De eeuwige single.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:18

WeCo schreef:
Jessix schreef:
Wat een zwaar topic wordt dit ineens. En dat mag hoor! Maar ik ben meer de happy single dus herken me hier niet meer in. :)

Succes voor ieder die het lastig heeft in zijn/haar situatie.

Nou inderdaad, ik ging al ernstig nadenken of ik wel veilig gehecht was, :j en of ik niet gepest was >;) , maar nee, niets van dit al.
Klaarblijkelijk moet er toch iets aan je "mankeren" als je single bent.

Welnee, integendeel. De meeste singles zijn heel zelfbewust, onafhankelijk en kunnen goed voor zichzelf zorgen. Dat zijn toch juist goede eigenschappen.

peach2001

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:21

Voor mij is het hele boktdating en vroege oorzaken van single zijn ook wat te veel. Ik hoop niet dat dat de lijn in het topic blijft. Ik ben best happy single ondanks dat er ergens wel behoefte is aan een levenspartner en ondanks dat er wel iemand is waar ik mee verder zou willen. Dus de kost hoeft niet zo zwaar :')

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:28

Bloodymary schreef:
WeCo schreef:

Nou inderdaad, ik ging al ernstig nadenken of ik wel veilig gehecht was, :j en of ik niet gepest was >;) , maar nee, niets van dit al.

Welnee, integendeel. De meeste singles zijn heel zelfbewust, onafhankelijk en kunnen goed voor zichzelf zorgen. Dat zijn toch juist goede eigenschappen.

Hoef je mij niet van te overtuigen hoor, ik doelde vooral op de wending die dit topic nam. Waarin allerlei psychologische oorzaken werden opgevoerd voor het single zijn, ergo het is dus niet normaal dus er moet een onderliggende oorzaak zijn. Terwijl het gewoon voor velen een heerlijke manier van leven is.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:30

Ja snap ik. Ik vind dat ook allemaal onzin. Daarom ontkracht ik het.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:37

Waarom af doen als onzin?
Iets kan ook waar zijn en op anderen van toepassing zijn zonder dat het voor jou relevant is.
Daar hoef je toch niet nors over te doen?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:39

Doe niet nors, maar uit ervaring vind ik dat soort redenaties onzin. Dat mag ik toch ook vinden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:42

Bloodymary schreef:
Doe niet nors, maar uit ervaring vind ik dat soort redenaties onzin. Dat mag ik toch ook vinden.

Dus seksueel misbruikte kinderen die later problemen ondervinden met het aangaan van relaties vind je ook onzin?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:42

Uit jouw ervaring misschien maar dat hoeft voor een ander niet zo te zijn.
Ieder mens maakt weer andere dingen mee en ieder gaat daar weer anders mee om.
Dat maakt iets nog geen onzin als het niet op jou van toepassing is.
Er is echt geen reden om daar zuur over te doen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:51

Suzanne F. schreef:
Bloodymary schreef:

Dus seksueel misbruikte kinderen die later problemen ondervinden met het aangaan van relaties vind je ook onzin?
Dit topic gaat nu wel een heel zware richting op hoor :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:56

Echt he :+

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:03

Tsja tis geen HK :+ was te verwachten dat het een discussietopic zou worden :=

Ik ben ook happy singel en echt 0 behoefte om over het diepere waarom te gaan nadenken.
Als het komt komt het en zo niet dan maar niet.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:05

WeCo schreef:
Jessix schreef:
Wat een zwaar topic wordt dit ineens. En dat mag hoor! Maar ik ben meer de happy single dus herken me hier niet meer in. :)

Succes voor ieder die het lastig heeft in zijn/haar situatie.

Zo zwaar vatte ik m niet op, maar als ik naar mezelf kijk zie ik er wel een kern van waarheid in. Mijn ouders hadden niet bepaald een aanhankelijke relatie en wij waren thuis niet erg van de emoties tonen, wat toch doorwerkt in hoe je je gedraagt en hoe je zelf tegen relaties aankijkt. Ik heb altijd geweten dat ik geen relatie wilde zoals mijn ouders (ze zijn ook gescheiden later), maar dat ik echt hoteldebotel van iemand wilde zijn om met iemand samen te zijn. Dus dat je jeugdsituatie doorwerkt in hoe je tegen relaties aankijkt, snap ik wel. (Wat overigens niet wil zeggen dat iemand wat mankeert als die besluit dat die helemaal geen relatie wil.)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:07

Het wordt nu inderdaad wel een heel zwaar topic... ik ben psychisch prima ok, heb een goede band met beide ouders, die heerlijk burgerlijk al 35 jaar samen zijn ondanks totaal verschillende karakters - want het kán dus wel -, én een goede band met mijn broer en voel me absoluut niet onthecht... ;)
En mijn broer... die woont samen met zijn vriendin... :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:11

laraxXxemma schreef:

Ik ben ook happy singel en echt 0 behoefte om over het diepere waarom te gaan nadenken.
Discussie is niet erg, maar hij wordt nu wel heel zwaar, althans in mijn optiek. Het waarom vraag ik me wel af, maar ik vraag me een hele hoop af. Deel dit dan weer niet op Bokt, daar heb ik mijn vrienden en familie voor :)

Ik herken het overigens wel hoor, zo eind september/begin oktober, opeens zo'n moment van daar komen de feestdagen en je bent wederom solo. Vervolgens denk ik yolo :Y)

Om vervolgens op 31 december iets voor 12 uur te denken: Volgend jaar lukt het :')

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:20

Aan her bijzelen ;)

Suzanne F. schreef:
Ik las net iets over dat hoe je als baby/kind gehecht bent van invloed is op hoe je nu in het leven staat en naar relaties kijkt. Het beste is als je veilig gehecht bent maar je kan ook afwijzend onveilig gehecht zijn of angstig onveilig gehecht. Dan heb je moeite met je binden en vertrouwen. Was wel interessant om te lezen. Misschien weten anderen hier meer van?

Dit klinkt mij best bekend, als kind wilde ik geen lichamelijk contact, vandaar dat mijn moeder besloot een hondje te nemen (waar ze de rest van haar leven spijt van gehad heeft, want zo begon mijn liefde voor dieren :D ) Ik heb me nooit echt kunnen hechten aan mensen. Ik maak makkelijk vrienden, maar ik zeg ook makkelijk vaarwel. Hetzelfde met relaties, ik kan wel van mensen houden, maar net als topic starter, ik raak niet snel "verliefd" en krijg geen vlinders enzo. Ik heb ook geen jaloezie en maak het (te?) makkelijk uit als het me allemaal te stressvol wordt.

Overigens vind ik verder niet dat er iets "mis" is met mensen die single zijn en happy single zijn, maar het is wel "tegen natuurlijk" of in elk geval ongebruikelijk, wat niet wil zeggen "verkeerd".

Dat hele "vechten voor je relatie" daar begin ik niet aan, zoals anderen al zeiden, het zou zo ook niet moeten zijn, IMO.

Ook ik krijd regelmatig de vraag of ik niet lesbish ben, ik denk dat wij, stoere paarden-meiden /3 , dat al snel krijgen.

Ik ben wel erg sexueel, maar nu ben ook wel klaar met internet daten, te veel gedoe :roll: . Gelukkig heb ik wel een lieve man in mijn leven die ik 1 keer per paar weken een smsje stuur, of hij mij, en 1 keer per 3 maanden ofzo zie voor een gezelige, en sexuele, rendezvous. :D Maar ook zonder zou ik prima kunnen.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:26

Ailill schreef:
Ik herken het overigens wel hoor, zo eind september/begin oktober, opeens zo'n moment van daar komen de feestdagen en je bent wederom solo. Vervolgens denk ik yolo :Y)

Om vervolgens op 31 december iets voor 12 uur te denken: Volgend jaar lukt het :')

Tijdens mijn relatie vond ik december verschrikkelijk..
Maar dat kwam dat we begonnen met Sinterklaas, daarna een kinderverjaardag, gezamenlijk uit eten vanwege trouwdag schoonouders, 2e kerstdag en dan weer nieuwjaarsdag wat allemaal verplichte kost was.
En dan ben je alleen en denk je had ik maar iemand om samen mee te zijn :')
Aan de andere kant al het lekkers eten is wel voor mij en niemand klaagt als ik op de bank allemaal films kijk in mijn huispak *\o/*

Dat van op 31 december "volgend jaar gaat het anders worden" is ook erg herkenbaar en nog nooit gelukt.
:+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:27

Ailill schreef:
laraxXxemma schreef:

Discussie is niet erg, maar hij wordt nu wel heel zwaar, althans in mijn optiek. Het waarom vraag ik me wel af, maar ik vraag me een hele hoop af. Deel dit dan weer niet op Bokt, daar heb ik mijn vrienden en familie voor :)

Vooral dat een irritante periode. := Rest van het jaar weinig last van.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:29

Woestein schreef:
Ailill schreef:

Tijdens mijn relatie vond ik december verschrikkelijk..
Maar dat kwam dat we begonnen met Sinterklaas, daarna een kinderverjaardag, gezamenlijk uit eten vanwege trouwdag schoonouders, 2e kerstdag en dan weer nieuwjaarsdag wat allemaal verplichte kost was.
En dan ben je alleen en denk je had ik maar iemand om samen mee te zijn :')
Aan de andere kant al het lekkers eten is wel voor mij en niemand klaagt als ik op de bank allemaal films kijk in mijn huispak *\o/*

Dat van op 31 december "volgend jaar gaat het anders worden" is ook erg herkenbaar en nog nooit gelukt.
:+

Dat dus... Soms best confronterend. Daarom is/blijft het gewoon altijd zo lastig om naar jezelf te blijven kijken ipv naar anderen kijken en jezelf gaan vergelijken.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:33

Feestdagen heb ik ook wel moeite mee gehad, maar dat komt meer door hoe mijn familie dynamiek is. En mijn ouders zijn met kerst gescheiden waardoor dat toch ieder jaar weer ter sprake kwam.
Sowieso al dat geforceerde gedoe met feestdagen houd ik niet van.
Sinds ik daar uitgestapt ben voel ik me met de feestdagen een stuk beter. Ik vier het niet en doe lekker mijn eigen ding, zoals werken voor 200% salaris, stappen of inderdaad lekker bankhangen met een filmpie, of extra veel naar stal gaan.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:35

Ik werk toch met de feestdagen, en vind her heerlijk dat ik daardoor geen familie gedoe heb.

Dat mis ik ook echt NIET, schoon-familie!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:37

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo confronterend meer.. Scheelt misschien ook dat ik veel vriendinnen heb zonder kinderen en/of ook single.. De vriendinnen zonder kinderen (wel getrouwd) zijn heel vrij in hun relaties, met 1 ga ik bijvoorbeeld volgend jaar op vakantie naar Gambia.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:37

Ailill schreef:
laraxXxemma schreef:

Ik ga met jou mee, ook ik vind het topic wel erg zwaar worden.
Ik ben niet single omdat ik dat perce wil, me niet kan binden oid omdat ik iets als kind mee heb gemaakt maar internet daten is zo niets voor mij, ik ga verder niet heel veel uit dus de kans dat ik prins chaming tegen het lijf loop die kan dealen met het feit dat ik mijn leven heb ingericht zoals het er nu voorstaat(kind, paard etc) is gewoon erg klein.

En na een relatie van ruim 7 jaar met mijn ex partner (vader van mijn dochter) en daarna een relatie van net geen 2 jaar weet ik dat het me echt wel lukt om een relatie te hebben.(en ik weet ook precies waarom het uit is gegaan en dat is in beide gevallen niet 100% mijn schuld geweest omdat ik er klaar mee was oid)

Jou punt van de feestdagen is trouwens zó herkenbaar, al viel kerst alleen me afgelopen jaar wel zwaarder als anders en waarom weet ik niet zo goed :')
En dan is het 2 dagen na kerst en denk ik, inderdaad yolo, misschien volgend jaar meer geluk :+

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:38

Gelukkig nooit last van. Ik vier de feestdagen met mijn ouders en broer en ik denk ook niet dat dat gaat veranderen wanneer ik het huis uitga :D ik vind het altijd de leukste tijd van het jaar.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:40

Ik vind het ook niet confronterend meer. Ik ben al zo lang vrijgezel, alleen maar leuk als mensen om me heen ein-de-lijk ( :+ ) een partner vinden etc.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:40

Ailill schreef:
laraxXxemma schreef:

Ik heb het juist altijd fijn gevonden om single te zijn tijdens de feestdagen :+ Dan kun je er tenminste rustig van genieten en je eigen plan trekken.

Over een kleine 3 weken word ik 27 en ik heb ook niet heel veel relaties achter de rug. Rond mijn 15e eentje van 1 jaar en rond mijn 21e een van een paar maanden.
Wel wat gedate omdat ik dat leuk vond (mensen ontmoeten, jezelf leren kennen en ontdekken wat voor hobby's mensen kunnen hebben), maar dan haakte ik na de eerste date meestal wel af.

Single zijn vond ik opzich niet zo erg. Het gaf vaak veel rust en ik kon lekker mijn eigen plan trekken. Ook in flirten ben ik niet altijd even goed. Vaak is mijn eerste reactie naar een random iemand die heel duidelijk wil flirten een chagrijnige blik en soms nog een snauw na. Wanneer het subtiel gedaan wordt merk ik het meestal niet :=
Ik kan wel flirten en signalen opvangen op dates, maar random ergens anders gaat dat mis.
Daarnaast ben ik ook enorm kritisch en moet een man wel heel erg leuk zijn voordat ik er vrije tijd voor op wil offeren.

Mijn familie en vrienden noemden mij ook vaak de eeuwige single. Ik was er niet mee bezig, ik joeg flirtende mannen weg en qua seks kwam ik ook niks tekort. Vond het allemaal wel best. Mijn jongste zusje is net zo. Die vindt het ook wel lekker rustig alleen en van haar hoeft het ook allemaal niet per se. Net als ik zou ze het leuk vinden om samen met iemand een leven op te bouwen, maar zo niet is het ook prima.

Momenteel heb ik wel een hele leuke vriend waar ik echt stapelgek op ben en tot over mijn oren verliefd. Ik zag/sprak hem voor het eerst bewust in oktober en ik loop nogsteeds enorm met mijn hoofd in de wolken.

Hem heb ik wel eerst jaren genegeerd.. Hij was fervent concertbezoeker op mijn werk (ik werk bij een podium als hoofd productie) en hij viel mij in oktober pas op. Hij gaf aan mij al véél vaker gezien en gesproken te hebben waar ik me maar 1x van herinner toen hij die avond omschreef. Hij zag me al zeker 3 jaar wel zitten :+

Mocht ik (toch wel onverhoopt) weer vrijgezel worden zal dat vast weer voor een langere periode zo zijn dat is prima. Ik heb mogelijk een kinderwens, maar dat weet ik nog niet helemaal zeker. Rammelende eierstokken? Check! Maar veel te blij met mijn huidige leven om het om te gooien voor een kind/kinderen. Daarin zie ik de noodzaak dus ook niet zo.

Ondanks dat ik op dit moment geen single ben, herken ik heel veel van jullie in het topic! Vind het leuk om te zien dat ik niet de enige ben die zo stuntelig is wat flirten betreft en ook niet de enige ben die als single ook gewoon écht gelukig kan zijn :D