"Kan ik u ergens mee helpen"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dimphyl

Re: "Kan ik u ergens mee helpen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:49

Ik lees hier nog steeds mee :D

onlangs veranderd van baan, ga nu mijn 10e jaar detail handel in, en kan eerlijk zeggen dat ik nu eindelijk bij een bedrijf werk dat écht een hoop voor zijn klanten wil doen en dat op een goede manier doet. Geen akelige bijverkopen, geen uit de hoogte gedoe (ondanks dat we wel in het 'hogere' segment vallen qua artikelen) en voor iedereen mag en kan tijd gemaakt worden om iets uit te leggen, te helpen passen, of vanuit andere filialen van alles te bestellen of apart leggen. +:)+
Én, zelfs voor de medewerkers is alles tip top in orde :wow: werk er nog maar 2 maanden nu maar val elke keer weer in verbazing met alles dat ze doen voor medewerker én klant.
Heerlijk, zo ga ik dus echt elke dag met een goed gevoel aan het werk en dat is te merken, krijg constant complimenten van klanten over hoe leuk ik het doe :D

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 20:52

Dat is dan erg fijn werken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:44

Vandaag ook weer aparte situatie op het werk (kledingwinkel voor jonge meiden).
Kwam een dame de winkel in die een heel verhaal ging vertellen over dat zij en haar zus in de bijstand zaten en dit en dat.
Mijn collega zag de bui al hangen en vroeg na een paar zinnen waar ze naartoe wilde.
Of wij wat 'over hadden' voor haar. :+

Dan denk ik echt je bent niet goed hoor. Er staat zo ontzettend veel kleding zowel gedragen als nieuw op marktplaats/united wardrobe/kringloopwinkel. Soms zelfs helemaal gratis. Maar nee zij gaat even doodleuk heel de stad doorkruisen om overal haar verhaal te doen en te vragen of ze iets voor haar hebben.

En je hebt zelfs nog de kledingbank, dus als je zo arm bent dat je ook niet op marktplaats voor 2 euro wat kleding kan kopen kun je daar nog naartoe.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:01

Ze kan het altijd proberen, zal ze denken. Maar goed, inderdaad zoals je al zegt, er zijn meerdere manieren om goedkoop aan kleding te komen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:41

Ja maar er is een soort grens vind ik. En wanneer je dit soort acties gaat uitvoeren ben je die grens aan het overschrijden imo. Ik vond het niet netjes.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:07

Is ook vreemd want 9 van de 10 winkels zullen je gewoon een nee verkopen i.v.m voorraad en simpele feit dat je dan als winkel keihard aan het inleveren bent op je omzet.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 16:22

Ik bedoel ook dat zíj zo zal denken, ze doet niets illegaals (Misschien wel als het verhaal over bijstand niet waar is) maar ik vind het ook niet netjes. Het zou mijn keuze niet zijn.

Het zou me niet eens verbazen als ze nog boos /chagrijnig is omdat ze niets krijgt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:05

_San87_ schreef:
SusanH schreef:
Wat ook irritant is, de vraag "heeft u alles kunnen vinden?" bijvoorbeeld bij de H&M hier. Nou nee, ik kon niet alles vinden want een leuk jurkje wat ik zocht was er niet in de maat van mijn dochter. En een andere jurk hadden ze geen bijpassende legging of maillot bij. Ja dan moet u online bestellen. Duh...ik ben juist in de winkel omdat ik niet online wil bestellen. Stukje service is om als dame achter de kassa aan te bieden om het voor mij, de klant, te bestellen. Maar dat was niet mogelijk. Bij Kruidvat had ik het laatst ook met een bepaald soort opzetborsteltjes. Dus ik gaf aan dat ik die niet had kunnen vinden. Daar had de kassiere ook niet echt een antwoord op. Stel die vraag dan niet.

Je hebt echt helemaal gelijk :D.

Ik moest die vraag ook stellen toen ik nog bij de Etos werkte. Als een klant dan wat nodig had dat in mijn winkel niet (meer) voorradig was, belde ik ons andere filiaal en daar was t 9 vd 10 keer wel op voorraad en kon ik het de volgende dag aan de klant meegeven. Dat werd altijd gewaardeerd.

Bij de Kruidvat hier om de hoek bellen ze evt andere filialen om te vragen of die het gezochte product wel op voorraad hebben.
Blijkt dat die het niet hebben dan raden ze aan om het online te bestellen.
Heb alleen eens gehad dat ik hoortoestel batterijen nodig had, al online een voorraadje besteld had maar dat de levertijd 3 weken was waardoor ik toch een extra pakje moest halen om iig 1 week te overbruggen.
Kruidvat om de hoek had het niet, andere filialen hadden het niet dus ik kreeg het advies om dan online te bestellen, op mijn 'dat heb ik 1,5 week geleden al gedaan maar kan over 1,5 week mijn bestelling pas ophalen' werd heel verbaasd gereageerd. :+
Heb ze uiteindelijk bij een andere drogist gekocht, kostte me wel het dubbele van wat ze bij Kruidvat kosten. -O-