Ongepland zwanger. Houden of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:12

Bevertje, het lijkt me juist dat als je zo twijfelt om de zwangerschap uit te dragen cq af te breken, dat je juist niet gaat praten tegen het "wezentje" en wellicht helemaal niet je zwangerschap als "een wezentje" wil zien.
Het lijkt me dat het afbreken daarmee alleen maar moeilijker wordt terwijl het toch al zo vreselijk moeilijk is, wat je ook ziet hoe TS hiermee worstelt.

bevertje

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:27

pien_2010, ja dat is zo. Maar ik denk dat welke keuze je ook maakt in samen spraak mag zijn met dat ‘wezentje’ in je buik. Het is er en het zal er vanaf nu altijd zijn, of het nu geboren wordt of niet. Erkennen helpt in beide keuzes.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:29

bevertje schreef:
pien_2010, ja dat is zo. Maar ik denk dat welke keuze je ook maakt in samen spraak mag zijn met dat ‘wezentje’ in je buik. Het is er en het zal er vanaf nu altijd zijn, of het nu geboren wordt of niet. Erkennen helpt in beide keuzes.

Wat een onzin. Alsof er altijd een geestje om je heen blijft zweven.
Ik geloof best dat er mensen zijn die spijt hebben van abortus maar om het nu als een feit neer te zetten dat er altijd 'iets' zal zijn gaat mijns inziens te ver.

Heb veel respect voor je TS! Vind het super dat jullie er zo in staan en serieus mee bezig zijn. +:)+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:29

Twijfelmam schreef:
Onze begeleider zei ook geen keuze maken is ook een keuze maken. Alleen voelt dat voor ons, als denkers, niet oke

Dan blijft het je overkomen idd, dat is nog steeds geen keuze, maar op een gegeven moment is er geen weg meer terug.

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:43

Captain schreef:
Ik geloof best dat er mensen zijn die spijt hebben van abortus maar om het nu als een feit neer te zetten dat er altijd 'iets' zal zijn gaat mijns inziens te ver.

Heb veel respect voor je TS! Vind het super dat jullie er zo in staan en serieus mee bezig zijn. +:)+

Dat bedoel ik niet. Maar dat welke keuze je ook maakt, dat dit altijd onderdeel zal zijn van je leven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:44

Captain schreef:
bevertje schreef:

@Captain,geloof jij niet in de ziel?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:45

Omdat je niet geesten geloofd betekent natuurlijk niet direct dat je ook niet in de ziel geloofd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:45

anjali schreef:

Kun jij je je tijd in (of voor) de baarmoeder nog herinneren dan?

Twijfelmam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 15:48

We hebben een echo gehad en die hebben we ook gezien. Dat deed gek gezegd helemaal niks met mij... Ik vond het vooral een wormpje.. Had me er meer bij voorgesteld. Ben wel heel blij dat we het gedaan hebben.

Ik heb ook nog altijd niet het gevoel dat er iets in mij groeit. Ik voel me vooral misselijk :+ . En mijn borsten zijn wel echt serieus groter geworden (dat mag zo blijven :j ).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:54

Je haar en je nagels gaan ook nog heel mooi worden.......helaas tijdelijk :')

Bij een 7 weken echo is er niet veel te zien inderdaad. Vraag een 10 weken echo op groot scherm, dan kun je wel echt goed zien hoe het eruit ziet :)
Wellicht helpt dat ook in de beslissing of je er wel of geen gevoel bij hebt.
Ik had ook geen mentale ‚verbinding‘ met de baby trouwens, die kwam bij mij pas langzaam op gang na de geboorte. De echo‘s vanaf 10-12 weken vond ik echter wel heel speciaal en dan had ik nog zo‘n ouderwets groen prutschermpje.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:55

Ja helaas moet ik je teleurstellen. Die worden weer kleiner als je hormonen afnemen na abortus of bevalling/stoppen borstvoeding :')

En of een echo je iets doet of niet zegt ook niets over wel of niet gewenst. Echo’s doen mij ook niets eigenlijk. Vind het vooral bizar dat dat dan in mij zit en interessant wat degene die de echo maakt er over uitleg maar het had het zo goed een documentaire kunnen zijn zeg maar...
Maar ik ben dan ook niet van de ‘wezentjes’ en ‘mini-mensjes in wording’ en je ‘kindje’. Zolang het nog niet geboren is is het voor mij voornamelijk een buik die in de weg zit met iets erin wat als doel heeft mijn organen bont en blauw te schoppen en te voorkomen dat ik fatsoenlijk kan bukken.
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 01-10-19 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:57

lizy29 schreef:
Maar ik ben dan ook niet van de ‘wezentjes’ en ‘mini-mensjes in wording’ en je ‘kindje’. Zolang het nog niet geboren is is het voor mij voornamelijk een buik die in de weg zit met iets erin wat als doel heeft mijn organen bont en blauw te schoppen te voorkomen dat ik fatsoenlijk kan bukken.

_O- _O- Hier moet ik zo vreselijk om lachen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:58

Hoeft niet lizy29,
Mijne zijn hetzelfde gebleven. Ook na de borstvoeding. En ik heb in totaal 36 maanden gevoed.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:59

bevertje schreef:

Niet boos worden, maar hier haak ik af. Samenspraak met dat wezentje???? Lastig, je kunt hooguit een monoloog tegen dat wezentje houden, samenspraak is onmogelijk.
Kortom, te zweverig allemaal, samenspraak met je partner is wel mogelijk en veel belangrijker.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:00

quera schreef:
Hoeft niet lizy29,
Mijne zijn hetzelfde gebleven. Ook na de borstvoeding. En ik heb in totaal 36 maanden gevoed.

Mazzelaar. Die van mij waren een jaar na stoppen met bv weer terug naar cup C ipv D/E. Maar nu ik weer zwanger ben groeien ze weer dus het komende anderhalf jaar zit ik weer goed :Y)
De status daarna zien we dan wel weer. Vast niets wat een goede bh niet kan fixen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:02

quera schreef:
Hoeft niet lizy29,

Same! Nog steeds een cup groter.

Als je voor houden kiest kun je altijd nog bedenken of het als een mensje voelt en tot die tijd is het gewoon een vrucht. Ik had wel heel erg contact met beide baby's, iedereen beleeft het moederschap en een zwangerschap nu eenmaal anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:18

Lieve TS, hier geen ervaring maar wil je gewoon heel veel sterkte en energie geven om deze beslissing te nemen. :(:)

Wat de borsten betreft, hier 1 kind van nu 4, mn borsten zijn 5 cupmaten gegroeid (van grote B naar grote G) en nooit meer kleiner geworden. Nouja tot de chirurg dat 6 weken terug deed :+ dus de kans is er dat ze blijven :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:20

MarcoBorsato schreef:
iedereen beleeft het moederschap en een zwangerschap nu eenmaal anders.
Klopt en dat is zo individueel en hangt af wie je zelf als persoon bent, dat je dit niet op TS of iemand anders kunt projecteren laat staan een oordeel hebben over hoe iemand een zwangerschap beleeft of beleefd heeft.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:24

Dat de borsten blijven heeft ook vaak te maken dat je vaak ook wat meer kilo’s hebt en houdt na je zwangerschap.
Ik zit nu 8 weken na mijn bevalling ook nog op een cupmaat meer, maar ben dan ook nog 8 kilo zwaarder dan er voor

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:26

Liselot schreef:
Dat de borsten blijven heeft ook vaak te maken dat je vaak ook wat meer kilo’s hebt en houdt na je zwangerschap.
Ik zit nu 8 weken na mijn bevalling ook nog op een cupmaat meer, maar ben dan ook nog 8 kilo zwaarder dan er voor

Dat kan, maar na zoveel maanden geld dat niet meer zo..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:31

Hoezo niet? Als je na een jaar nog steeds die kilo’s teveel hebt zijn je borsten logischerwijs ook nog steeds groter

Twijfelmam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 16:32

haha hele borstendiscussie. Het was een grapje hoor :+ . Maaruh het mag wel :') . Ik ben overigens flink afgevallen vooralsnog dus het is geen gewichtstoename. maar mijn bh's passen niet meer :') .
Alleen is dit niet echt de hoofdzaak nu uiteraard.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:58

ista schreef:
lizy29 schreef:
Is de echotermijn niet de termijn na bevruchting/innesteling en jullie calculatie met de huisarts de termijn vanaf je laatste menstruatie?

Termijn wordt altijd berekend vanaf eerste dag laatste menstruatie, ook bij echo's. Officieel ben je dus ook geen 40 weken écht zwanger, die twee weken voor de bevruchting krijg je als het ware kado.

Nou ik heb twee data gehad: vanaf eerste dag laatste menstruatie en op basis van de termijnecho (grootte van de vrucht) en daar zat bijna een week verschil in. Bij mij was de echo leidend.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 19:00

Twijfelmam schreef:
We hebben een echo gehad en die hebben we ook gezien. Dat deed gek gezegd helemaal niks met mij... Ik vond het vooral een wormpje.. Had me er meer bij voorgesteld. Ben wel heel blij dat we het gedaan hebben.

Ik heb ook nog altijd niet het gevoel dat er iets in mij groeit. Ik voel me vooral misselijk :+ . En mijn borsten zijn wel echt serieus groter geworden (dat mag zo blijven :j ).

Hou er rekening mee dat dit bij een volgende echo echt anders kan zijn..
Bij onze eerste echo (7 weken) zag ik ook alleen een boontje en leek het nog een ver van mijn bed show.. bij de echo van 10 weken was het ineens een kindje en dat voelde voor mij toch wezenlijk anders!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 19:02

elnienjo schreef:
anjali schreef:

Kun jij je je tijd in (of voor) de baarmoeder nog herinneren dan?

Nee maar de abortus zal altijd onderdeel van je leven blijven en gaat je vormen.