Schoonloeders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:58

Ik zou het erg ongeloofwaardig vinden en ervoor bedanken. Ik heb er zo 1 in de mannelijke variant. Bekijk het maar. Wij hebben ons leven op orde en daar hebben we jou niet bij nodig.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:02

Hoe denkt je man erover?
Wat is er veranderd dat ze nu ineens wel wil?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:14

marleen_88 schreef:
Ik zou het erg ongeloofwaardig vinden en ervoor bedanken. Ik heb er zo 1 in de mannelijke variant. Bekijk het maar. Wij hebben ons leven op orde en daar hebben we jou niet bij nodig.

Zo sta ik er dus ook in, waarom eerst niet en nu ineens wel?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:18

meggiemeg schreef:
marleen_88 schreef:

Zo sta ik er dus ook in, waarom eerst niet en nu ineens wel?

Ja, ik vind dat altijd heel bijzonder. Vriend en ik zitten gelukkig op één lijn, geeft hoop rust.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:26

marleen_88 schreef:
Ja, ik vind dat altijd heel bijzonder. Vriend en ik zitten gelukkig op één lijn, geeft hoop rust.

Ja inderdaad, dat is erg fijn! Hier gelukkig 99% van de tijd ook.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:39

meggiemeg schreef:
Een vraag aan diegene die deze situatie herkennen: Je bent al lang samen met je partner/man/vrouw je schoonouders hebben je nooit geaccepteerd, je hebt je best gedaan om er wel wat van te maken, helaas mislukt, na jaren geen contact wil schoonmoeders het in eens wel proberen (voor de zoveelste keer) om er wat van te maken. Hoe zetten jullie je over het feit heen dat het nu dan in eens wel zou kunnen en al die jaren er voor niet? Is het dan nog oprecht? Is het geloofwaardig?

Zijn er kinderen bij betrokken? Mijn schoonmoeder is een leuke oma voor de kinderen, dat vind ik het belangrijkst. Daar probeer ik het voor te doen.

Zonder kinderen zou ik, in jouw situatie, bedanken voor de eer.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 12:18

MarcoBorsato schreef:
meggiemeg schreef:
Een vraag aan diegene die deze situatie herkennen: Je bent al lang samen met je partner/man/vrouw je schoonouders hebben je nooit geaccepteerd, je hebt je best gedaan om er wel wat van te maken, helaas mislukt, na jaren geen contact wil schoonmoeders het in eens wel proberen (voor de zoveelste keer) om er wat van te maken. Hoe zetten jullie je over het feit heen dat het nu dan in eens wel zou kunnen en al die jaren er voor niet? Is het dan nog oprecht? Is het geloofwaardig?

Zijn er kinderen bij betrokken? Mijn schoonmoeder is een leuke oma voor de kinderen, dat vind ik het belangrijkst. Daar probeer ik het voor te doen.

Nee er zijn geen kinderen bij betrokken, gelukkig niet. Op de kleinkinderen probeert ze ook erg haar stempel te drukken, ze gaat wel even winkelen en dan koopt ze wel nette degelijke kleding, sinterklaas? Ach wat moet je daar mee als je 5 bent, zij zal daar wel even een einde aan maken, dat soort dingen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:06

Mijn ex schoonmoeder is een bijzondere vrouw. In het begin kon ik het prima met haar vinden. Maar ze heeft een psychische aandoening, waardoor het in de loop van de jaren steeds moeilijker werd om met haar om te gaan.
Het blijft de oma van mijn kinderen, maar ze zien haar bijna nooit.
Als de kinderen jarig zijn nodig ik haar uit, maar daar krijg ik nooit reactie op. Ze stuurt ze zelfs geen kaartje. Maar ze zit wel tegen anderen zielig te doen dat ze haar kleinkinderen nooit ziet. En dat ik haar niet eens uitnodig voor hun verjaardag. Inmiddels kan ik dat naast me neerleggen.

Mijn huidige schoonouders (mag ik ze zo noemen? Mijn vriend en ik zijn niet getrouwd) zijn echt super lieve mensen.
Ze zeiden gelijk dat ze er 3 kleinkinderen bij hadden. En ik heb me vanaf het eerste moment welkom gevoeld in de familie. Echt zo fijn <3

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:26

Als ik dit zo lees heb ik echt gelukg met mijn schoonmoeder :+

Ze is soms wat overbezorgd misschien, maar wel heel lief

Eigenlijk ook nooit problemen gehad met schoonmoeders, gelukkig

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:04

meggiemeg schreef:
MarcoBorsato schreef:

Nee er zijn geen kinderen bij betrokken, gelukkig niet. Op de kleinkinderen probeert ze ook erg haar stempel te drukken, ze gaat wel even winkelen en dan koopt ze wel nette degelijke kleding, sinterklaas? Ach wat moet je daar mee als je 5 bent, zij zal daar wel even een einde aan maken, dat soort dingen.

1,2,100 opgedonderd. Ik ben heeel allergisch voor zulk volk. Nu is mijn situatie sowieso redelijk bijzonder en is het momenteel nog maar de vraag of mijn kind überhaupt zijn grootouders gaat leren kennen.

Ben nu 15 weken zwanger maar papa wil niet in beeld zijn. Ik heb wel nog kunnen zeggen dat zijn ouders gewoon welkom zijn om hun kleinkind te leren kennen. Maar momenteel weten ze volgens mij nog niet eens van mijn bestaan af laat staan dat van hun kleinkind.

Ik heb verder eigenlijk maar 1 schoonloeder gehad. Die vond het wel gepast om een foto van mij en haar zoon van haar zoon zijn telefoon af te trekken waarop ik in mijn bh lag en die even op hyves te plempen zonder mijn toestemming. Ik was woest. En dan vond ze het nog raar ook dat ik boos was terwijl ze mij half naakt op het internet gooit.
Die foto was overduidelijk niet bedoeld voor internet.

De rest waren wel lieve schoonouders.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:18

Mijn vriend heeft het zwaar te verduren met mijn moeder :')
Mijn moeder en ik komen echt van twee verschillende planeten. Zij is extreem gevoelig en onzeker. Mijn vriend spreekt geen Nederlands maar Engels met ze. Dan merk je echt wel dat taal ook cultuur is wanneer je bepaalde opvattingen gebruikt. De eerste keer dat ze elkaar ontmoette gebruikte mijn vriend tijdens een uitleg de opmerking als iets van “you understand” (in normale context). Mijn moeder zag dit als een directe aanval op haar intelligentie en was woest.
Zo ook tijdens kerst. Ik legde nogal snel een bordspel uit in het Engels aan mijn ouders en toen begon ik direct met kaarten uit te delen. Mijn vriend moest lachen en zei “they didn’t even have time to think.” Deze opmerking zit haar nog steeds dwars :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 13:56

Dacht ik log weer eens in, had hier geen reacties meer verwacht :P

Het is inderdaad uit, al dik een jaar inmiddels en ik ben erg blij dat deze vrouw
niet meer in mijn leven voorkomt.

meggiemeg, ik zou na de zoveelste keer daar geen heil meer in zien. Geloofwaardigheid
vind ik belangrijk bij mensen die dichtbij mij staan.