quera schreef:Hoeft niet lizy29,
Mijne zijn hetzelfde gebleven. Ook na de borstvoeding. En ik heb in totaal 36 maanden gevoed.
quera schreef:Hoeft niet lizy29,
Mijne zijn hetzelfde gebleven. Ook na de borstvoeding. En ik heb in totaal 36 maanden gevoed.
MarcoBorsato schreef:Klopt en dat is zo individueel en hangt af wie je zelf als persoon bent, dat je dit niet op TS of iemand anders kunt projecteren laat staan een oordeel hebben over hoe iemand een zwangerschap beleeft of beleefd heeft.iedereen beleeft het moederschap en een zwangerschap nu eenmaal anders.
ista schreef:lizy29 schreef:Is de echotermijn niet de termijn na bevruchting/innesteling en jullie calculatie met de huisarts de termijn vanaf je laatste menstruatie?
Termijn wordt altijd berekend vanaf eerste dag laatste menstruatie, ook bij echo's. Officieel ben je dus ook geen 40 weken écht zwanger, die twee weken voor de bevruchting krijg je als het ware kado.
Twijfelmam schreef:We hebben een echo gehad en die hebben we ook gezien. Dat deed gek gezegd helemaal niks met mij... Ik vond het vooral een wormpje.. Had me er meer bij voorgesteld. Ben wel heel blij dat we het gedaan hebben.
Ik heb ook nog altijd niet het gevoel dat er iets in mij groeit. Ik voel me vooral misselijk. En mijn borsten zijn wel echt serieus groter geworden (dat mag zo blijven
).