De eikenprocessierups

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: De eikenprocessierups

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 09:49

Nee, ik heb nogal wat op de overgang van voet naar enkel, daar zitten toch echt m'n sokken overheen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 09:51

Ik heb ze op m’n tiet en die heb ik toch echt altijd goed ingepakt :+

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 09:52

Ik op mijn kont, die is ook goed ingepakt.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:22

petra8 schreef:
Iemand ervaring met zelf lage nesten verwijderen met een onkruidbrander?

Hebben wij ook gedaan met brander. Is goed gegaan. Manlief deed branden en wat er dan langs viel trapte ik kapot. Daarna resten uit de wei weggehaald. De collega van m’n vriendin heeft ook met onkruidbrander gedaan en ging prima.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:50

Hier vooral enkels, borsten, billen en achterkant bovenbenen buik en oksels. Echt bizarre plekken. Ik kan me bedenken dat de haren wapperen en zich verzamelen dan op opvang punten. Dus van broek af op de sokken terecht komen, in nek en daardoor in je bh verzamelen en vandaar naar beneden richting buik zakken. Billen, misschien nek achterkant?

Misschien dat vocht en warmte het triggert en daardoor ook s nachts last geeft?

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:52

Hebben jullie kleding na wassen in de vriezer gedaan? Zou dat helpen? Ik heb de kleding die wij aan hadden op de locatie waar de rupsen waren gewassen en daarna dus in de vriezer gestopt. Ben benieuwd! Kon niet alles op 60 graden wassen, dus daarom dacht ik aan de vriezer. Anders breng ik het naar de stomerij.

Hebben jullie echt het gevoel dat pilletje cetrin.. nog wat helpt? Huisarts zei bij vriendlief dat het echt totaal geen zin meer had (en bij hem is echt veel heftiger dan op de foto’s die ik hier gezien heb. Wil niet zomaar zijn foto’s plaatsen, kan me voorstellen dat niet iedereen hier ze wil zien := )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:52

Ik was zo warm mogelijk en daarna in de droger op hogere temperatuur. Filter daarvan stofzuig ik leeg. In de vriezer dood geen haren vrees ik.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:54

Als ik m'n beha's op vol programma 60 graden ga wassen en drogen mogen ze een borstverkleining ook wel onder de basisverzekering laten vallen....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:56

Ja dat is idd een lastige, die was ik heel goed en droog in de volle zon binnen nu, dat lijkt te helpen

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:59

Hier was ik alle kleding gewoon normaal en het hangt ook gewoon buiten te drogen.
Je kan er niet omheen.
Moet zeggen dat de jeuk bij mij al minder wordt.
Elke dag wel wat nieuwe plekjes maar ze jeuken nog maar met periodes en niet constant meer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-19 11:00

Hebben jullie ook dat het niet direct gaat jeuken maar pas een paar uur later?
Ik vind dat best vreemd, want waarom jeukt het niet meteen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:02

Ja. Soms wel tot een dag later.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:04

S nachts pas gemiddeld een halve dag na oplopen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:26

Bij mij gaat het ook met vlagen maar als ik dan een jeuk aanval krijg kan ik makkelijk bijna een uur achter elkaar gaan zitten krabben of schuren.

Nu gelukkig weer even geen last maar vannacht had ik weer zo'n aanval :( Ik word er gek van..

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:50

Hier ook jeuk met vlagen. Vooral als m’n huid warmer wordt. Doe nu regelmatig mentholpoeder erop. Helpt ook goed.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:57

pol013 schreef:
1 van mijn 3 paarden heeft er wel echt duidelijk last van. veel schuren, steeds meer.
Vanmorgen na het rijden werd hij even helemaal lijp. Echt rennen en steeds naar de grond duiken en te krabben, en weer opspringen. Hij heeft het dunste velletje en is vermoedelijk daarmee het meest vatbaar.
Vind het echt super sneu. Maar er is weinig tot niets wat ik voor hem kan doen.
hHd hem net afgesponsd met water met een cooling wash aangezien menthol bij mij een fijn effect geeft. Maar daar leek hij nu alleen maar meer geïrriteerd van te raken.

Even om de boel te nuanceren: ik vermoed dat hij eerder als een bang ei rond rende vanwege de sensatie van de methol :')
Maar heb wel de anti allergie tabletten in huis nu voor het geval dat het erger word.
Tot nu toe hebben ze wat jeuk hier en daar. ,maar dat is in deze tijd van het jaar wel vaker met muggen/dazen. Ik hoop dat het zo blijft.
ons actiepunt om nesten te verwijderen blijft nog even open maar voor ik mezelf ga inpakken mag het wel eerst wat afkoelen

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:46

Ik had de bultjes op m'n arm, viel qua jeuk gelukkig mee als ik er niet aan zat maar ik heb het blijkbaar per ongeluk ingeademd en nu zit het in m'n luchtwegen en dat is echt heel naar. Hele tijd hoesten en het voelt soms alsof m'n keel in de fik staat.. Valt volgens mij helaas niet veel aan te doen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 13:12

M’n handpalm is wel de meest nasty plek deze week.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 13:44

De firma die ik gisteren belde om nesten weg te halen hadden een wachttijd van zes weken. En ze moeten dan zo wie zo met een hoogwerker komen. Kosten 500,- en kon dan nog oplopen. Niet normaal. Haal nog wel een potje mentholpoeder.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 13:46

Hoop toch dat er genoeg weggehaald gaan worden anders word het volgend jaar alleen maar erger.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 13:49

Zie overal door de hele gemeente nesten hangen , maar zie geen enkel bedrijf in beweging om ze weg te halen. Ook de firma niet die het voor de gemeente hoort te doen. Volgend jaar gaan we zeker weer spuiten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:02

Geen idee of het genoemd is, buurman zoog rupsennesten met giertank uit de boom.
Geen idee waar hij de inhoud van de tank gelaten heeft.
Maar deed een lange dunne slang middels een verloop stuk aan de tank, lange dunne pijp er en zuigen maar.
Geniaal bedacht.

Ik zou tank vol met mest doen en de rupsen daar week laten zitten in de hoop dat ze gaan fermenteren en dan pas de gier weer in mestkelder of over het land uit rijden.
Of de tank legen in afgesloten mestopslag en dan de strontmixer aanzetten en week wachten voordat de mest op het land wordt uitgereden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:20

tienus63 schreef:
Geen idee of het genoemd is, buurman zoog rupsennesten met giertank uit de boom.
Geen idee waar hij de inhoud van de tank gelaten heeft.
Maar deed een lange dunne slang middels een verloop stuk aan de tank, lange dunne pijp er en zuigen maar.
Geniaal bedacht.

Ik zou tank vol met mest doen en de rupsen daar week laten zitten in de hoop dat ze gaan fermenteren en dan pas de gier weer in mestkelder of over het land uit rijden.
Of de tank legen in afgesloten mestopslag en dan de strontmixer aanzetten en week wachten voordat de mest op het land wordt uitgereden.

Moet je wel een giertank en mestput hebben.
Maar voor boeren wel handig bijverdienen zo. Ik zou het gaan aanbieden als ik boer was :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-19 14:26

sureido schreef:
Hoop toch dat er genoeg weggehaald gaan worden anders word het volgend jaar alleen maar erger.

In de krant stond vandaag al dat ze verwachten dat in het oosten van NL de eikenprocessierups volgend jaar in iedere eikenboom zit....

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:44

Lekker dan, ik woon in het oosten ;-)

Maar net even buiten gezeten met de pauze, niet moeten doen. Ben nu compleet kriebel en begin al rood te worden.
Het is nog te doen maar het liefst ging ik nu naar huis en plakband gebruiken en vervolgens douchen.
Kan op het werk ook wel, maar dan zie ik er zo verzopen uit de rest van de dag.